_SISÄÄNKASVANUT_KYNSI_!!!!

lääkärillemenossa..

Onko kellään muulla leikattu sisäänkasvanut varpaan kynsi? Siis silleen että ihan lääkäri leikkaa?
Miltä tuntui???



Vai olisiko jotain hyviä hoito-ohjeita tolle kynnelle, että pärjäisi ilman leikkausta?

14

8721

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On..

      Mulla on kasvanut. Ei se periaatteessa leikkaa, puuduttaa varpaan ja sitte nostaa kynnen ihon päälle jotenki. Et se ei satu jos on puudutettu.

      • .,.

        Se vähän riippuu kuinka paha se on mutta yleensä ne kyllä leikkaa kokonaan sen osan kynnestä pois ihan juuriin asti, ei satu koska he puuduttavat sen


      • lääkärillemenossa
        .,. kirjoitti:

        Se vähän riippuu kuinka paha se on mutta yleensä ne kyllä leikkaa kokonaan sen osan kynnestä pois ihan juuriin asti, ei satu koska he puuduttavat sen

        Sattuuko puudutus?


        ps. kiitti toi autto tosi paljon =) jännittää..


      • .,.
        lääkärillemenossa kirjoitti:

        Sattuuko puudutus?


        ps. kiitti toi autto tosi paljon =) jännittää..

        Se tuntuu vähäsen niinkuin hyttysen pistolta


      • selvisin
        .,. kirjoitti:

        Se tuntuu vähäsen niinkuin hyttysen pistolta

        Itse asiassa koko leikkauksessa sattui eniten tuo puudutuspiikki, muuten ei tuntunut yhtään kipua eikä se puudutuspiikki ollut yhtään paha.

        Mulla on nyt ollu kohta vuosi ilman mitään ongelmia ja hyvältä näyttää :D

        PÄÄSINPÄS SUSTA EROON, PASKIAINEN!! HAHAA!


    • Raven

      Mulla kasvoi joskus isovarpaankynsi sisälle. Otin pinsetit ja sakset ja kaivoin sen kynnen veke sieltä nahan alta. Kyllähän se kirpasee, kun on varvas tulehtunut ja mätää pursui ulos, mutta kun muutaman kerran teki, niin eipähän kasva enää sisälle :)

      En kyllä ehkä suosittele, jos ei kestä kipua eikä omaa vakaata kättä ;)

      • lääkärillemenossa

        Eikös se mene silloin vain pahemmaksi jos sen itse leikkaa sieltä kulmasta? Ja jos sen yrittää vaan nostaa sieltä pois niin sehän lohkeaa (?)


    • Doktorr

      Ei sen kanssa voi mitenkään pärjätä ilman leikkausta, se kynsihän jatkaa kasvamista koko ajan. Mutta ei se leikkaus ole mitenkään iso juttu. Paraneminen kestää jonkin aikaa ja sen ajan pitää könkkäillä, mutta muuten no problems.

      • Prkl

        Riippuen tulehduksesta ja kynnestä, se joko on leikattava, tai poistettava koko kynsi, kynnen poistossa menee about 3-4kk niin (uusi) kynsi on jo hyvässä kuosissa. Nimimerkillä, kokeiltu on molemmat :D


      • uusiutuu

        Samaa mieltä olen. Itseltäni on leikattu 2 kertaa ja vielä vaikuttaa uusiutuvan. Mätää ei vielä tule, mutta kynsi näyttää alkavan kasvaa sisäänpäin. Eikun sitten vaan leikkaukseen, ei voi mitään...

        PS: Yhdeltä tutulta veti lääkäri varpaankynnen irti ilman puudutusta, ja kuulemma sattui aivan saatanasti.


    • :SFSA:G

      SATTU IHAN HELEVETISTI VAIKKA 4 RUISKUA PUUDUTUSAINETTA SINNE OLI LAITETTU :S Oli aivan kauheeta! En enää koskaa tonne mee vaikka pakotettas :S

    • tämän kokenut ..

      mulla tämä toimenpide tehty kolme kertaa, kaksi kertaa paikallispuudutuksessa, ja kerran nukutuksessa. voin sanoa että jos leikataan paikallispuudutuksessa, ainoastaan puuduttaminen nipistää (: eikä itse leikkaus yleensä kestä yli tuntia, ei sitäkään.

      ja jos ei varvasta leikata, siitä tulee niin kivulias, tulehtunut, turvonnut ja se märkii. eli suosittelen nopeasti varaamaan leikkausajan, ettei varvas pääse kovin pahaksi ! itsellä yritettiin oikean jalan varpaankynttä puuduttaa kolme kertaa (jokaista kertaa ennen antibioottikuuri), ja kun varvas oli päässyt ihan kauhean huonoon kuntoon, piti varata nukutusaika isoon sairaalaan. Odotin leikkausjonossa 2kk, varvas aina vaan pahemmassa kunnossa :/ sitten pääsin leikkaukseen, ja nukutukseen. Nukutuksessa oli jotenkin niin helppo olla, koska itse leikkauksesta ei muista mitään (: mutta nukutukseen sisältyy aina omat riskinsä..

      JA koska itse olen vasta neljätoista, ja se on ollut mulla kolme kertaa, molemmissa jaloissa, oikeessa 2 kertaa, ja vasen jalka leikattiin tällä viikolla, voin vaan sanoa että varaa pian se leikkausaika ! :3

      • 2 "leikkausta" ta...

        eli mulla tuo ongelma oli lapsena, mutta ollu pian 15v hyvä. Kompuroin töissä imurinletkuun ja isovarvas paisui ja heti kynsi kasvoi sisään. Noh nyt tuota yhtä varvasta on hoidettu terveystalossa(työterveys siel) leikkaamalla lihan palat nurkista ja viime kesänä poistettiin kynsi kokonaan. Ja nyt kun kynsi kasvaa takas niin sama ongelma on BACK!!!
        Ja tässä alkaa pian huumori loppumaan...kun toinenkin isovarpaan kynsi alkaa kasvaan sisälle...
        Huomenna siis päivystykseen jonottaan lekurille...

        Mä on 25v, jolla 2kk ikäinen vauva, ja ainut liikunta muoto joka sopii noiden varpaiden takia on uinti, ja eihän sillä kilot lähde.
        Salille en siis voi mennä kun en edes saa kenkiä päälle!!!prkl..

        Mites onko sulla OLLUT ON.tämän kokenut .. niin pysyny nuo nyt kunnossa?...


    • Anonyymi

      Itellä leikataan huomenna ja vähän jännittää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      67
      4590
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe