Micran tankkaus

Olin juuri ensimmäistä kertaa tankkaamassa vasta ostettua Micraa (vm.2001) ja tankatessa esiintyi seuraava ongelma:
Tankkauspistooli pysäytti heti polttoaineen syötön jos hiemankin enemmän painoi pistoolin kahvaa alemmas eli polttoaineen syöttöä kovemmaksi. Tankin syöttöputki tuli siis heti "täyteen". Tankki saatiin kuitenkin täyteen "liruttamalla" polttoainetta.

Onko tämä ihan normaalia hommaa, joka johtuu vain kapeammasta "kurkusta".

Vastaavanlaista ongelmaa ei ole esimerkiksi Nissanin Tinossa jossa voi tankata täysillä tankin täyttymiseen asti.

Toinen kysymys koskee auton Clarion radio/CD soitinta. Radio toimii moitteettomasti mutta kun laittaa tavallisen kaupasta ostetun CD:n niin tulee ilmoitus ER6.
Mitähän tuo koodi mahtaa tarkoittaa?

6

1122

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tankkaaja

      Vanhemman korimallin Micrassa on ollut samaa ongelmaa. Jos työnnät tankkauspyssyn syvälle jumiin, saattaa takkuilla tankkaus. Työnnä tankkausaukon sisäluukun läpi, mutta älä pohjaan asti.

      Oma teoriani on että se ruiskii polttoaineita seinämistä ja tankkaus loppuu siksi.

    • samaa ongelmaa on

      pikku kokeilulla löytää kohdan jossa saa
      gasoa kohtuuvauhdilla sisään.
      Mutta on vaikea tankattava, on.

      • tontu

        ei ole ollut tankkauksessa ongelmaa


    • autolla pääsee

      Tuttu on siis ongelma tossa tankkauksessa. Emännällä micra, tosin vanhempi malli, mutta sama "vika" tankilla. Oon itse muutaman kerran tankannu sitä, ja oon huomannut että vakaaja ei katko polttoaineen syöttöä just tuolla keinolla mitä jo joku oli tarjonnut, eli älä syötä tankkauspistoolia ihan sisälle asti kokonaisuudessaan. Siis vain osa "pistoolista", ja koita hakea ns. sopiva asento pistoolille. Olen ite antanut sen ikäänkuin "levätä" tankinaukolla, niin silloin tankkaus on luonnistunut, eli älä siis kannata pistoolia yhtään ylöspäin.
      Toi siis on yksi mahdollinen keino. Ite oon saanut sen onnistumaan, mutta enpä muista tiedä.

      Sitten joo toi Clarionin cd soitin.... Omassa Nissanissa (Vanette) on vakiona siis myös ollu se tehdas asennettuna, mutta käytetty auto, niin eipä ollu soittimen ohjekirjaa tallella ostaessani.
      Varmaan parhaiten sais tietää tarkan vika koodin tarkoituksen jos clarionin maahantuojaan ottais yhteyttä. Kuitenkin itsellä cd soitin siis oireillu samalla tavalla, etenkin nyt talviaikaan. Eli voi olla että on ihan jotain pakkas/kosteus ongelmaa? Toisaalta taas huomasin että himpun verran sormenjälkeä levyssä, ja samaa vikaa ilmoitti. Levyn kun puhdisti, niin taas toimi moitteettomasti.
      Muissa autoissa ollut eri cd soittimia (sony, panasonic, pioneer, jvc), enkä ole ainakaan samanlaisiin ongelmiin niissä törmännyt.
      Kokeile myös sitä error merkin tullessa, että painat levyn ulos, käytät mankan virrat pois päältä, ja sitte käynnistät laitteen uudelleen ja cd sisään. Tällä myös joskus selvinnyt ko. ongelma tilanne.

      • Laitoin tuonne hifi puolelle saman kyselyn radiosta ja siellä eräs vastas koodikyselyihin seuraavasti:

        ---------

        auton mukana tulleessa mallissa drb3675r joku levy lähti soimaan ja toinen ei, teki juuri tuota virheilmoitusta varsinkin kostealla, tässä errorit mitä manuaalissa on.

        cd er2 = cd-levy on jumittunut soittimen sisälle eikä tule ulos

        cd er3 = cd-levyä ei voi soittaa naarmujen yms. takia.

        cd er6 = cd-levy ladattu ylösalaisin cd-soittimeen, minkä vuoksi levyä ei voi soittaa.

        en tiedä miksi se tuota erroria ilmoitti vaikka levy oli oikein päin, olisiko lukupäässä likaa, mutta itse vaihdoin mokoman lakkoilevan soittimen alpineen niin sai taas cd-boxinkin käyttöön.

        -----------

        Kiitokset kaikille vastanneille, nämä on jo paljon selventänyt asiaa niin tankkauksesta kuin soittimestakin!

        Peddi


    • laitan...

      pistoolin mahollisimman oikealle kun tankkaan. Onnistuu hyvin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4449
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe