MISTÄ VIINIMÄKIKOTILO??

MINÄ VAAN

mistä saisi viinimäkkotiloita?

53

7385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gfgggds

      Luonnosta keräämällä, saisin kesällä niitä. :/

      • kotilo-fani

        Mulle tulee 3kpl luxsemburgista tosin suomalaiselta. ;)


      • minä vaan
        kotilo-fani kirjoitti:

        Mulle tulee 3kpl luxsemburgista tosin suomalaiselta. ;)

        moi! saisitko hommattua niitä enemmän?mulla on joskus ollut viinimäkikotiloita mutta tuntuu että nykyään niitä ei löydy mistään...


      • kotilo-fani
        kotilo-fani kirjoitti:

        Mulle tulee 3kpl luxsemburgista tosin suomalaiselta. ;)

        Valitettavasti hänellä ei ollut kuin 3kpl ja ne ovat aikuisia jotka hän on saanut kaveriltaan. Voin ilmoitella jos munia ilmestyy...


      • minä vaan

        jos joku ystävällinen ihminen saisi hommattua niitä niin ilmoittakaa ihmeessä!!!


      • gfgggds
        minä vaan kirjoitti:

        jos joku ystävällinen ihminen saisi hommattua niitä niin ilmoittakaa ihmeessä!!!

        Saisin kesällä siis luonnosta niitä nii paljo ku kukaki haluu.. mutta kaikki pelkää sitä lintuinfluenssaa, niin turhaa tääki.. :/ varmaa..?


      • minä vaan
        gfgggds kirjoitti:

        Saisin kesällä siis luonnosta niitä nii paljo ku kukaki haluu.. mutta kaikki pelkää sitä lintuinfluenssaa, niin turhaa tääki.. :/ varmaa..?

        jos ei suomesta löydy kesään mennessä yhtään tapausta niin uskaltaisin kyllä ottaa!!missäpäin asastelet?


      • holleliini
        minä vaan kirjoitti:

        jos joku ystävällinen ihminen saisi hommattua niitä niin ilmoittakaa ihmeessä!!!

        läheltä saattaa kesällä löytää viinimäkikotiloita..


      • Meiltä sais...
        minä vaan kirjoitti:

        jos ei suomesta löydy kesään mennessä yhtään tapausta niin uskaltaisin kyllä ottaa!!missäpäin asastelet?

        Asun täällä Etelä-suomessa, ja eihän se lintuinfluenssa edes ole vieläö suomessa, mieki näin 2 sorsaa tän viikon maanantaina ne uiskenteli sellasessa tulvalammikossa metsän reunalla :P ihanii oli


      • minä vaan
        Meiltä sais... kirjoitti:

        Asun täällä Etelä-suomessa, ja eihän se lintuinfluenssa edes ole vieläö suomessa, mieki näin 2 sorsaa tän viikon maanantaina ne uiskenteli sellasessa tulvalammikossa metsän reunalla :P ihanii oli

        olisi tosi kiva juttu jos viitsisitte ilmoittaa kun löytyy.ja asun porin lähellä joten jos lähetyskin onnistuisi...tietenkin maksaisin matkakulut ja korvauksen vaivannäöstä!


      • kotilo achatina
        gfgggds kirjoitti:

        Saisin kesällä siis luonnosta niitä nii paljo ku kukaki haluu.. mutta kaikki pelkää sitä lintuinfluenssaa, niin turhaa tääki.. :/ varmaa..?

        kertokaas vähän, rttä minkälaisia ne viinikset ovat? koko/näkö tilantarve ym??


      • kotilo-ja-gekkofani

      • thina
        kotilo achatina kirjoitti:

        kertokaas vähän, rttä minkälaisia ne viinikset ovat? koko/näkö tilantarve ym??

        www.freewebs.com/tintins

        viinimäkikotiloista kiinnostuneille!


    • minä vaan

      saisitte keräiltyä niitä viiniksiä?

      • .............

        Tää on aika vanha aihe mutta mä oon menossa ens viikolla nyppimään viiniksiä :)


    • toissailtana

      6kpl mökiltä Tukholman seudulta ja toin ne tänään Helsinkiin.Valitettavasti ovat juuri tulleet keitetyksi valkosipulin ja kirkastetun voin kanssa

      • Tirrikka70

        Vieläkö kahden vuoden jälkeenkin on sama mökki, Tukholmassa? Vieläkö löytyis viinimäkikotiloita? Jos kehtaat tuua ja jos mökki viel sielä, niin voisin maksaa 6€ kpl ja hakee itse hesasta ne sulta. 4-6kpl mahd isoja. Virkeitä ja elossaolevia saisivat olla. kirsi . judah @ luukku. com


      • Tirrikka70

        Vieläkö kahden vuoden jälkeenkin on sama mökki, Tukholmassa? Vieläkö löytyis viinimäkikotiloita? Jos kehtaat tuua ja jos mökki viel sielä, niin voisin maksaa 6€ kpl ja hakee itse hesasta ne sulta. 4-6kpl mahd isoja. Virkeitä ja elossaolevia saisivat olla. kirsi . judah @ luukku. com


      • kotiloita
        Tirrikka70 kirjoitti:

        Vieläkö kahden vuoden jälkeenkin on sama mökki, Tukholmassa? Vieläkö löytyis viinimäkikotiloita? Jos kehtaat tuua ja jos mökki viel sielä, niin voisin maksaa 6€ kpl ja hakee itse hesasta ne sulta. 4-6kpl mahd isoja. Virkeitä ja elossaolevia saisivat olla. kirsi . judah @ luukku. com

        Puutarhastani löytyi viinimäkikotiloita viimeisten sateiden jälkeen reilut 100 kpl, suurimmat odottavat lähipäivinä tapahtuvaa kuolemantuomiota, toteutustapa keittäminen, sitten vasta voi ja valkosipuli. Otukset ovat Lapppeenrannan seudulla.


    • Keggis

      Itse ostin kaksi nuorehkoa viinistä Tampereen koskikeskuksen faunattaresta, hintaa oli 6 e kappale. Kun omani saavat poikasia, pistän toki myyntiin. Mutta Faunattaresta kannattaa kysellä, jos ei muualta löydy.

      • joh4nn4

        Meiltä löytyy näitä viinimäkikotiloita, onko täällä edelleen kiinnostuneita?


      • joh4nn4
        joh4nn4 kirjoitti:

        Meiltä löytyy näitä viinimäkikotiloita, onko täällä edelleen kiinnostuneita?

        yhteyttä voi ottaa s.postiin [email protected] :)


      • sannii^
        joh4nn4 kirjoitti:

        Meiltä löytyy näitä viinimäkikotiloita, onko täällä edelleen kiinnostuneita?

        Täällä olisi kiinnostunut :)) Jos niitä on siis vielä.. :D


      • viinisfani
        joh4nn4 kirjoitti:

        Meiltä löytyy näitä viinimäkikotiloita, onko täällä edelleen kiinnostuneita?

        mä olisin kiinostunut! säpöni on [email protected]

        jos sulta siis enää löytyy....


    • sannii^

      Hei! itsekkin olen kiinnostunut viiniksistä. Itselläni on tällä hetkellä 2 viinistä, 2 muuta kuolivat. :( Mutta onkos kellään viiniksiä, tai jossain lähistöillä elelisi niitä? Ottakaa yhteyttä s-postiin: [email protected]

      -kiitos !

    • kotilot<3<3<3<3<3<3

      määki haluun!!! mul nyt 4 lehtokotiloo mut haluisin viiniksii niitte jälkee, et haluisin tietää mist löytyy luonnosta asun turun paha niemessä/vienolassa???

    • jadelover

      Mitääää? Asun Lappeenrannassa ja on löydetty puutarhasta 100kpl kyseisiä sarvekkaita? Itse en ikinä ole nähnyt täällä viinimäkeläisiä.. :(

    • Viiniksiätäällä

      Meillä täällä pihalla kirkkonummella silloin tällöin näkyy näitä viinimäkikotiloita, jos kiinnostusta on, ottakkaa toki yhteys [email protected]

    • kasvatan viiniksiä, ota yhteyttä [email protected], tosin tällähetkellä ei poikueita.'

    • Mirja333

      Viinimäkikotiloita on Saarenmaalla Virossa.

      • Hoss

        Kaarinasta löytyy


      • ZorBa
        Hoss kirjoitti:

        Kaarinasta löytyy

        Vihdissä tallusteli tänään yksi aamulla vastaan takapihalla.


    • moikk1

      heippa! haluaisin viinimäkikotilon tietääkö joku mistä saisin?

    • paraskotilohoitsu

      moi ! itselläni on 2 lehtoo ja puoliks 4 koska ne 2 siitä on mun pikkusiskon , mut mä hoidan niit enemmä. Ja olisin kiinnostunu viineist jote sais kertoo mis on...



      jos joku asuu turus ni kertokaa!!

    • Turussa

      Ruissalon kasvitieteellisessä puutarhassa viinimäkikotiloita möyrii siellä täällä, erityisen paljon näytti äskettäin olevan ns uudella puolella, läntisen raja-aidan lähettyvillä. Kerro jos haluat tarkemman sijainnin :)

    • tietoo3

      Moikka!

      Tuota minulla olisi niitä viiniksiä nytten Espoossa myytävänä. Ja kertokaa minkä kokoisia ja montako haluatte.

    • Kotilopotilo

      Moi
      Kiinnostusta löytyy, mikä on hintaluokka?

    • tietoo3

      No 1€ kpl

      • Kotilopotilo

        Kuulostaa ihan ok hinnalta, jos koko on hyvä. Onko sinulla @ postia johon voisin olla yhteydessä.


    • tietoo3
    • Onko??

      Tietoo3 onko niitä vieläkin myynnissä? :)

      • ONhan niitä

        Minulla olisi 3 kpl aikuisia viinimäkikotiloita myynnissä. Ovat virkeitä ja kauniita.
        Kuopiossa.
        Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä mervi.hyvonen ät ki.se


      • Oksaalihappo
        ONhan niitä kirjoitti:

        Minulla olisi 3 kpl aikuisia viinimäkikotiloita myynnissä. Ovat virkeitä ja kauniita.
        Kuopiossa.
        Jos kiinnostaa niin ota yhteyttä mervi.hyvonen ät ki.se

        Täällä on [email protected]


    • espoossa
    • Viinimäkikotilo

      Myyn 2 viinimäkikotiloa. Kotimaisia. Ovat nyt lepotilassa. Parittelivat pari päivää ennen kuin menivät lepotilaan, eli munia luvassa. cati(ät)nic.fi

    • kotilofani

      Täällä on kiinnostunut!

    • drfgh

      miksette hanki akaatteja

    • Perunamies37

      Haluaisin tietää mistä viinimäkikotiloita löytyy.

    • Anonyymi

      Hei! Taipalsaarelta saatte ilmasiksi ihan niin monta kuin haluatte. Täällä ne on ongelma.

      • Anonyymi

        HEI
        Mielelläni ottaisin/ostaisin näitä suomenluonnossa pärjääviä parantamaan tarhattujen viinimäkikotiloitteni geeniperimää. Onnistuuko?


    • Anonyymi

      Viinimäkikotilot syö muiden nilviäisten munia joten ne auttaa pitämään mm. lehtokotilot kurissa. Ennemmin otan pihaan muutaman viinimäkikotilon pyörimään kuin puoli miljoonaa lehtokotiloa.
      Terveisiä Taipalsaarelta.

      • Anonyymi

        Vieläkö viinimäkikotiloita löytyy? Olisin kiinnostunut.


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe