Terve
Kysymys onkin jo tuossa otsikossa. Kone tulee viljatilalle, ja etukuormainkäyttöön.
Teholuokka on tuossa 110 hevosvoiman paikkeilla. Kuormaimeksi Quicke 45 tai MP LIFT.
Eli pitäisikö valita N-Valtra, 5460 Massikka vai kenties joku aivan muu?
Kertokaapa mieleipiteitä asiasta.
Kiitokset jo etukäteen!
Valtra vai MF
31
16457
Vastaukset
- Isäntä
MF koska se tehdään maassa jossa arvostetaan maataloutta toisin kuin täällä Suomessa.
- Nimetön
taitaa olla saman talon tai isännän vehkeitä.
- ainut oikea
Jos konetta meinaat käyttää töissä ei paljon muuta kannata miettiä.
- Osta vaan
Massikka, saat parasta.
- yliarvostettu
Traktori tämä JD. Olen ajanut tähän asti valmetilla, mutta ostin käytetyn JD 6900 tuossa talvella ja täytyy sanoa, että ei se kyllä mielestäni yhtään valmettia paremmalta tunnu ominaisuuksiltaan vrt. Hi-Tech 8150.
Agrimarket vain luo isolla rahalla ko. merkille samanlaista imagoa, kuin Veho aikanaan Bemarille. - JD forever
yliarvostettu kirjoitti:
Traktori tämä JD. Olen ajanut tähän asti valmetilla, mutta ostin käytetyn JD 6900 tuossa talvella ja täytyy sanoa, että ei se kyllä mielestäni yhtään valmettia paremmalta tunnu ominaisuuksiltaan vrt. Hi-Tech 8150.
Agrimarket vain luo isolla rahalla ko. merkille samanlaista imagoa, kuin Veho aikanaan Bemarille.Et sä "köyhä" mitään JD:tä ole ostanut!
Kunhan soitat suutasi.
Pysy V:llä alkavissa merkeissä! Ne sopii sinulle!
Verkku
Valtra
Voortti ja Viiat pani hynttyy yhteen jo.
Vetor ja Velarus vielä samaan syssyyn.
- HHH
Massikka ehdottomasti.
- real_tono
Jokaisella on omat mielipiteensä siitä mikä on paras. Kannattaa käydä kokeilemassa eri vaihtoehtoja ja vaikka koe ajaa, ja mikä sopii parhaiten käteen niin siitä sitten vaan.
- Riku
Onhan niitä muitakin vartenotettavia ehdokkaita esim. Same, Deutz Fahr, Lamborghini, Belarus yms
- molempia
Eli koeajettu on N140 (HiTech) ja 5460 vanhalla vaihteistolla. (1 pikavaihde). Massikassa olis 100 litran hydrauliikan tuotto, joten olis kuormainhommissa varmaan kova juttu, ja tarkoitus olis ostaa Massikka siis uudella Dyna 4 vaihteistolla, joten kytkimeen ei tarvis koskea käynnistämisen jälkeen. Kummassakin koneessa on puolensa, mutta taitaa mennä päätös tarjousten ja hyvitysten perusteella. Valtrassa on toisaalta paljon HiTech juttuja, mutta on toisaalta kyseenalaista, ovatko ne kaikki välttämättömiä. Massikka olis ainaki yksinkertaisempi ajella ja käyttää. Ainakin kun on tottunut ajamaan 845 XL Plus Casella.
- KAri
molempia kirjoitti:
Eli koeajettu on N140 (HiTech) ja 5460 vanhalla vaihteistolla. (1 pikavaihde). Massikassa olis 100 litran hydrauliikan tuotto, joten olis kuormainhommissa varmaan kova juttu, ja tarkoitus olis ostaa Massikka siis uudella Dyna 4 vaihteistolla, joten kytkimeen ei tarvis koskea käynnistämisen jälkeen. Kummassakin koneessa on puolensa, mutta taitaa mennä päätös tarjousten ja hyvitysten perusteella. Valtrassa on toisaalta paljon HiTech juttuja, mutta on toisaalta kyseenalaista, ovatko ne kaikki välttämättömiä. Massikka olis ainaki yksinkertaisempi ajella ja käyttää. Ainakin kun on tottunut ajamaan 845 XL Plus Casella.
Laita yhtä pykälää isompi kone (5465), niin saat 6-koneen ja tarvittaessa jonkin verran lisää tehoa pikku säädöillä. 6-koneessa riittää pitempän tuntejakin, kuin tiukemmassa nelosessa.
5470-seen Sisun koneella en kuitenkaan lähtisi - tullee jäämään välimalliksi joka tapauksessa.
-KAri - Maamees
molempia kirjoitti:
Eli koeajettu on N140 (HiTech) ja 5460 vanhalla vaihteistolla. (1 pikavaihde). Massikassa olis 100 litran hydrauliikan tuotto, joten olis kuormainhommissa varmaan kova juttu, ja tarkoitus olis ostaa Massikka siis uudella Dyna 4 vaihteistolla, joten kytkimeen ei tarvis koskea käynnistämisen jälkeen. Kummassakin koneessa on puolensa, mutta taitaa mennä päätös tarjousten ja hyvitysten perusteella. Valtrassa on toisaalta paljon HiTech juttuja, mutta on toisaalta kyseenalaista, ovatko ne kaikki välttämättömiä. Massikka olis ainaki yksinkertaisempi ajella ja käyttää. Ainakin kun on tottunut ajamaan 845 XL Plus Casella.
HiTech tasoinen tekniikka on ollut muilla valmistajilla käytössä jo valovuosia. Valtra vaan on saanu uskoteltua asiakkaille hienolla nimellä heillä olevan jotain ainutlaatuista tekniikkaa. Kantsii pikkusen seurata muitakin koneita ja heidän eri variaatioita. Muut on esim. ilman "Hitechiä" saanu vaihteistot toimiin yhdellä tikulla.
- san-remo
ei nuolla tee mitää. massikka se olla pitää siinä sentäs puhuu voima.
- väärillä jäljillä
KAri kirjoitti:
Laita yhtä pykälää isompi kone (5465), niin saat 6-koneen ja tarvittaessa jonkin verran lisää tehoa pikku säädöillä. 6-koneessa riittää pitempän tuntejakin, kuin tiukemmassa nelosessa.
5470-seen Sisun koneella en kuitenkaan lähtisi - tullee jäämään välimalliksi joka tapauksessa.
-KAriKannattaa ehdottomasti laittaa 5470 niin saa pitkäikäisen koneen ärhäkkäällä moottorilla. Pikku tehonnostonkin, sanotaanko tuonne 185 hv saakka, kestää toisin kuin Perkins-moottorinen.
Tuo 5465 jää varmasti ns. välimalliksi, eihän tuossa teholuokassa kuutosmoottorista ole kuin haittaa. Kuutosten kokoluokka on tuolla yli 150 hevosvoimaisissa.
Sen on kyllä nähnyt Fergun suhteen jo, mitkä mallit myyvimpiä ovat. Tuo Sisun moottori on tuonut Fergulle uutta uskottavuutta ja vaikuttanut suotuisasti myyntilukuihin. Takavuosina kun ei uusia Ferguja juurikaan myyty niiden epäluotettavuuden ja epäkäytännöllisyyden vuoksi. Nyt joitakin uusia Ferguja maakunnassa jopa näkee, erityisen suurta suosiota nauttii MF 4400 sarja. - k490
Maamees kirjoitti:
HiTech tasoinen tekniikka on ollut muilla valmistajilla käytössä jo valovuosia. Valtra vaan on saanu uskoteltua asiakkaille hienolla nimellä heillä olevan jotain ainutlaatuista tekniikkaa. Kantsii pikkusen seurata muitakin koneita ja heidän eri variaatioita. Muut on esim. ilman "Hitechiä" saanu vaihteistot toimiin yhdellä tikulla.
valovuodella mitataan etäisyyttä, EI AIKAA! Idiootti.
- jo oli aikakin
k490 kirjoitti:
valovuodella mitataan etäisyyttä, EI AIKAA! Idiootti.
Nyt jo hokasit, eihän siihen mennyt kuin 7 ja puoli valovuotta aikaa.
- aivan niin
san-remo kirjoitti:
ei nuolla tee mitää. massikka se olla pitää siinä sentäs puhuu voima.
Samaa mieltä,nyt voi jo ferkusaki puhua voimasta kun on pellin alla Linnavuorelainen moottori.
- aina valmetilla
Oletko ajatellut etukuormain käyttöön turbiini kytkintä Valtran 6000 sarjasta löytyy, hakkaa kilpailiat mennen tullen, suosittelen!
- turbiinikytkin
jos etukuormaajaa käyttää, aivan toista luokkaa,kuin "luistamattomat" kytkennät,
en ilmankaan ottais niitä jos kuormata pitää.
Fend taitaa olla ainut muu jossa se on. - näihin tarpeisiin
turbiinikytkin kirjoitti:
jos etukuormaajaa käyttää, aivan toista luokkaa,kuin "luistamattomat" kytkennät,
en ilmankaan ottais niitä jos kuormata pitää.
Fend taitaa olla ainut muu jossa se on.Juu kutoskone olis tottakai aivan oma juttunsa, mut jo tuo 110 hevosvoimaa alkaa olla turhan paljon. Kyl tuo Massikan Dyna 4 vaihteisto vaikuttais aika kovalta jutulta. Tosiaan Valtran vaihteisto jää siinä suhteessa kakkoseksi. Kuormaushommia ei kuitenkaan mahottoman paljon ole, joten suunnanvaihtaja on jo iso hyppäys ylöspäin vanhasta koneesta, jossa sitä ei ollut.
- Ferrari
Osta valtion traktori (valtra) niin saat sosiaalista kanssakäymistä kun valtran miehet käy alvariinsa korjaamassa. Tutustuis Hautran papereihin ja totesin että kaikki eivät päässeet Suolahdesta edes kotiin ajamalla kun jo piti pyytää asentaja paikalle. Rahamiehille valtra ja meille köyhille MF tai JD niin ei tarvii korjailla.
- s352
Eiköhän tuo ole jo seitsemän (7) vuoiden aikana ratkennut, mutta kuitenkin voin omaltakin osalta ehdottaa kun kerran puheeksi tuli, Valtra ja mf on käyttöä varten, jd:t sun muut lelut pysykööt kaupassa. MF pitkälti samaa tekniikkaa kuin Valtra nykyisin.
- figuri3
ehdottomasti fergu meillä on ollu massey ferguson 7495 jo vuoden ja t202 valtra jo kolme vuotta ja siinä missä fergulla kyntää niin valtra tönöttää huoltamon pihassa
ps:fergu vääntää pirusti enemmän- valtra vs fergu
Palataampa vielä tähän, pitäisi vaihtaa 6550 pois, kumpi parempi valtra N92 vai 5455 dyna-4 fergu? Käyttö piha(etukuormain) ja metsähommia. Jos kokemusta omaavia niin kertokaa omat kommentit.
- N92
valtra vs fergu kirjoitti:
Palataampa vielä tähän, pitäisi vaihtaa 6550 pois, kumpi parempi valtra N92 vai 5455 dyna-4 fergu? Käyttö piha(etukuormain) ja metsähommia. Jos kokemusta omaavia niin kertokaa omat kommentit.
Moro
ILman mf sanaa eli suoraan takasin metallisulattoon verkku. N92 ollut 2500h ja edelleen pelkkää öljyn ja suodattimien vaihtoa ja parhaimmillaan metsä töissä 500h per vuosi ja vielä tie siirtoakin jonkin verran . Pellolle ei n valtterista ole ja muutenkin pysyy metsänpeikkona. Vaihteet sopivat omasta mielestä hyvin hiipimiseen metsurin tekemiä puita etsiessä harvennus palstoilla. mutta eteen ja taakse ketjut jotta pitoa koska ei ole painolla pilattu kone . Ja niin metsä ohjaamo muuten ei kyllä näe mitään missä kuormaaja mylkyää kun ajourat ovat omimmillaan ketutuksen ja järkevän rajamailla. - vat
valtra vs fergu kirjoitti:
Palataampa vielä tähän, pitäisi vaihtaa 6550 pois, kumpi parempi valtra N92 vai 5455 dyna-4 fergu? Käyttö piha(etukuormain) ja metsähommia. Jos kokemusta omaavia niin kertokaa omat kommentit.
Massikoilla ei tee metsässä yhtään mitään, valtra sentään kestää noi metsähommat.
- MfKyntääMiunkinPellon
vat kirjoitti:
Massikoilla ei tee metsässä yhtään mitään, valtra sentään kestää noi metsähommat.
Ei metaähommat johdu merkistä vaan koosta.
- Vallu pihalla
Ei sen nyt niin nöpön nuukaa enää ole, kun Valtra osti tuon Ferkun. Makuasia, josta ei kannata kiistellä.
- turvenuija
Merkillä ei niin väliä kunhan se on valtra. Säästyy rahaa kun ei tarvi olla huollon kanssa jatkuvasti naimisissa.
- 165mp
Massikka on ainoo oikee merkki
- MF 135
Kyl se valtion trauman kytkinakseli on jotain niin hienoo et huhhuh. En suosittele
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257037Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää451305Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka291118- 75911
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49885Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62877Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.96846Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14776- 43753