Kulutus / 100 km???

Hemmo

Onko normaalin kuuloista että 1.6i wagon Focus kuluttaa sekalaisessa ajossa keskimäärin 8.64 litraa/100km??? Vai onko liikaa?? Jos on niin miten säädettävissä??

9

909

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B

Ford Ka:n kanssa on ollut ainakin kovastikin heittoja eri immeisten kulutuslukemissa.
      Ainakaan omaan korvaani tuo ei kuulostaisi kovin pihiltä lukemalta.

• focuskuski

Mikäli kyseessä on vuoden keskikulutus ja ajat paljon kaupunkiajoa - kulutus on silti turhan iso.

• Hemmo

Niinkuin sanoin että sekalaista ajoa, eli paljon kaupunkia ja osa myös matka-ajoa....tankillisella olen kerran ajanut vähän alle 700 kilometriä ja siinä suurin osa matka-ajoa......mitä pitäis tehdä????? Missä vika????

• Ford-Man
        Hemmo kirjoitti:

Niinkuin sanoin että sekalaista ajoa, eli paljon kaupunkia ja osa myös matka-ajoa....tankillisella olen kerran ajanut vähän alle 700 kilometriä ja siinä suurin osa matka-ajoa......mitä pitäis tehdä????? Missä vika????

Eli ei kannata liikaa tuijottaa tuohon tehtaan yhdistetty-lukemaan (vähän alle 7 litraa). Jos ajat suurimman osan maantietä voi tuohon päästäkin, muta jos mukana on kaupunkiajoa vähänkin enemmän, niin ei tuo lukema ole yhtään yläkanttiin. Itselläni menee hyvinkin sen verran.

• Jaska

matkamittarisi, eli pitääkö kilometrit yhtä ajetun matkan kanssa.
      Mulla on 15"kesäpyörät ja heittoa matkamittarissa 4%, eli kun oon ajanut tasan 1000m mittarini mukaan, oon mennyt 40m ohi mittamerkin.
      Tavirenkaissa ero on vain 2%, talvirenkaat on 14".

• Hemmo

195/65/14.....

• Henkka Ford

Itsellä tomaatti-Focus ja kulutus on tuo mitä kirjoitat. Ajan lähes pelkästään nurkissa niin, että keskinopeus lähes joka tankkakuksella luokkaa 40km/h. Manuaalin luulisi menevän pienemmällä...

• Hemmo taas

Milläs neuvoilla kulutuksen sais normaalille tasolle sitten???? Kokeilin jo naapurin neuvoja "resetoida" ohjausboxi, eli akun kengät vähäks aikaa irti ja taas takaisin....paskanmarjat auttoi......

• Foccus Boggus
        Hemmo taas kirjoitti:

Milläs neuvoilla kulutuksen sais normaalille tasolle sitten???? Kokeilin jo naapurin neuvoja "resetoida" ohjausboxi, eli akun kengät vähäks aikaa irti ja taas takaisin....paskanmarjat auttoi......

Ei taida naapurisi olla automiehiä.....

Seka-ajossa pitäisi mennä alle kahdeksan litran suht`koht helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4896
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2915
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2709
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2270
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1752
    8. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1681
    9. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16
      1574
    Aihe