Älkää

ottako

uuteen Focukseen (06)malliin 205/16 renkaita, jos saatte itse valita. Vaihdoin juuri Sporttifarkkuun kesärenkaat, jotka olivat em. kokoa. Autosta tuli karmea ajettava. Ohjaus ei palauta lainkaan. vetää aina jompaan kumpaan suuntaa riippuen tien kaltevuudesta, hakee koko ajan kaikki urat !!!

15

3598

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eki

      Mitkä renkaat vaihdoit ? Ajoin viime syksynä esittelyautoa, jossa oli Michelin Pilot Primacy
      renkaat ja se toimi mielestäni ihan hyvin. Tähän aikaan kyllä tien pintakin on pahimmillaan.

    • Itellä on Focus -06 molemmat sekä talvi että kesärenkaat 205/55x16".

      Ainakin talvirenkaat toimii tosi hyvin. Ei eroa ollenkaan verrattuna Focus-01 jossa oli 195/60x15".

      Kesärenkaita en ole vielä kokeillut jotta saas nähdä kuinka käy.

      • olivat

        talvella Contin kitkakumekset 195/15, jotka vaihdatin pois ! Ovat myös paljon äänettömämmät kuin nyt Pirelli P 7 205/16 renkaat. Huonolla tienpinnalla (monttuja tmv) auto aivan karmea ajettava.


      • Eki
        olivat kirjoitti:

        talvella Contin kitkakumekset 195/15, jotka vaihdatin pois ! Ovat myös paljon äänettömämmät kuin nyt Pirelli P 7 205/16 renkaat. Huonolla tienpinnalla (monttuja tmv) auto aivan karmea ajettava.

        Pirelli P7 oli juuri Tekniikan Maailman testissä. Muuten menestyi hyvin, mutta moitittiin "lievästä"
        epämukavuudesta epätasaisella pinnalla. Itselle on tulossa ensi viikolla Nokian NRHi:t. Kirjoittelen sitten kokemuksista.


    • fmas

      Kyllähän noissa Focuksen ajo-ominaisuuksissa on havaittavissa pari kauneusvirhettä ihan millä vaan renkailla. Toinen heikkous on uraherkkyys, eli ainakin moottoritiellä auto löytää itsensä aina uran pohjalta. Ja jos sinne uran pohjalle ei halua, niin töitä saa tehdä ratin kanssa ihan koko matkan. Tätä ongelmaa toki esiintyy kaikilla autoilla, mutta Focuksessa vähän muita enemmän. Ja sitten se toinen selvä ominaisuus on sivusuunnassa vetely kiihdytettäessä. Samaa oli havaittavissa myös edellisen korimallin Focuksessa.

      Itsellä on alla 185-leveät Nokian RSi kitkat.

      • Focuksessa

        kesäkumit 16" Pirellit ja talvirenkaat 15" Gislavedit ja menee upeasti molemmilla. II Focuksen "uraherkkyys" on kyllä olematonta. Jos toista väittää kannattaa kokeilla vaikkapa Nissanin Primeraa, niin tietää mitä uraherkkyys on.


      • focukseen

        tulee mukana (siis focus ii) 15" renkaat? Itselläni ainakin tuli vakiona mukaan 205/55R16 renkaat mukana, jotka ovat varsin mainiot ajettavat. 17"set kesärenkaat eivät ihan niin kivat ole ja pitää jo vähän enemmän mekkalaakin...Kannattaa muuten joskus katella noita rengaspaineitakin, jos tuntuu siltä että kauheesti vetelee urissa.


      • sporttifarkkuun
        focukseen kirjoitti:

        tulee mukana (siis focus ii) 15" renkaat? Itselläni ainakin tuli vakiona mukaan 205/55R16 renkaat mukana, jotka ovat varsin mainiot ajettavat. 17"set kesärenkaat eivät ihan niin kivat ole ja pitää jo vähän enemmän mekkalaakin...Kannattaa muuten joskus katella noita rengaspaineitakin, jos tuntuu siltä että kauheesti vetelee urissa.

        kuuluu vakiona 16" vanteet, mutta olivat laittaneet kuitenkin talvirenkaat 15" aluvanteilla, huomasin vasta luovutuksen jälkeen. Pirelli P 7 uudet renkaat, paineet oikeat-silti karmeat ! Contin kitkat olivat aivan toista luokkaa ääneltään ja ajomukavuudeltaan, kai kaikkeen tottuu !!!


      • foc

        Ei kyllä mielestäni päde yksikään näistä auton ajettavuuteen kohdistuvista väitteistä. Sen sijaan kaikki kokeilemani Nokian kitkat ovat olleet vähän ylipehmeitä, josta aiheutuu huojumista urissa ym muuta mukavaa. Toisaalta pitävät kyllä suht hyvin liukkaaalla.

        Uuden focuksen ajettavuudesta tulee mieleen lähinnä se, että ohjauksen tarkkuus voisi olla parempikin.. koskee siis tuota uutta sähköhydraulista tehostinta.


      • II Focukseen
        focukseen kirjoitti:

        tulee mukana (siis focus ii) 15" renkaat? Itselläni ainakin tuli vakiona mukaan 205/55R16 renkaat mukana, jotka ovat varsin mainiot ajettavat. 17"set kesärenkaat eivät ihan niin kivat ole ja pitää jo vähän enemmän mekkalaakin...Kannattaa muuten joskus katella noita rengaspaineitakin, jos tuntuu siltä että kauheesti vetelee urissa.

        talvirenkaat 15" aluvanteilla, jotka halvemman (paremman) rengaskoon ansiosta tulivat autoon lähes ilmaiseksi.


      • focukseen kirjoitti:

        tulee mukana (siis focus ii) 15" renkaat? Itselläni ainakin tuli vakiona mukaan 205/55R16 renkaat mukana, jotka ovat varsin mainiot ajettavat. 17"set kesärenkaat eivät ihan niin kivat ole ja pitää jo vähän enemmän mekkalaakin...Kannattaa muuten joskus katella noita rengaspaineitakin, jos tuntuu siltä että kauheesti vetelee urissa.

        15" tulee 1,6 Trend malliin muissa taitaa olla 16" vakiona.


      • fmas
        foc kirjoitti:

        Ei kyllä mielestäni päde yksikään näistä auton ajettavuuteen kohdistuvista väitteistä. Sen sijaan kaikki kokeilemani Nokian kitkat ovat olleet vähän ylipehmeitä, josta aiheutuu huojumista urissa ym muuta mukavaa. Toisaalta pitävät kyllä suht hyvin liukkaaalla.

        Uuden focuksen ajettavuudesta tulee mieleen lähinnä se, että ohjauksen tarkkuus voisi olla parempikin.. koskee siis tuota uutta sähköhydraulista tehostinta.

        Olit osittain oikeassa. Kesärenkailla ei hae ihan niin hanakasti niitä uran pohjia kuin Nokian kitkoilla. Tosin lisämausteena tuli nyt aivan karmea rengasmelu.

        Kokeilkaapa joskus Focuksella loivassa ylämäessä laittaa kolmonen silmään ja kaasu pohjaan. Kyllä ainakin mulla kiipeää kuin mato kiemurrellen mäkeä. Sama juttu oli edellisen korimallin Focuksessa. Ei tosta normaaliajossa mitään haittaa ole, mutta enpä ole moista muissa autoissa juurikaan huomannut.


    • Offset-mies

      Ovatko vanteet tarkoitettu Focukseen juuri tuolle rengaskoolle?

      • näistä

        offseteistä, mutta jos Fordin maahantuoja vanteet alle itse toimittaa, luulisi olevan ihan "oikeat" vanteet kyseessä ? Tänään aamulla tietokone ilmoitti, että Wagonin takaluukku auennut, laitoin kiinni. Kas kummaa iltapäivällä luukku ei suostu aukeamaan millään ilveellä ! Kiinni on ja pysyy !! No onhan tässä jo 3000 km ajettu ilman vastoinkäymisiä !


      • omat vanteet

        Tämä Focus on 1,6l Ghia ja rekisteriotteessa vannekoko on 15", 16" tai 17". Auto toimitettiin 16" aluilla ja itse valkkasin Fordin listalta 15" alut talvikummeille ja hyvät on. 16" ja 15" renkailla on sikamainen hinnan ero joten vanteet ei jäänyt maksamaan mitään, jos olisin ottanut 16" peltivanteet ja renkaat.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      114
      1259
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1143
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      975
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe