Laventeli+raskaus??

Laara75

osaako joku siis kertoa saako laventelia käyttää hieronnassa raskauden aikana? Viikkoja 8 1.

28

13130

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      käyttäisi mitään aromaattisiaöljyjä raskauden aikana..Useimpia niistä on ennen vanhaan käytetty synnytyksen käynnistämiseen tms.

    • saa käyttää.

      Mandariinia saa käyttää raskauden aikana, laventelista en tiedä. Kannattaa kysyä luontaistuotekaupasta.

    • voi käyttää ....

      koska tahansa . Ei ole mitään sivuvaikutuksia ja sitä myös suositellaan turvallisena vaihtoehtona raskaana oleville .

      • Laara75

        ....Olet saanut tietosi? Tarkoitin, että onko asia varma kanssa, koska jotkut eteeriset öljyt voivat olla vaaraksi sikiölle, enkä haluaisi vaarantaa vauvaa...


    • huu

      Hei
      Olen aromaterapeutti enkä suosittele minkään eteerisen öljyn käyttöä raskauden (eikä myöskään imetyksen)aikana, koska eteeriset öljyt ovat voimakkaita lääkkeenomaisia aineita, joiden vaikutusta sikiöön ei ole tutkittu. Raskaana olevaa hoitaessani hieron pohjaöljyllä ja laitan eteeristä öljyä tuoksulamppuun.

      • takku

        Eipä ole tutkittu aromaattisten öljyjen vaikutuksia sikiöihin eikä syntyneisiinkään. Puhtaasti uskomuksiin ja kuvitelmiin perustuvat kaikki aromaterapeuttien väittämät aineidensa vaikutuksista. Joitakin asiakastyytyväisyystutkimuksen tyyppisiä galluppeja on tehty, ja niitä sitten markkinoidaan "tieteellisinä tutkimuksina". Eteeristen öljyjen terveyshaitoista iholla ei ole tutkittua tietoa edes sen vertaa, että normaalilla itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen niitä toistuvasti rohkenisi käyttää. Olen pahoillani, että tämä totuus saa monelle herneen nenään, mutta älkää ampuko viestinkantajaa, vaan pohtikaa itse asiaa.


      • Nimetön
        takku kirjoitti:

        Eipä ole tutkittu aromaattisten öljyjen vaikutuksia sikiöihin eikä syntyneisiinkään. Puhtaasti uskomuksiin ja kuvitelmiin perustuvat kaikki aromaterapeuttien väittämät aineidensa vaikutuksista. Joitakin asiakastyytyväisyystutkimuksen tyyppisiä galluppeja on tehty, ja niitä sitten markkinoidaan "tieteellisinä tutkimuksina". Eteeristen öljyjen terveyshaitoista iholla ei ole tutkittua tietoa edes sen vertaa, että normaalilla itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen niitä toistuvasti rohkenisi käyttää. Olen pahoillani, että tämä totuus saa monelle herneen nenään, mutta älkää ampuko viestinkantajaa, vaan pohtikaa itse asiaa.

        Hei,
        Kerrot, että mielestäsi aromaterapia on uskon asia.
        Ympäri maailmaa tehdyissä tutkimuksissa on todistettu eteeristen öljyjen vaikutus erilaisissa
        ongelmissa. Ranskassa lääkärit käyttävät eteerisiä öljyjä, myös joissakin sairaaloissa ja sitä opetetaan lääketieteellisessä. Apteekit myyvät eteerisiä öljyjä jopa sisäiseen käyttöön.
        Oikein käytettynä antaa monelle avun.
        Terv. Itse Ranskassa opiskellut


      • on minustakin
        Nimetön kirjoitti:

        Hei,
        Kerrot, että mielestäsi aromaterapia on uskon asia.
        Ympäri maailmaa tehdyissä tutkimuksissa on todistettu eteeristen öljyjen vaikutus erilaisissa
        ongelmissa. Ranskassa lääkärit käyttävät eteerisiä öljyjä, myös joissakin sairaaloissa ja sitä opetetaan lääketieteellisessä. Apteekit myyvät eteerisiä öljyjä jopa sisäiseen käyttöön.
        Oikein käytettynä antaa monelle avun.
        Terv. Itse Ranskassa opiskellut

        Maailmalla on myös yliopistoja, jossa opetetaan aivan vakavissaan astrologiaa.

        Kyllä huuhaa on huuhaata vaikka sitä sitä joku hörhö opettaisi yliopistossa. Aromaterapeuttien esittämistä väittämistä eteeristen öljyjen terveyttä edistävistä vaikutuksista yhtäkään ei ole pitävästi osoitettu todeksi.

        Löytyy kyllä kirjoissa ja hömppälehdissä julkaistuja tuloksia asiakastyytyväisyysgallupeista, mutta ei niillä ole mitään arvoa arvioitaessa hoidon tehoa.


      • on tutkittu
        takku kirjoitti:

        Eipä ole tutkittu aromaattisten öljyjen vaikutuksia sikiöihin eikä syntyneisiinkään. Puhtaasti uskomuksiin ja kuvitelmiin perustuvat kaikki aromaterapeuttien väittämät aineidensa vaikutuksista. Joitakin asiakastyytyväisyystutkimuksen tyyppisiä galluppeja on tehty, ja niitä sitten markkinoidaan "tieteellisinä tutkimuksina". Eteeristen öljyjen terveyshaitoista iholla ei ole tutkittua tietoa edes sen vertaa, että normaalilla itsesuojeluvaistolla varustettu ihminen niitä toistuvasti rohkenisi käyttää. Olen pahoillani, että tämä totuus saa monelle herneen nenään, mutta älkää ampuko viestinkantajaa, vaan pohtikaa itse asiaa.

        esim laventelia ei tulisi käyttää pitkäaikaisesti koska se saattaa nostaa verenpainetta
        ja eräässä kirjasessa on mainittu minkä sairauden aikana ei saisi käyttää tiettyjä öljyjä.


      • maiskis vaan sulle
        on tutkittu kirjoitti:

        esim laventelia ei tulisi käyttää pitkäaikaisesti koska se saattaa nostaa verenpainetta
        ja eräässä kirjasessa on mainittu minkä sairauden aikana ei saisi käyttää tiettyjä öljyjä.

        Hmm, tarkoitat varmaankin että voi laskea verenpainetta? Laventelihan on lievästi rauhoittavaa ja rentouttavaa. Tilasin äskettäin eteerisiä öljyjä Frantsilan luomuyrttitilalta ja mukana tuli heidän oma esitteensä, jossa sanotaan laventelista näin:

        "Rauhoittaa, lihasjännityksiin, kuukautiskipuihin, palovammoihin, ihottumiin. Laventelia nimitetään eteeristen öljyjen äidiksi. Se on hellävarainen ja hoitava melkein kaikessa. Se tasapainottaa ailahtelevan mielialan ja rauhoittaa unettoman nukkumaan, laukaisee lihasjännityksen ja lievittää kaikenlaisia kipuja. Laventeli on eniten käytetty eteerinen öljy ihottumien ja palaneen ihon hoidossa. Se ei sovi jatkuvaan pitkäaikaiseen käyttöön henkilöille, joilla on MATALA VERENPAINE."

        Korostus isoilla kirjaimilla oli omani. Eli korkeasta verenpaineesta kärsivän kannattaisi pikemminkin kokeilla laventelia ;)

        9 kuukautta -lehdessä (nro 4/2012) on muuten nelisivuinen artikkeli aiheesta "Aromaterapiaako raskausaikana?" Ihan mielenkiintoinen, jos saatte sen vielä jostain käsiinne. Minulla on se tässä sylissäni parhaillaan, mutta se auttaa tietysti vain itseäni, heh. Paitsi jos joku haluaa ostaa sen minulta postarien hinnalla niin voin kyllä lähettää.

        Artikkelin mukaan monissa muissa Euroopan maissa käytetään aromaterapiaa raskauden loppuvaiheessa ja erityisesti synnytyksessä. Keski-Euroopassa aromaterapia on tutumpaa esim. lääkinnällisessä hoidossa... ja esim. Ranskassa lääkärin tutkintoa opiskeleva voi erikoistua aromaterapiaan. Yksi turvallisimmista tavoista nauttia eteerisiä öljyjä raskauden aikana on hengittää niitä huoneilman kautta.

        Esim. Suomen Aromaterapeuti ry:n sivuilta voi löytyä asiantunteva aromaterapeutti, joka voisi valaista lisää tässä asiassa. Tässä lehtiartikkelissakin kehotetaan ottamaan selvää oman alueen aromaterapeuteista, jos on aikomus käyttää aromaterapiaa raskauden tai synnytyksen aikana. Niin ja Suomen synnytyssairaaloissa ei saa käyttää kynttilöitä, joten myöskään tuoksulyhtyä ei voi sen takia käyttää. Omaa pohjaöljyyn tehtyä sekoitusta voi tietysti käyttää siellä hieronnassa tai tupsauttaa pari tippaa haluamaansa öljyä vaikka pumpuliin ja nuuskia sitä.

        Oma raskauteni oli ja meni enkä ollut silloin vielä tietoinen koko aromaterapiasta. Ehkä olisin uskaltanut käyttää ainakin hengitettynä juuri tuota laventelia vaikka tyyliin tippa tyynyliinaan unetonta auttamaan.


    • aromaterapeutti

      En myöskään suosittele raskausaikana mitään eteerisiä öljyjä iholle,tuoksulamppu on ok.Muistakaa eteeriset öljyt ovat voimakkaita.

      • Laara75

        Kiitos näistä tiedoista!! Laitankin heti laventelia tuoksulamppuun!! Hyvää kevään jatkoa!!


    • paiwi

      itse olen UMG-dipl.aromaterapeutti, eikä meidän koulutuksessamme suositella eteeristen ölyjen käytöä lainkaan raskauden ja imetyksen aikana.Eleei itse välttämättä halua olla syntymättömän lapsensa kanssa koekaniini ja katsoa kuinka 100% eteeriset öljyt vaikuttavat kehittyvään sikiöön.

      • zivago

        todella näitä ihan kouluttamattomien ihmisten juttuja?- ja maksatteko moisista puuhista???
        UMG-dipl.aromaterapeutti-kirjekurssilta vai joltain helpommalta?


      • Diplomiaromaterapeutti
        zivago kirjoitti:

        todella näitä ihan kouluttamattomien ihmisten juttuja?- ja maksatteko moisista puuhista???
        UMG-dipl.aromaterapeutti-kirjekurssilta vai joltain helpommalta?

        UMG-diplomiaromaterapeutiksi ei pääse kkirjekurssilla haloo....monen vuoden koulutus sisältäen terveydenhuollon koulutusosioita, ainoat aromaterapeutit jotka hyväksytään luontaislääketieteenkeskusliittoon mm. Tarkista faktat.


      • Dr. Bean
        zivago kirjoitti:

        todella näitä ihan kouluttamattomien ihmisten juttuja?- ja maksatteko moisista puuhista???
        UMG-dipl.aromaterapeutti-kirjekurssilta vai joltain helpommalta?

        Oikeassa elämässä rokotteet kylvävät suurta tuhoa.
        Silti niihin uskotaan. Zivago, usot siekin.


    • ........

      Eikös kaikkia eteerisiä öljyjä tulis välttää raskauden aikana? Siis iholla ja sisäisesti. Tuoksuna kai turvallisia.

    • aromytheraphy

      RASKAUDEN AIKA
      Raskauden aikana 1-4 ensimmäisen kuukauden aikana voidaan käyttää mandariini-, neroli- ja geraniumöljyä. Viidenneltä raskauskuukaudelta lähtien myös frankinsensi- appelsiini-, sitruuna- ja santelipuuöljyä. Muita öljyjä on hyvä välttää.
      Eli ei laventelia.

      • Laara75

        Kun kerran tunnuit tietävän noista eteerisistä öljyistä, niin kerrotko minulle millä tavoin nämä mainitsemasi öljyt vaikuttavat, eli mihin "vaivaan" niitä voi käyttää. Olen viidennellä kuulla ja minulla on usein päänsärkyä ja turvotusta, sekä vieläkin välillä pahoinvointia sekä väsymystä. Olisiko näistä joistain apua näihin vaivoihin?


      • aromytheraphy
        Laara75 kirjoitti:

        Kun kerran tunnuit tietävän noista eteerisistä öljyistä, niin kerrotko minulle millä tavoin nämä mainitsemasi öljyt vaikuttavat, eli mihin "vaivaan" niitä voi käyttää. Olen viidennellä kuulla ja minulla on usein päänsärkyä ja turvotusta, sekä vieläkin välillä pahoinvointia sekä väsymystä. Olisiko näistä joistain apua näihin vaivoihin?

        Katso tuolta websivulta: http://www.aduki.fi/laventeli.htm


      • Diplomiaromaterapeutti

        On vastuutonta neuvoa käyttämään iholle öljyjä raskauden aikana. Suomessa ei ole (eikä paljon muuallakaan) tutkimuksia siitä, miten öljyt vaikuttavat äidin verenkierron kautta sikiöön. On olemassa nimittäin myös abortoivia öljyjä!!!!

        EI IHOLLE RASKAUDEN AIKANA!


    • lilith2

      Rakkauteen, onneen , hyvinvointiin, ym... löytyy apua ja vastauksia Valkoisen Noidan Puodista Hämeenkoskelta, kannattaa käydä. Tehkää vaikka kimppa keikka.

    • ...iholle MITÄÄN öljyjä

      Ei käytetä mitään ETEERISIÄ öljyjä iholle raskauden aikan. Jos aromaterapeutti väittää toisin hän on kouluttamaton ja vastuuton. Kukkavesiä (hydrolaatteja) voi käyttä ja kylmäpuristettuja kasviöljyjä ihonhoidossa ja hieronnassa. Tuoksulampussa voi käyttä eteerisiä öljyjä.

      • Hanna-mummu

        Hei!

        Ennen kuin täällä revitään pelihousuja. Allison Englandin kirjasta Aromatherapy and massage for mother and baby (Aromaterapiaa ja hierontaa äidille ja vauvalle, ei suomennettu, valitettavasti) on kattavat tiedot siitä, mitä öljyjä voi käyttää kylvyssä, hieronnassa ja tuoksulampuissa sekä raskauden, että synnytyksen ja imetyksen aikana. Kirja on kirjoitettu yhdessä kätilö Ailsa Dalen kanssa. Se sisältää lukuisia neuvoja raskauden eri vaiheisiin ja niihin liittyvien ongelmien hoitoon aromaterapialla.

        Laventelista Allison England kirjoittaa, että se on mainio tapa hoitaa monenlaisia vaivoja erilaisista säryistä ja kolotuksista iho-ongelmiin ja jopa haavoihin. Sitä voidaan käyttää kasvo- ja vartalohieronnassa, kylvyissä, paikallispesuissa, ihonhoidossa ja tuoksuhaihduttimissa.

        Laventeli on turvallista Englandin mukaan käyttää raskaana ollessa, synnytyksen aikana ja raskauden jälkihoidossa / imetysaikana.

        Lisätietoja englanninkielen taitoisille löytyy täältä:
        http://www.allisonenglandaromatherapy.co.uk/page/1m32c/Benefits_of_Aromatherapy_for_Mother_and_Baby.html


    • Indicokeskus

      Raskauden ja imetyksen aikana ei suositella käytettävän eteerisiä öljyjä, koska ne imeytyvät äidin verenkiertoon, eikä tiedetä miten ne vaikuttavat sikiöön.
      Tervetuloa hoitoon www.indicokeskus.fi

    • Koekaniini

      Heips!

      Mä voin ilmoittaa muutaman viikon kuluttua miten ovat vaikuttaneet vauvaan.
      Itse käytän eteerisiä öljyjä normi hajuveden sijaan.
      Plus sitten vielä pyykkäämiseen ja erilaisiin pesuvesiin.
      Eipä ole käynyt mielessäkään että niistä voisi olla haittaa vauvalle, mielummin niitä haistelen ko kemikaalicoktaileja tai pakokaasuja. (:

    • Emilia1411002

      Monet ystavani ovat kayttaneet laventeli oljya raskauden aikana, eivatka ole milloinkaan huomanneet/kokeneet mitaan haittavaikutuksia!!!! Tietenkin kannattaa kayttaa maalaisjarkea niiden kaytossa...liika on aina liikaa, kaikille.


      Taalta loydat lisaa tietoa eteerisista oljyista!
      Olemme tuomassa oljyja kovaa vauhtia Suomeen (sita loytyy jo muutamissa paikoissa, mutta tule tutustumaan ja mukaan ensimmaisten joukossa. Lisaa tietoa on tulossa koko ajan!

      http://www.thejourneycontinueswithoils.blogspot.ca

      Loydat meidat myos Facebookissa:
      https://www.facebook.com/YoungLivingEssentialOilsSuomi

      Kannattaa kayda liittymassa mukaan iloiseen joukkoomme :) pystyt oppimaan vaikka sun mita YL- Essential Oils:sta!!!

    • Teemu124

      Me käytimme vaimon kanssa raskauden aikana laventelia. Vielä synnytys osastollakin käytimme sitä pahimpien kipujen aikana tilanteen rauhoittamiseksi.
      Synnytys onnistui kuin onnistuikin ilman mitään kivunlievitystä.
      Nämä öljyt oli käytössä. https://eteerinen.mycashflow.fi
      Kannattaa toki aina tarkistaa eteeristen öljyjen soveltuvuus huolellisesti ja varmistaa, että öljy on oikeasti puhdasta, eikä sisällä mitään synteettisiä ainesosia, jotka voivat olla haitallisia elimistölle.

      Raskaana ollessa pitää olla erityisen tarkkana eteeristen öljyjen kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe