Onko normaalin kuuloista että 1.6i wagon Focus kuluttaa sekalaisessa ajossa keskimäärin 8.64 litraa/100km??? Vai onko liikaa?? Jos on niin miten säädettävissä??
Kulutus / 100 km???
9
909
Vastaukset
- B
Ford Ka:n kanssa on ollut ainakin kovastikin heittoja eri immeisten kulutuslukemissa.
Ainakaan omaan korvaani tuo ei kuulostaisi kovin pihiltä lukemalta. - focuskuski
Mikäli kyseessä on vuoden keskikulutus ja ajat paljon kaupunkiajoa - kulutus on silti turhan iso.
- Hemmo
Niinkuin sanoin että sekalaista ajoa, eli paljon kaupunkia ja osa myös matka-ajoa....tankillisella olen kerran ajanut vähän alle 700 kilometriä ja siinä suurin osa matka-ajoa......mitä pitäis tehdä????? Missä vika????
- Ford-Man
Hemmo kirjoitti:
Niinkuin sanoin että sekalaista ajoa, eli paljon kaupunkia ja osa myös matka-ajoa....tankillisella olen kerran ajanut vähän alle 700 kilometriä ja siinä suurin osa matka-ajoa......mitä pitäis tehdä????? Missä vika????
Eli ei kannata liikaa tuijottaa tuohon tehtaan yhdistetty-lukemaan (vähän alle 7 litraa). Jos ajat suurimman osan maantietä voi tuohon päästäkin, muta jos mukana on kaupunkiajoa vähänkin enemmän, niin ei tuo lukema ole yhtään yläkanttiin. Itselläni menee hyvinkin sen verran.
- Jaska
matkamittarisi, eli pitääkö kilometrit yhtä ajetun matkan kanssa.
Mulla on 15"kesäpyörät ja heittoa matkamittarissa 4%, eli kun oon ajanut tasan 1000m mittarini mukaan, oon mennyt 40m ohi mittamerkin.
Tavirenkaissa ero on vain 2%, talvirenkaat on 14".- Hemmo
195/65/14.....
- Henkka Ford
Itsellä tomaatti-Focus ja kulutus on tuo mitä kirjoitat. Ajan lähes pelkästään nurkissa niin, että keskinopeus lähes joka tankkakuksella luokkaa 40km/h. Manuaalin luulisi menevän pienemmällä...
- Hemmo taas
Milläs neuvoilla kulutuksen sais normaalille tasolle sitten???? Kokeilin jo naapurin neuvoja "resetoida" ohjausboxi, eli akun kengät vähäks aikaa irti ja taas takaisin....paskanmarjat auttoi......
- Foccus Boggus
Hemmo taas kirjoitti:
Milläs neuvoilla kulutuksen sais normaalille tasolle sitten???? Kokeilin jo naapurin neuvoja "resetoida" ohjausboxi, eli akun kengät vähäks aikaa irti ja taas takaisin....paskanmarjat auttoi......
Ei taida naapurisi olla automiehiä.....
Seka-ajossa pitäisi mennä alle kahdeksan litran suht`koht helposti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374896- 823476
- 302943
- 612915
- 72709
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 371752
- 181681
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 161574