Aukeavatko pultit vastapäivään vääntämällä?

Onkkelmia

Terve. Renkaanvaihto just menossa ja pultit ihan törkeen kireällä. Aukeavatko ne myötä- vai vastapäivään vääntämällä?

9

16886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mopareissa

      toinen puoli vastapäivään,toinen myötäpäivään.
      Muuten kuulostaa siltä että turvallisinta olisi viedä johonkin pyöränpulttien avaamiseen erikoistuneeseen liikkeeseen.
      Viestin kirjoittajahan ei voi olla vakavissaan?
      Vai voiko?

      • Onkkelmia

        Aivan tosissani olen. Vastapäivään oletan siis. -> Hommiin takaisi


      • Onkkelmia
        Onkkelmia kirjoitti:

        Aivan tosissani olen. Vastapäivään oletan siis. -> Hommiin takaisi

        Nonni, nyt o kesäpallot alla. Olin kyllä aivan saatanallisen kireelle laittanu syksyllä. Suihkaus CRC:tä ja pieni odotus auttoi, toki piti vähän jalalla avittaa. Seuraus: vääntynyt Citroenin pulttiväännin :P


    • irroitinta

      pultteihin, pari kunnon iskua vasaralla tai pikku lekalla pultin päähän ja vaikka jatkovarren avulla vääntöä VASTAPÄIVÄÄN kuten normaalisti.

      ns. vasemmankäden kierrettä ei ole ainakaan itsellä tullut vastaan kuin raskaanliikenteen rengaspulteissa joten aika suurella todennäköisyydellä se on normaali oikeankäden kierre siinä sun autossas.

    • pultit

      Hiacessa toisella puolella vasemmankätiset kierteet!

      • että vielä

        tämän vuosituhannen pakuissakin on tuollaisia lapsuksia?


      • että vielä kirjoitti:

        tämän vuosituhannen pakuissakin on tuollaisia lapsuksia?

        Eipä ole tullut vielä vastaan vääränkätistä kuin kosankaasupullossa ja muistaakseni asetyleenipullossa.

        Seuraavissa autoissa joihin olen renkaat vaihtanut on ollut normaali oikeakätinen kierre kaikissa pyörissä.

        Toyota Hilux -87, -93, -96
        Datsun 180B -75, 78
        Nissan Sunny -80
        Mitsubishi Galant -80
        Opel Kadett -79, -84
        Ford Sierra -85, -87
        Audi 80 -87
        ka Sisu SL210, -85, -87, -89
        ka Sisu Euro2 -96, -97
        ka Sisu E14 -99, -01
        ka Ford Gargo -89
        ka Volvo -96, -01
        useita ka peräkärryjä
        Ford Transit, -93
        VW Transportter -01
        Ford Escort -79, -84, -86, -99
        Ford Focus -01, -06

        Täytyy samoa ettei ole tullut edes mieleen että jossain autossa voisi olla vasenkätinen kierre pyöränpulteissa.


      • omitsa
        että vielä kirjoitti:

        tämän vuosituhannen pakuissakin on tuollaisia lapsuksia?

        Ainakin Mazdan pakettiautoissa on vasemmalla puolella pyöränpultit vastakierteellä.


    • Viljo987

      ...seuraavalla kertaa. Irtoo paljon helpommin myöhemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1208
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      118
      1057
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      130
      940
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      297
      755
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      676
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe