montako päivää ovulaatio kestää? siis monenako päivänä on mahollista että munasolu hedelmöittyy? ja ne päivätkö on kierron puolvälissä suunnilleen?
ovisaika
2
470
Vastaukset
- tietoa...
Ovulaatio (siis munasolun irtoaminen) ei sinänsä kestä kuin pienen hetken ja munasolu on hedelmöityskelpoinen alle vuorokauden ajan. Jostain luin, että vain 11 tuntia on mahdollista hedelmöittyä irtoamisen jälkeen, sen verran siis se munasolu on "hengissä".
Sen takia kannattaakin puuhailla petipuuhia aktiivisesti jo ENNEN ovulaatiota, sillä sitä tarkkaa ovulaatioaikaa on usein mahdotonta tietää. Onpahan sitten ainakin siittiöitä valmiina odottamasssa irtoavaa munasolua... Siittiöthän elävät n. 3-5 päivää, joten sillä voi vähän ennakoida mahdollisuuksia!
Googleta netistä "ovulaatiolaskuri", niin voit laskea sitä kautta oman hedelmällisen viikkosi. Sekin on vain arvio, ovulaation ajankohta voi vaihdella vaikka joka kuukausi! Mutta ovulaatiotesteillä voi sitten taas paikantaa ajankohtaa, samoin oireiden tarkkailulla. - kysymykseen
Ovulaatio tulee kerran kuukaudessa ja munasolu on hedelmällinen 24 h. Jos tänä aikana ei hedelmöity niin menkat tulee. Ja ovulaatio on kierron puolivälissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195