Eestinajokoira

Elviira

onkos teillä kellään eestiläistä? millasia kokemuksia? luonteesta jne..? meillä on eestinajokoiran ja suomenajokoiran risteytys. Aivan ihastuttava ja rakastettava persoona!

9

8602

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ajeloo

      Mites koira ajeloo jäneksiä ja onko miten kova
      metsästysinto?

      • kulkee

        itse en metsästä kun tuo on meillä seurakoirana. Kasvattaja tosin meinas käyttää syksyllä metsällä kokeileen et miten toimis.


      • _Jemina69
        kulkee kirjoitti:

        itse en metsästä kun tuo on meillä seurakoirana. Kasvattaja tosin meinas käyttää syksyllä metsällä kokeileen et miten toimis.

        Meillä on 4 v eestinajokoira. Mies käyttää metsällä ja minä käyn näyttelyissä. 3 sertiä on tullut ja ensi syksynä ajokokeeseen viedään tyttömme. Eestinajokoira on Biiklen ja suokin välimuoto. Säkä nartuilla noin 45-46 cm, uroksilla 52 cm.
        Eestinajokoira on erittäin lapsiystävällinen ja sopeutuu muiden koirien kanssa elelyyn.
        Nenä maassa kulkee, kuten joku sanoikin, ja metsästysvietti on kova. Puput saavat kyytiä ja mielestäni vallan mainio koira suomen lumitilanteeseen. Ei jää jälkeen suokille kaadolle mentäessä. Tänä vuonna syntyy noin 6 eestinajokoiran pentuetta. Viime vuonna yksi.
        Tällä hetkellä tyttömme hoivaa 7 pientä tulevaa jänis tai kettuajuria.


      • hhhooomeerr

        Tykkää ajella jänistä, juoksee perässä oikeinkin kovaa. Ei tiiä muusta maailmasta ku jäniksestä ennenkuin omistaja viheltää.


    • Eestinajokoira on todella kiltti koira. Oppii paljon ja helposti asioita. Tuttuni eestinajokoira seisoo kahdella jalalla pitkän aikaa... :)

      Jäniksiäkin se ajaa, tosin paljon "keskittyvämmin" ja hitaammin kuin suomenajokoira, aivan kuin se miettisi joka jäljestä minkälainen pupu on mennyt ja minne. :)

    • eestinharrastaja

      eestinajokoirasta! minulla on kyseinen rotu ja ainakin tähän mennessä se on osoittautunut ihan kivaksi roduksi.
      hetken kuluttua aukeaa eestinajokoirille omat kotisivut jonka osoite on www.telemail.fi/eestinajokoira

      sieltä rupeaa saamaan tietoa kaikki ketkä ovat rodusta kiinnostuneita!

    • eestinharrastaja

      ..niin ja jos on tarvetta kysäistä rodusta jo nyt niin osoitteesta [email protected] voi olla eestinajokoira jaoksen tiedottajaan yhteydessä.

    • eestinarttu sani

      Meillä on kesällä 6vuotta täyttävä narttukoira,joka on aivan ällistyttävän ihana luonteeltaan. Viihtyy erinoimaisesti tilavassa tarhassaan ulkona ja sisällä käyttäytyy mallikkaasti, ei olenkaan kuten ajokoirat yleensä.Oppii hyvin temppuja ja muutenkin kiltti lenkkeilykaveri. Lapsi-ja kissaystävällinen:)Ei uskoisi koirasta! Ihastuin rotuun ensisilmäyksellä,vaikka aiemmin olin tottunut vain suomenpystykorviin.Meidän koiramme on myös hyvin herkkä luonteeltaan ja älykäs. Teetättäisin koirallamme pennut, mutta en ole löytänyt sopivaa eestiurosta ja ikäkin tulee jo kohta vastaan sen asian kanssa.

    • Anonyymi

      Aivan mahtava koira.olen kasvattanut suomenajokoiria useita ja nyt tämä ensimmäinen eestinajokoira.voin sanoa ettei häviä missään asiassa suomenajokoiralle .on erittäin oppimishaluinen erilaisille tempuille/perus tottelevaisuus ja metsällä sitkeä/innokas/monipuolinen eri riistalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5015
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    10. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1235
    Aihe