Micran tankkaus

Olin juuri ensimmäistä kertaa tankkaamassa vasta ostettua Micraa (vm.2001) ja tankatessa esiintyi seuraava ongelma:
Tankkauspistooli pysäytti heti polttoaineen syötön jos hiemankin enemmän painoi pistoolin kahvaa alemmas eli polttoaineen syöttöä kovemmaksi. Tankin syöttöputki tuli siis heti "täyteen". Tankki saatiin kuitenkin täyteen "liruttamalla" polttoainetta.

Onko tämä ihan normaalia hommaa, joka johtuu vain kapeammasta "kurkusta".

Vastaavanlaista ongelmaa ei ole esimerkiksi Nissanin Tinossa jossa voi tankata täysillä tankin täyttymiseen asti.

Toinen kysymys koskee auton Clarion radio/CD soitinta. Radio toimii moitteettomasti mutta kun laittaa tavallisen kaupasta ostetun CD:n niin tulee ilmoitus ER6.
Mitähän tuo koodi mahtaa tarkoittaa?

6

1242

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tankkaaja

Vanhemman korimallin Micrassa on ollut samaa ongelmaa. Jos työnnät tankkauspyssyn syvälle jumiin, saattaa takkuilla tankkaus. Työnnä tankkausaukon sisäluukun läpi, mutta älä pohjaan asti.

Oma teoriani on että se ruiskii polttoaineita seinämistä ja tankkaus loppuu siksi.

• samaa ongelmaa on

pikku kokeilulla löytää kohdan jossa saa
      gasoa kohtuuvauhdilla sisään.
      Mutta on vaikea tankattava, on.

• tontu

ei ole ollut tankkauksessa ongelmaa

• autolla pääsee

Tuttu on siis ongelma tossa tankkauksessa. Emännällä micra, tosin vanhempi malli, mutta sama "vika" tankilla. Oon itse muutaman kerran tankannu sitä, ja oon huomannut että vakaaja ei katko polttoaineen syöttöä just tuolla keinolla mitä jo joku oli tarjonnut, eli älä syötä tankkauspistoolia ihan sisälle asti kokonaisuudessaan. Siis vain osa "pistoolista", ja koita hakea ns. sopiva asento pistoolille. Olen ite antanut sen ikäänkuin "levätä" tankinaukolla, niin silloin tankkaus on luonnistunut, eli älä siis kannata pistoolia yhtään ylöspäin.
      Toi siis on yksi mahdollinen keino. Ite oon saanut sen onnistumaan, mutta enpä muista tiedä.

Sitten joo toi Clarionin cd soitin.... Omassa Nissanissa (Vanette) on vakiona siis myös ollu se tehdas asennettuna, mutta käytetty auto, niin eipä ollu soittimen ohjekirjaa tallella ostaessani.
      Varmaan parhaiten sais tietää tarkan vika koodin tarkoituksen jos clarionin maahantuojaan ottais yhteyttä. Kuitenkin itsellä cd soitin siis oireillu samalla tavalla, etenkin nyt talviaikaan. Eli voi olla että on ihan jotain pakkas/kosteus ongelmaa? Toisaalta taas huomasin että himpun verran sormenjälkeä levyssä, ja samaa vikaa ilmoitti. Levyn kun puhdisti, niin taas toimi moitteettomasti.
      Muissa autoissa ollut eri cd soittimia (sony, panasonic, pioneer, jvc), enkä ole ainakaan samanlaisiin ongelmiin niissä törmännyt.
      Kokeile myös sitä error merkin tullessa, että painat levyn ulos, käytät mankan virrat pois päältä, ja sitte käynnistät laitteen uudelleen ja cd sisään. Tällä myös joskus selvinnyt ko. ongelma tilanne.

• Laitoin tuonne hifi puolelle saman kyselyn radiosta ja siellä eräs vastas koodikyselyihin seuraavasti:

---------

auton mukana tulleessa mallissa drb3675r joku levy lähti soimaan ja toinen ei, teki juuri tuota virheilmoitusta varsinkin kostealla, tässä errorit mitä manuaalissa on.

cd er2 = cd-levy on jumittunut soittimen sisälle eikä tule ulos

cd er3 = cd-levyä ei voi soittaa naarmujen yms. takia.

cd er6 = cd-levy ladattu ylösalaisin cd-soittimeen, minkä vuoksi levyä ei voi soittaa.

en tiedä miksi se tuota erroria ilmoitti vaikka levy oli oikein päin, olisiko lukupäässä likaa, mutta itse vaihdoin mokoman lakkoilevan soittimen alpineen niin sai taas cd-boxinkin käyttöön.

-----------

Kiitokset kaikille vastanneille, nämä on jo paljon selventänyt asiaa niin tankkauksesta kuin soittimestakin!

Peddi

• laitan...

pistoolin mahollisimman oikealle kun tankkaan. Onnistuu hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3812
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      60
      2406
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2203
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1147
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      124
      1117
    Aihe