Ajattelin viritellä tenavalle polkuautoon sähkömoottorin. Nyt vaan en tahdo keksiä, mistä löytäisin sopivan DC-moottorin. Ei taida porakoneen moottori riittää? Tai saa kai sen tarpeeksi isolla välityksellä liikkumaan vai kuinka pienellä moottorilla?
Lujaahan sen ei tarvi kulkea, ihan kävelyvauhtia vaan. Onko tietoa mistä lähtisin moista moottoria etsimään?
Muutenkin kaikki rakennusvinkit ovat tervetulleita.
Sähkömoottori polkuautoon?
19
13681
Vastaukset
- vinkkiä
Vanhan ompelukoneen moottori on hyvä. Riittävän tehokas ja kontrollin vaatima "kaasupoljin" on jo valmiiksi mukana.
Haittapuolena se että on verkkovirralla toimiva joten vaatii invertterin "mobiilikäyttöön". - Sähköllä se käy
Autopurkaamolle vain tutustuun.Esim. tuulilasin pyyhkijän,lämmityslaitteen tai muu vastaava 12v laite.Lämmityslaitteen moottorissa yleensä jo säätö systeemikin mukana,vaatii tosin tieto taitoa laitteesta.Huom! hyytelö akku tai vastaava HAPOTON ainoa vaihtoehto akulle.
- Turvallisin
halvasta akkuporakoneesta modifioimalla - siinä on kierrosnopeuden säädin mukana ja vääntöä piisaa ..
Nelivetoisena - joka pyörälle omansa?- edes apinalta
Tuskin onnistuu neliveto kuin teoriassa.Loppuu kädet jopa apinalta kun yrittää painaa neljää säädintä samassa tahdissa.Kaikki vielä eri kulmissa autoa.
- Teen mitä haluan ja muut ..
edes apinalta kirjoitti:
Tuskin onnistuu neliveto kuin teoriassa.Loppuu kädet jopa apinalta kun yrittää painaa neljää säädintä samassa tahdissa.Kaikki vielä eri kulmissa autoa.
mutta elektroniikka on ongelman ratkaisua varten ja jos elektroniikka ei riitä, niin sitten ongelmaa voi lähestyä ohjelmallisesti jokainen lempiprossuaan taluttelemalla.
- ??????????
Teen mitä haluan ja muut .. kirjoitti:
mutta elektroniikka on ongelman ratkaisua varten ja jos elektroniikka ei riitä, niin sitten ongelmaa voi lähestyä ohjelmallisesti jokainen lempiprossuaan taluttelemalla.
????????????siis ?????????????mitä????????
- yhdistelemällä
?????????? kirjoitti:
????????????siis ?????????????mitä????????
http://www.google.fi/search?hl=fi&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=microcontroller&spell=1
http://www.google.fi/search?hl=fi&q=Operational amplifier&btnG=Hae&meta=
http://www.expertune.com/artCE87.html
Osaamisen edellytys on tieto - joillakin se on LUONTAISTA?
- Kratti
Täällä on joku projekti, josta voi saada vihjeitä:
http://www.tietomyrsky.fi/projektit/sahkomikroauto/- merkillepantavaa
osaamista.
- leilanen
Mainitsit ohjauslaitteen virheestä kuvatekstissä. Teeppä mielenkintonen mttaus.Mittaa raidetangon maksimi pituus pyörien ollessa suoraan asennossa.Ja stten pyörien ollessa käännettynä ääri laitaan.Hämmästy???
- Kratti
leilanen kirjoitti:
Mainitsit ohjauslaitteen virheestä kuvatekstissä. Teeppä mielenkintonen mttaus.Mittaa raidetangon maksimi pituus pyörien ollessa suoraan asennossa.Ja stten pyörien ollessa käännettynä ääri laitaan.Hämmästy???
Ei minulla ole mitään tekemistä tuon kanssa. Olen vain tuon sivun joskus löytänyt ja laitoin sen vain jos siinä olisi hyviä vihjeitä. En minä osaa edes hitsata ;)
- satunnainen lukija
leilanen kirjoitti:
raidetangon mitta ei liity asiaan. Liikehän on pyörähdys...kokeileppa mikä sen piin vaikutus on.
- Kiitollinen
KIITOS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- koneesta
joku käytti kopiokoneen moottoreita!?, ja toimi hyvin ja oli äänetön.
- Kalle
Täällä olisi sähköpotkulauta, jossa 24VDC-moottori (teho n. 200W) ja 2x12V-akkua. Myynti ei ole vielä varmaa, mutta todennäköistä. Pitää tarkistaa asia pojalta, jolla potkulauta on.
Potkulauta on toimiva, joten siitä saisi kaikki tarvittavat kamat sähköautoon.- potkulauta
24 V DC-moottorilla. Akut ovat 4 Ah hyytelöakkuja jotka jaksaa viedä potkulautaa noin 5 km tasamaastossa. Vaikka välitykset on suht nopeat (menee arviolta 15 km/h tasaisella) niin se jaksaa silti viedä myös loivaa mäkeä ylös. Itse painan noin 60 kiloa. Eli jos välityksiä muuttaisi hitaammiksi niin varmasti jaksaa viedä tuollaista polkuautoa. Itse olen ajatellut laittaa isommat akut tuohon niin sillä lähtisi vaikka naapurikaupunkiin eikä virta loppuisi.
- Minävainvainvain
MOi olisitko kiinnostunut myymään tuota vimpainta? Olisin todella kiinnostunut. Email: [email protected]
- mieonmoner
MOi olisitko kiinnostunut myymään tuota vimpainta? Olisin todella kiinnostunut. Email: [email protected]
- Jakke
Hyviä vastauksia roppakaupalla, kiitoksia siitä. Ajattelin kokeilla vanhalla porakoneen moottorilla, siinä on kuitenkin 600W tehoa ja nopeudensäädöt sun muut valmiina.
Katsotaan kuinka käy...
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663362Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433157Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1202610- 432538
- 311953
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271850- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851465- 391320
- 821179