kuulapyssy

apua tarvitseva

katoin savenmaan lehtee ja näin siin kuulapyssyn lasertähtäimellä(19,50€) ni tarvitaaks siihen lupa ja onks sen ostajalla ikäraja. kuika kovaa tommosesta lähtee kuula .

jos tiät jonkun kysymyksistäni vastaa kiitos

24

16828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie.

      ikää vaditaan ostoon se 15-vuotta niin kuin ilmakivääriin ja luvaksi riittää ihan äiteen lupa.
      Jaa että kovaako kuula lähtee? Kyllä sillä mustelman aikaseksi saa.

      • Järjen käuttö

        Järjen käyttö ei ole koskaan kielletty, eikä tyhmiä kysymyksiä ole!!

        Vastauksista en tiedä!


    • airsoft aseet

      Eihän noihin ilmatoimisiin aseisiin mitään lupia tarvitse tosiaan 15 vuoden ikä vain. Kuulat ei lähde kovaa eikä ole tarkoituskaan. Airsoft aseet ovat suunniteltu airsoft pelejä varten ja niillä on tarkoitus ampua toisia ihmisiä. Osta kunnon ilmakko jos muuhun käyttöön aseen ajattelit. Kovemmissa tehot on ihan pienoiskiväärin tasoa.

      • lähtönopeus

        lähtönopeus vaihtelee huonoinpien 50m/s parhaimpien 90m/s:sään. Lupaa et tarvii ja kaupassa ne voi jopa myydä alle 15v niinkuin minulle kävi joskus aikoinaan. Jos airsoftia meinaat alkaa harrastaa ni osta kuula-ase mut jos tauluihin meinaat ampuu ni kuula-ase on turha, sillä ne ovat niin epätarkkoja.


      • laki ilmeisesti muuttunut
        lähtönopeus kirjoitti:

        lähtönopeus vaihtelee huonoinpien 50m/s parhaimpien 90m/s:sään. Lupaa et tarvii ja kaupassa ne voi jopa myydä alle 15v niinkuin minulle kävi joskus aikoinaan. Jos airsoftia meinaat alkaa harrastaa ni osta kuula-ase mut jos tauluihin meinaat ampuu ni kuula-ase on turha, sillä ne ovat niin epätarkkoja.

        Nykyään kai ilma-aseita ei saa myydä alle 18v(ilman huoltajan suostumusta), jos olen väärässä niin voi korjata.


      • Fennoman
        laki ilmeisesti muuttunut kirjoitti:

        Nykyään kai ilma-aseita ei saa myydä alle 18v(ilman huoltajan suostumusta), jos olen väärässä niin voi korjata.

        kyselin aseliikkeessä myyjältä kun hän laittoi näitä kuulapyssyjä hyllyyn,miten nuo menevät kaupaksi?

        Kertoi menevän hyvin ja vilkaisin sellaisen akulla toimivan hintaa,joka oli hieman yli 250 euroa ja akun joutuu ostamaan erikseen.Sen hintaa en kysynyt.

        Kun kerran asia tuli puheeksi,kysyin myös millainen ostajakunta näillä on ja hämmästyin suuresti kuultuani ostoikärajan olevan 18 v.

        Tuollaisella hinnallahan saisi jo oikean aseen,esimerkiksi käytetyn Norincon tai Saigan ressuaseen.


      • SE ON
        Fennoman kirjoitti:

        kyselin aseliikkeessä myyjältä kun hän laittoi näitä kuulapyssyjä hyllyyn,miten nuo menevät kaupaksi?

        Kertoi menevän hyvin ja vilkaisin sellaisen akulla toimivan hintaa,joka oli hieman yli 250 euroa ja akun joutuu ostamaan erikseen.Sen hintaa en kysynyt.

        Kun kerran asia tuli puheeksi,kysyin myös millainen ostajakunta näillä on ja hämmästyin suuresti kuultuani ostoikärajan olevan 18 v.

        Tuollaisella hinnallahan saisi jo oikean aseen,esimerkiksi käytetyn Norincon tai Saigan ressuaseen.

        oikean aseen ja myös airsoft-aseen valmistaminen tuleekin halvaksi tai kalliiksi riippuen tietysti matriaalivalinnoista, työkustannuksista(mikä maa)sekä laatuun pyrkimyksestä, laadunvalvonnasta ja markkinointikuluista, jo olemassa olevasta imagon toimivuudesta jne.

        Todennäköisesti olet katsonut jotain Maruin huippu airsoft-asetta. Kestää, on luotettava, takuu pelaa, tarkkoja ja luotettavia, on paljon vara/viritysosia jne. Tällaisen aseen valmistaminen Japanissa on muuten melko kallista.

        EsimCyma on myös yksi paska valmistaja kuten UHC. Tekevät romua ilman kunnollista laadunvalvontaa ja materiaalit on siis ihan sieltä.

        Jokainen tietää esim haulikoissa että benelli rafaellolla ja baikalin puolarimalleilla on suuri hintaero ja myöskin laatuero. Ja syytkin on selvillä.

        No varmaan tarkotitkin että ompa hölmöä maksaa airsoft-tarkkuuskivääristä, hyvästä ja viritetystä sellaisesta toista tuhatta euroa. Sillähän saa jo huipun tikan tai sakon ja vielä laatukiikarinkin. Mutta jokainen panostaa siihen mikä kiinnostaa. Airsoft on jännä peli siihen jää koukkuun vaikak pitäsitki sitä ipanoitten leikkinä.

        Se 18v on ikäraja ostoon ja niinhän se on ilmakoillekin. Airsoftia harrastaa hyvin paljon 18-30v.ihmisiä.

        USA:ssa on myös airsoft sotilaskäytössä CQp hommissa. Erittäin helppoa harjoitella esim. rynnäköitä sisätiloissa. On myös erinomaisen antoisaa harjoittelua panttivanki tilanteitten takia. On olemassa airsoft-aseita jotka on käytössä usan poliisilla cia:lla jokapaikassa. Ase on kädessä juuri saman tuntuinen vehe kuin esim.oikea ase radalla.

        Lisäksi USA:ssa harjoitellaan eri toimialoilla 8mm.airsoft aseilla ihan metsikköharjoituksiakin, laser-juttujen sijaan. Nämä ei tosin ihan normaali airsoft aseita ole vaan aikamoisia "tappovärkkejä" ilman kunnollisia suojavarusteita. Jo pitkästi toista grammaa painava kuula ja lähtönopeus.170-240 m/s. saa pahaa jälkeä aikaan. Parhaimmillaan sielä on snipereillä lähtönopeudet 270 m/s eli ilmakiväärien luokkaa. PYstyy ampumaan lehtien läpi ja ei tuuli muuta heti suuntaa.

        Metsässähän tuo ei ole parasta mahollista harjoittelua kun luotihan kyllä aina lävistää ohuet ja paksutkin puut, ja airsoftissa piiloudutaan niitten taa.

        Tosin siätiloissa, kadulla ja aavikolla se on hyvin toden tuntuista.


      • Fennoman
        SE ON kirjoitti:

        oikean aseen ja myös airsoft-aseen valmistaminen tuleekin halvaksi tai kalliiksi riippuen tietysti matriaalivalinnoista, työkustannuksista(mikä maa)sekä laatuun pyrkimyksestä, laadunvalvonnasta ja markkinointikuluista, jo olemassa olevasta imagon toimivuudesta jne.

        Todennäköisesti olet katsonut jotain Maruin huippu airsoft-asetta. Kestää, on luotettava, takuu pelaa, tarkkoja ja luotettavia, on paljon vara/viritysosia jne. Tällaisen aseen valmistaminen Japanissa on muuten melko kallista.

        EsimCyma on myös yksi paska valmistaja kuten UHC. Tekevät romua ilman kunnollista laadunvalvontaa ja materiaalit on siis ihan sieltä.

        Jokainen tietää esim haulikoissa että benelli rafaellolla ja baikalin puolarimalleilla on suuri hintaero ja myöskin laatuero. Ja syytkin on selvillä.

        No varmaan tarkotitkin että ompa hölmöä maksaa airsoft-tarkkuuskivääristä, hyvästä ja viritetystä sellaisesta toista tuhatta euroa. Sillähän saa jo huipun tikan tai sakon ja vielä laatukiikarinkin. Mutta jokainen panostaa siihen mikä kiinnostaa. Airsoft on jännä peli siihen jää koukkuun vaikak pitäsitki sitä ipanoitten leikkinä.

        Se 18v on ikäraja ostoon ja niinhän se on ilmakoillekin. Airsoftia harrastaa hyvin paljon 18-30v.ihmisiä.

        USA:ssa on myös airsoft sotilaskäytössä CQp hommissa. Erittäin helppoa harjoitella esim. rynnäköitä sisätiloissa. On myös erinomaisen antoisaa harjoittelua panttivanki tilanteitten takia. On olemassa airsoft-aseita jotka on käytössä usan poliisilla cia:lla jokapaikassa. Ase on kädessä juuri saman tuntuinen vehe kuin esim.oikea ase radalla.

        Lisäksi USA:ssa harjoitellaan eri toimialoilla 8mm.airsoft aseilla ihan metsikköharjoituksiakin, laser-juttujen sijaan. Nämä ei tosin ihan normaali airsoft aseita ole vaan aikamoisia "tappovärkkejä" ilman kunnollisia suojavarusteita. Jo pitkästi toista grammaa painava kuula ja lähtönopeus.170-240 m/s. saa pahaa jälkeä aikaan. Parhaimmillaan sielä on snipereillä lähtönopeudet 270 m/s eli ilmakiväärien luokkaa. PYstyy ampumaan lehtien läpi ja ei tuuli muuta heti suuntaa.

        Metsässähän tuo ei ole parasta mahollista harjoittelua kun luotihan kyllä aina lävistää ohuet ja paksutkin puut, ja airsoftissa piiloudutaan niitten taa.

        Tosin siätiloissa, kadulla ja aavikolla se on hyvin toden tuntuista.

        En kyllä tarkoittanut mollata harrastusta,aseen näiden hinnat vain hämmästyttivät!

        Itse kuulun sellaiseen ikäluokkaan jotka pelasivat lähinnä peltisillä leikkiaseilla ja muoviset alkoivat silloin tulla yleisimmiksi.

        Noilla muovikuula pyssyillä en ole koskaan pelannut eikä enää minun iässäni jaksaisikaan tehdä kun pari rynnäkköä.

        Kumminkin pidän leluiksi näitä kalliina.Harrastus tai ei.

        Hyvä asia jos nuoriso harrastaa tällaisia lajeja,olisikin hyvä perehtyä tämän tyylisiin taitoihin jos ei ennen armeijaa,niin sen jälkeen,meillä kun on aika retuperällä miesten koulutukseen hakeutumiset.

        Nuo armeijan jälkeiset mahdollisuudet jatkaa asetaitoja ja siellä muuta tarpeellista opittua on miltei mahdotonta,on perustettu varovaisesti toimivia maanpuolustukseen liittyviä yhdistyksiä joilla ei ole muu takana kuin rahan saanti.

        Silti täällä toimitaan aivan kuin olisi voimassa venäläisten kanssa kymmeniä vuosia sitten tehty sopimus ettei saa tehdä sitä eikä tätä!

        Mihin helvettiin sekin perustuu!

        Ostammehan nykyisin saksastakin aseita.

        Maailma on muuttunut.Kannatan tuollaista harrastusta vaikka en siihen itse liitykään.

        Silti pidän noita harrastusvälineitä sikahintaisina.Myyjät ovat löytäneet markkinaraon,ehkä ei ahvenanmaalta mutta suomesta kyllä.

        Älä jännitä,lepo vain.


      • maskipoju
        laki ilmeisesti muuttunut kirjoitti:

        Nykyään kai ilma-aseita ei saa myydä alle 18v(ilman huoltajan suostumusta), jos olen väärässä niin voi korjata.

        oot oikeessa vanhenpien pitäisi tajuta että softaus on terveelinen laji.liikutaan,juostaan ja ollaan ulkona.


      • lähti maali
        lähtönopeus kirjoitti:

        lähtönopeus vaihtelee huonoinpien 50m/s parhaimpien 90m/s:sään. Lupaa et tarvii ja kaupassa ne voi jopa myydä alle 15v niinkuin minulle kävi joskus aikoinaan. Jos airsoftia meinaat alkaa harrastaa ni osta kuula-ase mut jos tauluihin meinaat ampuu ni kuula-ase on turha, sillä ne ovat niin epätarkkoja.

        kuten auton kylkeeni ampuivat ja


      • ota selvää
        lähtönopeus kirjoitti:

        lähtönopeus vaihtelee huonoinpien 50m/s parhaimpien 90m/s:sään. Lupaa et tarvii ja kaupassa ne voi jopa myydä alle 15v niinkuin minulle kävi joskus aikoinaan. Jos airsoftia meinaat alkaa harrastaa ni osta kuula-ase mut jos tauluihin meinaat ampuu ni kuula-ase on turha, sillä ne ovat niin epätarkkoja.

        Korjaan Parhaimmat markkinoilla olevat sarjatulella varustetut aseet ampuvat 150m/s ja viritettynä jopa 180.... Tarkkuuskiväärit saa ampumaan jopa 100 metriin tarkkuuspiipulla, virijousella jne..


    • escobaari

      Ei tarvi lupaa tarvii ostajan vaan olla 18 ja semmonesta lähtee joku 10-20m/s

      • 10-20 m/s on naurettavan pieni

        Noin 60 m/s ylöspäin ne on halvemissa. Tehokkaimmissa kaasuaseissa ja "sniper" kivääreissä vakiona about 120 m/s. Virityksillä päästään jopa yli 200 m/s mikä vastaa halpaa ilmakkoa, mutta yli 150 m/s virityksissä ei ole oikein järkeä koska alkaa olla jo liikaa tehoa ihmisten ampumiseen. Kuitenkin tarkoitus on pitää hauskaa eikä satuttaa toisia.


      • onko
        10-20 m/s on naurettavan pieni kirjoitti:

        Noin 60 m/s ylöspäin ne on halvemissa. Tehokkaimmissa kaasuaseissa ja "sniper" kivääreissä vakiona about 120 m/s. Virityksillä päästään jopa yli 200 m/s mikä vastaa halpaa ilmakkoa, mutta yli 150 m/s virityksissä ei ole oikein järkeä koska alkaa olla jo liikaa tehoa ihmisten ampumiseen. Kuitenkin tarkoitus on pitää hauskaa eikä satuttaa toisia.

        onko porissa kuulaaseliikettä,mistä saa halvan kuula uzin tai rynnäkkö tai kone kivväärin


      • ---
        10-20 m/s on naurettavan pieni kirjoitti:

        Noin 60 m/s ylöspäin ne on halvemissa. Tehokkaimmissa kaasuaseissa ja "sniper" kivääreissä vakiona about 120 m/s. Virityksillä päästään jopa yli 200 m/s mikä vastaa halpaa ilmakkoa, mutta yli 150 m/s virityksissä ei ole oikein järkeä koska alkaa olla jo liikaa tehoa ihmisten ampumiseen. Kuitenkin tarkoitus on pitää hauskaa eikä satuttaa toisia.

        Se on kyllä jo aivan liikaa jos toista meinaa ampua vaikkei sillä kuulalla paljoa painoa olekkaan...


    • jees........

      Älä osta mistään kyläkaupasta tollasta asetta. Nämä aseet on tarkotettu harrastus käyttöön (esim minä) ja räksät TMS ei sano mitään jos tollanen tulee perseeseen. Nuista kyläkaupan pyssyistä sen verran että niitten lähtönopeus on noin 20-30m/s ja kantama noin 10 metriä. 75m/s 5metrin päästä kirpaisee ---> ei mustelmaa. Taas oma vehkeeni, en siitä sen enempää, 170m/s (suomessa suurin sallittu viritys) tulee sen verran kovaa että 15 metrin päästä hammas halkeaa. Kuulan paino on 0,12-0,43g. Ja tuo lähtönopeus mitataan 0,20 kuulalla. 18vuotta vaatii, ja jos on ala ikäinen, pitää olla huoltajan allekirjoitus.

      Jos olet aloitamassa harrastusta, niin käy katsomassa www.nemesis.fi , www.proairsoft.com , www.varusteleka.fi , www.fairsoft.fi , www.juoksuhauta.net , kauppa.lanit.org , jne jne..

      Terveisin 3 vuotta harrastaneelta.

      • softaaja vaan

        Mä ostin tässä perjantaina semmosen aseen, ase itsessään ei ole oikein hyvä mutta kalliit vehkeet siinä on, katoin hintoja ni laatikko missä se tulee 16 e (nemesiksessä) Kiskot jtn. 20-50 e, lasertähtäin on muuten hyvä, kantaa 200-300 metriä ja lasertähtäimen hinnaks tulis erikseen ostettuna about 20-60 euroa ja pelkkä tähtäin ois sitte jotain 20 euroo ase on aika huono mutta se on hätävara aseena ku Maruin glock 17L meni paskaks, kiipesin talon katolle ja kaveri ampu käteen ja ase tietysti lens suoraan auton alle


    • maskipoju

      no,mitä tahansa asetta ei kannata ostaa koska,niissä on yleensä paljon vikoja,mutta jos se on maruin,kwc tai joku www.nemesis.fi kaupan ase niin suosittelen.lähtö nopesus voi olla huikeat 70 m/s pistoolilla.vanhemman seurassa saa ostaa aseen.ja jos siinä lukee ei alle 25 vuotiaalle niin se on suositus ikäraja.t:softaajainen

    • oiashgosetgdtr

      Se on ihan paska ase

    • flipperi1

      ei tarvi lupaa mutta ikäraja on noin 16-18 riippuu aseesta kui lujaa lähtee

    • softalottelija

      kun ajattelin käydä honkkarista hankkimassa softi pistoolin niin tarviiko aikuinen olla mukana kun nyt ei oikein vois kun ajattelin ostaa lahjaksi

      • kokenut softaaja

        mä oon 11 v kokenu softaaja ja tiedän mistä puhun.

        clock 17 (jousi)

        tarkka
        iso kapasiteetti
        tukeva jne.
        -
        kuula ei lähde aina
        metsäs. kömpelö
        arvosanaks 8 puol


      • haukuppa vaan...
        kokenut softaaja kirjoitti:

        mä oon 11 v kokenu softaaja ja tiedän mistä puhun.

        clock 17 (jousi)

        tarkka
        iso kapasiteetti
        tukeva jne.
        -
        kuula ei lähde aina
        metsäs. kömpelö
        arvosanaks 8 puol

        Ja kaverin tai kadulla kävelevän mummon silmä puhkeaa helposti tuollaisella tusjauttaessa.
        Laissa pitäisi tuollaiset hölläpäisten härvelit kieltää. Kakarat ampuili noilla vastaikään mummoja kirjaston kulmilla. Mieli olis tehnyt käydä lyömässä kaikki tussarit paskaksi mutta jätin kuitenkin siihen. Yhdenkin pojan isä on olevinaan oikein yhteiskunnan tukipylväs kaupunginvaltuustossa mutta ei osaa poikaansa oheistaa eikä vahtia. Lienee itse vielä yllyttämässä.


    • vahvis90

      ite aloitin 16 vuoden ikäsenä harrastamaan kavereitten kanssa softausta ja ollaan käytetty suoja maskeja ettei vahingossakaan menetetä silmiä ja on suositeltavaa käyttää suoja maskia

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe