jakoblokkien itsevalmistus...

amo

onko kenelläkään kokemusta/tietoa sellaisten itsevalmistuksesta? itselläni olisi hyvät mahdollisuudet tehdä sellaisia.
Mikähän olisi sitten hyvä materiaali siihen, jos niitä yleensä kannattaa tehdä.

7

537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yleensä metallimies jolla on hyvä mahdollisuus ja on oikeasti hyvä mahdollisuus, tietää mitä aineita koneilla pystyy työstämään.Puhuin ammattimiehistä.

    • Johtavasta materiaalista, ja kultaus estää hapettumista.

      • amo

        no en ole vielä ihan ammattimies niin en oikein tiedä kaikkee...
        jos nyt budjetti ei oikee anna myöten, niin onkohan mitään järkee tehä sellasta sitte tavallisesta teräksestä? Kupari ois kans yks, mut en tiijä löytyykö kovin helposti sellast materiaalia


      • juba

        Tinaus on myös ihan hyvä vaihtoehto kultaukselle.


    • matias

      korroosio lienee pienin silloin kun jakoblokki ja johdin ovat samaa materiaalia. Näin ainakin pitäisi olla.
      Jakoblokit yleensä on kullattu tai "kullattu"
      Yleensä paras kiilto on päällä.
      Kun tarkastelee kaapeleiden kiinnitysruuveja ja piuhapesiä, ei kultausta aina juurikaan löydy, tai sitten on ihan harsomainen kerros. Siellä kuitenkin se kytkentä on.
      Jos tekisin blokin itse, tekisin kuparista (johdotkin on kuparia) ja kytkennän jälkeen vetäisin suojalakan päälle.
      Itse tekemisessä olisi myös hyvä puoli se, että saisi tehtyä juuri oikean paksuisille kaapeleille kytkentäpesät.

    • amis

      Liittimiä,pultti,mutteri ja kaksi prikkaa muuta ei tarvi

    • aikanauta

      Olis ihan mielenkiintoista tietää mikä saa tyypit aina aika ajoin kaivamaan ~10v vanhoja ketjuja esiin. Sitten heitetään sinne joku fiksu kommentti ja tykätään omasta kommentista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe