Millon siirtyy mopon ikäraja 16v????????

hemuli

oiskohan kellään tietoa että millonhan vaihtuu mopokortin ikäraja 16 vuoteen??? ois iha kiva tietää koska sit ketuttaa jos se vaihtuu ens vuoden alussa ennen maaliskuun 2!!!!!!!!!!!!! tietääkö kukaan!??!!!?!?!?!?!

18

8919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • drdr

se saatta tulla voimaan ens vuoden alussa tai sit ei ollenkaan en oo kuullu siitä mitään uutta..

• moppedogi

se vaihtuu kuukauden päästä.

• fgegre

jos se vaihtuu nii se vaihtuu aikaisintaan vuoden 2007 alussa koska muutos on niin iso esim.mopokortti 16v kevarikortti18v ajokortti20v joten 91-syntyneillä ei mitään hätää muutos ei tule koskemaan heitä koska se vaatisi korttien pois ottamista 91 ketkä ovat jo suorittaneet kortin!

• jukebox47
        fgegre kirjoitti:

jos se vaihtuu nii se vaihtuu aikaisintaan vuoden 2007 alussa koska muutos on niin iso esim.mopokortti 16v kevarikortti18v ajokortti20v joten 91-syntyneillä ei mitään hätää muutos ei tule koskemaan heitä koska se vaatisi korttien pois ottamista 91 ketkä ovat jo suorittaneet kortin!

onneks mä oon 91 kyl muaki vituttas jos en sais mopokorttia :D:D jotkut ei saa ja toiset saa mutta hyviä päivänjatkoja :D:P

• ............
        fgegre kirjoitti:

Ja ajokortti ei ollu siirtymäs mihkää.

• 4t.
        jukebox47 kirjoitti:

onneks mä oon 91 kyl muaki vituttas jos en sais mopokorttia :D:D jotkut ei saa ja toiset saa mutta hyviä päivänjatkoja :D:P

Enemmän mua vituttas jos b ja c kortit lykkääntyis, mopolla ajetaan muutenkin ilman korttia.

• höh

Se ei todellakaan muutu välttämättä vielä moneen vuoteen, koska se on MONIVUOTIS-SUUNNITELMA.

• ----------

lain esityksestä poistettiin noita 16v/18v juttuja koskevat hommat

• ............

Ei sul ois jotai linkkii?

• mulla on!
        ............ kirjoitti:

Ei sul ois jotai linkkii?

www.poliisi.fi

• ............
        mulla on! kirjoitti:

www.poliisi.fi

Missäs tuol lukee et ei siirry?

• mana on ja on kohta derbi m...

mitää järkee tossakaa. kevari korttiki siirtyy 18 jolloin sais auto kortin hullun hommaa sanon minä.ite saan lokakuussa mopo kortin

• PLEYMO

Tässä lähetin spostia liikenne hallinnolle...

Viesti:
        ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        mopon ikärajakysymys ei ole tällä hetkellä vireillä. Näin ei mitään muutoksia ole näillä näkymin odotettavissa ensi vuoden alusta. Olettaisin, että ikäkysymystä tarkastellaan siinä yhteydessä, kun uuden EU:n ajokorttidirektiivin toimeenpano Suomessa on ajankohtaista. Direktiivissä otetaan käyttöön yhdenmukaistettu mopoluokka AM, jota, samoin kuin muitakin ajokorttiluokkia, koskevia keskusteluja varmaan käydään tuolloin. Direktiivin mukaiset uudet käytännöt olisi saatettava voimaan kuuden vuoden kuluttua sen hyväksymisestä. Tällä hetkellä asian käsittely on vielä kesken.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
        End ..
        Lukekaa toi

• joku?

ei luultavasti pitäis viellä ens vuonna vaihtua 16v. kaverin iskä on poliisi ja se oli sanonu että ei pitäis muuttua 16 v. ottaa kyl päähä jos vaihtuu ku täyttäis maaliskuussa 15.v :D

• Hmm...

Mitä jos soittaisi johonkin paikkaan, missä voi suorittaa mopokortin ja kysyä että muutetaanko se ikäraja mahdollisesti...

• mmou=)1993boyjokasaaamopoko...

muuttuu 2009 16vks

• dgsd

Eihän siin ois mitään järkeä! Sit pitäis kevarin muuttu 17v?! Prätkän 19, yli 25kw onkse 20 vai 21 vai enempi? : D
      Ja kas ku jos auto ikäki siirtyis...

Mut se on fakta et ne saa kulkee 60km/h..?
      Turhaa niitä kuristella.

• Ai mää vai??

Muualla saa ajaa mopolla vasta 16v. Ruotsissakin on ikäraja mopolle 16v. Täällä meillä Suomessa on sellainen kummajainen, et mopolla saa ajaa jo 15v. ja ilman ajokoetta vielä!!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      123
      1730
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1442
    3. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      992
    4. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      990
    5. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      90
      874
    6. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      66
      841
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      770
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      751
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      681
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      62
      668
    Aihe