Pitääkö varaavaan takkaan tehdä ulkokuori( siis laitta se eriste ja päälimmäiset tiilet) vai riittäkö pelkkä varaavatakka jonka rappaa. Miten käy lämmönhaihtumisen ja varaamisen? Meille tulee muurari tekeen varaavantakan ja mies haluaisi säästää ja jättää sen ulkokuoren tekemättä. Kuulemma sitten se ei ees kunnolla päästä sitä lämpöä pois jo tulee kuori päälle. Minä taas olen toista mieltä mutta kuka on oikeassa??
varaava takka
8
1685
Vastaukset
- suunnittelija
Lämmöneriste ja kuori tarvitaan ja yläpalotila. Ja tulipesä tulitiilistä ja kanavat tulitiilistä ja valumassat tulisellaisesta. Ja kanavien on mentävä vähintään kerran alas yläpalotilasta. Muuten menee moni takan perustavaa laatua oleva idea pieleen ja hukkaan sekä syteen ja saveen.
Sisäpuolen massatiilet jos jäävät näkyviin ovat vielä kaikenlaiset halkeamat pirullisia. Ja kuumuus on jotain 300 astetta pahimmillaan ulkopinnassa.
Jos takkamuurari suostuu tekemään ilman noita, on ensin vaihdettava muurari sitten.
Meillä kun oli takka siinä sisäpuolen tekniikkavaiheessa, oli toteemi aika kummallisen näköinen. Ulkokuoren avulla saadaan näköä vasta. Ja ne ulkokuoren tiilet ovat aivan tavallisia jo. Eli halvinta tavaraa on siinä ulkokuoressa.
Sitäpaitsi tässä tapauksessa suurin säästö syntyy, kun tekee heti kunnollisen takan eikä ensin sutta ja sitten vasta kunnollisen. Susi takka maksaa aivan saman kuin kunnollinen noin karkeasti ottaen. Voi maksaa enemmänkin. Ja paljonkin enemmän. - Piikkiliima
Oletko harkinnut kiertoilmatakkaa?
Esim Keddy takoissa on valikoimaa,siinä on paksu valurautasydän ja varaava laavakivestä tehty ulkokuori.Helppo ja nopea pystyttää.- harkitsen
Mistä Keddy takkoja saa ?
Mielessäni on vähän kevyempi takka ja kiertoilma on tosi hyvä ratkaisu. Tuottaa heti lämpöä tarpeeseen. - myös takaton
harkitsen kirjoitti:
Mielessäni on vähän kevyempi takka ja kiertoilma on tosi hyvä ratkaisu. Tuottaa heti lämpöä tarpeeseen.Jos ei saa hyvää muuraria osta valmistakka.
Antaa heti lämpöä, on helppo asentaa ja toimii varmasti. Eikä ole kalliskaan. Ei ehkä käy ainoaksi lämmonlähteeksi. - Piikkiliima
harkitsen kirjoitti:
Mielessäni on vähän kevyempi takka ja kiertoilma on tosi hyvä ratkaisu. Tuottaa heti lämpöä tarpeeseen.Keddy: Juhani Ollikkala Oy ab
PL27
68601 Pietarsaari
Puh.(0)6 723 3777
Sähköposti:[email protected]
Myös honkarakenne markkinoi kyseisiä takkoja. - Teemu
Piikkiliima kirjoitti:
Keddy: Juhani Ollikkala Oy ab
PL27
68601 Pietarsaari
Puh.(0)6 723 3777
Sähköposti:[email protected]
Myös honkarakenne markkinoi kyseisiä takkoja.Moi!
Tässä internetlinkki. Kedddy kirjoitetaan oudosti kolmella d:llä...
http://www.kedddy-markkinointi.fi/fin/index.htm - Pakertaja
Teemu kirjoitti:
Moi!
Tässä internetlinkki. Kedddy kirjoitetaan oudosti kolmella d:llä...
http://www.kedddy-markkinointi.fi/fin/index.htmTerve,
Ovat ottaneet nimestä sen kolmannen d:n pois eli on nykyään Keddy... - kerran kokenut
kaksi ystävääni on ostanut heti puuskuttavan .
molemmilla on lämmitys järjestelmä kiertävä vesi
ja niillä seei toiminut alkuunkaan. tai siis toimi erittäin hyvin tuli aina julmetun kuuma, mutta sitähän ei tiedä ennen kuin kokeilee.
pienellä liekillä kitumalla oli ihan ok mutta yritäs nyt siinä sitten makkaraa paistaa lapsille. ja kun lyöt puita pyttyyn niin ikkunat ja ovet oli avattava .
ehkä toimii suora sähkö lämmityksen kanssa .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau596855Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens414815- 752637
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat411999- 181758
- 301567
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,81512Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151329- 241244
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671137