Termos. Olen ajatellut kokeilla kuitusiimaa normaalin pilkkivavan jatkeena. Onkohan minkälaisia kokemuksia esim. tasapaino-ongen siimana? Tärpit luulisi ainakin tuntevan helposti verrattuna tavalliseen monofiiliin. Tarvitseeko kuitusiimaan tehdä mahdollisesti joku erikoinen/oma solmunsa vai käykö perinteinen jota käytän monofiilisiimoissa.
Kuitusiima pilkkiongessa?
7
5406
Vastaukset
- laikaman
Tasureissa olen alkanut käyttää. Onhan noissa vetolujuutta ja venymättömyyttä ihan mukavasti. Ihan tavallisen solmun olen värkännyt. Pilkin olen ripustanut perhohakaseen ja 20-30 cm sen yläpuolelle leikarin. Yhden siiman panin kierteelle ja puukotuskuntoon, leikari tuntuu auttavan.
Vähän sellainen tuntuma on, jottei hauen hampaissa katkea niin herkästi, kuin tavallinen siima.- Veijo
Äsken juuri virittelin yhteen tasapaino-onkeen ja yhteen pystyvapaan 0.14 kuitusiiman. Vetolujuutta tuntuu olevan hemmetisti. Huomenna kokeilemaan miltä se tuntuu kun iso ahven (toivon mukaan) rimpuilee toisessa päässä siimaa. Kireitä siimoja vaan kaikille pilkkimiehille/naisille =)
- Veijo
Veijo kirjoitti:
Äsken juuri virittelin yhteen tasapaino-onkeen ja yhteen pystyvapaan 0.14 kuitusiiman. Vetolujuutta tuntuu olevan hemmetisti. Huomenna kokeilemaan miltä se tuntuu kun iso ahven (toivon mukaan) rimpuilee toisessa päässä siimaa. Kireitä siimoja vaan kaikille pilkkimiehille/naisille =)
Dodii. Pari reissua tullut heitettyä ja kokemuksia rupeaa olemaan. Tuntuma ja tärpit loistavia tuon punotun siiman ansiosta...välillä jopa liiankin napakoita =). ainut miinuspuoli tosissaan tuo siiman kiertyminen, mutta leikari hieman ylemmäs siimaan niin nou probleemo. viime viikon suurin abukka 690g. tasapaino kuitusiima!
- Fireliner
Veijo kirjoitti:
Dodii. Pari reissua tullut heitettyä ja kokemuksia rupeaa olemaan. Tuntuma ja tärpit loistavia tuon punotun siiman ansiosta...välillä jopa liiankin napakoita =). ainut miinuspuoli tosissaan tuo siiman kiertyminen, mutta leikari hieman ylemmäs siimaan niin nou probleemo. viime viikon suurin abukka 690g. tasapaino kuitusiima!
Kuitusiimaan pitäisi käyttää sitä omaa solmua. Muuten saattaa luistaa auki. Yleensä siinä siima pakkauksessa on sen oikean solmun ohjeet.
Jos esim Berkley Firelineä käytät niin siihen suositellaan Palomar fishing knot solmua. Katso tuolta ohjeet:
http://www.eagle.ca/~jam/roddiper/fishingknots.html
Toisiksi alimmainen solmu. - ei pitäisi
Fireliner kirjoitti:
Kuitusiimaan pitäisi käyttää sitä omaa solmua. Muuten saattaa luistaa auki. Yleensä siinä siima pakkauksessa on sen oikean solmun ohjeet.
Jos esim Berkley Firelineä käytät niin siihen suositellaan Palomar fishing knot solmua. Katso tuolta ohjeet:
http://www.eagle.ca/~jam/roddiper/fishingknots.html
Toisiksi alimmainen solmu.ostaa tuota siimaa, se on kaikkein huonoin vaihtoehto. Katsokaa testejä ja kokeilkaa.
- kalamaukka
Kuitusiima imee kosteutta sen verran jos hiukankin on pakkasta siima muuttuu jäykäksi ja hankalaksi käsiteltäväksi.Mutta kevät jäille kun keli liki nollaa siimat toimívat joten kuten .Tärpit tuntuvat mutta toisaalta jäykkä siima ei jousta joten pilkkimisen esim haarukkavavalla voi unohtaa.Hyvia nailon siimoja löytyy esim onkitukku Triana siima potenza muistaakseni omaa huippu ominaisuuksia (Suosittelen )Ja unohtaisin kuitusiiman.
- bigfish-bestfish
Oikein! Kuitu imee vettä ja pakkasella jäykistyy häiritsevästi, varsinkin jos tuulee. Itse kokeillut kahdella pilkillä niin että toinen aina sulamassa haalareiden sisällä kun toisella taistelee.
Mutta monolla mennään ainakin alku- ja keskitalvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948529
- 926565
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636399Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345081Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo603907- 493401
- 503325
- 512992
- 562892
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512866