Itäkeskuksen uimahalli

-äitee-

Tyttäreni kävi kummityttöni kanssa uimassa ,ja porealtaassa kuulemma joku vanha meis oli hiplaillut.Olen ollut ihan samassa paikkaa ja joku tosin silloinkin kähi minua,tytöt kertoviat että mies on ollu jo kolmena kertana siellä ja kuulemma kosketellut kaikkia naispuolisia pikkulapsista mummoihin..eikö kukaan ole mennyt kertomaan henkilökunnalle?Tyttäreni ei uskalla/kehtaa,vaikka pitäisi kyllä tuossa tilanteessa kertoa.Kukaan kokenut samaa,tuossa kyseisessä uimalassa?

33

22948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      Voi hyvät ihmiset!Menkää heti kertoo asiasta henkilökunnalle ja poliisiasiaksi.Saatais kaikki sairaat ihmiset vastaamaan tekosistaan ja hoitoon!Älkää olko näistä asioista hiljaa!Yksikin uhri on liikaa!

    • ennenkuin tapahtuu pahempaa

      Tyttäresi äitinä tee ilmoitus poliisille. Älä enää odota mitään!

    • ärsyynynyt

      Tänä keväänä olen käynyt ko uimahallissa lasteni kanssa muutaman kerran viikonloppuna, ja en enää käy. Reiden hiplausta, lähentely-yrityksiä porealtaassa, äijät istuu leveällä ja kutsuu viereensä. En ole mikään traumatyyppi ja tosi reipas, mutta siinä altaassa olen kiusaantunut enkä nauti yhtään. Antakaa sekopää-äijät naisten olla rauhassa ja menkää muualle kokeilemaan.

    • elina

      samanlaista on käynyt meillekin. ystäväni kanssa istuimme porealtaassa, kun n. kaksi kertaa meitä vanhempi mies (n. 35 ) sanoi vieressään istuvalle ystävälleni, että "anteeksi mutaa, tuoksut tosi hyvältä". lähdettiin heti menemään sieltä... tuollaiset äijät kuuluisivat kyllä johonkin eristysaltaisiin, sillä ahdistaahan tuommoinen.

      • Aikuinen uimari

        Olen käyttänyt Itistä sen avaamisesta asti eli 25 vuotta. Omana "murheenani" on koko ajan olleet lähentelevät ja koskettelevat hinttarit. Tyly ote asiaan on aina auttanut.
        Porealtaassa olen toki havainnut naisia lähenneltävän, mutta en koskaan lapsia. Olisin varmasti puuttunut asiaan ! Kahdesti olen rauhoittanut myös naisia lähennelleitä, kun olen huomannut sen selvästi vaivaavan kohteita.

        Aihe on kuitenkin hankala, kuten Elinan viesti osoittaa.
        Tällaisena iäkkäänä perheenisänä olisin itsekin hyvinkin voinut tuollaisen lauseen hänelle sanoa - tarkoittaen sen todellakin kohteliaisuutena !
        Tässä tuleekin aiheen suuri probleema : jos jokainen vanhempi mies, joka sanoo jotain kohteliasta nuorelle naiselle tai hymyilee lapsille, leimataan pedofiiliksi, niin minä ainakin muutan tästä maasta ! En kerta kaikkiaan suostu kantamaan moista leimaa !


    • perverssit

      pesiytyvät aina tuollaisiin paikkoihin. Varsinkin Itiksessä lapset tykkäävät porealtaasta ja vesiputouksesta, jossa on hirveän helppo setien muka hiplailla. Lapset leikkivät siinä keskenään, että onpa tosi helppo jonkun äijän siihen istua ja hipelöidä muka huomaamattomasti.

      Kyllä nämä äijät tiedetään.

    • Perheenisä

      Olisi varmaan parempi mennä lasten kanssa yhdessä uimaan niin pysyvät namusedät loitolla. Onko tullut mieleen tällainen järjestely?

      Se on valitettavaa, että seksuaalinen vietti on miehillä niin vahva kuin on ja ohjaa kaikenlaiseen sopimattomaan puuhasteluun jopa korkealla iällä.

      Ilman tuota viettiä ei meitä ketään olisi toisaalta olemassa. En usko, että miehiä saisi perheitä perustamaan ja lapsia hankkimaan ilman tuota viettiä. Eläisimme useimmat mieluiten vapaina poikamiehinä. Emmekä hiplaisi ketään vaan kävisimme kalassa, metsällä ja istuisimme iltaisin pubissa urheiluotteluita katsellen.

      Hyvä tämäkin vinkkeli ottaa huomioon.

      • Se toinen vinkkeli

        Joo, viettiä tarvitaan, että olisimme olemassa, mutta normaali seksuaalinen vietti ja mieltymys alaikäisiin ovat aivan eri asioita. Aivan. Eri. Asioita. Jos jollakulla nämä tuppaavat menemään sekaisin, ei kannattaisi olla täällä neuvoja jakelemassa vaan hakemassa niitä itse jostakin ihan muualta.

        Valitettava tosiasia on, että tosiaan ei nykyisissä suomalaisissakaan kaupungeissa tunnu voivan päästää alle täysi-ikäisiä minnekään omin päin, koska aikuisiinkaan - siis iältään, valitettavasti liian usein ei henkiseltä kehitykseltään - ei voi luottaa.


      • Perheensiä
        Se toinen vinkkeli kirjoitti:

        Joo, viettiä tarvitaan, että olisimme olemassa, mutta normaali seksuaalinen vietti ja mieltymys alaikäisiin ovat aivan eri asioita. Aivan. Eri. Asioita. Jos jollakulla nämä tuppaavat menemään sekaisin, ei kannattaisi olla täällä neuvoja jakelemassa vaan hakemassa niitä itse jostakin ihan muualta.

        Valitettava tosiasia on, että tosiaan ei nykyisissä suomalaisissakaan kaupungeissa tunnu voivan päästää alle täysi-ikäisiä minnekään omin päin, koska aikuisiinkaan - siis iältään, valitettavasti liian usein ei henkiseltä kehitykseltään - ei voi luottaa.

        Niin siis annoin neuvon, että valvokaa lapsianne. Ei tarvitse silloin taivastella ja huolehtia, se kun ei auta tippaakaan.

        Kukahan niitä parempia neuvoja osaisi antaa? Joku melken kaiken kokenut ja huolestunut 25 vuotias äitikö vai kunnan sosiaalitantta tai kenties uimahallin valvoja :-)

        Keskustelu ei haittaa, muttei se suojaa yhtäkään lasta miltään.


    • Hiplattu

      joku hiplari tuli hiplailee mun pallia saunassa. löin sitä päähän ja lähin karkuun, olimme itäkekuksen uimahallissa.

    • äiti ja uhri

      En tiedä onko kyse samasta hiplaajasta mutta muutama viikko sitten jouduin itse tällaisen uhriksi Itäkeskuksen porealtaassa. Tämä ulkomaalaissyntyinen mies käynyt jo usean vuoden ko uimahallissa ja valvojien kanssa "kuntosalikaveri". Tein ilmoituksen asiasta samantien valvojille. Jos/koska näyttää siltä että valvojille ei ilmoiteta tapauksista saattanut käydä niin että tämä tyyppi jatkanut touhujaan jo vuosia ja naisuhrit vaan vaihtavat uimahallia. Yhdestä tapauksesta ilmeisesti vielä ei ryhdytä toimenpiteisiin (ainakaan 10v tutun kuntosalifrendin kohdalla) joten toivon että muutkin hiplauksen kohteeksi joutuneet menevät valvojille kertomaan tuntomerkit hiplaajasta/seksuaalisesta häirinnästä varsinkin jos ne osuvat yksi yhteen tämän tekijän tuntomerkkien kanssa. En halua lapseni kanssa vaihtaa uimahallia siksi että olen tehnyt kuten pitääkin: ilmoittanut vaarallisen tuntuisesta henkilöstä/käyttäytymisestä paikassa johon viemme ja päästämme lapsiamme ilman aikuisten valvontaa. Tekijä se joka ansaitsee porttikiellon, ei niin päin että uhrit vaihtavat uimahallia tai lopettavat uimaharrastuksen. Outoa sekin että tarvitsee odotella "kanssauhrien" ilmaantumista että valvojat suhtauvat edes vakavasti ilmoitukseeni. Tekijä on tietoinen ilmoituksestani ja käyttäytynyt teon jälkeen uimahallissa kostonhaluisesti tekemäni ilmoituksen vuoksi. Ilmoitin valvojien ja hänen kuullen että voin hakea myös lähestymiskieltoa hänelle poliisilta jos tekijää ei saada uimahallin puolelta kuriin ja hänestä jää vain minulle uhkaavan oloinen vihamies (kostoksi siitä että kehtasin hänestä tehdä ilmoituksen). Uimavalvojan reaktio oli: ei tässä kenellekkään lähestymiskieltoja haeta, me tunnettu tämä mies jo 10 vuotta (Suomennettuna: uskomme tähän mieheen ja hänen versioonsa enemmän kun naisen joka ei vielä ole uimahallissa vuosia käynyt ja joka väittää tulleensa uhriksi) Pitäisi todistaa tapahtuma ennenkuin asiaan suhtaudutaan edes vakavasti???

      • Kahville kyllä pyydetty.

        Itiksen uimahallissa myös olen alusta asti käynyt usein, olen saanut useita pyyntöjä kahville, koskaan ei kuitenkaan minua ole hiplattu, tosin en istuporeammeessa niiden haisevien vanhojen äijien vieressä( pari kertaa alussa kävin yrittämässä mut se haju en pysty nauttimaan olostani jos vieruskaveri haisee), koska haju etoo minua. Ehkä se on suojannut minua.


      • itise2

        No nyt itse suutuin,koska käyn siellä kanssa uimassa,mutta ei ole kertakaan nähnyt hiplavaita äijä tai haisevia äijä ,tää asiaa on puhutuu vähää yli ja veikkan,että tässä valitta vain yhet samat henkilöt,kuka on epätoivoisia ja itse henkisesti sairaita..
        Olen kerran 2 sekuntia tujotanut yhtä muija ja toi tuli sanomaan,että mitä sä yrität
        siis jos naiset kun miehet kerraks silmillä kattele,metti,että mies iskee sitä samalla
        Onks see tiän mielestä normaali ,ainakin mun ei ,sellaiset naist on heikkot ja ei osaa itse tulla sanomaan,mutta keskustelu palstalla kyllä tulee puhumaan,ihmettelen,miksi suomalaisilla puuttu rohkeus mennä sanoo suoraa naamaa ,mutta valitta jossain muualla jos asia vitutta ,menkää muualle sitte uimaan
        Olen käynyt myös kontula uimahallissa siellä on pari paikallista noin 60 v vanha naista,kuka tujotta koko ajan ,kun uin,vai pitäiskö sellaisille uoraa sanoa ,mitäs sä tujotat?
        Jos meet uimahalliuimaan,muista,että pitää olla rohkea,jos jo otta bikiini päälle
        Koska jos et osaa vastutta oma vartalosi olet heikko ja sulla ei ole mitää asia tula tänne valittamaan,seehän on sun ja teiän oman vikansa,ettei osaa laitta aisat heti paikalle !!!!uimahalleissa uidaa eikä vittuiletta!!!


      • mulkku!!
        itise2 kirjoitti:

        No nyt itse suutuin,koska käyn siellä kanssa uimassa,mutta ei ole kertakaan nähnyt hiplavaita äijä tai haisevia äijä ,tää asiaa on puhutuu vähää yli ja veikkan,että tässä valitta vain yhet samat henkilöt,kuka on epätoivoisia ja itse henkisesti sairaita..
        Olen kerran 2 sekuntia tujotanut yhtä muija ja toi tuli sanomaan,että mitä sä yrität
        siis jos naiset kun miehet kerraks silmillä kattele,metti,että mies iskee sitä samalla
        Onks see tiän mielestä normaali ,ainakin mun ei ,sellaiset naist on heikkot ja ei osaa itse tulla sanomaan,mutta keskustelu palstalla kyllä tulee puhumaan,ihmettelen,miksi suomalaisilla puuttu rohkeus mennä sanoo suoraa naamaa ,mutta valitta jossain muualla jos asia vitutta ,menkää muualle sitte uimaan
        Olen käynyt myös kontula uimahallissa siellä on pari paikallista noin 60 v vanha naista,kuka tujotta koko ajan ,kun uin,vai pitäiskö sellaisille uoraa sanoa ,mitäs sä tujotat?
        Jos meet uimahalliuimaan,muista,että pitää olla rohkea,jos jo otta bikiini päälle
        Koska jos et osaa vastutta oma vartalosi olet heikko ja sulla ei ole mitää asia tula tänne valittamaan,seehän on sun ja teiän oman vikansa,ettei osaa laitta aisat heti paikalle !!!!uimahalleissa uidaa eikä vittuiletta!!!

        ei vittu oikeesti saatanan homo sinä vitun uimari just tommosta 'hoono soomi' te hiplaajat mullekki puhutte!!


      • Uimahalli
        Kahville kyllä pyydetty. kirjoitti:

        Itiksen uimahallissa myös olen alusta asti käynyt usein, olen saanut useita pyyntöjä kahville, koskaan ei kuitenkaan minua ole hiplattu, tosin en istuporeammeessa niiden haisevien vanhojen äijien vieressä( pari kertaa alussa kävin yrittämässä mut se haju en pysty nauttimaan olostani jos vieruskaveri haisee), koska haju etoo minua. Ehkä se on suojannut minua.

        Mene mielummin Majakkaan Teuvo Pakkalantie 1 A;han , siellä on muitalkin kaltaisiasi Majakka ry;hyn, mutta pois uimahalleista- vaseliini -Jussi ym.


    • Tutu

      Kehoittaisin ottamaan yhteyttä liikuntavirastoon, sieltä löytyy valvojien esimiehet. Tuossa on jo melkein varoituksen paikka kyseiselle valvojalle.

      • xxxxlll

        siinä talossa on "esimies".


      • Turha syyttää
        xxxxlll kirjoitti:

        siinä talossa on "esimies".

        Ei siinä mitään esimiehiä tarvita kun laitetaan noi hiplaajat ruotuun. Valvojille vaan kertomaan välittömästi ja valvomossa katotaan kameroilta mitä on tapahtunut ja puututaan asiaan jos tarvis.

        Tiedän että siellä puututaan asioihin ja otetaan pahimmissa tapauksissa yhteys viranomaisiin. mm. 2 pikkutyttöä lähennelleet, sekä 1 pikkutyttöön kiinni käynyt nuoripoika lähti maijalla.

        Jos ja kun valvoja tekee päätöksen jättää asia sikseen, hän varmasti tekee oikean päätöksen.


    • Julia

      Mikä teitä naisia vaivaa! Paljon siitä on hyötyä, kun tulette nettiin itkemään. Jos minua joku mies hiplaisi, kikkelin vetäisin irti ja tinttaisin nenuun. Itsekunnioitusta naiset!!!!!!!!!!!!!!!!!

      ottakaa asia omiin käsiinne voi luoja.

    • 20v sinkku

      mua ei yhtään hiplattu. ei edes kukaan ruma.

    • lukiolainennnn

      Asun ihan tossa Itiksen uimahallin lähellä ja oon miettiny että vois ennen koulua käydä siellä uimassa. Luin kuitenkin lehdestä että kyseisessä uimahallissa on ollut ainakin 5 (ilmoitettua) hiplaria/itsensäpaljastelijaa tän vuoden aikana. Siis PELKÄT ilmoitetut. Kai niitä on enemmänkin ollut, mutta suurin osa uhreista ei kuitenkaan ilmoita tälläsistä tapauksista. Kysyisin siis mielipiteitä että onko edes enää tuevallista mennä uimaan kun noita tapauksia on ollut niin paljon?? :

      • Niklas79

        oikea asenne mukaan hallille niin kaikki sujuu juuri niin kuin pitääkin.

        Olin todistamassa viime toissapäivänä KE 3.5.2010 kun ulkomaalaissyntyinen hiplari kärrättiin neljän poliisin voimin ulos hallista seurattuaan ja ahdistelleen nuorta tyttöä. Tytöt tekivät kuulemani mukaan juuri sen mitä pitääkin tehdä eli ilmoittivat valvojille ja asia selvitettiin viranomaisten kanssa, välittömästi ilman mitään harkintaa sormien läpi katsomisesta.

        Hallilla näkyy myös tyttöjä pienissä bikineissä ja täysissä meikeissä jotka EIVÄT TODELLAKAAN TULE UIMAAN, vaan ilmeisesti kokeilemaan viehätysvoimaansa hallin poikiin/miehiin. Ei hyvä.

        Treenaamaan ja rentoutumaan tulevat asiakkaat saavat varmasti olla rauhassa kun eivät lähde mukaan mahdolliseen silmäpeliin tai muuhun teerenpeliin kenenkään kanssa hallilla. Pervoja mahtuu jokaiseen paikkaan missä pyöritään puolialasti, se on varma. Valvojat kyllä tuntevat kaverit jotka ovat mahdollisia "rikoksentekijöitä" ja ketkä ovat harmittomia "kumppanin etsijöitä"

        ..valvojat ovat tehneet hyvää työtä viimeisen kahden vuoden aikana näiden tapausten suhteen. Kiitos siitä!

        T: tyytyväinen hallikäyttäjä


      • hyvä kuvauskylll
        Niklas79 kirjoitti:

        oikea asenne mukaan hallille niin kaikki sujuu juuri niin kuin pitääkin.

        Olin todistamassa viime toissapäivänä KE 3.5.2010 kun ulkomaalaissyntyinen hiplari kärrättiin neljän poliisin voimin ulos hallista seurattuaan ja ahdistelleen nuorta tyttöä. Tytöt tekivät kuulemani mukaan juuri sen mitä pitääkin tehdä eli ilmoittivat valvojille ja asia selvitettiin viranomaisten kanssa, välittömästi ilman mitään harkintaa sormien läpi katsomisesta.

        Hallilla näkyy myös tyttöjä pienissä bikineissä ja täysissä meikeissä jotka EIVÄT TODELLAKAAN TULE UIMAAN, vaan ilmeisesti kokeilemaan viehätysvoimaansa hallin poikiin/miehiin. Ei hyvä.

        Treenaamaan ja rentoutumaan tulevat asiakkaat saavat varmasti olla rauhassa kun eivät lähde mukaan mahdolliseen silmäpeliin tai muuhun teerenpeliin kenenkään kanssa hallilla. Pervoja mahtuu jokaiseen paikkaan missä pyöritään puolialasti, se on varma. Valvojat kyllä tuntevat kaverit jotka ovat mahdollisia "rikoksentekijöitä" ja ketkä ovat harmittomia "kumppanin etsijöitä"

        ..valvojat ovat tehneet hyvää työtä viimeisen kahden vuoden aikana näiden tapausten suhteen. Kiitos siitä!

        T: tyytyväinen hallikäyttäjä

        Painotan sanaa MAALAISJÄRKEÄ. Eli jos joku sinuun vahingossa. (Ymmärrä vatipää sanan merkitys)...Älä huuda Santa Haminasta jokaista varusmiestä tykkien kanssa paikalle.

        On täysin faktaa, että kaikki sekasikiöt tulevat seisottamaan elimiään sinne, kunhan näkyy vähän alastonta lihaa. Jokaisen pitäisi heti ilmoittaa henkilökunnalle, jos oikeasti joku alkaa räpläämään...

        Tietenkin jokainen sivullinen voi mielellään napata pillistä kiinni jokaista pedofiili hihhulia ja raahata se henkilökunnanluokse. Jokaisella on kumminkin oikeus uida ihan rauhassa ja todennäköisesti osaavat uida ilman apukäsiäkin.


      • Mantan ja Matin Oy
        hyvä kuvauskylll kirjoitti:

        Painotan sanaa MAALAISJÄRKEÄ. Eli jos joku sinuun vahingossa. (Ymmärrä vatipää sanan merkitys)...Älä huuda Santa Haminasta jokaista varusmiestä tykkien kanssa paikalle.

        On täysin faktaa, että kaikki sekasikiöt tulevat seisottamaan elimiään sinne, kunhan näkyy vähän alastonta lihaa. Jokaisen pitäisi heti ilmoittaa henkilökunnalle, jos oikeasti joku alkaa räpläämään...

        Tietenkin jokainen sivullinen voi mielellään napata pillistä kiinni jokaista pedofiili hihhulia ja raahata se henkilökunnanluokse. Jokaisella on kumminkin oikeus uida ihan rauhassa ja todennäköisesti osaavat uida ilman apukäsiäkin.

        Luettuani tämän ketjun tulin siihen tulokseen että täältä susirajalta voisimme lähteä uimaan sinne ja samalla voisimme näyttää näille ymmärtämättömille mistä päästä se kana pissii. Ihmettelen että maanmiehissäni on näin avuttomia jotka eivät vie asiaa eteenpäin, kanavia on monta, vaan kärsivät ja pelkäävät näiden ulkomaalaisten seurassa. Jos muu ei auta niin aluksi kyllä voisin lähettäätuon meidän Mantan ja tyttären sinne niin eiköhän karjalainen temperamentti pure, kyllä hivelyt ja muu epäsiveellinen käytös, sekä häiriköinti pesutiloissa loppuisi kerta laakista. Meijän Ville olis myös hyvä istuttaa sinne lauteille
        . Terveisin susirajan selviytyjät


      • Kokemus-K
        Mantan ja Matin Oy kirjoitti:

        Luettuani tämän ketjun tulin siihen tulokseen että täältä susirajalta voisimme lähteä uimaan sinne ja samalla voisimme näyttää näille ymmärtämättömille mistä päästä se kana pissii. Ihmettelen että maanmiehissäni on näin avuttomia jotka eivät vie asiaa eteenpäin, kanavia on monta, vaan kärsivät ja pelkäävät näiden ulkomaalaisten seurassa. Jos muu ei auta niin aluksi kyllä voisin lähettäätuon meidän Mantan ja tyttären sinne niin eiköhän karjalainen temperamentti pure, kyllä hivelyt ja muu epäsiveellinen käytös, sekä häiriköinti pesutiloissa loppuisi kerta laakista. Meijän Ville olis myös hyvä istuttaa sinne lauteille
        . Terveisin susirajan selviytyjät

        Näin kerran yhdessä uimahallissa "hauskan" tapauksen. Joku mies oli ilmeisesti yrittänyt kosketella pikkutyttöä altaassa. Tämmä topakka tyttö sitten sanoi lujaa kirkkaalla kantavalla äänellä: "äiti, tässä on sellainen pedofiili-setä!". Koko halli tuntui hiljentyvän äkkiä ja mies livahti todella liukkaasti pois altaasta. Kaikki katsoivat ja joku taisi nauraakin. En usko että äijä kävi vähään aikaan tuolla hallissa.

        Tiedän että kaikilla ei ole kanttia moiseen. Mutta siitä huomataan miten häpeä ja hiljaisuus on pahinta mitä voi tehdä kun kohtaa ahdistelijan. Äänekäs ja jämäkkä reaktio heti kun jotain tapahtuu karkoittaa usein ahdistelijan heti alkuunsa. Tuota asennetta voisi opettaa lapsille enemmänkin. Siis äänekäs huuto heti jos jotain tapahtuu.


      • itsekin uin
        Kokemus-K kirjoitti:

        Näin kerran yhdessä uimahallissa "hauskan" tapauksen. Joku mies oli ilmeisesti yrittänyt kosketella pikkutyttöä altaassa. Tämmä topakka tyttö sitten sanoi lujaa kirkkaalla kantavalla äänellä: "äiti, tässä on sellainen pedofiili-setä!". Koko halli tuntui hiljentyvän äkkiä ja mies livahti todella liukkaasti pois altaasta. Kaikki katsoivat ja joku taisi nauraakin. En usko että äijä kävi vähään aikaan tuolla hallissa.

        Tiedän että kaikilla ei ole kanttia moiseen. Mutta siitä huomataan miten häpeä ja hiljaisuus on pahinta mitä voi tehdä kun kohtaa ahdistelijan. Äänekäs ja jämäkkä reaktio heti kun jotain tapahtuu karkoittaa usein ahdistelijan heti alkuunsa. Tuota asennetta voisi opettaa lapsille enemmänkin. Siis äänekäs huuto heti jos jotain tapahtuu.

        Siis mitä ihmeen pikkutyttöjä tai nuoria naisia muka käy siellä vain näytäytymässä tai kokeilemassa viehätysvoimaansa poikiin/miehiin? Olen käynyt vuosia Itiksessä uimassa, eikä siellä tosiaan ole mitään tyttösiä ainakaan altaan reunalla flirtailemassa muka täysissä meikeissä ilman aikomustakaan mennä altaaseen uimaan, kunhan vaan kokeilevat muiden kiinnostusta itseensä. Taitaa olla jonkun kateellisen vanhemman naisen harhoja. Ihme juttua, ensinnäkin altaalle ei saa edes tulla missään meikeissä tai hiukset lakassa ja geeleissä ja muutenkin oltava peseytyneenä aina ennen uintia. Onko siellä muka niin lepsut valvojat, että voi tulla vaikka viikon vanhat meikit naamalla, kuset housussa ja lapsia saa hipelöidä mielin määrin, kunhan on vaan valvojan vanha tuttu kuntosalilta vuosien ajan ja täten luotettava?

        Olen uinut monessa pks:n uimahalleissa, mutta Itiksessä en ole ikinä törmännyt moisiin tai sitten siellä on valvojat samaa pataa hiplaajien kanssa. Itse en ole mikään sen erityisemmin flirttailija tai en jää tuijottamaan monttu auki jotain mielenkiintoista ihmistä, kun olen tullut sinne uimaan, mutta alkaa olla jollain todella huono itsetunto aivan säleinä, jos jonkun harmittomasta katseesta repii uikkarinsa ja koko päivä pilalla. Muutenkin flirttailuun tarvitaan kaksi, yksinään se on aika yksipuolista ja epätoivoista ihailua. Kyllä ihmistä voi katsoa kauniisti, ihaillen ja avoimen kiinnostuneestikin pienellä iloisella harmittomalla flirtillä, mutta sellainen vaaniva hypnoottinen tuijotus voi tosiaan tuntua jostain herkästä tytöstä/naisesta painostavalta ja ahdistavalta ja haluaa heti pois altaasta. Tuommoista on vain aika hankala opettaa ventovieraille ihmisille ja muutenkin toisten ihmisten kunnioittamista.

        Hyvä esimerkki on juuri tuo, miten ulkomaalaiset eivät usko sanaakaan varsinkaan valkoihoisen naisvalvojan ohjeisiin. Heidän kulttuurissan naisen sanalla senkään vertaa virkaa, mitä on kuulemma lattiakaivoissa ko. hallissa, kun ei ehdi vessaan ja lapsen täytyy saada tehdä tarpeensa... Ei ihme, jos vähän käpy kärähtää ja parasta olisikin viedä altaasta raudoissa maijalla rauhoittumaan.
        Tällaisissa tapauksissa olisi hyvä joillekin seksuaalirikollisille armeijassa muka käytetty jälkiruuan sekaan laitettu jarru, jolloin ei tule yhdynnästä mitään kuulemma. Taisi olla enemmän legendaa tai sitten oli vaan niin kovat halut ja kyvyt nuorena miehenä.


      • uimari*
        itsekin uin kirjoitti:

        Siis mitä ihmeen pikkutyttöjä tai nuoria naisia muka käy siellä vain näytäytymässä tai kokeilemassa viehätysvoimaansa poikiin/miehiin? Olen käynyt vuosia Itiksessä uimassa, eikä siellä tosiaan ole mitään tyttösiä ainakaan altaan reunalla flirtailemassa muka täysissä meikeissä ilman aikomustakaan mennä altaaseen uimaan, kunhan vaan kokeilevat muiden kiinnostusta itseensä. Taitaa olla jonkun kateellisen vanhemman naisen harhoja. Ihme juttua, ensinnäkin altaalle ei saa edes tulla missään meikeissä tai hiukset lakassa ja geeleissä ja muutenkin oltava peseytyneenä aina ennen uintia. Onko siellä muka niin lepsut valvojat, että voi tulla vaikka viikon vanhat meikit naamalla, kuset housussa ja lapsia saa hipelöidä mielin määrin, kunhan on vaan valvojan vanha tuttu kuntosalilta vuosien ajan ja täten luotettava?

        Olen uinut monessa pks:n uimahalleissa, mutta Itiksessä en ole ikinä törmännyt moisiin tai sitten siellä on valvojat samaa pataa hiplaajien kanssa. Itse en ole mikään sen erityisemmin flirttailija tai en jää tuijottamaan monttu auki jotain mielenkiintoista ihmistä, kun olen tullut sinne uimaan, mutta alkaa olla jollain todella huono itsetunto aivan säleinä, jos jonkun harmittomasta katseesta repii uikkarinsa ja koko päivä pilalla. Muutenkin flirttailuun tarvitaan kaksi, yksinään se on aika yksipuolista ja epätoivoista ihailua. Kyllä ihmistä voi katsoa kauniisti, ihaillen ja avoimen kiinnostuneestikin pienellä iloisella harmittomalla flirtillä, mutta sellainen vaaniva hypnoottinen tuijotus voi tosiaan tuntua jostain herkästä tytöstä/naisesta painostavalta ja ahdistavalta ja haluaa heti pois altaasta. Tuommoista on vain aika hankala opettaa ventovieraille ihmisille ja muutenkin toisten ihmisten kunnioittamista.

        Hyvä esimerkki on juuri tuo, miten ulkomaalaiset eivät usko sanaakaan varsinkaan valkoihoisen naisvalvojan ohjeisiin. Heidän kulttuurissan naisen sanalla senkään vertaa virkaa, mitä on kuulemma lattiakaivoissa ko. hallissa, kun ei ehdi vessaan ja lapsen täytyy saada tehdä tarpeensa... Ei ihme, jos vähän käpy kärähtää ja parasta olisikin viedä altaasta raudoissa maijalla rauhoittumaan.
        Tällaisissa tapauksissa olisi hyvä joillekin seksuaalirikollisille armeijassa muka käytetty jälkiruuan sekaan laitettu jarru, jolloin ei tule yhdynnästä mitään kuulemma. Taisi olla enemmän legendaa tai sitten oli vaan niin kovat halut ja kyvyt nuorena miehenä.

        Pari poikaa ui vastoin järjestyssääntöjä sortsit jalassa ja saunatiloja koskevasta uimahousukiellosta tuli erillinen kuulutus. Muutoin Itäkeskuksen uimahallin taannoinen tiistai-iltapäivä 1.2.2011 oli rauhallinen.

        Innostuin tarkastamaan kyseisen paikan allaolevan lehtiartikkelin lukemisen jälkeen:

        http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/ongelma-asiakkaat_piinaavat_itakeskuksen_uimahallia/

        http://www.hel.fi/hki/Liv/fi/liikuntapaikat/uimahallit/it_keskuksen uimahalli


    • iskeäkin voi

      Hipelöinti ja muut käpälöinnit ei ole sallittua uimahalleissa, eikä muuallakaan.
      On ikävää, että huonosti käyttäytyviä ihmisiä pyörii uimahalleissa ja lapsiakin hipelöiden.

      Uimahalli on sosiaalinen paikka ja siellä pitää osata käyttäytyä, tosin kaikista aikuisten välisistä pitkistä katseista tai muista keskusteluyrityksistä ei pidä ottaa nokkiinsa. Voi kohteliaasti vain antaa ymmärtää ettei kiinnosta. Jos ei mene perille niin topakammin.

      Olen itse saanut seuraa mukaan juuri Itäkeskuksen uimahallista. Enkä pidä sitä ollenkaan pahana vaikka sain juuri tästä uimahallista. Juttu menee niin, että jos kiinnostus on molemmin puolista, niin eihän siinä mitään. Tosin pitää osasta toimia hienotunteisesti häiritsemättä ketään.

      Itse en ole paljoakaan Itäkeskuksen uimahallissa käynyt ja niinäkin kertoina kun olen, niin olen juuri uimassa. Jos kuitenkin joku kiinnostava aikuinen nainen osuu kohdalle ja huomaan hänenkin olevan kiinnostunut, niin ei siinä mitään.

      Mihinkään tuijotteluihin en lähde mukaan.

    • Öäöä´´

      Minä olen myös kokenut ongelmia itiksen uimahallissa. Menin kertomaan valvojalle, mutta hän sanoi ylimielisesti että ei he voi sellaista valvoa.

      Eräässä toisessa uimahallissa sen sijaan valvoja puuttui asiaan ihan pyytämättä ja kertoi että heillä on nollatoleranssi asian suhteen.

    • Itis on legenda

      Itäkeskuksen uimahalli on surullinen legenda. "Kaikki" tietävät sen olevan pervojen, pedofiilien ja kaiken maailman seksuaalirikollisten tyys'sija. Omalle kohdallekin se joskus osui n.10v sitten. Oltiin pikkupoikina kolmen koplassa siellä uimassa ilman vanhempia. Eikös siihen pukukaapeille tullut joku pedohinttari runkuttamaan omaa elintään meidän näkösälle. Puettiin vain äkkiä ja juostiin karkuun. En ole tuonne uimahalliin kyllä kaivannut.

    • minää222

      No voihan! Aaattelin mennä uimaan sinne, jos se ois auki, mut nyt en viittis.

    • Rita

      Jep kokemusta on näistä hiplaajista Itiksen uimahallissa. Kunnon potku auttaa ja kovalla äänellä vaan haukkuu kaikkien kuullen tämä hiplailija. Mutta on myös myönnettävä, että kerran eräs nainen hiplaili jotakin vanhempaa miestä ja tämä mies huusi sitä n. 40-kymppistä eukkkoa lopettamaan. No minä olin siinä aivan tämän naisen vieressä ja hän töni myös minua ja maiskutteli suutaan. Siis se oli joku mielenterveyspotilas. Olihan siellä kerran yksi lesbo-pari, joka pussaili ja hieroi toisiaan täysin estottomasti. Lasten kanssa olevat vanhemmat poistuivat porealtaasta melko nopeasti. Nämä "uimavahdit" eivät eväänsä liikauttaneet vaan antoivat näiden naiskennella rauhassa lasten edessä.

    • Uimari

      Itiksessä oon harrastanut uintia kohta muutaman vuoden (meidän ryhmässä on vaan tyttöjä/naisia) ja joka harkoissa yks mies tulee tarkotuksella meidän ratojen viereen kyyläämään, joka on tosi tosi ahdistavaa, ku aina kun sattuu sille puolelle jossa tää kyseinen mieshenkilö on niin saa väistämättä kauheet tuijotukset. Tuli muuten kerran sellasiin treeneihin, joita oltiin siirretty myöhemmäksi, eli jostain tää stalkkaa meitä. Valmentajillekkin on sanottu, mut ei ne asialle voi mitään.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe