Onko kellään muulla leikattu sisäänkasvanut varpaan kynsi? Siis silleen että ihan lääkäri leikkaa?
Miltä tuntui???
Vai olisiko jotain hyviä hoito-ohjeita tolle kynnelle, että pärjäisi ilman leikkausta?
_SISÄÄNKASVANUT_KYNSI_!!!!
14
9078
Vastaukset
- On..
Mulla on kasvanut. Ei se periaatteessa leikkaa, puuduttaa varpaan ja sitte nostaa kynnen ihon päälle jotenki. Et se ei satu jos on puudutettu.
- .,.
Se vähän riippuu kuinka paha se on mutta yleensä ne kyllä leikkaa kokonaan sen osan kynnestä pois ihan juuriin asti, ei satu koska he puuduttavat sen
- lääkärillemenossa
.,. kirjoitti:
Se vähän riippuu kuinka paha se on mutta yleensä ne kyllä leikkaa kokonaan sen osan kynnestä pois ihan juuriin asti, ei satu koska he puuduttavat sen
Sattuuko puudutus?
ps. kiitti toi autto tosi paljon =) jännittää.. - .,.
lääkärillemenossa kirjoitti:
Sattuuko puudutus?
ps. kiitti toi autto tosi paljon =) jännittää..Se tuntuu vähäsen niinkuin hyttysen pistolta
- selvisin
.,. kirjoitti:
Se tuntuu vähäsen niinkuin hyttysen pistolta
Itse asiassa koko leikkauksessa sattui eniten tuo puudutuspiikki, muuten ei tuntunut yhtään kipua eikä se puudutuspiikki ollut yhtään paha.
Mulla on nyt ollu kohta vuosi ilman mitään ongelmia ja hyvältä näyttää :D
PÄÄSINPÄS SUSTA EROON, PASKIAINEN!! HAHAA!
- Raven
Mulla kasvoi joskus isovarpaankynsi sisälle. Otin pinsetit ja sakset ja kaivoin sen kynnen veke sieltä nahan alta. Kyllähän se kirpasee, kun on varvas tulehtunut ja mätää pursui ulos, mutta kun muutaman kerran teki, niin eipähän kasva enää sisälle :)
En kyllä ehkä suosittele, jos ei kestä kipua eikä omaa vakaata kättä ;)- lääkärillemenossa
Eikös se mene silloin vain pahemmaksi jos sen itse leikkaa sieltä kulmasta? Ja jos sen yrittää vaan nostaa sieltä pois niin sehän lohkeaa (?)
- Doktorr
Ei sen kanssa voi mitenkään pärjätä ilman leikkausta, se kynsihän jatkaa kasvamista koko ajan. Mutta ei se leikkaus ole mitenkään iso juttu. Paraneminen kestää jonkin aikaa ja sen ajan pitää könkkäillä, mutta muuten no problems.
- Prkl
Riippuen tulehduksesta ja kynnestä, se joko on leikattava, tai poistettava koko kynsi, kynnen poistossa menee about 3-4kk niin (uusi) kynsi on jo hyvässä kuosissa. Nimimerkillä, kokeiltu on molemmat :D
- uusiutuu
Samaa mieltä olen. Itseltäni on leikattu 2 kertaa ja vielä vaikuttaa uusiutuvan. Mätää ei vielä tule, mutta kynsi näyttää alkavan kasvaa sisäänpäin. Eikun sitten vaan leikkaukseen, ei voi mitään...
PS: Yhdeltä tutulta veti lääkäri varpaankynnen irti ilman puudutusta, ja kuulemma sattui aivan saatanasti.
- :SFSA:G
SATTU IHAN HELEVETISTI VAIKKA 4 RUISKUA PUUDUTUSAINETTA SINNE OLI LAITETTU :S Oli aivan kauheeta! En enää koskaa tonne mee vaikka pakotettas :S
- tämän kokenut ..
mulla tämä toimenpide tehty kolme kertaa, kaksi kertaa paikallispuudutuksessa, ja kerran nukutuksessa. voin sanoa että jos leikataan paikallispuudutuksessa, ainoastaan puuduttaminen nipistää (: eikä itse leikkaus yleensä kestä yli tuntia, ei sitäkään.
ja jos ei varvasta leikata, siitä tulee niin kivulias, tulehtunut, turvonnut ja se märkii. eli suosittelen nopeasti varaamaan leikkausajan, ettei varvas pääse kovin pahaksi ! itsellä yritettiin oikean jalan varpaankynttä puuduttaa kolme kertaa (jokaista kertaa ennen antibioottikuuri), ja kun varvas oli päässyt ihan kauhean huonoon kuntoon, piti varata nukutusaika isoon sairaalaan. Odotin leikkausjonossa 2kk, varvas aina vaan pahemmassa kunnossa :/ sitten pääsin leikkaukseen, ja nukutukseen. Nukutuksessa oli jotenkin niin helppo olla, koska itse leikkauksesta ei muista mitään (: mutta nukutukseen sisältyy aina omat riskinsä..
JA koska itse olen vasta neljätoista, ja se on ollut mulla kolme kertaa, molemmissa jaloissa, oikeessa 2 kertaa, ja vasen jalka leikattiin tällä viikolla, voin vaan sanoa että varaa pian se leikkausaika ! :3- 2 "leikkausta" ta...
eli mulla tuo ongelma oli lapsena, mutta ollu pian 15v hyvä. Kompuroin töissä imurinletkuun ja isovarvas paisui ja heti kynsi kasvoi sisään. Noh nyt tuota yhtä varvasta on hoidettu terveystalossa(työterveys siel) leikkaamalla lihan palat nurkista ja viime kesänä poistettiin kynsi kokonaan. Ja nyt kun kynsi kasvaa takas niin sama ongelma on BACK!!!
Ja tässä alkaa pian huumori loppumaan...kun toinenkin isovarpaan kynsi alkaa kasvaan sisälle...
Huomenna siis päivystykseen jonottaan lekurille...
Mä on 25v, jolla 2kk ikäinen vauva, ja ainut liikunta muoto joka sopii noiden varpaiden takia on uinti, ja eihän sillä kilot lähde.
Salille en siis voi mennä kun en edes saa kenkiä päälle!!!prkl..
Mites onko sulla OLLUT ON.tämän kokenut .. niin pysyny nuo nyt kunnossa?...
- Anonyymi
Itellä leikataan huomenna ja vähän jännittää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1384350Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3382184Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32074Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481881- 1071800
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561770Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571449Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4821343Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441316