Ei tullut kantapäätä vaan purin sen kun en ymmärtänyt koko ideaa ja tein perinteisen kantapään. Tarkoituksena on tehdä kesäsukkia puuvillalangasta vaikka lapsille. Siis miten se tehdään?
tiimalasikantapää
7
2543
Vastaukset
- Ullalehdestä
http://www.ullaneule.net/0104/neuvot_tiimalasikantapaa.html
Toivottavasti tuosta on apua. - korppu
sitä ohjetta oikein paperilta katson, vaan joku menee pieleen, mitkä ovat huomion arvoiset kohdat ?
- jos osaisin
Voisitkos korppu kertoa missä kohtaa itselläsi on niitä ongelmia? Siis mikä siinä kantapäässä näyttäisi menevän pieleen? Mihin asti pääset Ullan ohjeella? itsellenikin tiimalasi oli uusi asia, mutta Ullan ohjeilla se onnistui. Mielelläni auttaisin jos vaan tietäisin mikä on se ongelmakohta.
- korppu
jos osaisin kirjoitti:
Voisitkos korppu kertoa missä kohtaa itselläsi on niitä ongelmia? Siis mikä siinä kantapäässä näyttäisi menevän pieleen? Mihin asti pääset Ullan ohjeella? itsellenikin tiimalasi oli uusi asia, mutta Ullan ohjeilla se onnistui. Mielelläni auttaisin jos vaan tietäisin mikä on se ongelmakohta.
Niin vielä siitä Ullan ohjeesta. Nyt kun luin ohjeet 10 kerran uudelleen niin huomasin että olin tehnyt kantalapun aivan automaattisesti siis vanhasta mustista ja lisäksi olin neulonut jo nostetut silmukat. Eli olen nyt tekemässä taas kantapäätä en tee kantalappua vaan neulon ohjeen mukaan niin että jo nostettuja silmukoita ei enää neulota. Olenko käsittänyt oikein ?
- korppu
korppu kirjoitti:
Niin vielä siitä Ullan ohjeesta. Nyt kun luin ohjeet 10 kerran uudelleen niin huomasin että olin tehnyt kantalapun aivan automaattisesti siis vanhasta mustista ja lisäksi olin neulonut jo nostetut silmukat. Eli olen nyt tekemässä taas kantapäätä en tee kantalappua vaan neulon ohjeen mukaan niin että jo nostettuja silmukoita ei enää neulota. Olenko käsittänyt oikein ?
No niin olen päässyt siihen vaiheeseen ettäolen tehnyt jopa onnistuneesti lyhennetyt kierrokset ja olen Ohjeen sivulla 3/4. Siinä kerrotaan Neulo yksi kierros normaalisti koko sukan ympäri kaikilla työssä olevilla silmukoilla, kunnes tulet kierroksen vaihtumiskohtaan eli 4. ja 1. puikon väliin.
Kysynkin että: Olenko ymmärtänyt oikein neulon myös nostetut silmukat ja sitten kun olen tehnyt koko kierroksen niin
siirryn kohtaan Lisäykset eli laskenko montako nostetua silmukkaa oli ja nostan ne vain miten sinä sen tekisit vain jätänkö kohdan : neulo yksi kierros normaalisti sukan ympäri kokonaan tekemättä ja mitä siitä seuraa. - minä53
korppu kirjoitti:
No niin olen päässyt siihen vaiheeseen ettäolen tehnyt jopa onnistuneesti lyhennetyt kierrokset ja olen Ohjeen sivulla 3/4. Siinä kerrotaan Neulo yksi kierros normaalisti koko sukan ympäri kaikilla työssä olevilla silmukoilla, kunnes tulet kierroksen vaihtumiskohtaan eli 4. ja 1. puikon väliin.
Kysynkin että: Olenko ymmärtänyt oikein neulon myös nostetut silmukat ja sitten kun olen tehnyt koko kierroksen niin
siirryn kohtaan Lisäykset eli laskenko montako nostetua silmukkaa oli ja nostan ne vain miten sinä sen tekisit vain jätänkö kohdan : neulo yksi kierros normaalisti sukan ympäri kokonaan tekemättä ja mitä siitä seuraa.Juuri niin. Neulot yhden kierroksen kaikilla silmukoilla normaalisti ja sitten jatkat taas ohjeen mukaan. Ja huomaa että ohjeessa taas nostat yhden silmukan ja käännät työn ja vasta paluukerroksella neulot sen nostetun seuraavan silmukan. Ja taas sen neulotun nostat jne..
Itse onnistuin muuten mutta mulla jää reiät sivuun. - korppu
minä53 kirjoitti:
Juuri niin. Neulot yhden kierroksen kaikilla silmukoilla normaalisti ja sitten jatkat taas ohjeen mukaan. Ja huomaa että ohjeessa taas nostat yhden silmukan ja käännät työn ja vasta paluukerroksella neulot sen nostetun seuraavan silmukan. Ja taas sen neulotun nostat jne..
Itse onnistuin muuten mutta mulla jää reiät sivuun.Nyt se onnistui jes miten helppo ja siis: Tämä on sievempi kuin perinteisellä menetelmällä tehty. Kiitos neuvoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod202283Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost2281714Seiska: Anne Kukkohovi myy pikkuhousujaan ja antaa penisarvioita
Melko hupaisaa: https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ex-huippumalli-anne-kukkohovin-amerikan-valloitus-vastatuulessa-myy3051251- 65959
Kulujen jako parisuhteessa
Hei, miten teillä jaetaan kulut parisuhteessa? Työttömyyttä ja opiskelua tulee omalla kohdalla jatkumaan vielä jonkin ai53915- 39834
Missä olit kun tajusit, että teistä tulee joskus pari?
Kuvaile sitä paikkaa, hetkeä ja tilannetta.53815J miehelle viesti menneisyydestä
On jo useampi vuosi, kun ollaan oltu näköyhteydessä. Jäi tyhjä olo, koska rakastin. En tietenkään sitä kertonut. Mutta e31726Valitse, kenen kanssa seurustelet
Seura turmelee, ja huono seura turmelee täysin. Vähän niin kuin valta turmelee, ja absoluuttinen valta turmelee kokonaan273673Paikat tapeltu
Ei mennyt ihan persujen toiveiden mukaan Ei kait nyt 20 ääntä ja arpajais voitolla voi olla Ähtärin kaupungin puheenjoh33652