Saimaan jäätilanne

Saimaankurppa

Minkälainen jäätilanne mahtaa olla Saimaalla? Havainnot Ruokolahden / Puumalan seudulta kiinnostaa.

13

6881

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puruvedennorppa

tilanteesta. Onko jäällä vielä lunta? Onko kohvajäätä? Pääseekö hyvin liikkumaan jalan tai suksilla tai peräti autolla?
      Tekisi mieli mökille saareen pääsiäisenä.

• amasie

Mahtaako olla jäätie louhivedellä?

• venehullu

Kyllä sitä jäätä riittää.8.4 oli Ruokolahdella ulkosaariston rannalla jäätä noin 55sm.Mutta luulen että nopeasti sulaa.

• Piitu

että jäällä on jo jonkin verran vettä ja jään paksuus on n. 50 cm. Voi kun sulaisi nopeasti!

• louhivedellä

...alue siis Mikkelin "alapuolella", Saimaan alkujuurilta....
      jäätä on, loskaista lunta ja vettä päällä, todella ikävä kulkea jalan, kelkkaa en edes yritä ajaa jäälle - autosta puhumattakaan.

• Hurlumhei!

Se onkin amatööri jos ei saa kelkkaa kulkemaan.

• Järvimies
        Hurlumhei! kirjoitti:

Se onkin amatööri jos ei saa kelkkaa kulkemaan.

Jään päällä kohvaa noin 10 - 30 sm. Hyvin pääsi autolla jäällä liikkumaan. Nuo 30 sm:n kohvapaikat upottavat ja vesi roiskuu mutta hyvin pääsi etenemään. Ongelmaksi saattaa muodostua, muutamassa päivässä mikäli ei ole yöpakkasia, jäälle ja jäältä pääseminen, rannoilta vesirajasta kun alkaa sulamaan.

• hegu

Onko kellään antaa raporttia kevään 2007 jäätilanteesta? Joko Saimaa on auki Puumalan- Suomenniemen-Savitaipaleen suunnalla?

• saimaankurppa

Taasen kiinnostaa Saimaan tilanne. Minkälainen mahtaa olla Ruokolahdella/Puumalassa/Heinäveden suunnalla? Tietoa on että joiltakin seliltä sulanut osin.

• AMASIE

ONKO KENELLÄKÄÄN RISTIINAN SEUDUN JÄÄ-TILANNETTA= PÄÄSEEKÖ LIIKKUMAAN?

• ai kauheeta

se on vekkuli tilanne,kun ajat autosi saareen ja jää muuttukin haperoksi tuona aikana..
      helikopprinosto on hiukka lompsan päälle koskevaa

• olisko jäätä?

Tietääkö kukaan ristiinan seudun jäätilannetta siinä mustikkaniementien nurkilla?

• Tarkkana
        olisko jäätä? kirjoitti:

Tietääkö kukaan ristiinan seudun jäätilannetta siinä mustikkaniementien nurkilla?

Paskat jäät E-Savossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe