onko valinnanvaraa?

epätoivoon vajonnut

Paras ystäväni on menossa loppukesästä naimisiin ja eilen soitti pyytääkseen minua kaasoksi. Paniikissa valehtelin, että tottakai tulen kun en sillä hetkellä kyennyt muotoilemaan kieltäytymistä kauniiseen muotoon.

Tilanne on nyt kuitenkin se, että en todella jaksaisi/haluaisi kaasoksi ryhtyä, varsinkaan luettuani täältä vielä toinen toistaan karumpia kertomuksia siitä, mikä kaikki voi mennä pieleen... Ystäväni on todella "prinsessa"ihminen ja voin vain kuvitella, mikä työmäärä edessä on. Häät ovat hänelle ollut jo pitkään unelma ja pakkomiellekin, joten suunnitelmat ovat sen mukaiset.

Miten ihmeessä voin kieltäytyä enää loukkaamatta ystävääni?? Häntä vastaan minulla ei ole mitään, päinvastoin puhutaan todella yhdestä parhaimmista ystävistäni. Pelkään, että nyt tämä hääjuttu pilaa kaiken. Kieltäytyminen saa hänet suuttumaan ja katkeraksi ja kaasoksi ryhtyminen taas minut hermoraunioksi.Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta?

5

1379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nina

      ..olet jo sanonut "tottakai", niin ei kai ole mitään korrektia tapaa sitä peruuttaa. Eikä läheskään kaikki kaasot joudu itseään kovinkaan paljon työllä ja vaivalla rasittamaan...

    • Mariluu

      ...Kävi juuri minulle. Paitsi, että olen morsian. Ystäväni, paras sellainen lupautui kaasokseni ja olemme siitä joskus jopa ennestään sopineet. Hän ei vaikuttanut kiinnostuneelta, kun itse innoissani hääasioista höpisin ja sitten sähköpostilla kysyin, haluaako hän kuitenkin kieltäytyä tehtävästä. Oletin, että hän vastaa jotain työkiireistään tms. mutta kertoikin sitten jättäytyvänsä tehtävästä, koska hääasiat eivät juurikaan kiinnosta ym. Suutuin kyllä!! Leppynytkin olen, mutta asia kaivaa kyllä vieläkin mieltä.

      • kukkamekoton

        Juu, minä voin olla kaaso, joka auttaa häissä, järjestää ohjelmaa ja auttaa koristeluissa ja muissa järjestelyissä hääpaikalla, mutta... Minua ei kiinnosta jutella eri kattausvaihtoehdoista, ja servetin värisävyistä vuosi-puoli vuotta häitä ennen. Tai esittää, että ystäväni häät ovat minunkin koko vuoden kohokohta, ja ajatuksieni pääaihe. Vähän suhteellisuuden tajua morsiamille, tottakai olen iloinen tärkeästä asiasta, ja olen varmasti se, joka juhlii innokkaimmin ja iloitsee puolestanne sinä itse juhlapäivänä, mutta, mutta... Kaikki ei ole vaaleanpunaisia prinsessaihmisiä, ja tämän kyllä yleensä tietää tosiystävä.


    • Nimetön

      Ystäväni pyysi minua vuosi sitten kaasoksi ja minä olin yllättynyt, mutta en iloisesti. Olin ajatellut hänen ymmärtävän etten olisi ihan kaaso-tyyppiä. Näin kuitenkin kävi enkä osannut kieltäytyä vaan lupauduin tehtävään. Tuli tunne, ettei siitä voi kieltäytyä vaikka yhtään ei olisi kiinnostanut ja mietin kuinkahan kaikesta selvitään. Järjestely, suunnittelu ja esiintyminen kun ei ole minun heiniäni, eikä häät ylipäätään. Kaikki sanovat kaasouden olevan kunniatehtävä ja niin kai itsekin osittain ajattelen, siksi se oli vain nieltävä ja uskottava että kaikki järjestyy. Häät ovat tänä kesänä ja ajatukseen kaasona toimimisesta on jo osittain tottunutkin, sehän on vain yksi päivä ja sitten velvollisuudet ovat ohi... Mukavia kesähäitä vaan teillekin...!

      • Hurja Hilta

        Yhdelle tutulle morsiamelle kävi siten, että hänellä oli kaksi kaasoa. Nämä sitten riitautuivat keskenään niin pahasti, että toinen vetäytyi ja pika pikaa morsian löysi uuden tilalle. Tämä onkin sitten varsinainen hössöttäjä. Hänen mielestään häät eivät ole kunnon häät ilman puheitä sun muita hänen mielestään "pakollisia" juttuja. Hänen päähänsä ei mahdu se, että leikkejä ei haluta, morsiamen isä EI pidä puhetta jne. Ehkä olisi ollut parempi että olisi ollut sitten vain yksi kaaso.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5259
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4715
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3006
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1757
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe