Otoskleroosileikkauksen jälkeen

Kun tamponit ja tikit poistettiin, huomasin ensimmäisenä että ihmisten jaloista lähti ääni, kun ne kopisivat lattiaan?? Olin moisen äänen unohtanut kokonaan. Sitten menin kadulle. Mikä karmea liikenteen melu. Minunhän pitää alkaa käyttää kuulosuojaimia pyöräillessä!!! Siis onko korvaani laitettu joku kovaääninen? Siellä se nytkin vinkuilee jotain omiaan.

5

2502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse kokenut

Siitä on 11 vuotta kun itselläni leikattiin oikean korvan otoskleroosi. Alkuunsa aivot työstävät ja reagoivat ääniin voimakkaammin kuin normaalisti. Nuo äänet siis tasaantuvat jonkun ajan myötä ja totut niihin. Sama se on kaihileikkauksessa ja kuulolaitteen kanssakin. Värit ja äänet tuntuvat jotenkin epätodellisilta heti leikkausten jälkeen. Itse sain neljä kuukautta sitten kuulolaitteen. Oli outoa kuulla muovipussin ja paperin rapina, joita ei vuosiin kuulunut. Alkuunsa tietokoneen nappuloistakin tuli ärsyttävät kova naputusääni, nyt olen jo tottunut ääniin.
      Ei sinne korvaan mitään kovaäänistä ole laitettu, vain muovinen jalustin joka korvaa kuuloluun. Joskus minullakin kuuluu korvasta jotain nakutusta tai muuta ääntä. Tuo voi johtua ihan korvasairaudesta tai tinnituksesta. Kai sinulla on joku jälkitarkastus, joten jos on jotain oireilua, niin kysy lääkäriltäsi.

• kukka

Muistan itse kun multa leikattiin vasen korva otoskleroosin takia. Kun muutaman viikon kuluttua poistettiin täytteet korvasta, melu oli kauhea...käytiin vielä samana päivänä jouluostoksilla marketissa. Voiko enää ahdistavampaa paikkaa olla. Meinasin lähteä lipettiin:)..

• vähän vastaavanlaisessa

leikkauksessa, tosin mulla vissiin vaan avarrettiin mestoja ja toi kuuloluu korjataan myöhemmin.

Ollut pitkään vuotoa ja kipuja korvassa/korvissa. Vasemmassa korvassa ei tärykalvoa, oikeassa tärykalvo, mutta kuuloluu syöpynyt.

Kuuloluu korjataan tosiaan myöhemmin, kyselen vaan nyt, että millä se kuuloluu korjataan? Onko teillä ollut pitkään kipuja leikkauksen jälkeen?

Voinko esim. jatkossa harrastaa autohifi-harrastustani, vai vaihdanko sen pitsinnypläykseen?

Eilen tosiaan avarrettiin kanavia korvaan, kun sinne kehittyi alipainetta.

Korva ollut tulehtuneena reilu kaksi vuotta, terveyskeskuslääkärit syöttivät antibiootteja ja määräsivät toinen toistaan kalliimpia ja inhottavamman tuntuisia korvatippoja.

Syksyllä sanoin terppakeskuslääkärille, ettei tästä tule vittuakaan, sijoitin näet kesällä sijoitin yli 250€ erilaisiin lääkkeisiin, joilla sai vain pahan olon aikaiseksi. Lopulta tämä kirjoitti lähetteen spesialistille ja siitä eteenpäin olen kuullut melkoisia kommentteja korvieni kunnosta ja suunta on ollut vain ylöspäin.

Terveisin kuulovamma

• kukka

Mulla on itelläni proteesi korvassa ja veikkaan, että vaurioitunut kuuloluu vaihdetaan sullakin keinotekoiseen. Muuten en osaa sua neuvoa. Mitä tulee sun harrastuksiin, niin ei kai niist haittaa ole. Tietty jos sulla on kuulo huonontunut, niin kannattaa vähän varoa kovaa meteliä - ja muutenkin. Mut itte ainakin operaation jälkeen olen ollu varovaisempi melun suhteen. Siltikin tuntuu, että kuulo huononee..kaipa mulla on kohta jotkin kuulovehkeet korvassa..

• kukka kirjoitti:

Mulla on itelläni proteesi korvassa ja veikkaan, että vaurioitunut kuuloluu vaihdetaan sullakin keinotekoiseen. Muuten en osaa sua neuvoa. Mitä tulee sun harrastuksiin, niin ei kai niist haittaa ole. Tietty jos sulla on kuulo huonontunut, niin kannattaa vähän varoa kovaa meteliä - ja muutenkin. Mut itte ainakin operaation jälkeen olen ollu varovaisempi melun suhteen. Siltikin tuntuu, että kuulo huononee..kaipa mulla on kohta jotkin kuulovehkeet korvassa..

Äänet normalisoituivat pikkuhiljaa. Enää en kurki,että kuka selän takana puhuu, niinkuin aluksi,kun äänet tuntui tulevan mistä sattuu.
        Ei varsinaisesti huimaa, mutta mielestäni tasapainoni ei ole yhtä hyvä kuin ennen. Oisko vain luuloa. Ja tulevaisuudessa tulee varmaan eteen kuulolaite, ainakin lääkäri niin sanoi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2726
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1174
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      969
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      60
      940
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      76
      858
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      805
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      99
      802
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      708
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe