Onko täällä muita,jotka eivät pidä lainkaan Don Rosan aku ankka sarjakuvista?
Minä olen yksi niistä. Don Rosa on tehnyt Aku Ankasta todellisen surkimuksen,jota kaikki haukkuvat,sättivät ja hakkaavat. Liika on liikaa.
Samoin ankanpoikien suhteen.He eivät ole Rosan sarjakuvissa tavallisia,hauskoja,hulluttelevia keppostentekijöitä,vaan järisyttävän tylsiä käveleviä tietosanakirjoja. Ankanpojat tietävät kaikesta kaiken ja ovat niin fiksuja,että oikein inhottaa. Missä ne hauskat rasavillikot ovat???
Don Rosan sarjikset ovat surkeita! Tämä on mielipiteeni. Teidän?
Don Rosa=En pidä!
13
2142
Vastaukset
...pidän Rosasta. Hän on uskaltautunut uudistamaan Aku Ankkaa virkistävällä tavalla antamalla hahmoille historian ja jopa vanhemmat.
Roopen värikäs menneisyys kannatti tehdä tarinoiksi, vaikka edelleen paras Roopen taustoja käsittelevä tarina onkin Barksin upea Takaisin Klondikeen.
Rosa on kuvannut myös kuolemaa. Ja mahdollisesti piirtänyt ankkamaailman ensimmäisen paskahuusin.
Ne kaikkitietävät sudenpennut on tietääkseni kuitenkin ihan Carl Barksin luomuksia. Barksin tarinoissa kyllä esiintyi myös ne rasavillit veljeksetkin.
Jos minun pitää tehdä valinta näiden kahden taiteilijan väliltä, valitsen Carl Barksin. Barksin kynistä on lähtöisin nyky-Aku. Rosan kaikki tarinat perustuvat Barksin alunperin luomiin asetelmiin.
Minulle suurimmat Disney-piirtäjät ovat:
- Carl Barks
- Al Taliaferro
- Romano Scarpa
- Don Rosa- molonder
on jeesus ja carl barks on jumala. uskon ankkaan
- moi
Mää kyllä pidän Don Rosasta. Sen piirtämät sarjakuvat on yksityiskohtasia ja hauskoja. Lisäksi hän on osannut luoda Ankoille sukulaisia ja menneisyyden, ja kirjoittaa siitä hienoja tarinoita. Tietääkö muuten kukaan milloin on ilmestynyt Suomessa Carl Barksin Takasin Klondikeen? Tahtoisin lukea sen...
Se on julkaistu pariinkin otteeseen. Jatkosarjana 1980-luvun alussa ja myöhemmin omana numeronaan, muistaakseni tilaaja-lahjana.
- missfresh
Takaisin Klondikeen on ilmestynyt Aku Ankassa vuonna 1981, kolmessa ensimmäisessä numerossa, sekä neljännesvuosikerrassa ja puolivuosikerrassa. Tarina on ilmestynyt tietääkseni muutaman kerran Roope Sedässäkin.
Voit myös katsoa itse täältä: http://coa.inducks.org
- don ruusu
Äijä piirtää surkeasti ja pilaa kaikki Barksin tarinat piirtämällä ankoille historian. Verratkaa nyt noiden jälkeä! Barks on ylivertainen sekä piirtäjänä että tarinaniskijänä. Se on todella harvinaista (Rosa ei ole kumpaakaan), kuten osoittaa Asterix ja Lucky Luke -sarjojen kohtalo Goscinnyn kuoltua!
- doh
Äijä piirtää muuten paljon paljon yksityiskohtaisemmin, kuin barks. Tarinoissa on sarkasmia ja huumoria myös paljon enemmän.
oppikaa lukemaan sarjakuvia paskat!! - Vitun kivet
Ei saatana, työntäkää ny sormi perseeseen talit
- jedi merry
Haista **************!!!!!
- Apu Ankka
Don Rosa ei piirrä ankkoja ollenkaan niin hyvin kuin Barks. Olen samaa mieltä.
- jedi merry
Don Rosa on PARAS!!!
- Anonyymi
Minä pidän Don Rosan tarinoista. Uransa alussa 80-luvulla jälki oli vielä karkeaa. Varsinkin 90-luvulla äijä oli tikissä, laatu oli timanttia. Valitettavasti jostain syystä 2000- luvulla laatu laski, tarinat on piirretty laiskasti.
- Anonyymi
Don Rosalla hienoja yksityiskohtia ja tarinat kovaa tasoa. Italaisilla mukava piirrostyyli , sopii mukavasti Aku Ankan maailmaan. Erityisesti Topolino on miellyttävä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1293497- 851825
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151591Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541342VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu901184Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1071151- 681069
- 65954
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k80905Oli pakko saada sut suuttumaan
Muuten et olis jättäny rauhaan. Miks miehet häiritsee intiimeil wa viesteillä vaik kieltää niit tekemästä20887