tyhmä kysymys

millainen luonne

on italian vinttikoiralla..pystyykö pitää vapaana vai lähteekö käsistä ja oppiiko hyvin eli voiko harrastaa tokoa...ja pomppiiko paljon joku mainitsi sen..

2

599

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juddha

Useimmiten vintti koirat ovat aika itsenäisiä jotenka ne tarvitsevat määrätietoisen ja ns. myönteisen koulutuksen.
      elikkä useimmiten omistajan pitää lahjoa niitä, koksa niillä ei ole samanlaista omistajan miellyttämis halua kuin palveluskoirilla.
      Ssiski monet snaovat näitä tymiksi koiriksi vaikka asia on niin että ne ovat hyvin oppivia jos vain haluavat.

(Oppimiskyky on suuri, mutta -halu voi vähentyä motivoinnin puutteesta. Tämä motivointiongelma onkin lähinnä haaste omistajille. Oppimishalussa/tottelevaisuudessa on suuria rotu- ja yksilökohtaisia eroja ja tietenkin kaikki riippuu koiran ja omistajan/ohjaajan välisestä suhteestakin.) http://www.vinttikoira.fi/

Uuseimmiten vinttikoirat saattavat karata helposti koska onhan niillä vahva metsästys tausta.

• Italiaano

Italiaanoa ei yleensä pysty pitämään vapaana, se lähtee kaikkien pikkueläinten, mm. lintujen perään. Luonteissa on tietysti eroja, joillakin ei ole voimakasta metsästysviettiä ja joillakin on. Eivät ne yleensä kovin kauaksi omistajasta mene, mutta autoteiden läheisyydessä vapaana niitä eii voi pitää eivätkä ne pysy omalla pihalla, pihan pitää olla hyvin aidattu.

Italiaano oppii hyvin, mutta motivointi voi olla vaikeaa. Tokoa voi harrastaa, muttei mitenkään kilpailumielessä. Samoin agilitya voi harrastaa.

Italiaano on varsinkin nuorena sellainen pomppukoira, se hyppelee korkealle ja myös yhdellä loikalla vaikkapa ruokapöydälle. Herkkuja ei pahemmin voi jättää pöydille tai ne ovat paremmissa suissa!

Ihana koira italiavinttikoira on. Kiltti ja lempeä paljon suukotteleva koira!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      127
      1964
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      100
      1700
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      56
      1336
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      73
      1285
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      31
      1028
    6. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      926
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      51
      923
    8. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      882
    9. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      108
      840
    10. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      830
    Aihe