valmet 1502

vekkuli

Minkä hintainen tämä kyseinen traktori on uutena maksanut ja minkälainen käyttö tarkoitus tällä on traktorilla on ollut.

19

13965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihmettelijä myös

      Oletko katsonut tuon?
      http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet1502.htm

      Siellä se sanotaan. Kaatui omaan ahdottomuuteensa.
      Raskas, kömpelö, telin takapyörää nostamalla hydraulisylinterillä saatiin kääntymään ketterämmin. Suuri etuakselipainno. Pienet renkaat. Täysin epäonnistunut tekele. Heikko vaihteisto. No se kai ei ollut yllätys, kun on Valmetista kysymys?
      Mutta 7500 kg paino on liikaa. 136 hv ja kolmesiipinen kääntöaura? Isompaa ei nostanut.
      On sillä vedetty lavettia. Ja armeja kokeili tykin veturina. Siinä Protosisu päihitti 1502:den. Proton kannssa oli kyllä hyrd. veto tykin pyörissä. Se venäläinen 130K54.

      • protosisulla

        vedetty 130k54 tykkiä!? hyvä että jaksaa proto tyhjänä liikkua.6- pyörä vetoisella kraz:illakin on siinä täysi työ.


      • Kerdu

        Uskomaton rumilus, onneksi valmistusmäärä jäi noinkin pieneksi.


    • 361565

      Pellolle ja suolle kai se oli tarkoitettu, mutta painoa liikaa, tehoa liian vähän ja liian pienet renkaat. Lienee toiminut parhaiten tieajossa, saa vetää raskasta kärryä ja on aikalaisekseen hyvä ajaa tiellä. Myös hakettajilla niitä on ollut.
      Mutta onhan se upean näköinen!

    • ---------------------------...

      koko värkki kuolemaan tuomittu jo ennen syntymäänsä kuten valmetti yleensäkin

      • joooooooo

        Valmet on taannut suomalaisille työtä ja leipää, miksi olet valmis moittimaan omia juuriasi. Sinunkin toimeentulosi on varmasti kauttarantain ollut kiinni suomalaisessa teollisuudessa. Jos se parempaan emme pysty, se on merkki niin sinun kuin minun osaamistaidosta eli suomailaisen osaamisesta. Kuitenkin tekele on opettanut parempaan ja kilpailu myös kasvattunut tekemään parempaa.
        Ellei omaa ole, niin sitten muiden tekemiä, kauanko sellaiseen riittäisi valtkaunnan varoja.


      • 361565
        joooooooo kirjoitti:

        Valmet on taannut suomalaisille työtä ja leipää, miksi olet valmis moittimaan omia juuriasi. Sinunkin toimeentulosi on varmasti kauttarantain ollut kiinni suomalaisessa teollisuudessa. Jos se parempaan emme pysty, se on merkki niin sinun kuin minun osaamistaidosta eli suomailaisen osaamisesta. Kuitenkin tekele on opettanut parempaan ja kilpailu myös kasvattunut tekemään parempaa.
        Ellei omaa ole, niin sitten muiden tekemiä, kauanko sellaiseen riittäisi valtkaunnan varoja.

        Samaa mieltä, jotkut moittivat valmettia ja kaikkea muutakin suomalaista teollisuustuotetta ,ihan periaatteen vuoksi. Eivät osta niitä, eivätkä meinaa ostaakkaan, mutta samaan hengen vetoon paasataan siitä, kuinka kaikkien tulisi ostaa suomalaista ruokaa.
        Kun valmetin -02 sarja tuli markkinoille, muilla merkeillä ei käytännössä ollu minkäänlaista hyttiä.
        Joihinkin isoihin merkkeihin kunnon hytti on tullut vasta 90 luvulla.


      • LapistaM
        joooooooo kirjoitti:

        Valmet on taannut suomalaisille työtä ja leipää, miksi olet valmis moittimaan omia juuriasi. Sinunkin toimeentulosi on varmasti kauttarantain ollut kiinni suomalaisessa teollisuudessa. Jos se parempaan emme pysty, se on merkki niin sinun kuin minun osaamistaidosta eli suomailaisen osaamisesta. Kuitenkin tekele on opettanut parempaan ja kilpailu myös kasvattunut tekemään parempaa.
        Ellei omaa ole, niin sitten muiden tekemiä, kauanko sellaiseen riittäisi valtkaunnan varoja.

        Ennen työläiset moitti maanviljelijöitä maan ja metsien omistamisesta, maanviljelijät työläisiä omaisuuksien sosialisointiyrityksistä ym. , silti toinen toistaan tuki omalla työpanoksella. Nyt ostetaan ruoka myrkytetyiltä pelloilta eteläisestä Euroopasta ja työ myydään Kiinaan. Nytkö kaikki on hyvin? Tällainen johtaa ennen pitkää tavalla tai toisella valtion velkaantumiseen ja sitä kautta koko kansan pahoinvointiin.
        Kyllä Valtion Metalli on tavalla tai toisella osaltaan nostanut Suomea metsiä omistavien maanviljelijöiden ohella tämän päivän hyvinvointiin. Nyt sitten on "varaa" paijata mm. romanialaisia kerjäläisiä ja luovuottaa venäläisille maitamme euroja vastaan. Niidenkin päätepiste tulee vastaan sellaisella tavalla, että koko kansa saa tuntea sielussaan näiden lopputuloksen. Mikä olis hyvä, jämäkkä maan johto, joka laittaisi asiat oorninkiin.


      • _________________________

        saa paskaa jos sitä haluaa ei siitä yleensä tarvi mitään maksaa ja tuo malli valmettia ei ole paskankaan arvoinen edes


      • välimerkeillä
        _________________________ kirjoitti:

        saa paskaa jos sitä haluaa ei siitä yleensä tarvi mitään maksaa ja tuo malli valmettia ei ole paskankaan arvoinen edes

        nomitäsesullekuuluujosmuuthaluaapitäänoinerikoisen
        traktorinkunnossajakyllänejonkunarvoisiatuppaa
        olemaanniinkertatuosunjuttusolihankalalukea


      • Nimetön
        _________________________ kirjoitti:

        saa paskaa jos sitä haluaa ei siitä yleensä tarvi mitään maksaa ja tuo malli valmettia ei ole paskankaan arvoinen edes

        niin, eipä noita ilmaiseksi saa. epäkuntoiset maksaa 8000e huippukuntoisesta saa jopa 15 000e. eipä muista tuon ikäkauden koneista ainakaan enempää saa. 1502 pitää arvonsa, itseasisaa hinnat senku nousee.
        ----------

        laatikkohan kestää. heikkona paikkana hi-trak. ylentävänä se säästää muutavoimansiirtoa. alkuperäiset venäläiset laakerit ei kestänyt. laatikoita hajosi heti uutena. uusilla laakereilla menee maailman tappiin.

        noitahan on ollu paljo tiellä puun ajossa. juuri tiekäytös laatikko lujilla huonon voitelun takia. 1102 ja pienemmissä malleista laatikoita poiki liikaan kuumuuteen. 1502:ssa öljytila suurempi. pienemmät mallit saa kestämään öljyn lauhduttimella tai öljymäärän lisäämisellä.
        ------------

        1502 valluihin on laitettu kontiosisun moottoreita tehoa vakino 170-220hv. siitä vielä syöttöä isommalle. ihmeesti ne on tommosiakin tehoja kestänyt.


      • tuollaisen
        Nimetön kirjoitti:

        niin, eipä noita ilmaiseksi saa. epäkuntoiset maksaa 8000e huippukuntoisesta saa jopa 15 000e. eipä muista tuon ikäkauden koneista ainakaan enempää saa. 1502 pitää arvonsa, itseasisaa hinnat senku nousee.
        ----------

        laatikkohan kestää. heikkona paikkana hi-trak. ylentävänä se säästää muutavoimansiirtoa. alkuperäiset venäläiset laakerit ei kestänyt. laatikoita hajosi heti uutena. uusilla laakereilla menee maailman tappiin.

        noitahan on ollu paljo tiellä puun ajossa. juuri tiekäytös laatikko lujilla huonon voitelun takia. 1102 ja pienemmissä malleista laatikoita poiki liikaan kuumuuteen. 1502:ssa öljytila suurempi. pienemmät mallit saa kestämään öljyn lauhduttimella tai öljymäärän lisäämisellä.
        ------------

        1502 valluihin on laitettu kontiosisun moottoreita tehoa vakino 170-220hv. siitä vielä syöttöä isommalle. ihmeesti ne on tommosiakin tehoja kestänyt.

        Jos se markkinoilta löytyia, olen sitä etsinyt.


    • jaakimakkara

      Itelläpä löytyy tuommonen pihasta tai oikiastaa isännältä. Isäntä on ulko puolen lyönyt kuntoon, mutta hytti on kesken. Itsellä olisi tarkotus laitella se päättötyöksi. Meillä koneella ei ole muuta hyötyä kuin se,että se on kommea.

      • nakkipena

      • Historian havinaa
        nakkipena kirjoitti:

        ois kiva tommonen 1502konen

        Pari asiaa miksi?
        Traktorin suunnittelijoita askarrutti jo silloin 30 vuotta sitten pintapainekysymys, eli maaperän tiivistyminen ja toisaalta pinnalla pysyminen pehmeillä pelloilla ja turvesoilla. Toisaalta Valmet oli juuri ottanut huiman askeleen ergonomian alalla esittelemällä kunnollisen hytin, ja ennen kilpailijoita. Traktorin heiluntaa ja kuljettajan selkävaivoja taas voidaan pienentää teliratkaisulla, joka puolittaa heilahdukset.
        Kaupallista menestystä 1502:sta ei tullut mutta olihan se merkki ennakkoluulottomasta luovasta ajattelusta, jonka perään nykyäänkin huhuillaan.
        Armeijan tieajokokeissa panssari-1502 hävisi Pasille, koska ei ollut jousitettua etuakselia, meni kovassa vauhdissa kaarteissa metsähallituksen puolelle.
        Kaikenkaikkiaan erinomainen harrastetraktori. Ne harvat joita on myytävänä.


      • kerkolankaari
        Historian havinaa kirjoitti:

        Pari asiaa miksi?
        Traktorin suunnittelijoita askarrutti jo silloin 30 vuotta sitten pintapainekysymys, eli maaperän tiivistyminen ja toisaalta pinnalla pysyminen pehmeillä pelloilla ja turvesoilla. Toisaalta Valmet oli juuri ottanut huiman askeleen ergonomian alalla esittelemällä kunnollisen hytin, ja ennen kilpailijoita. Traktorin heiluntaa ja kuljettajan selkävaivoja taas voidaan pienentää teliratkaisulla, joka puolittaa heilahdukset.
        Kaupallista menestystä 1502:sta ei tullut mutta olihan se merkki ennakkoluulottomasta luovasta ajattelusta, jonka perään nykyäänkin huhuillaan.
        Armeijan tieajokokeissa panssari-1502 hävisi Pasille, koska ei ollut jousitettua etuakselia, meni kovassa vauhdissa kaarteissa metsähallituksen puolelle.
        Kaikenkaikkiaan erinomainen harrastetraktori. Ne harvat joita on myytävänä.

        Näin on totta vieköön kyl noi haukkujat saa muuttaa ruotsiin ja ostaa saabin joka ei toimi... haukkuu ny oman isänmaan tuotetta


      • Koneinssi69v
        kerkolankaari kirjoitti:

        Näin on totta vieköön kyl noi haukkujat saa muuttaa ruotsiin ja ostaa saabin joka ei toimi... haukkuu ny oman isänmaan tuotetta

        Jos nyt ei haukuttaisi ainakaan Saabia, on se meille niin hyvä ollut. Uudenkaupungin tehdas on ollut todellinen sarjatuotannon oppilaboratorio jo 70-luvulta alkaen. Siellä harjoiteltiin japanilaisten JOT´tia ja laatupolitiikoita ja alihankintaverkostoja, näistä sitten muut ovat hyötyneet mm. Nokia. Eihän niitä oppeja paljoa Saabilta saatu, mutta harjoittelupuitteet kuitenkin. Ja kun itselläni sattuu oleman useita Saabeja.
        Mutta se kannattaa muistaa, että emme me suomalaiset kovin paljon tyhmempiä olla kuin muutkaan, eli kyllä meilläkin osataan yhtä ja toista kehittää ja valmistaa, vaikka poronhoitoalueella ollaankin ulkomaalaisten mielestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ajattelen sinua nyt

      Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

      Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

      Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

      Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

      Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

      Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

      Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

      Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

      Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

      Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe