Don Rosa=En pidä!

Aina19

Onko täällä muita,jotka eivät pidä lainkaan Don Rosan aku ankka sarjakuvista?
Minä olen yksi niistä. Don Rosa on tehnyt Aku Ankasta todellisen surkimuksen,jota kaikki haukkuvat,sättivät ja hakkaavat. Liika on liikaa.
Samoin ankanpoikien suhteen.He eivät ole Rosan sarjakuvissa tavallisia,hauskoja,hulluttelevia keppostentekijöitä,vaan järisyttävän tylsiä käveleviä tietosanakirjoja. Ankanpojat tietävät kaikesta kaiken ja ovat niin fiksuja,että oikein inhottaa. Missä ne hauskat rasavillikot ovat???
Don Rosan sarjikset ovat surkeita! Tämä on mielipiteeni. Teidän?

13

2012

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...pidän Rosasta. Hän on uskaltautunut uudistamaan Aku Ankkaa virkistävällä tavalla antamalla hahmoille historian ja jopa vanhemmat.

      Roopen värikäs menneisyys kannatti tehdä tarinoiksi, vaikka edelleen paras Roopen taustoja käsittelevä tarina onkin Barksin upea Takaisin Klondikeen.

      Rosa on kuvannut myös kuolemaa. Ja mahdollisesti piirtänyt ankkamaailman ensimmäisen paskahuusin.

      Ne kaikkitietävät sudenpennut on tietääkseni kuitenkin ihan Carl Barksin luomuksia. Barksin tarinoissa kyllä esiintyi myös ne rasavillit veljeksetkin.

      Jos minun pitää tehdä valinta näiden kahden taiteilijan väliltä, valitsen Carl Barksin. Barksin kynistä on lähtöisin nyky-Aku. Rosan kaikki tarinat perustuvat Barksin alunperin luomiin asetelmiin.

      Minulle suurimmat Disney-piirtäjät ovat:
      - Carl Barks
      - Al Taliaferro
      - Romano Scarpa
      - Don Rosa

    • molonder

      on jeesus ja carl barks on jumala. uskon ankkaan

    • moi

      Mää kyllä pidän Don Rosasta. Sen piirtämät sarjakuvat on yksityiskohtasia ja hauskoja. Lisäksi hän on osannut luoda Ankoille sukulaisia ja menneisyyden, ja kirjoittaa siitä hienoja tarinoita. Tietääkö muuten kukaan milloin on ilmestynyt Suomessa Carl Barksin Takasin Klondikeen? Tahtoisin lukea sen...

      • Se on julkaistu pariinkin otteeseen. Jatkosarjana 1980-luvun alussa ja myöhemmin omana numeronaan, muistaakseni tilaaja-lahjana.


      • missfresh

        Takaisin Klondikeen on ilmestynyt Aku Ankassa vuonna 1981, kolmessa ensimmäisessä numerossa, sekä neljännesvuosikerrassa ja puolivuosikerrassa. Tarina on ilmestynyt tietääkseni muutaman kerran Roope Sedässäkin.

        Voit myös katsoa itse täältä: http://coa.inducks.org


    • don ruusu

      Äijä piirtää surkeasti ja pilaa kaikki Barksin tarinat piirtämällä ankoille historian. Verratkaa nyt noiden jälkeä! Barks on ylivertainen sekä piirtäjänä että tarinaniskijänä. Se on todella harvinaista (Rosa ei ole kumpaakaan), kuten osoittaa Asterix ja Lucky Luke -sarjojen kohtalo Goscinnyn kuoltua!

      • doh

        Äijä piirtää muuten paljon paljon yksityiskohtaisemmin, kuin barks. Tarinoissa on sarkasmia ja huumoria myös paljon enemmän.
        oppikaa lukemaan sarjakuvia paskat!!


      • Vitun kivet

        Ei saatana, työntäkää ny sormi perseeseen talit


      • jedi merry

        Haista **************!!!!!


    • Apu Ankka

      Don Rosa ei piirrä ankkoja ollenkaan niin hyvin kuin Barks. Olen samaa mieltä.

    • jedi merry

      Don Rosa on PARAS!!!

    • Anonyymi

      Minä pidän Don Rosan tarinoista. Uransa alussa 80-luvulla jälki oli vielä karkeaa. Varsinkin 90-luvulla äijä oli tikissä, laatu oli timanttia. Valitettavasti jostain syystä 2000- luvulla laatu laski, tarinat on piirretty laiskasti.

    • Anonyymi

      Don Rosalla hienoja yksityiskohtia ja tarinat kovaa tasoa. Italaisilla mukava piirrostyyli , sopii mukavasti Aku Ankan maailmaan. Erityisesti Topolino on miellyttävä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1828
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1148
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1138
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe