Virtsatietulehdus

itsehoitoa

Hei,
Lääkäri kertoi, että minulla on jonkinverran virtsassa streptokokki-bakteerin kasvua.

Lääkäri ehdotti antibioottikuuria. En halunnut sitä, koska siitä menee sekaisin vatsa välittömästi (ei siis todennäköisesti edes auttaisi kun ripuloin kuitenkin maitohappobakteerikuurista huolimatta). Tämän lisäksi tulee "tietysti" hiivatulehdus emättimeen, johon tarvitaan pari-kolme kuuria ennen kuin tokenee.

Minulle ei siis kirjoitettu antibioottikuuria. Nyt kotona olen alkanut miettiä, mikä nyt neuvoksi. Ajattelin, että se paranee itsestään eli juomalla paljon vettä ja karpalomehua ja syömällä C-vitamiinia. Mutta paraneeko nimenomaan streptokokki-infektio itsestään?

Yritin vähän etsiskellä tietoa muualtakin netistä, mutta en löytänyt ainakaan vielä mitään.

Osaako joku auttaa?

24

19477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laritsa M

      ...itsestään nujerru. Minun mielestäni on paljon toivottu, jos toivoo saavansa keskustelupalstoilta apua lääketieteellisiin ongelmiin. Itse luotan lääkärin sanaan. Muutakaan en voi.

      • itsehoito?

        Kuten sanoin antibiooteista tulee niin pahat sivuoireet, jotka siis kestävät kuurin ajan ja ainakin kuukauden sen jälkeenkin.... Kuurin ajan yleensä vatsavaivat ovat sitä luokkaa, että pitää pysytellä wc:n vieressä koko ajan. Joten onkohan antibiooteista hyötyäkään, kun tuntuu etteivät ehdi imeytyä....???

        Joskus olen saanut hyviä ja toimivia neuvoja näiltä keskustelupalstoiltakin!


      • hyviä vinkkejä

        ...> Toimisit vain kuten lääkäri neuvoo!

        Kun lueskelee näillä sivuillakin kerrottuja juttuja ja ohjeita mitä lääkäri on antanut potilailleen, eipä ne aina luottamusta herätä!

        Myös kovin monien lääkärin antamien ohjeiden positiiviset vaikutukset potilaan terveyteen ovat osoittautuneet kovin vähäisiksi, onko ollut hyötyä lainkaan!

        Olen havainnut monia hyviäkin vinkkejä näillä palstoilla!
        Puhumattakkaan niistä vinkeistä, joissa kerrottan niistä hoidoista, joita normaalissa terveydenhoidossa ei edes tunnusteta, eikä niistä sitten ohjeitakaan voi saada!


      • Nimetön
        hyviä vinkkejä kirjoitti:

        ...> Toimisit vain kuten lääkäri neuvoo!

        Kun lueskelee näillä sivuillakin kerrottuja juttuja ja ohjeita mitä lääkäri on antanut potilailleen, eipä ne aina luottamusta herätä!

        Myös kovin monien lääkärin antamien ohjeiden positiiviset vaikutukset potilaan terveyteen ovat osoittautuneet kovin vähäisiksi, onko ollut hyötyä lainkaan!

        Olen havainnut monia hyviäkin vinkkejä näillä palstoilla!
        Puhumattakkaan niistä vinkeistä, joissa kerrottan niistä hoidoista, joita normaalissa terveydenhoidossa ei edes tunnusteta, eikä niistä sitten ohjeitakaan voi saada!

        ...keskustelupalstan tuntemattomaan jumalallisen nerouden kipinään. Jos neuvoisin syömään rotanmyrkkyä silmien rähmimiseen, et kai sitä tekisi? Ikäänkuin esimerkiksi.

        Laritsa M


      • itsehoitoa?
        Nimetön kirjoitti:

        ...keskustelupalstan tuntemattomaan jumalallisen nerouden kipinään. Jos neuvoisin syömään rotanmyrkkyä silmien rähmimiseen, et kai sitä tekisi? Ikäänkuin esimerkiksi.

        Laritsa M

        vedä överiksi asiaa.... "söisitkö rotanmyrkkyä..." Vinkkejähän täällä kyselin.

        Lääkärit ovat jatkuvasti kaikkeen turhaan antibiootteja määräämällä saaneet aikaiseksi antibiooteille vastustuskykyiset bakteerit, esim. sairaalabakteeriepidemiat. On enemmän antibiootteja jotka ovat menettäneet tehonsa kuin tehoavia antibiootteja.

        Jos ei ole ihan pakko käyttää antibiootteja, olen käyttmättä. Aina. Ja lääkäri ei siis määrännyt näitä lääkkeitä, kun epäröin. Ehdotin että käyn kontrollissa, mihin lääkäri myöntyi.

        Tulehdusbakteereja on hyvin vähän, mitään sairauden oireita minulla ei ole. Jostain muistan kuulleeni, että virtsatietulehduksen voi hoitaa muillakin keinoin kuin kovilla hankalila sivuvaikutuksia aiheuttavilla lääkkeillä.....


      • Oi joi mitä teet
        Nimetön kirjoitti:

        ...keskustelupalstan tuntemattomaan jumalallisen nerouden kipinään. Jos neuvoisin syömään rotanmyrkkyä silmien rähmimiseen, et kai sitä tekisi? Ikäänkuin esimerkiksi.

        Laritsa M

        Oi joi, mitä teetä täällä keskustelupalstoilla ? Vain sinä tuota tekisit, ei kukaan muu, tarjoat rotanmyrkkyä, vaikka lääke se sekin on, kun et näytä sitä tietävän.


      • Nimetön
        Oi joi mitä teet kirjoitti:

        Oi joi, mitä teetä täällä keskustelupalstoilla ? Vain sinä tuota tekisit, ei kukaan muu, tarjoat rotanmyrkkyä, vaikka lääke se sekin on, kun et näytä sitä tietävän.

        ...sementtiä kauhallinen ja odota kunnes kovettuu. Sitten sulla on vain hyvä olla...hyvä olla.

        Laritsa


    • Peppiina

      Jos virtsassa on pöpöjä kannattaa ne häätää antibiotiilla ettei tulehdus leviä ylempiin virtsateihin. Itse olen penisiliinille allerginen ja olenkin saanut ko. vaivaan Selexidiä. Vaan eipä ole enää tarvinnut. Olen alkanut syödä Karpalo Strong-tabletteja (luontaistuotekaupasta). Muistan myös juoda paljon,käydä usein vessassa ja pitää itseni lämpimänä. Ei ole enää vaivat kiusanneet !!!

    • On on

      ei ole 8 vuoteen kertaakaan ollut virtsatietulehdusta. Sen vei Noni ja on myös pitänyt poissa näin kauan, mutta ei aikoinaan C-vitamiini enempää kuin runsas juominenkaan, eikä karpalo auttanut.

      • karpalo strong

        Minulla oli muutama vuosi sitten virtsaputkentulehdus kierre, antibiootit aina auttoivat hetkellisesti ja sitten tulehdus oli taas paalla. Laakarikin jo lopulta ehdotti itsehoitoa eli karpalomehua ja paljon. Lisaksi olen syonyt Karpalo strong tabletteja joita otan aina jos tuntuukaan tulhduksen oireita. Itsehoito siis varmasti myos toimii, ainakin minulla. Laakariin kannattaa toki menna jos oireet eivat lahde pois, ettei tulehdus mene munuaisiin.


    • juo vettä

      juo vettä ja käy pissillä! Jos se ei ole vielä pahana, vesi voi huuhtoa niitä bakteereita pois. Jos se on pahana, niin ei muuta kuin se antibioottikuuri, muuten olet kohta todella pahassa pississä. Ja syö sen antibiootin kanssa samaan aikaan maitohappobakteereita, niin maha pysyy paremmassa kunnossa.

    • auttaa

      Usko tai älä, mutta, All-in-jogurtti.

    • paha

      jos tulehdus pääsee munuaisiin. Munuaisten kanssa ei kannata leikkiä.

    • asiallinen_tuntija

      Oireetonta bakteerineritystä virtsaan pitäisi ainakin käyvän hoidon mukaan hoitaa antibiootein vain raskaana olevilla ja joillakin erityisryhmillä.

    • Muratti***

      streptokokkeja on virtsaan tullut? Yleensä se bakteeri on E-Coli joka aiheuttaa virtsatietulehduksen.

    • tyttö

      Moi! Mun kaveri oli virtsiskierteessä eli tulehdus tuli lääkekuurin loputtua aina jossain vaiheessa uudestaan. Avun sai sitten homeopaatilta. Yks käynti ja yks pikkuruinen pilleri ja se kierre oli sillä ohi.

    • Mikael

      Olen useille ihmisille kertonut kokemukseni, josta olen saanut apua, ja se on toiminut muillakin tosi nopeasti.
      Apua saa Omenaviinietikasta.
      Tuimaa tavaraa, mutta sitä saa myös kapseleina.

    • SOH61

      hyvin tilanteesi. Itselläni oli todella kauan virtsatietulehdusta ja lääkäri jopa ehdotti kestolääkitystä josta kieltäydyin. Aina sai yksi pilleri olla hätävarana, kun se tulehdus sittem lähti jylläämään ja verta tuli melkein heti perään. Kokeilin monenlaisia vaihtoehtoja: karpalot, pihlajat kaikkea väkevää mikä tekisi virtsan happamammaksi. Kävin vyöhyketerapeutilla, reikissä, healing touch hoidossa jne. Paras mikä auttoi oli näistä teatree öljy. Voitelin sitä alavatsaan ja ristiselän alueelle.
      Kaikkein suurin ratkaisu mulle löytyi että rupesin ihan tosissaan miettimään että miten se oikein tulee: Sitten niksnaks välähti, olin joka kerta henkisen painostuksen alaisena kun tulehdus sitten
      vajaan vuorokauden aikana sitten alkoi.
      Sitten meni eräälle auditoijalle joka prosessoi ahdistavat tilanteet pois enkä sen jälkeen ole tulehdusta sairastellut.

      • "alkoholisti"

        Jos tulee todella pahat oireet eikä pääse heti lääkäriin niin paras kivun ja oireiden lievittäjä on alkoholi. Itselläni kyseinen tauti alkoi illalla ja iski päälle todella rajuilla oireilla, lääkäriin ei päässyt enää kun kello oli jo paljon, joten nautin kohtuullisen määrän mietoja alkoholijuomia(olutta). Alkoholi auttaa kahdella tapaa, siinä tulee elimistöön nestettä, ja alkoholi on myös diureetti. Mitä enemmän juo sitä enemmän pöpöjä lähtee pois. Lisäksi alkoholi poistaa luonnollisesti kivun tunnetta ylipäätään niin, oireet "lakkaa" kokonaan. Hauska ja helppo itsehoito konsti akuutteihin tilanteisiin:) Mutta pitää sitten muistaa mennä lääkäriin, ei se alkoholi paranna tautia. Niin ja arvauskeskukseen ei kannata kauheassa pöhnässä mennä, ne ei päästä kokeisiin jos on kovin humalassa.


      • ....
        "alkoholisti" kirjoitti:

        Jos tulee todella pahat oireet eikä pääse heti lääkäriin niin paras kivun ja oireiden lievittäjä on alkoholi. Itselläni kyseinen tauti alkoi illalla ja iski päälle todella rajuilla oireilla, lääkäriin ei päässyt enää kun kello oli jo paljon, joten nautin kohtuullisen määrän mietoja alkoholijuomia(olutta). Alkoholi auttaa kahdella tapaa, siinä tulee elimistöön nestettä, ja alkoholi on myös diureetti. Mitä enemmän juo sitä enemmän pöpöjä lähtee pois. Lisäksi alkoholi poistaa luonnollisesti kivun tunnetta ylipäätään niin, oireet "lakkaa" kokonaan. Hauska ja helppo itsehoito konsti akuutteihin tilanteisiin:) Mutta pitää sitten muistaa mennä lääkäriin, ei se alkoholi paranna tautia. Niin ja arvauskeskukseen ei kannata kauheassa pöhnässä mennä, ne ei päästä kokeisiin jos on kovin humalassa.

        Mun kokemuksen mukaan se alkoholi vaan pahentaa sitä tulehdusta. Alkoholista tulee kehoon nestettä?!


      • janoko
        "alkoholisti" kirjoitti:

        Jos tulee todella pahat oireet eikä pääse heti lääkäriin niin paras kivun ja oireiden lievittäjä on alkoholi. Itselläni kyseinen tauti alkoi illalla ja iski päälle todella rajuilla oireilla, lääkäriin ei päässyt enää kun kello oli jo paljon, joten nautin kohtuullisen määrän mietoja alkoholijuomia(olutta). Alkoholi auttaa kahdella tapaa, siinä tulee elimistöön nestettä, ja alkoholi on myös diureetti. Mitä enemmän juo sitä enemmän pöpöjä lähtee pois. Lisäksi alkoholi poistaa luonnollisesti kivun tunnetta ylipäätään niin, oireet "lakkaa" kokonaan. Hauska ja helppo itsehoito konsti akuutteihin tilanteisiin:) Mutta pitää sitten muistaa mennä lääkäriin, ei se alkoholi paranna tautia. Niin ja arvauskeskukseen ei kannata kauheassa pöhnässä mennä, ne ei päästä kokeisiin jos on kovin humalassa.

        Alkoholin juonti poistaa kehosta nestettä.. Mutta kyllä viinalla voi kurkkuaan yrittää desinfioida.


    • Nokkostee

      On nyt vähän vanha keskustelu mutta vastaanpa silti :)
      Pienenä sairastin kolmisen kertaan putkeen varmaankin virtsatietulehdukset antibiotit eiväit tepsineet kahdella ensimmäisellä kerralla.. Mutta sitten kun tulehdus alkoi kolmannen kerran minulle aloitettiin kotona juottamaan nokkosteetä ja se toimi ! Eikä tulehdusta sen jälkeen tullut kun olin juonut teetä noin viikon ajan ehkä? Nyt ensimmäistä kertaa tulehdus tullut pitkään aikaan, olin siis tuolloin noin. 3 vuotta ja nyt 19vuotias. Että nokkonen on ainakin meillä tepsinyt :)

      • juuri luin

        Bakteerivirtsaisuutta voi esiintyä ilman että se aiheuttaa infektiota ja tällöin ei vaadita kuuriakaan. Mm.terveyskirjastosivuilla näin sanottiin.


    • Anonyymi

      Daeggkokki bakteeri vaanii peräaukossa ja voi iskeä virtsatiehen. Eniten tavattu sorveuksen savanneilla laiduntavilla villisioilla. Parannus keinona toimii daegolax kapseli josta puolet nautitaan suun kautta ja loput peräaukkoon. Terveisin Daegg

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1575
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1214
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1137
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1046
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      995
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      987
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      902
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      890
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      734
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      680
    Aihe