Pariisi-Disneyland

junallako?

Mitä maksaa junalla hurauttaa Pariisista Disneylandiin? Paljoks maksaa? Vai millä sinne mennään?

Pohdinnassa on, että kannattaako ottaa hotelli Pariisin alueelta vai Disneylandin alueelta?
Aateltiin olla pari päivää Disneylandissa ja päivä Pariisissa ja sitten jatkaa matkaa johonkin suuntaan Ranskaa.

Kertokaa!!! Niin ja hotelliehdotuksia otetaan vastaan. Meitä on 2 aikuista ja 4-v lapsi.

3

5859

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Meillä oli hotelli Pariisissa ja kävimme Disneylandissa junalla/metrolla päiväseltään. Olisiko kestänyt jonkun puolisen tuntia. En muista hintaa enää tosin. Itse vietin Disneylandissa 6 tuntia... ja se oli jo ihan tarpeeksi, ainakin mulle. Mielestäni Pariisissa on paljon enempi näkemistä ja kokemista

    • puhetta

      Matkan hinta riippuu tietenkin siitä, että minkäläisen lipun ostatte ja millä vyöhykkeellä teillä on hotelli. (Pariisi jakaantuu näihin julkisen liikenteen vyöhykkeisiin niin, että ihan kaupungin keskusta on vyöhyke yksi ja Disneyland on vyöhykkeellä viisi.) Halvemmaksi ehkä tulee ostaa meno ja paluu erikseen kuin esim. sellainen lippu, jolla saa kulkea päivän aikana niin paljon kuin huvittaa, mikäli päivän aikana on tarkoitus käydä vain Disneylandissa. RER-junalla (lähijunalla) on helpoin päästä Disneylandiin Pariisista, koska huvipuisto on päätepysäkillä (Marne la Vallee-Chessy&Parc Disneyland on muistaakseni päätepysäkin nimi). Ihan keskustasta matkaan menee ehkä n.45 min. Sanoisin, että ehkä yksikin päivä Disneylandissa riittäisi teille, koska mielestäni neljävuotiaalle ei löydy sopivia laitteita kuin lähinnä Fantasylandista (yksi Disneylandin "maista") ja lopun päivästä on helppo kuluttaa huvipuiston useissa kaupoissa. Huvipuiston omat hotellit ovat käsitykseni mukaan vähän kalliimpia kuin hotellit Disneylandin ulkopuolella. Mutta suosittelisin tutustumaan Disneyland Parisin kotisivuihin, hyvät kotisivut myös englanniksi.

    • Touko_pouko

      Jos haluaa saada hyvän hotellin läheltä Disneylandia, hyvä vaihtoehto on Holiday Inn hotelli. Sieltä saa myös yhdistelmä- ja perhehuoneita. Halvimman hinnan saa suoraan http://www.ichotelsgroup.com/h/d/hi/1/en/hd/pardi sivulta. Tämä on ehkä perhehotelleista paras vaihtoehto, kun aikoo olla vain yhden yön / kaksi päivää puistossa. Ilmainen kuljetus Disneylandiin monta kertaa päivässä. Pääsyliput joutuu hankkimaan erikseen.

      Kolme päivää / kaksi yötä paketti on kätevämpi suoraan Disneyltä, jossa pääsyliput kuuluvat hintaan. Kannattaa välttää saapumasta perjantai-lauantaina, jolloin pakettihinnat ovat korkeimmillaan.

      En muista RER junamatkan tarkkaa hintaa, mutta jotain 7-8 €uroa suunta se maksoi aikuiselta. Päivälippu maksoi muistaakseni lähes saman kuin menopaluu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      231
      2173
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1446
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1195
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      69
      1187
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      1019
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      86
      908
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe