Ristihämähäkki ! kertokaa infoa!

HarriRis

Sattui sellainen tapaus että kalareissulla tuli vastaan kodassa iso hämähäkki, otin sen rasiaan mukaan. Kaveri tunnisti sen joksikin ristihämähäkiksi? Hämähäkki on n. 3cm kokoinen, musta valkoinen.

Laitoin hämähäkin ruukussa olevaan kukkaan/kasviin, ja läpinäkyvästä kelmusta tein sille kukkapaketin näköisen terraarion.

Osaisiko joku saako hämähäkin syömään terraariossa? Syökö ristihämähäkit muutakin kuin vaan verkkoon jäänyttä ruokaa? esim. jos tiputan kärpäsen ruukkuun elävänä/kuoleena , osaako se syödä/etsiä sen?

8

2400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan111

      Eli nuo syövät kuolleitakin hyönteisiä, ampiaiset ovat ilmeisesti niiden herkkuja, itikoita, kärpäsiä, melkein mitä vain ja kuolleinakin.

      • jokuvaan111

        Sitä itse miettinyt että... miten niille talvella saisi ruokaa, kun kaikki hyönteiset ovat poissa.


      • jokuvaan111
        jokuvaan111 kirjoitti:

        Sitä itse miettinyt että... miten niille talvella saisi ruokaa, kun kaikki hyönteiset ovat poissa.

        Tuntuisi että sellainen terraario riittäisi tuollaiselle: 20x20cm korkeus noin 50cm, ja sitten jotain multapohjaa ja syöttelee ötököillä sitä. Ampiaiset ovat herkkua noille, ilmeisesti.

        Noillahan on ampiaisten tasoista myrkkyä kanssa. Ajattelin että kun pesee ikkunoita niin laittaa sitten hämähäkille oikein herkkuaterian mitä on ollut ikkunan välissä.

        - Ja kiipeilyalustaa. kasveja ja jotain mustaa, mustasta nuo tykkäävät, kun muutaman kuukauden tuota seurannut..


    • jokuvaan111

      Syö se kuolleitakin jos on urospuolinen oikea ristihämähäkki vaikka lasipurkissa kuolleita itikoitakin, jalat vaan jää..

    • jokuvaan111

      Biologian tunnille, niin se opettaja piirsi taululle siitä kuvan, että: joo tästä minkä toit näkee hyvin selvästi tuon risti-kuvion, ei ole ihan pienikään. Ja tämä on ilmeisesti syönytkin yöllä itikoita täällä. Sitten laitettiin se purkki kiertämään luokassa, tytöt kirkuivat..

    • jokuvaan111

      ristihämähäkit ovat aika sitkeitä..

    • jokuvaan111

      Kuolleet ampiaiset ja kotikalja ovat herkkua ristihämähäkeille, kun itsellä asuu sellainen.. ampiaiset ilmeisesti oikein herkkua.

    • MUSTAAURINKO

      VOISIT KATSOA TIETOA NETISTÄ IHAN ITE:))))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2763
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      74
      1480
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      42
      1446
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1163
    7. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1161
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1161
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1080
    Aihe