tietääkö kukaan, että uskaltaako siellä syödä esim. jäätelöä. siellä ei varmaan ole mitään vähälaktoosisia tuotteita. vai uskaltaako jääätelöä syödä muutenkaan vatsataudin pelossa? kertokaahan kokemuksia!!
rodos ja laktoosiallergia
8
962
Vastaukset
- rlp
Suomalainen jäätelö aiheuttaa mulle vatsavaivoja, mutta kreikassa niitä ei ole tullut. Olen syönyt irtojätskiä monet kerrat, eikä mitää vatsatautiakaan ole tullut.
- Housuissa tavaraa
Olen käynnyt kreikassa noin kolmekymmentä kertaa , tuollaseen kysymykseen katso tuotteen " etiketistä"
- miimu
Ei laktoosin sietokyvyttömyys ole allergiaa vaan laktoosin imeytymishäiriö. On olemassa maitoallergia, jossa oireet ovat täysin erilaiset ja se on aikuisilla hyvin harvinainen.
- mjölk
taita aloittaja olla pihalla kun itsekään ei tiedä että intoleranssi ja allergiaa ovat eri asioita.
- nannuliini
täytyykö olla aina nipo. tajusit varmaan mitä kysyin. en kaivannut tietoja siitä onko se allergiaa vai ei. onneks sentään joku ymmärsi kysymykseni.
- Tii
Kreikan lomilla saadaan aika vähän vatsatauteja ja kaikkea voi syödä normaalia hygieniaa noudattaen.
Hyla- tai muista tuotteista en valitettavasti tiedä, ainakin vähärasvaisia tuotteita saa jo yleisesti.
Nuo maitoon tai laktoosiin liittyvät vaivat taitavat olla yleisiä täällä maitomaassa ja muutenkin etelä-Euroopassa kuulee hyvin vähän ruokavalio-ongelmista. Suomalaisethan miettivät nykyään harvinaisen paljon syömisiään - varsinkin siltä negatiiviselta kannalta eli mitä voi syödä mistäkin syystä. Kuten USA:laiset jo monta vuotta sitten kofeiinittomine kahvineen.- TÄMÄ on luettua faktaa
Etelä- Euroopassa maitotuotteet ovat laktoosittomia todella yleisen laktoosi-intoleranssin vuoksi.
Eipä heidän siis edes tarvitse lukea tueteselosteita samalla tavalla mihin me olemme tottuneet.
Emme siis ole nipoja vaan meillä l-i on harvinaisempaa ja sen vuoksi maitotuotteetkin erilaisia.
- luettua tietoa
... ja muut maitotuotteet ovat laktoosittomia, sillä Etelä-Euroopassa laktoosi-intoleranssi on niin yleistä. Faktaa on, että mitä etelämmäksi Euroopassa mennään sitä yleisempää l-i on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305822Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144374Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403247IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522961Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3391559Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861338- 661301
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2321206- 791169
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011161