eroahdistus yleistä

dobermanneilla

olen selaillut paljon keskusteluja ja kuunnellut tooperi-ihmisten juttuja.
kuinka juuri dobermanneilla tuntuu olevan niin älyttömän yleinen vaiva tämä eroahdistus ?
itsekin jouduin luopumaan eroahdistuneesta dobberistani, koska naapureiden hermo ei kestänyt jne.

8

1032

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • et sellanen koiran omistaja..

      oletko tietoinen että kaikki koirarodut kärsivät eroahdistuksesta?
      miksi otit koiran jos et pystynyt hoitamaan ja kasvattamaan sitä?
      on olemassa kaikenlaisia konsteja millä saadaan koira rauhalliseksi ja viihtymään yksinollessa.
      mutta toivottavasti olet tyytyväinen päätökseesi :(

      • xxx

        Kyllä se vaan on niin että toiset rodut on enemmän taipuvaisia eroahdistukseen kun toiset. Ja dobbereilla sitä tuntuu esiintyvän yllättävän paljon.


    • pöhpöh

      Itselläni on ollut useitakin dobbereita, samoin kuin lukuisa määrä muitakin koiria. En edes ymmärrä, mitä tarkoittaa moinen termi "eroahdistus"?

      Kovin paljonhan sitä nykyisin kyllä viljellään, kuin hukkakauraa ikään. Meilllä päin ei kuitenkaan ole sellaista ilmennyt. Ihan vaan muuten silloin tällöin tuhoavat sohvia ja mattoja, teeveen kaukosäätimiä ja puhelumia, nämä koiruudet.

      (Itse olen eronnut kerran, vaan ei siitäkään mitään ahdistusta tullut, pikemminkin helpotus. Koirieni ei ole tarvinnut erota ikinä, siis toisistaan, tai minusta... Paitsi tietysti kuoleman tullen,tietty..)

      Jos muuten oikeasti dobbereilla esiintyy jotakin sellaista vaivaa, joka liittyy eroon omistajastaan/isännästään, niin varmaan se sitten liittyy jotenkin kyseisen koiran korkeaan älykkyyteen.

      Aivan samoin kuin ajattelisi, että jos jätttää ihmislapsen yksin, niin eihän siitä kyllä hyvää seuraa siitäkään...

      • alle vuoden ikäisenä

        jotensakin ahdistunut. Koskaan se ei rikkonut paikkoja mutta riehui niin, että pelkäsimme raajojen menetystä yms.

        Rajasimme koiran oleskelutilan keittiöön. Siinä sitä rauhaa sitten tuli.

        Kyllähän tuo on ihan helevatun hellyyden kipeä koira. Oisko siinä jotain liian laumasieluista olotilaa.

        Nykyään ei ole mitään hötkyilyjä vaan koira päästää suosiolla töihin tai ulos ihan mitä vaan.
        Koirahoitolassakin oli ollut ihan hiljaa ja nojaillut hoitajiin kun vain lähelle tulivat.


      • alle vuoden ikäisenä kirjoitti:

        jotensakin ahdistunut. Koskaan se ei rikkonut paikkoja mutta riehui niin, että pelkäsimme raajojen menetystä yms.

        Rajasimme koiran oleskelutilan keittiöön. Siinä sitä rauhaa sitten tuli.

        Kyllähän tuo on ihan helevatun hellyyden kipeä koira. Oisko siinä jotain liian laumasieluista olotilaa.

        Nykyään ei ole mitään hötkyilyjä vaan koira päästää suosiolla töihin tai ulos ihan mitä vaan.
        Koirahoitolassakin oli ollut ihan hiljaa ja nojaillut hoitajiin kun vain lähelle tulivat.

        ovat sellaisia "potentiaalisia eroahdistuskoiria."

        Tarkoitan siis, että jos ja kun selkänsä kääntää, niin heti ovat tuhoamassa mitä vaikka: kyniä, sohvia, kalentereita.

        Kuten tänäänkin: kaikki hyvät muistiinpanot tulevan kesän näyttelyistä ja viimeisistä halvemmista ilmoittautumispäivistä ovat nyt tuusan nuuskana ja 10 senttimetrin korkeana selluläjänä työpöydälläni.

        Älkääpäs kuulkaaps nyt hyvät ihmiset vain väittäkö, että tämä kyseinen dokumenttien tuhoaja onkin tämä meidän uuden-uutukainen käyttökoira dobberi 9kk., eikä lainkaan nämä alkukantaiset basulit...

        Mietintämyssy päähän NYT !

        Van asiasta toiseen: Nuo meidän tähän mennessä olleet dobberit -kuten tämä nykyinenkin nuori- on kyllä stä lajia, että saattaa pussata rosmot kuoliaaksi.

        Itse ainakin olen joskus oikeasti hukkua dobberinpusuihin...


      • dobberi90
        tiinamuori kirjoitti:

        ovat sellaisia "potentiaalisia eroahdistuskoiria."

        Tarkoitan siis, että jos ja kun selkänsä kääntää, niin heti ovat tuhoamassa mitä vaikka: kyniä, sohvia, kalentereita.

        Kuten tänäänkin: kaikki hyvät muistiinpanot tulevan kesän näyttelyistä ja viimeisistä halvemmista ilmoittautumispäivistä ovat nyt tuusan nuuskana ja 10 senttimetrin korkeana selluläjänä työpöydälläni.

        Älkääpäs kuulkaaps nyt hyvät ihmiset vain väittäkö, että tämä kyseinen dokumenttien tuhoaja onkin tämä meidän uuden-uutukainen käyttökoira dobberi 9kk., eikä lainkaan nämä alkukantaiset basulit...

        Mietintämyssy päähän NYT !

        Van asiasta toiseen: Nuo meidän tähän mennessä olleet dobberit -kuten tämä nykyinenkin nuori- on kyllä stä lajia, että saattaa pussata rosmot kuoliaaksi.

        Itse ainakin olen joskus oikeasti hukkua dobberinpusuihin...

        vaikka pentu on kuinka söpö niin se on jätettävä yksin.Teet todella ison virheen jos menet huoneeseen takaisin kun pentu alkaa itkemään,siinähän se oppii että "jaahas kun huudan omistaja tulee takaisin" meillä on koira jätetty pentuna yksin ja ei ole nyt mitään ongelmaa:)


      • dobberin omistaja
        dobberi90 kirjoitti:

        vaikka pentu on kuinka söpö niin se on jätettävä yksin.Teet todella ison virheen jos menet huoneeseen takaisin kun pentu alkaa itkemään,siinähän se oppii että "jaahas kun huudan omistaja tulee takaisin" meillä on koira jätetty pentuna yksin ja ei ole nyt mitään ongelmaa:)

        Itse olen dobberin omistaja ja koira kärsii eroahdistuksesta. Pissailua yms. sekopäistä riehumista. Koiraa on koulutettu ja on päivässä vain pieniä hetkiä yksin. Seuraa on myös muista koirista. Itsellä pinna kireellä, koska monia konsteja jo kokeiltu, eikä mikää tehoa.
        Dobberituttavilla on myös ongelmia eroahdistuksesta omien koiriensa kanssa. Eli tuntuu esiintyvän yleisestikin ko. rodulla.

        Kommenttia myös muihin kirjoituksiin...Olen ikäni ollut koiraihminen ja sitä mieltä, että koira otetaan sen eliniäksi ja siitä myös pitää huolehtia. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että koiraa verrataan lapseen....tai lapsen käytökseen. Minullakin on lapsia, mutta kyllä koira on porukan alin arvojärjestyksessä.... ja tulee varmasti JOKA asiassa ennen eläintä..


      • 333333333
        dobberin omistaja kirjoitti:

        Itse olen dobberin omistaja ja koira kärsii eroahdistuksesta. Pissailua yms. sekopäistä riehumista. Koiraa on koulutettu ja on päivässä vain pieniä hetkiä yksin. Seuraa on myös muista koirista. Itsellä pinna kireellä, koska monia konsteja jo kokeiltu, eikä mikää tehoa.
        Dobberituttavilla on myös ongelmia eroahdistuksesta omien koiriensa kanssa. Eli tuntuu esiintyvän yleisestikin ko. rodulla.

        Kommenttia myös muihin kirjoituksiin...Olen ikäni ollut koiraihminen ja sitä mieltä, että koira otetaan sen eliniäksi ja siitä myös pitää huolehtia. En kuitenkaan ymmärrä sitä, että koiraa verrataan lapseen....tai lapsen käytökseen. Minullakin on lapsia, mutta kyllä koira on porukan alin arvojärjestyksessä.... ja tulee varmasti JOKA asiassa ennen eläintä..

        se eroahdistus siihen kun toopet on kuitenkin luonteeltaan vahteja ja kun se oma ihminen lähtee ovesta ulos, niin silloin koira ei pysty vahtimaan ja suojelemaan ja huutaa siitä?Näin olen kerran jostain lukenut, ettei koira aina ikävää itke vaan sitä kun se ahdistuu kun ei voi hoitaa tehtäväänsä.Ja sitten jos ihminen on viellä hermostunut lähtötilanteesta niin se viesti koiralle, että siellä oven ulkopuolella on nyt jotakin outoa meneillään.........Ja toopesta puheen ollen, niin meillä kolmas koira nyt ja kaikki olleet enemmän ja vähemmän huonoja jäämään yksin.Huijaamaan pystyy kun lähtee pyykkipussin tai saunatakin kanssa ja kellarin kautta ja koira luulee, että olen samassa rakennuksessa.Mutta kun puen normaalisti takkia ja menen kerrosta alemmas ja ulko-ovesta, niin ulvominen alkaa.Ei mikään siis hokkuspokkuskonsti, mutta kunhan on kokeiltu koiran käyttäytymistä.Ne toopet jotka olen tuntenut muilla ihmisillä ovat kanssa olleet vaikeita siinä yksinolossa.Että vaikka kuinka haluasisi sanoa ettei rodussa sellaista "vikaa" ole, niin kyllä se on vaan parempi myöntää........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2986
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      84
      2731
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2188
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      20
      1763
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1668
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1469
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1312
    Aihe