Almera ja ruoste

toivoton

Kävin leimalla Almerankaa ja inssi löysi helmoista mätää!!!
Siis mätää!! molemmin puolin takarenkaan etupuolelta. Auto on sentään vm.-96, luulin kun pääsin vanhasta Sunnystä eroon että mätä hommat jäi taakse mutta pas...t!!
Mistä päin apua pääkaupunkiseudulla ja mitä mahtanevat tunnilta tätä nykyä korjaamot ottaa?
Saako muuten helmoja jostain ostaa?
Ei ainakaan Motonetillä ole..

29

13225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.

      ne hyvältä näytä, kun ollan kateltu tollasta 95-96 mallin allua 2 autoks niin kaikissa on järestään pintaruostetta siinä takapyörän etupuolella kun ei siellä ole uutenakaan ollut mitään suojaa hiekkasuihkuja vastaan pelkkä maali vaan, niin ei ole ihme että on puhkiruostunut.

    • ex-nissanmies

      Mullakin on ihan ruosteessa koko auto vaik on vm.99. ei menny enää katsastuksest läpi ja remontti maksaa pirusti. kuppasia ovat nämä nissan almerat taidampa vaihtaa fiattiin...

      • niin isoa

        virhettä tee!!!


      • citikka mies
        niin isoa kirjoitti:

        virhettä tee!!!

        suosittelen vaihtamistaa citroen bx:ään se on paras ja siinä ei oo ruostetta.


      • jepa

        Saat taatusti tautisen ja vikaisen auton vaihtaessasi Fiatiin.


      • mulla on vm 99 allu.. ja katastuksista heittäen läpi.. ei mitään vikoja...


      • Uno Mirafiori
        jepa kirjoitti:

        Saat taatusti tautisen ja vikaisen auton vaihtaessasi Fiatiin.

        äläs nyt ilman kokemusta mukatotuuksia latele. Itsellä ollut Bravaa ja Stiloa , eikä ainakaan ruosteen kanssa mitään ongelmia. Ei edes sähköongelmia . itse asiassa yllättävän vähän probleemaa niitten kans on ollut,verraten hintaan..jopa kalliimpiin merkkeihin verrattuna kelpo peli.

        Ei muuta kuin Biltemasta miggiä ostamaan ja rupiat hitsaamaan sitä Almeraasi, onhan se sentään 17 vuotta vanha kaara !


    • toivoton

      Almera on taas kunnossa, onkohan tää nyt sitten eka tapaus kun kukaan ei tunnu uskovan että voi olla mahdollista? Sehän on tietysti jokaisen oma asia uskooko tähän vai ei.
      Sanoisin että ne Almerat jotka on jossain vaiheessa edes kerran ruostesuojattu, niissä ei tätä ongelmaa tule, ainakaan vielä.
      Ei se ihme ole että puhki ruostuu kun helman sisä puolella ei muuta näkynyt kuin maali ja ruoste.
      Ruoste "jälki" jatkui helman sisäpuolella lokasuojan reunaa pitkin ylöspäin eli sieltä jostain on kura tullut sisälle koteloon.
      Sehän tämän koko homman on aiheuttanut.
      Harmittaa vaan kun jossain vaiheessa ne takalokasuojan reunatkin on puhki.
      Nyt laitettiin suoja ainetta ruostuneisiin kohtiin vähän hidastamaan ruostumista.
      Voihan se olla että tämä on ainoa yksilö missä ruostetta on tavattu tällä tavalla.
      Rakenteet sisäpuolelta kyllä näytti sillai halvalla tehdyltä että tuskin tämä tekee poikkeusta muista yksilöistä.
      En halunnut mitenkään mollata kyseistä autoa vaan heittää ilmoille varoituksen sanan.
      Sen aika näyttää kuinka kauan tällä itse ajelen.

      • mutta mutta

        99-mallin pomppaaminen katsastuksessa on jo melko varmasti provo.

        Kysymyshän on pelkästä rahan säästöstä, tehdas ja viime kädessä maahantuoja ovat vain keksineet säästökohteen, eli ruosteenesto on pääosin jätetty pois.

        Sittemmin, ehkä tuosta 2003 eteenpäin, ruosteeneston taso on taas parantunut, kun huomattiin, että piru vie, nehän ruostuvat.


    • Autojanne

      Kaikki autot eivät ole audeja tai sitikoita. Almera antaa kyllä muuten rahalle vastinetta ja on kokoisekseen perussuomalaiselle hyvä auto, mutta korroosio siihen tarttuu aika helposti. Kun sen ajoissa suojauttaa, saa siitä pienellä vaivannäöllä hyvän auton. Lähes yhden tai kahden korjaamokäynnin hinnalla. Tämän jälkeen sitä ei ainakaan tarvitse ruosteen takia pois vaihtaa.

      • toivoton

        Minustakin ruostesuojaus olisi tärkeä teettää heti uutena.
        Moni ihminen vaan ajattelee ettei viitsi rahojaan tuhlata moiseen kun vaihtaa aina kolmen vuoden välein uuteen.
        Tämänkin auton ensimmäinen omistaja olisi tehnyt minulle palveluksen jos olisi tämän uutena suojauttanut.
        Tälläiseen saa nykyään varautua jo 10v vanhoissa autoissa.Toivottavasti tilanne tosiaan parantuu uudemmissa.
        Millanen muuten on tässä tuo koritakuu?
        Auto siis vm.-96 ja 145tkm.


      • vielä.
        toivoton kirjoitti:

        Minustakin ruostesuojaus olisi tärkeä teettää heti uutena.
        Moni ihminen vaan ajattelee ettei viitsi rahojaan tuhlata moiseen kun vaihtaa aina kolmen vuoden välein uuteen.
        Tämänkin auton ensimmäinen omistaja olisi tehnyt minulle palveluksen jos olisi tämän uutena suojauttanut.
        Tälläiseen saa nykyään varautua jo 10v vanhoissa autoissa.Toivottavasti tilanne tosiaan parantuu uudemmissa.
        Millanen muuten on tässä tuo koritakuu?
        Auto siis vm.-96 ja 145tkm.

        6 vuotta, mutta ruostumisen pitää tapahtua sisältä ulospäin ja milläs sen todistaa.


      • toivoton
        vielä. kirjoitti:

        6 vuotta, mutta ruostumisen pitää tapahtua sisältä ulospäin ja milläs sen todistaa.

        Niimpä, todistelu on vaikeeta.
        Tässä tapauksessa kyllä ruostuminen on tapahtunut sisältä ulospäin mutta ruosteen aiheuttaja on mennyt ulkoota sisälle eli suolavesi.
        Kaaren reunasaumasta, missä on pistehitsattu 2 peltia harvakseltaan yhteen ja välissä ei ole mitään sauma-ainetta.Molemmin puolin sama juttu.
        En tiedä onko tästä yksilöstä unohtunut jotain vai onko kaikki tehty samalla lailla..
        Onkohan muilla ollut samanlaisia ongelmia?


      • Irmeli.

        Ostin -01 Almeran ja siihen ei ilmeisesti ole tehty ruostesuojausta ja tarkoitus olisi teettää parin kuukauden sisällä, mutta kysymys kuuluu, että voiko alusta olla jo ihan ruosteessa? Kannattaako samalla laitattaa sisälokasuojat?


      • tehdä
        Irmeli. kirjoitti:

        Ostin -01 Almeran ja siihen ei ilmeisesti ole tehty ruostesuojausta ja tarkoitus olisi teettää parin kuukauden sisällä, mutta kysymys kuuluu, että voiko alusta olla jo ihan ruosteessa? Kannattaako samalla laitattaa sisälokasuojat?

        jos meinaat autoa pitää, ei se kyllä vielä ruosteessa ole, jotain pintaruostetta voi olla kiveniskemälle alttiissa kohdissa mutta ruosteet vaan pois maalaus ja suojaus. itse ostin viime kesäkuussa 01-mallin sedanin ja siellä ei ollut vielä mitään ruostetta (itse tutkin pohjan ennen ostoa nosturilla) ja selvisi pelkällä suojauksella ja sisälokarit kannattaa ehdottomasti laitattaa niin ne pyöräkotelot pysyy puhtaana ja kuivana ja lokarit on helppo huuhdella irtokurasta ja rengasmelukin hieman vaimenee.


      • Almeristi

        Niissä onkin sitten toisenlaiset ja vielä pahemmat huolet...


      • irmeli.
        tehdä kirjoitti:

        jos meinaat autoa pitää, ei se kyllä vielä ruosteessa ole, jotain pintaruostetta voi olla kiveniskemälle alttiissa kohdissa mutta ruosteet vaan pois maalaus ja suojaus. itse ostin viime kesäkuussa 01-mallin sedanin ja siellä ei ollut vielä mitään ruostetta (itse tutkin pohjan ennen ostoa nosturilla) ja selvisi pelkällä suojauksella ja sisälokarit kannattaa ehdottomasti laitattaa niin ne pyöräkotelot pysyy puhtaana ja kuivana ja lokarit on helppo huuhdella irtokurasta ja rengasmelukin hieman vaimenee.

        Varasin ajan täydelliseen ruostesuojaukseen ja sisälokarit laitetaan samalla. Autoa olisi tarkoitus pitää pitempään, sillä ei ole kovin paljon mittarissa kilometrejä.


      • irmeli.
        tehdä kirjoitti:

        jos meinaat autoa pitää, ei se kyllä vielä ruosteessa ole, jotain pintaruostetta voi olla kiveniskemälle alttiissa kohdissa mutta ruosteet vaan pois maalaus ja suojaus. itse ostin viime kesäkuussa 01-mallin sedanin ja siellä ei ollut vielä mitään ruostetta (itse tutkin pohjan ennen ostoa nosturilla) ja selvisi pelkällä suojauksella ja sisälokarit kannattaa ehdottomasti laitattaa niin ne pyöräkotelot pysyy puhtaana ja kuivana ja lokarit on helppo huuhdella irtokurasta ja rengasmelukin hieman vaimenee.

        Oli jotain alkavaa ruostetta pohjassa ollut. Nyt kuitenkin suojattu, mutta ei kuulemma pysäytä ruostumista, mutta hidastaa kyllä. Harmi kun eivät uuden auton omistajat teetä heti ruostesuojausta.


      • ppvr
        irmeli. kirjoitti:

        Oli jotain alkavaa ruostetta pohjassa ollut. Nyt kuitenkin suojattu, mutta ei kuulemma pysäytä ruostumista, mutta hidastaa kyllä. Harmi kun eivät uuden auton omistajat teetä heti ruostesuojausta.

        Ei kannata olla huolissaan Almeran ruostumisesta sen enempää kun muidenkaan nykyautojen kanssa. Luulen että tulee muita murheita autoissa kuin ruostuminen. Koko asiasta meuhkataan aivan turhaan. Hyvin harvoin katsastuksessa hylätään sen takia. Kokemuksesta tiedän että huolellinenkin ruostesuojaus ei auta paljonkaan jos auto ajetaan hikiseen ja puolikylmään talliin talvella. Huono suojaus vain tehostaa ruostumista. Ruostesuojausfirmat ovat melkoisen kirjavaa joukkoa, kuka valvoo niiden työtä.Epäilen esim. Almeran takaosan ruostumisen hidastumista vaikka kuinka suojaisi. Ruostuminen on kemiallinen tapahtuma sinänsä joten galvanoinnin onnistuminen ja sen paksuus ovat ratkaisevia. Jos galvanointipinnoiteeseen tulee reikä, vain hyvin harva aine estää siihen hapen ja kosteuden kulkemisen, vähän voivat hidastaa, mutta käytännössä ne estävät ruostumista 1-3 vuodella.
        Paras suoja onkin sellainen joka estää galvanoinnin mekaanisen kulumisen mahdollisimman pitkään. Ei kannata menettää yöuniaan ruosteen takia, enemmän rahaa kuluu muuhun auton pitämiseen.


      • diplinssi
        irmeli. kirjoitti:

        Oli jotain alkavaa ruostetta pohjassa ollut. Nyt kuitenkin suojattu, mutta ei kuulemma pysäytä ruostumista, mutta hidastaa kyllä. Harmi kun eivät uuden auton omistajat teetä heti ruostesuojausta.

        Nyt, kun sun autos on massattu, niin laitatitko lokarit?

        Ostin syksyllä 2002 uuden Allun. Pensselisuojasin sen seuraavana kesänä ja viime syksynä sitten tilasin lokarit:
        www.lokari.fi tilasin sähköpostilla ja tulivat matkahuollon kautta, hinta rahteineen yhteensä 101,50e (www:ssä hinnasto). Siellä on kotelossa valmiit reiät, joten 3 tuntia meni, kun massasin pensselillä takapyöräkotelot uudestaan ja asensin lokarit.


      • Irmeli.
        diplinssi kirjoitti:

        Nyt, kun sun autos on massattu, niin laitatitko lokarit?

        Ostin syksyllä 2002 uuden Allun. Pensselisuojasin sen seuraavana kesänä ja viime syksynä sitten tilasin lokarit:
        www.lokari.fi tilasin sähköpostilla ja tulivat matkahuollon kautta, hinta rahteineen yhteensä 101,50e (www:ssä hinnasto). Siellä on kotelossa valmiit reiät, joten 3 tuntia meni, kun massasin pensselillä takapyöräkotelot uudestaan ja asensin lokarit.

        Kyllä vain. Ruostesuojauksen yhteydessä asennettuna maksoi 80 €.


    • praimeri

      piti keväällä hitsauttaa molemmat helmat takapäästä kun oli puhki,vm-98.et aika normaalia tuon ikäisissä japseissa.

      • Ei ne ihan kaikki

        Itellä vuoden 2000 N15 Allu ja ostin sen joskus viisi vuotta sitten. Autolla siis ikää kymmenen vuotta, muttei ruosteen alkujakaan alustassa tai pyöräkoteloissa. Onneksi ensimmäinen omistaja teki täydellisen suojauksn aikanaan, nyt kun itse tekee tuohon täydentävän, niin autosta on vuosikymmeniksi, kun mittarissakin vasta 100tkm ja todella hyvää tekoa lähestulkoon kaikki osat ja uutta tai tarvikeosaa saa jokapuolelta kohtuuhintaan.

        Tuskin kovin montaa autoa maailmassa, missä viidessä vuodessa ei menisi uusiksi kuin öljyt suotimineen, sytytystulpat, jarrupalat ja pyyhkimet. Nuokin kaikki kuluvaa osaa, ei siis tosiaankaan paskaa tai valmistevirheistä osaa.

        Tuolla joku sanoi todella osuvasti, että jos sulla on hyvä japsiyksilö eli N15 tai Primeran vastaavat P-sarjalaiset, niin on silkkaa hulluutta ja kusipäisyyttä mennä vaihtamaan sitä johonkin italialaiseen tai ranskalaiseen moni-ongelmaiseen todelliseen riesarälläkkään. Aivan helvetin samantekevää, vaikkeivät ruostuisi ikinä, sillä niin surkeaa moottoritekniikka, alustarakennetta ja osissa luistamista saa hakea tosissaan. Milestäni kauppakassikin menettää sanana arvonsa Fiatista puhuttaessa. Joku Nissan Micra varsinkin vanhemmat tai Toyota Yaris ovat todellisia luotettavia kasseja, vaikka autoinakin ihan passeleita moneen verrattuna monellakin tapaa ajatellen.


      • siipsipussiii
        Ei ne ihan kaikki kirjoitti:

        Itellä vuoden 2000 N15 Allu ja ostin sen joskus viisi vuotta sitten. Autolla siis ikää kymmenen vuotta, muttei ruosteen alkujakaan alustassa tai pyöräkoteloissa. Onneksi ensimmäinen omistaja teki täydellisen suojauksn aikanaan, nyt kun itse tekee tuohon täydentävän, niin autosta on vuosikymmeniksi, kun mittarissakin vasta 100tkm ja todella hyvää tekoa lähestulkoon kaikki osat ja uutta tai tarvikeosaa saa jokapuolelta kohtuuhintaan.

        Tuskin kovin montaa autoa maailmassa, missä viidessä vuodessa ei menisi uusiksi kuin öljyt suotimineen, sytytystulpat, jarrupalat ja pyyhkimet. Nuokin kaikki kuluvaa osaa, ei siis tosiaankaan paskaa tai valmistevirheistä osaa.

        Tuolla joku sanoi todella osuvasti, että jos sulla on hyvä japsiyksilö eli N15 tai Primeran vastaavat P-sarjalaiset, niin on silkkaa hulluutta ja kusipäisyyttä mennä vaihtamaan sitä johonkin italialaiseen tai ranskalaiseen moni-ongelmaiseen todelliseen riesarälläkkään. Aivan helvetin samantekevää, vaikkeivät ruostuisi ikinä, sillä niin surkeaa moottoritekniikka, alustarakennetta ja osissa luistamista saa hakea tosissaan. Milestäni kauppakassikin menettää sanana arvonsa Fiatista puhuttaessa. Joku Nissan Micra varsinkin vanhemmat tai Toyota Yaris ovat todellisia luotettavia kasseja, vaikka autoinakin ihan passeleita moneen verrattuna monellakin tapaa ajatellen.

        kaivoon niitteen recarojen kans,sillä mädällä datsunilla sipsipussi


      • Erkki Räty
        siipsipussiii kirjoitti:

        kaivoon niitteen recarojen kans,sillä mädällä datsunilla sipsipussi

        Silti voi tehdä jotain vielä myöhemminkin ! Nuo helmakotelot ovat Allujen ongelmakohtia niinkuin takapyöränkaaretkin. Ota kynnyslistat irti (lähtevät ihan ilman työkalua 4 muovista "nipsukkaa" pitää listoja kiini) ja alta paljastuu 2 kpl 2cm:n halkaisijaltaan olevia aukkoja. Tratti aukoon ja 5L jäteöljyä koteloihin !! Sitä ennen laita esim. pitkulainen kukkalaatikko helman alle, ettei tippuva öljy valu maahan. Auto "itkee" öljyä vielä ainakin viikon, joten pidä ko. laatikoita helmojen alla auton ollessa pysäköitynä. Tämä on vain osa hoitoa sillä lisäksi koko alusta pitää öljytä paineilmakäyttöisellä öljyruiskulla öljyä säätelemättä. Johan alkaa ruostuminen loppumaan. :D


    • bmw2

      toope oot ostanut mädän auton se olisi pitänyt ruoste suojata 16 vuotta sitten. maahan tuoja on pihi mulkku ku ei suojaa näit kiinalaisii kotteroit. osta vw se on sinkitty

    • asentaja

      Sori vaan kaverit, mut kaikki ne ennen pitkään katoavat ruskeaksi metalli pölyksi...ruostumista voidaan vain hidastaa ei estää...onpahan miten sinkattu tai öljyilla tai massoilla päällystetty niin kyllä se kuulkaas siltikin ennen pitkään ruostuu pi...toki kunnon massauksella ja sinkkauksella saadaan käyttö ikää pidennettyä huomattavastikkin...ja mitä noihin alluihin tulee (ainakin n15) niin on töissä tullut vastaan (ajoneuvoasentaja kun olen) sellaisiakin yksilöitä joissa on parhaimmillan ruostunu käytännössä pois koko sisäkaari...ja parhaimmat tapaukset on ollu vielä sellaisia et taka turvavyön kiinnitys paikat on lähteny käveleen...siinäpä onkin turvallisuus huipussaan sit kolaritilanteessa.

      • köpötti

        Mulla tommonen pösö 205 vm.-90 eikä ruostetta löydy kyllä hakemallakaan, auto ollut mulla 9 vuotta, en tiedä onko joskus suojattu, itse tosin olen säännöllisesti kerran 1-2 vuodessa pyyhkäissyt painepesurilla yli, vahaan en ole iljennyt rahojani tuhlata
        PS. pohjaa ei ole tullut vielä vilkaistua, mutta ei ainakaan katsastus-setä ole vielä asiasta maininnut.


    • suksi2

      suksi kuuseen sen vikapesä pögöttis kanssa

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      359
      4121
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1769
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1536
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      1515
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1350
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1321
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      52
      1319
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      201
      1296
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1200
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1194
    Aihe