tosi rahtarit...?

autokuski75

tästä moni todennäkösesti vetää herneen nokkaan mut tää on tosi! ja sen varmaan moni todeksi todistaakin..
kyllähän tuolla maantiellä osaa ajaa meistä melkein jokainen.ja paljon kuulee kehuja et kyllä mää vejin sinne ja sinne niin ja näin,mutta sitten ku nämä "tosi rahtarit" pistetäänkin ajamaan tonne kylä/muita pikku teitä vähäkään liukkaammalla missä pitää tietää/luottaa mistä auto (ja kärry) menee ja miten niin sitten onkin sormi suussa.. en yleistä mut siinä on tosi paljon faktaa!!!! kyllä arvostan pölli/maito/turvekuskeja jotka siellä pikkuteillä liikkuu,kuulun myös itse heihin.sori jos joku ottaa itteensä mut järki pitää tiellä myös pikkutiellä.. kesää odotellessa...

23

4133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen

      Olen ajanut rakennustarvikkeita ympäri Suomen, olin seitsemän vuotta Euroopan liikenteessä ja nyt olen Kiitolinjan jakokuskina. Ajan sellaista 300 km päivittäistä lenkkiä moduuliyhdistelmällä. Se tosiaan on niin, että esimerkiksi noiden irtoperämiesten ei kannattaisi puhua osaamisesta mitään. Herroilla ei tosiaankaan suju, jos täytyy mennä jonnekin pahaan paikkaan. Heti vain valitetaan. Ja taas meni jollekin pullamössökuskille jollakin huoltoasemalla herne nenään, mutta siellä on varmaan peili.

      • stycke

        Kolleega kertoi yöpyneensä Sipoonlahden Nesteellä. Oli siinä illalla kuunnellut kun pari jotain alle 30-vuotiasta sälliä ajoivat niin perkeleesti naapuripöydässä, oltiin niin mahdottoman kovaa kuskia. Sattuivat kävelemään about peräkanaa parkkipaikallekin, kun toinen nuorista, jolla killui pitkä kettinki perstaskista, oli todennut että jaa tuli kuumilla renkailla parkkeerattua, mahtaako lähteä. Silloin vanhempi, venäjät ja norjat sun muut kolunnut kuljettaja, ei malttanut olla enää hiljaa. Oli tokaissut, että ei kai sulla hätää ole kun kettinkiäkin on mukana enemmän kuin norjalaisessa kala-autossa :-) Oli kloppi mennyt hyttiin ja vetänyt oven aika kovaa kiinni...


    • Säiliökarpaasi

      Voit lisätä sinne kemikaali rekkoja myös!Olin semmosen ison sinivalkosen kulj.liikkeen palveluksessa,joka tuossa vuosi takaperin lopetti.Nauratti kun kaikki luuli että jokainen näistä säiliöautoista ajaa vain isoilla teillä,veden puhistus kemikaaleja vietiin pienen kunnan puhistus asemille metsikköihin.Pölynsidonta suolaa meni varsinkin pohjoisruotsissa semmosiin korpiin ja lepikkoihin että oksat pois,sananmukaisesti! Pari autoa ajoi aiv-liuosta varmaan suomen jokaiselle maatilalle 10 vuoden ajan ja semmosiin paikkoihin mihin meijeri-auton ei tarvinnut mennä,"elikkä navetan taakse",sinne ne usein kyllä upposkin! " Elikkä ei anneta auton ulkokuoren hämätä? Niitä tosi RAHTAREITA voi löytyä yllättävistä paikoista ja autoista!"

      • autokuski75

        tarkoitin lähinnä niitä jotka ei käy noilla pikku teillä juuri koskaan.tottakai tunnustus kaikille niille jotka nuilla jäisillä pikkuteillä liikkuu! siellä sitä oppii miten auto käyttäytyy ja miten pitää mennä ettei tartte pysähdellä ja "turhaan" hiekoitella/ketjuttaa! ja mistä mahtuu mitenkin.. ;)


      • paaperot
        autokuski75 kirjoitti:

        tarkoitin lähinnä niitä jotka ei käy noilla pikku teillä juuri koskaan.tottakai tunnustus kaikille niille jotka nuilla jäisillä pikkuteillä liikkuu! siellä sitä oppii miten auto käyttäytyy ja miten pitää mennä ettei tartte pysähdellä ja "turhaan" hiekoitella/ketjuttaa! ja mistä mahtuu mitenkin.. ;)

        ajamaan roska-autoa ensimäisille lumille pää-
        kaupunki seudulle!Jos perä lipeää,onkin vastassa
        heti kymmennen parkissa olevaa h-autoa.Lisäksi
        aina joku hörhö toikkaroi perän takana.
        Ja pidon renkaista syö tiesuola,jota täällä
        kylvetään satoja tonneja!On korkeita kanttikiviä,
        puunoksia,ahtaita porttikongeja..ym.tuhansia
        liikennemerkkejä,mainostauluja..Ja öisin ei saa
        vielä ajaa,vaan ruuhkassa mennään.


      • Ei ole auton ulkokuoreen katsominen mietittäessä kuskin ajotaitoa tai sen puutetta. Mutta aloittaja oli sinällään oikeassa, että osa asvaltilta asvaltille-ajureista ei tiedä huonoista paikoista tai huonoista teistä / olosuhteista mitään. Kyllä sen kuulee jo näissä ns. baaripuheissa, muutamat vaahtoavat suu pyöreänä ihan olemattomista asioista.
        Joillakin tuntuu olevan valtateilläkin järkyttäviä ongelmia, siis talvikelillä. Olkoonkin että renkaat näyttelevät aika suurta roolia talvikisoissa. Mutta kuitenkin.


      • sitten

        paska-autoo, ku ajellaa välil pikkoihi mihin ei mee ees tietä.kyl on kivaa talvisin varsinki keväällä kun kaikki paikat on vesijäässä on kiva luistella siel mäkisil pihoil.ei oo ketjui ei hiekkaa mut haettava paikat on, toki jotkut jää oottelee kevättä mut käyköö naapuril asiomassa.
        vaik kyl ne tukkikuskit on niit oikeit AMMATTILAISII kaikki kunnia niille äijille naisia unohtamati parikertaa talvi kelil kyyis ollu ja kylse hurjaa touhuu on


      • Hyi
        paaperot kirjoitti:

        ajamaan roska-autoa ensimäisille lumille pää-
        kaupunki seudulle!Jos perä lipeää,onkin vastassa
        heti kymmennen parkissa olevaa h-autoa.Lisäksi
        aina joku hörhö toikkaroi perän takana.
        Ja pidon renkaista syö tiesuola,jota täällä
        kylvetään satoja tonneja!On korkeita kanttikiviä,
        puunoksia,ahtaita porttikongeja..ym.tuhansia
        liikennemerkkejä,mainostauluja..Ja öisin ei saa
        vielä ajaa,vaan ruuhkassa mennään.

        Paskakuskiks haluais?


      • stycke
        Hyi kirjoitti:

        Paskakuskiks haluais?

        Yhdestä puolesta varmaan ainakin osaisin nauttia jätekuskin hommassa; asiakas ei tule sanomaan että kuormassa ollut tavara oli jotenkin rikki :-)


    • sam

      No lähtekääpä tuonne pikkuisille/pehmoisille mökkiteille vetämää soraa matolle. Löytyy muuten monenlaist tietä ja asiakas sanoo et vedä sillä laatikolla vaikka 400m. Siihen meinaa huumori loppua!!! ja ysikymppi mutkia kolme edessä vauhtia 25-30 ja vielä lisäksi muutamia sivuheittoja!! nami nami!!!!!!!!:)

    • tämähän

      meni taas KYLLÄ KUN MINÄ NII SITTEN MINÄ olen se joka menee rekalla sinne minne poromies lynxillä...

      ottakaa huomioon et aina on opeteltava hommat, ei jutun aloittajakaan ole ollut aina ammattimies joskus sekin on joutunut rypemään niillä pikkuteillänsä. jos se auto siellä pikkutiellä lipsahtaa niin todennäköisesti on vasta alkaja opettelemassa mistä niillä pääsee, mut tekeehän ne ammattimiehetki joskus virheitä eikö? ;)

      • minä,minä

        minäpä ajelen jakoautoo hesassa enkä poistu kirkon ympäriltä.


      • Tom
        minä,minä kirjoitti:

        minäpä ajelen jakoautoo hesassa enkä poistu kirkon ympäriltä.

        Ajakaapa vittu 10 vuotta norjaan. tulkaa sitten tänne uhoamaan. siellä voi mennä aika helpolla henki jos et tiedä mitä teet


      • stycke
        Tom kirjoitti:

        Ajakaapa vittu 10 vuotta norjaan. tulkaa sitten tänne uhoamaan. siellä voi mennä aika helpolla henki jos et tiedä mitä teet

        Juu, juttuja olen Norjasta kuullut. Nykyisellä spedillä on paljon autoja Norjan ajossa, suunnittelin jos hyppäisin "turistiksi" jonkun Norjan-auton kyytiin parhaaseen talviaikaan. Ajaisin vaikka itse tutun ja turvallisen Ruotsin osuuden ja katselisin vierestä "ja vi elsker dette landetin" osuuden. Paluumatkalla taas sveamamman maaperällä voin ajaa.

        Samalla systeemillä saatan muutaman viikon päästä lähteä eteläiseen Eurooppaan hyvän kaverin matkassa. Siellä tuskin ketjutetaan ;-)


      • tavannu
        stycke kirjoitti:

        Juu, juttuja olen Norjasta kuullut. Nykyisellä spedillä on paljon autoja Norjan ajossa, suunnittelin jos hyppäisin "turistiksi" jonkun Norjan-auton kyytiin parhaaseen talviaikaan. Ajaisin vaikka itse tutun ja turvallisen Ruotsin osuuden ja katselisin vierestä "ja vi elsker dette landetin" osuuden. Paluumatkalla taas sveamamman maaperällä voin ajaa.

        Samalla systeemillä saatan muutaman viikon päästä lähteä eteläiseen Eurooppaan hyvän kaverin matkassa. Siellä tuskin ketjutetaan ;-)

        niin sanottua syntymälahjakasta kuskia "paitsi kimi"?


      • minäkin...

        sinne minne auto fyysisesti vain mahtuu, mutta niinhän me kaikki kun tarpeeksi harjoitellaan.


      • tavannu kirjoitti:

        niin sanottua syntymälahjakasta kuskia "paitsi kimi"?

        nimi jääköön mainitsematta, mut viime kesänä kyseinen poika pääsi intistä, ja nyt käy jo kaikki hommat, ja suurinpiirtein koko maailma on nähty!!
        välillä on hauska kuunnella tämän "ammattilaisen" hehkutusta, mut välillä kyllä jonkin verran ärsyttää.
        Itse olen kyllä sitä mieltä, että tällä alalla on uutta opittavaa miltei joka päivälle.
        Meni sit asian sivuun, mutta kyllä kai se totta on että "pihkanilkat" kai ne sellasia rattimiehiä/naisia on. Ja en myöskään väheksy noita suurkaupunkien jakari/roskakuskeja...


      • stycke
        tavannu kirjoitti:

        niin sanottua syntymälahjakasta kuskia "paitsi kimi"?

        Erään maaseudulla asuvan autoilijan poika on melkein sellainen. Ei sillä vielä korttia muutamaan vuoteen ole (paitsi mopo-), mutta paremmin se täysperää käsittelee kuin minä, enkä itsekään ole siinä lajissa mitenkään toivoton enää. No sällihän on ollut isän mukana siitä saakka kun rintaruokinta loppui ja siirrellyt ja pyöritellyt autoja pihassa niin kauan kun jalat ovat polkimille yltäneet. Noita tässä maassa on kyllä.


    • ajellaan

      Mut eiköhän ne todelliset ammattimiehet ole ne, joiden ei täällä tai missään muuallakaan tarvitse todistella omaa "ylivertaisuuttaan", vaan he hiljaa ajavat kulloisenkin keikan loppuun ja soittelevat taas juitsarilta uutta hommaa. Nämä herrat tietävät mihinkä pystyvät ilman, että niiden tarvii sitä suureen ääneen muille mainostaa tai muiden tekemisiä arvostella.

      Kyllähän se näin on, että tällä alalla on niin monennäköistä hommaa ja jokaiseen niistä vaaditaan jotain tiettyä osaamista enemmän kuin jossain muussa ajossa. Ne paljon parjatut irtoperämiehetkin saattavat ajaa välillä myös rautaakin, joka menee jollekin kyläsepälle metsään eli tämmösetkin asiat pitäs ottaa huomioon,kun aletaan muita haukkumaan.

      Toinen asia mikä riepoo on tiettyjen kenkien merkitys siihen oletko hyvä kuski vaiko et. Sehän on asia mikä ei vaikuta ammattitaitoon millään lailla vaan ammattitaito tulee varmaan ihan muualta.

      • autokuski75

        siinä olet oikeassa,asia on just noin!!!!
        hyvää pääsiäistä kaikille!


      • vilttihattu

        karvaiset puukengät saa pitää vasta kun on 7 kertaa kivennyt brenneron mäen edestakaisin, samaten espanjan tikut saa pitää vasta 7 reisun jälkeen.nämä asiat on päättänyt arvovaltainen raati pyöreässä pöydässä. (tidät kai missä).


      • Lervanteri
        vilttihattu kirjoitti:

        karvaiset puukengät saa pitää vasta kun on 7 kertaa kivennyt brenneron mäen edestakaisin, samaten espanjan tikut saa pitää vasta 7 reisun jälkeen.nämä asiat on päättänyt arvovaltainen raati pyöreässä pöydässä. (tidät kai missä).

        KA-lervolla oli espanjan tikut lasilla aina kun ajo hiekan ajussa. Brenneron mäen Lervo kiipesi 111 veekasi kaaniallaan tosi huppelissa kun oli kalakuormalla norjaan menossa.


      • Norjassa ajanut
        vilttihattu kirjoitti:

        karvaiset puukengät saa pitää vasta kun on 7 kertaa kivennyt brenneron mäen edestakaisin, samaten espanjan tikut saa pitää vasta 7 reisun jälkeen.nämä asiat on päättänyt arvovaltainen raati pyöreässä pöydässä. (tidät kai missä).

        Brennonin mäki on nyppylä norjan vuoriin verrattuna, vai ei siellä karvaisilla puukengillä pärjää


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2007
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1470
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      99
      1413
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1327
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1154
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      480
      1094
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      51
      982
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      933
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      882
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      856
    Aihe