KALUSTELIIKKEIDEN TOIMITUSAJAT

niin_vihaiset_että

Piti laitta tämä teksti, kun meinaa nousta verenpaine.
helmikuun lopuilla oltiin MASKU -kalusteliikkeessä sohvakaluston ostossa.
Siskotytön kokemuksen kuulleena ( heillä 2-viikkoa myöhässä SOTKA )
Varmistin myyjältä riittävän pitkän toimitusajan. Ja kirjallisena kauppakirjaan ! VAAN EIPÄ PITÄNYT SILTI ! - nyt on vasta 3-päivää
myöhässä ja olohuone ilman sohvia sekä pääsiäinen edessä.
KOKEMUKSIA -muilla ? ( minä ainkin valitan kuluttaja-asiamiehelle, ja niin pitäisi tehdä jokaisen että haukutaan nämä lafkat yleisesti näillä foorumeilla ) IHMISET HERÄTKÄÄ !!! - älkää alistuko !!

17

5078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä turhaan viellä soittele

      tuskin se asia on siitä liikkeestä kiinni/myyjästä on kiinni vaan siitä toimittajasta mikä sen toimitus ajan on kertonut ja muuten soita kuluttaja asiamiehelle se on noin kaks viikkoa mitä tuote saa myöhästyä sovitusta riippuen normaalista toimitusajasta sen jälkeen voit ottaa yhteyttä kuluttaja asiamieheen

    • mina

      Kannattaa ensisijaisesti ottaa yhteyttä liikkeeseen, jossa kaupat on tehty, tai jos kotiinkuljetus on ulkoistettu, niin yhteys sitten ensin sinne.
      Ja jos myyjän tai kuljetuksista vastaavan kanssa ei tunnut löytyvän yhteisymmärrystä, kysyt hänen esimiehensä nimeä.
      Niin minä sain kirjahyllyni "vain" vuorokauden myöhsässä alunperin sovitusta toimitusajasta.
      Kannattaa soitella ensin vaikka toimitusjohtajalle asti, eikä uhkailla kuluttaja-asiamiehellä täällä netissä. Vai mitä?

      • eihän

        se Sotkan toimitusjohtaja asialle mitään voi jos esim tehtaalla (ei sotkalla vaan tehtaalla josta sohva tulee) on vaikuksia toimittaa kyseistä tuotetta. Tässä tapauksessa kannattaa olla näreissään tehtaalle, josta lupaillaan toimitusaikoja mitä ei voida pitää, myyjähän lupaa asiakkaalle sen mitä tehdas lupaa hänelle. Soita siis suoraan tehtaan toimitusjohtajalle, niin palaute menee ainakin perille.

        P.S Jos tuote on paljon myöhässä niin sinulla on oikeus purkaa kauppa.


    • niin_vihaisia_että

      - miksi me ollaan tässä jamassa ?
      SIKSI, että emme tarpeeksi VAADI, vaan tyydymme siihen mitä kauppiaat selittävät.
      Eli meillä laitettiin siihen normaaliin tehtaan toimitusaikaan reilu kaksi viikkoa lisää. Että ne
      sitten VARMASTI tulisi, mutta ei. Kauppakirjassa maininta, että tavara täytyy olla asiakkaalla ENNEN 11.4 ja päivää ennen asiakkalle soitetaan. No sitä puhelua ei tietysti kuulunut, vaan liikkeelee/myyjälle PITI soittaa. No myyjän piti tiedustella toimitusta tehtaalta, koska EI NIITÄ NYT TÄÄLLÄ MEILLÄ OLE ! -ja sitten lupasivat että noutaa saa 12.4 -mutta he soittavat kyllä, NO ei sitä puhelua taaskaan kuulunut. Ja kun taas ME soitettiin sinne. NO EI NIITÄ NYT TÄÄLLÄ OLE. Pyysimme maksamaamme summaa takaisin tilillemme. Pitäkää sohvanne ! No kyllä ne "varmasti" huomiseksi saatte. Ja me pyysimme että nyt sitten TOIMITATTE ne meille -lupasivat ! Kuinka käy ?
      Ei kaupanteon pitäisi olla näin vaikeaa !

      • Onnellinen

        Mää ostin tarjoussohvat suomi sohvasta ja ne tuli heti , tosi hyvä toimitus , eikä sohvat maksanutkaan kuin 399 euroa. Sieltä kun ostaa ei tarvii selityksiä kuunnella. Suosittelen muillekkin. Yleensä heillä on tavara varastossa .


    • huonekalumyyjä itse

      Me myyjät annamme asiakkaalle sellaisen lupauksen (pienellä varaukselle) minkä toimittaja meille ilmoittaa. Me haluamme AINA toimittaa sohvat/muun tuotteen asiakkaalle sovitussa ajassa ja mielellään jopa iloisesti yllättää toimittamalla sen aiemmin!!!

      Me myyjät olemme yhtä surullisia ja harmissamme kuin te asiakkaatkin mikäli sohva/muu tuote ei tule ajoissa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Meille on myös suunnattomasti harmia myöhästymisistä joten emme todellakaan toivo sitä koskaan!!!!!!
      Mitäkö harmia??????? Esim:
      - Kulutamme aikaamme soittelemalle eri tahoille ja selvittelemme miksi sohva ei ole jo perillä. Puhelimessa oloaikamme on poissa uusilta asiakkailta.
      -myymälän/oma maine heikkenee, kun asiakas kertoo huonosta kokemuksesta tuttavilleen
      -mikäli joudumme alentamaan hintaa/perumaan kaupan niin tilipussimme kevenee
      jne jne

      Me todellakin haluaisimme toimitta sohvan/muun tuotteen ajallaan joka ikiselle asiakkaalle!!!!!!

      Oikea paikka valittaa myöhästymistapauksissa on myymälä ja siellä myymäläpäällikkö. siitä se asia alkaa selviämään.

      • Juupajuu

        Onhan se varmaan niin, että myyjä on " vain duunari " ja melkoisen puun ja kuoren välissä.
        Tulosta pitää tehdä ja asiakkaita palvella.
        - tietysti joko myyjä tai keskusneiti voisi ne puhelut yhdistää suoraan Myymäläpäällikölle, että
        hän saisi enempi sitä sapiskaa asiakkalta ja koittaisi aina sitten parantaa Liikkeensä suhdetta
        tavaran toimittajaan / tehtaaseen.
        Tehtaitten tarvitsisi saada tarpeeksi sapiskaa
        kanssa, että pysyisivät toimitusajoissa.
        Vaikka toimitusaikaa hiukan väljennettäisiin, että pysyttäisiin sitten siinä mitä on luvattu, joku aina katsoo, että tuo on " vasta silloin " ja jätetään se taas viimetinkaan.
        Luulis olevan tehtaillekkin eduksi oman tuotteensa markkonoilla olon kannalta, että se toimittaa tuotteensa ajallaan. Parempi kello se on se tyytyväinen asiakas.
        Vai onko se niin, että rahat vain kun on pois asiakkaan kukkarosta - sama se muulle. . .


    • Jetsulleen

      Kyllä myyjäkin voi olla asianosainen saadessaan provision lupaamalla liikoja. Maailmanmeno on mallillaan suomisohvan sohvat ovat kiinalaisaia ja maskun 24 kuukauden koroton kostetaan käteisostajalle pahimman kautta.Pienet liikkeet kärsivät tästä törkymainonnasta ja asiakkaat ovat sinisilmäisiä. HERÄTKÄÄ.

      • huonekalumyyjä myös

        voi tosiaan olla myyjässäkin vikaa.
        VITU**AA SELLAISET MYYJÄT JOTKA PILAAVAT MAINEEMME! Omaa hautaansa kaivavat mielestäni.


    • sohvan ostanut

      Missä liikkeessä olette pettyneet/ilahtuneet toimitusajasta?

      Itse petyin Iskuun. Kuukaudessa luvattu sohva viipyi ja viipyi. Kyllästyin odottelemaan kahden kuukauden kuluttua ja sain mallisohvan ja hieman hyvitystä hinnasta.

      • kehukehu

        - näyttäisi teksteistä jokunen löytyvän !


    • Anonyymi

      Ja missähän on sitten vaikkapa sotkan tehdas jonne ottaa yhteyttä?
      Näyttää sotkalla olevan muutenkin asiat koetettuna piilottaa, vai koeta soittaa verkkokauppaan tai ottaa yhteyttä?
      heh..
      Nyt muuten näyttää olevan pari kuukautta myöhässä toimitukset...

      • Anonyymi

        Covid-19 viivästyttää ja Latviasta ainakin tulee sohvia Sotkalle..


      • Anonyymi

        Ei näillä huonekaluliikkeillä mitään omaa tehdasta ole. Myyvät monen eri valmistajan tuotteita ja nykyään kun ei ole muodikasta pitää mitään varastossa, niin "ostaminen" tarkoittaa, että lähtee valmistajalle tilaus. Toimitusaika sovitaan tietenkin valmistajalta saatujen tietojen mukaan.

        Ja käytännössä menee sitten niin, että se "6 vko" onkin 12, kun sattuu kesälomakausi väliin ja tehdas on kiinni. Tai jotain. Pitkiä viivästyksiä nähty jo ennen Covid-19 ja nyt varmaan ihan oikeastikin voi olla jostain valmistuksessa tarvittavasta nippelistä pulaa, kun on maailman rahtiliikenne sekaisin.


    • Anonyymi

      Sotka vetoaa nyt covid-19. Meillä tulee tilaus olemaan myöhässä 9 viikkoa! Sotkasta ei edes ilmoitettu että tilaus tulee myöhästymään vaan itse piti soitella tuotteiden perään. Askosta ja Jyskistä on ilmoitettu aina myöhästymisestä.

      Olen joulu-tammikuussa tilannut tuotteet Vekestä, Maskusta, Jyskistä Askosta ja Sotkasta. Neljä ensin mainittua toimittivat 1-2 viikon kuluessa vaikka covid-19 jyllää edelleen maailmalla. Miten meni omasta mielestä Sotka?

      Saat
      Odottaa
      Tooooosiiiiiii
      Kauan
      Tuotteita

      • Anonyymi

        Sotkan joustinpatjoja ollaan odoteltu meillekkin jo toista kuukautta. Piti tulla viimeistään 25.2.
        Petauspatja kuulemma kuljetuksessa vaurioitunut.


    • Anonyymi

      Kannattaa tilata Sisuste peltoniemestä, ni sitten vihdoin aukenee se, mitä oikeasti on pitkä toimitusaika. Ja sänky pitää jopa maksaa ennen sen saamista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

      Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe