Pelaako kukaan runkkua enää?

R. Unqvist

Pelaakos kukaan enää legendaarist Runequestia kukaan? Itse sitä tuli joskus naperona pelattua, mutta harrastus loppui nopeasti kun pj lopetti hommansa? Onko RQ vielä olemassa? Vai onko kaikki pelkkää Deedeetä.

12

1862

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noppataskunörtti

      Tottakai pelataan runkkua. Siirryttiin Tulhusta runeen kun pientä tylsistymistä tuli. Harnia ennen sitä pelattiin.

      • peluri

        Pelaisin itsekin kyseistä peliä, mutta kun meidän runqquporukka hajosi maailmalle seitsemisen vuotta sitten opiskelujen takia. Olihan siinä pelissä tietysti pari mokaa säännöissä, mutta kun tarkemmin ajattelee niin se on kuitenkin eräs parhaimmista pelisysteemeistä mihin olen tutustunut. Sitä oli nopea soveltaa pelatessa ja alussa sääntöihin pääsi tutustumaan pienin porrastuksin eikä koko hoitoa tarvinnut osata kerralla. Varmaan pari vuotta meni ennenkuin kukaan tajusi iskuvuorojen mekaniikasta tai väsymyspisteistä mitään, mutta pikkuhiljaa alkoi nekin selvitä kaikille. Jotain kertoo sääntöjen jouhevuudesta sekin että sitä pystyi tarpeen tullen pelata ilman kirjoja, ei tarvinnut taulukoihin uhrata ajatuksia ja peliaikaa. Pari noppaa vaan ja menoksi. Kyseisen pelin esittelyseikkailukin oli parhaimmasta päästä ja sitä tuli vedettyä pari kertaa uusintanakin pienin muokkauksin.

        Taikuussysteemit tuli heitettyä heti, niihin tutustuttuani, jorpakkoon ja tehtyä tilalle uudet tasapainoiset säännöt joita sitten porukalla viilattiin ja höylättiin toimivammiksi.


    • drystan

      Ite pelailen Runequestia ahkerastikin, pyritään kavereitten kanssa kerran viikossa järjestämään nk. Djamas-ilta tai vaihtoehtoisesti jonkin muun maailman peluutusta. Alotettiin joskus 7 vuotta sitten Runequestin peruspaketilla ja muutaman frendin kanssa innostuttiin. No meikältä harrastus jäi jokskin kolmeks tai neljäks vuodeks, mutta alotin uudestaan, silloin vähän uudistuksia kokeneen peliporukan kanssa.

      Ryhdyttiin siinä sitten kehittelemään omia sääntöjä, omia oikeita maailmoja karttoineen ja musiikkeineen päivineen ja parhaimmillaan peliporukan koko käväsi 17:ssä! Maailmoja syntyi ja yksi oli ylitse muiden, josta sitten kehitty pohja meiän nykyselle versiolle Runequestista.

      Nykyisin pelaajia taitaa olla 14, joista aktiivisia 11 tai 12. Päämaailmamme tällä hetkellä on yhden pelinjohtajan isännöimä Djamas, jota alkuun kokeiltiin myös kahden pelinjohtajan taktiikalla. Pohjasäännöt ovat samat, mutta omat hienoudet ja viritykset ovat vieneet lähes kokonaan alkuperäisten RQ-kirjojen paikan. Loistava, monipuolinen ja äärettömän mukautuva roolipeli! Paras ikinä.

      • drystan

        Magiasysteemiä ollaan uudistettu muutamaankin otteeseen, aina kyseessä olevan maailman pelinjohtajan halujen mukaan, samoin kuin taistelujärjestelmää. Nykyinen, erittäin toimiva Djamasin taistelusysteemi perustuu DD-tyyppiseen initiative-heittoon (FSR), aseen tai tekniikan iskuhetkeen sekä hahmon omaan reaktionopeuteen (BIM). Erillisellä taistelun kulkua kuvaavalla 20-ruutuisella taulukolla selvennetään sitten hahmojen paikkoja taistelussa ja seuraavan iskun toteutumishetkeä. (esim. tekniikan iskuhetki 4 hahmon BIM 5 = 9, joten hahmo siirtyy taulukossa 9 ruutua eteenpäin) jne.! :D Hauska selittää, kun kukaan ei tajua mitään bwhaha.


    • Fapking

      Kyllähän minä runkkua pelaan, viimeksi aamullakin pelasin.
      Pääsin fapuniverseen ja nyt olen lvl. 69

      • Kyrpäjyrä 45

        Fapking On Homo


      • Fapking
        Kyrpäjyrä 45 kirjoitti:

        Fapking On Homo

        Olen!
        Kelpaako peppuseksi?


    • Kyrpäjyrä 45

      Itseasiassa hyvin mielelläni harrastaisin sinun kansaasi anaaliseksiä
      Oletko kenties espoosta kun noin homo olet?

      • Fapking

        Itseasiassa olen syntynyt espoossa, mutta olen juuri muuttamassa niinisaloon hyvän ystäväni kanssa poikamies boksiin.
        Vanha kunnon make voitaisiin ottaa mukaan nii rupeaa punkka tärisemään.
        Haluatko kenties numeroni?


      • Kyrpäjyrä 45
        Fapking kirjoitti:

        Itseasiassa olen syntynyt espoossa, mutta olen juuri muuttamassa niinisaloon hyvän ystäväni kanssa poikamies boksiin.
        Vanha kunnon make voitaisiin ottaa mukaan nii rupeaa punkka tärisemään.
        Haluatko kenties numeroni?

        Anteeksi mutta homot asuvat eurassa ettäs tiedät


      • fapking
        Kyrpäjyrä 45 kirjoitti:

        Anteeksi mutta homot asuvat eurassa ettäs tiedät

        Vittu no ehkä sieltä niinisalosta homoja löytyy..


    • Kyrpäjyrä 45

      Aino homo siellä on luultavasti se käyräjlorma ketä asuu kioskin vieressä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2800
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      94
      2011
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      40
      1538
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      69
      979
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      901
    7. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      874
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      870
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      785
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      726
    Aihe