Muumit animea?

corina

Siis ovatko muumit tosiaankin japanilaisten keksimiä? Eikö Tove Jansson keksinytkään niitä?

20

7837

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Souseiseki

Kyllä, Tove keksi Muumit. Se tv-sarja vain ohjattiin Japanissa, joten Muumit on animea.

• ööööööööö

otsikko

• Deneesis

...näin on. Kuten myös Maija Mehiläinenki.

• Idioottijddjddn

Muumit ei ole animea....JOS SE ON TEHTY JAPANISSS SE EI TSRKOITA ETTÄ SE ON AUTOMAATTISESRI ANIMEA. ON JAPANISSA ANIMSSTIOITAKIN.

• Pirikapirilala

Muumilaakson tarinoita tv-sarja ( Tanoshii Mūmin Ikka sarjan alkuperäinen japaninkielinen nimi) monien määritelmien mukaan on kuin onkin anime. Monessa määrielmässä itse piirrostyylillä ei animea määritellä, vaan sillä missä sarja on tehty.

Avatar - the last airbender esimerkisi ei ole anime vaikka piirostyyli onkin ehkä ottanut vaikutteita itämaista. Se on amerikkalainen animaatio sarja

Panty & Stocking with Garterbelt on anime, koska se on tehty japanissa, vaikka piirostyylissä onkin länsimaalaisia vivahteita.

• Idioottijddjddn kirjoitti:

Muumit ei ole animea....JOS SE ON TEHTY JAPANISSS SE EI TSRKOITA ETTÄ SE ON AUTOMAATTISESRI ANIMEA. ON JAPANISSA ANIMSSTIOITAKIN.

kyllä se tarkoittaa, se on anime

• Anonyymi
        Idioottijddjddn kirjoitti:

Se on animea, vitun idiootti. Anime tarkoittaa animaatiota joka on tehty Japanissa, eli se on vittu animea. Vai onko Anime sinun mielestä aina sitä missä on lyhyt hameisia ja iso silmäisiä tyttöjä isoilla rinnoilla?

• Opex

Eli se muumisarja joka pyöri täällä Suomessa, niin onhan se animea, tosin ei ensinmäinen muumisarja. Japanilaisethan olivat pitkään jo pyytäneet Janssonilta lupaa tehdä muumeista piirretyn ja, kun Jansson suostui syntyi ensinmäinen muumisarja jota ei koskaan näytetty missään muualla, kuin Japanissa.

Jansson ei ollut järin tyytyväinen ensinmäiseen sarjaan, koska se sisälti paljon väkivältaa. Ja sarjassa oli myös... hmm... autoja.
      Eli se ei ollut aivan muumikirjojen tapaista ja olikin hyvin ymmärrettävää, että Jansson ei halunnut sarjan näytettävän missään muualla, kuin Japanissa. Ja kyseinen sarja sai vielä myöhemmin jatkoa. (Shin Mumin)

Sitten tuli tämä tutumpi sarja joka näkyi täällä suomessa, tosin jostain syystä tässäkin sarjassa oli pari sellaista jaksoa jota ei näytetty täällä.

• nuunuzki

moi!! sulle on varmaan vastannu aika moni mutta aattelin minä tässä aikani kuluksi sinulle kirjottaa!!! sää kysyit että eikö tove jansson olekkaan muumia luonut. kyllähän se on ne luonu että siinä mielessä ei mitään hätää!! hehehe!! ja se on animea koska sitä on tuotettu ensiks kai japanissa!! en ole varma mutta näin minä sen olen ymmärtänyt!!!

• ||ansku||

juu ei muumit ole japanilaisten keksimiä vaan ne muumi animaatio ohjelmat ja leffat.!
      mutta tove jansson on keksinyt muumi hahmon-japanilaiset taas muumi piirretyn:)
      juu..niin on!
      terkkui kaikil anime faneil sun muil!;)
      t.Ansku Bansku

• Optiplex_9020

Haluuks tulla meidän kämpille kattoon vähän Boku no Picoo ;)

• Anonyymi
        Optiplex_9020 kirjoitti:

Haluuks tulla meidän kämpille kattoon vähän Boku no Picoo ;)

hyi

• okei_sitten

holokausti on paras anime

• rASSe69

Joo...

• antiliteraturenerd

Voisivat alkaa tehdä länsimaisesta kirjallisuudesat animeversioita. Mitään Sotaa & Rauhaa kun ei tosiaankaan jaksa kirjana kahlata läpi...

• Wonderweiss

Ite oon jokus miettyny, että Animorphs kirjoista (kuka vielä muistaa? :D) voisi saada hyvän aihion menestyksekkäälle shounen animelle.

• Anonyymi

TV Tokyon ja YLEn yhteistuotantoa.

• Anonyymi

Ei ole

• Anonyymi

Moi

• Anonyymi

Jos muumit ohjattiin Japanissa se ei tarkoita että se on anime

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä on mietteissäsi

Tänään?
      Ikävä
      73
      873
    2. En olis uskonu

et kuulut tollaseen porukkaan
      Ikävä
      113
      789
    3. Meiltä löytyy kyllä älliä

Vai mitä oot mieltä...
      Ikävä
      140
      725
    4. Mikä on hulluinta?

Mitä ikäväsi kohde on tehnyt?
      Ikävä
      37
      722
    5. Et taida olla ihan varma

Päätöksestäsi?
      Ikävä
      70
      627
    6. En haluaisi sanoa tätä

Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari
      Ikävä
      40
      619
    7. Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?

Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      511
    8. Miltä tuntuu

olla erossa kaivatustasi?
      Ikävä
      28
      508
    9. Vasemmiston aloite

Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja
      Pyhäjärvi
      58
      503
    10. Onko suhtautuminen kaivattusi

Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin
      Ikävä
      35
      484
    11. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      47
      480
    12. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      63
      465
    13. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      69
      455
    14. Miksi vihainen

Miksi olet vihainen mulle?
      Ikävä
      41
      432
    15. Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu

Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i
      Maajussille morsian
      0
      432
    16. Näyttää siltä ettet edes sinä.

Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa
      Ikävä
      30
      424
    17. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      45
      423
    18. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      35
      418
    19. Hei, alettaisko oleen yhdessä?

Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys
      Sinkut
      74
      416
    20. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      59
      405
    Aihe