mustasukkaisuus

kokemuksia_

Tuntuu jotenkin, että useissa suhteissa on paljon mustasukkaisuutta.. Näin myös omassani, ilman syytä jopa. Saatan olla mustasukkainen siitäkin, että tyttöystäväni haluaa itselleen miespuolisia ystäviä (tiedän heidän olevan kiinnostuneita, tosin se onneksi sattuneesta syystä lakkaa pian;). Ovatko lesbosuhteet todellakin aina mustasukkaisuuden ja epävarmuuden täyttämiä?

9

1837

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maiju*

      Mustasukkaisuus on kulkenut mukana minunkin suhteissa ja kulkee edelleen. Olen itsekin mustasukkainen enkä aina ole ollutkaan ihan turhasta. Kai jokainen suhde (hetero-tai lesbo)kokee nuo tunteet jossain vaiheessa...?

    • nilkkasukka

      Minä taas olen ihmetellyt sitä, kun jotkut pitävät mustasukkaisuutta tunteiden syvyyden ja suhteen tärkeyden mittana. Näin riippumatta seksuaalisesta suuntauksesta. Sitten vaikka leikitään mustasukkaisuusdraamoja testaten tyttö/poikakaverin tunteita ja reaktioita. Aivan turhan vuoksi aiheutetaan kärsimystä puolin ja toisin haluten toisen vakuuttelua ja vannomisia. Tietty huonompi juttu, jos joutuu itse sille puolen roolijaossa.

      Itse pidän niin mustasukkaisena kärsimistä kuin mustasukkaisuutta aiheuttavana osapuolena olemista aivan turhana suhteelle. Jos tuntee toistuvasti mustasukkaisuutta, on mielestäni pohjimmiltaan epävarma koko ko. suhteessa olemisesta. Ainoa asia mistä se kertoo on epävarmuus suhteesta ja itsestä ja epäluottamus kumppania kohtaan. Kolmiodraamojen aiheuttajat taas ovat piittaamattomia valtapelien leikkijiä.
      Siinäkin on kyse epävarmuudesta omassa elämässä. Kolmansilla pyörillä oman elämän puute ja rohkeus pyrkiä siihen saa sekaantumaan itsekkäästi varattujen elämään. Omalle egolle saa plussapisteitä.

    • Bonnie

      Itse kärsin mustasukkaisuudesta-ja mikä hulluinta, tiedän itse että se on aivan turhaa.
      Kultani ei ole koskaan käyttäytynyt niin että minun tarvitsisi epäillä häntä mistään.

      Mutta en voi sille mitään, esim.jos joku pimu tulee juttelemaan naiselleni, näen niin punaista että voisin vaikka lyödä(onneksi niin pitkälle en vielä ole mennyt)! Olen mustasukkainen existä, en haluaisi että heidän kanssaan ollaan missään tekemisissä. Ja tietysti olen mustasukkainen myös miehistä..

    • mustasukkaista

      meillä, koska me ollaan aikuisia ihmisiä jotka ovat oppineet luottamaan toiseen.
      Ja ei me kaivata sellaista rakkauden mittaria, eikä se tee meidän suhteesta enempää eikä vähempää.

      Lesbojen ja heteroiden suhteeseen hiipii mustasukkaisuus kun ei luoteta itseensä eikä toiseen, kun ollaan niin heiluvalla pohjalla että tietää odottavansa sen kipsahtamista nurin.

      Mustasukkaisuus ei ole intohimon tai tulisuuden mittari myöskään.

      Mustasukkaisuus on näteimillään söpöä mutta ainahan se syö päätä silloin, ja kauheimillaan kaiken tuohoavaa epäilyä.

      Mustasukkaisuudesta voi päästä eroon, kun alkaa oppimaan luottamaan, ja uskaltaa luottaa.

      Jos siihen ei ole eväitä niin mikäs siinä, ainahan voi ajatella että seuraavan kanssa kaikki on paremmin.

    • enemmänkin

      omistushaluinen kuin mustasukkainen... en usko että kultani minua pettäisi, mutta jos hän silti esim. juttelee baarissa muiden kanssa, tunnen oloni jotenkin tyhmäksi. Tarkoittaen siis meille uusia, vieraita ihmisiä, ei ystäviä ja tuttuja. Meistä kahdesta hän on selkeästi mustasukkaisempi.

      Minua ei saisi pysymään kovin mustasukkaisessa suhteessa. Ensinnäkin on ahdistavaa jos minuun ei luoteta, tai jos ei voi suunnitella omia kivoja menoja ilman että toinen heti suuttuu. Hyi. Silti on mukavaa kun kulta on joskus sillai söpösti mustasukkainen. Hän ei mene koskaan yli, ja tajuaa parissa sekunnissa itsekin ajatella asiaa järkevästi, mutta se pieni hetki kun huomaa että se on vähän synkkä ja sitten tulee halimaan mua kamalasti. Tiedänhän mä muutenkin että se musta välittää ihan kamalasti, mutta silti.. Pieni pinnallisuus kaunistaa ;)

    • Anonyymi

      Entäs jos jollain naisella on ystävänä mies, mutta tämän naisen niin sanottu tyttöystävä pirun mustasukkainen sille miehelle ja toiseksi, tämä nainen, joka on ystävänä miehen kanssa, ei ole edes lesbo, mutta sitten tämä kolmas luulee niin, ja painostaa henkisellä väkivallalla ja yrittää käännyttää tätä toista naista lesboksi

    • Anonyymi

      Jatkoa tähän. se on pahasti pakkomielteistä.

    • Anonyymi

      Ei ole ollut mustasukkaisia suhteita.

    • Anonyymi

      Ain't it good to know
      You've got a friend

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe