Helppiä munimiseen..

Wiilto

Minulla on kolme neitoa ja ne ovat munineet pari kertaa pohjalle.
Aiemmin otin munat pois, mutta nyt annoin niiden olla.

Ongelmana onkin että ne ovat hautoneet niitä vaikka kuinka kauan, ehkä kuukauden jo..

Kaikki hautoo vuorotellen ja joskus kaksikin kerrallaan..?

Ne eivät ole niinku yleensä, että pari ja yksi kolmaspyörä vaan kaikki ovat kolmestaan "hyvää pataa". Se on minusta outoa, onko se normaalia? Ei siitä varmaan haittaakaan ole..?

Munia on kolme enkä ole varma onko ne kehittyneitä vai ei..

Ei ne tunnu ikinä lopettavan sitä hautomista!
Pitäiskö niiden antaa vielä olla?

Yritin yhesti myös puhaltaa munia, mut tirpat nakertelee ne jos niissä on reikä..

Voiko munista tulla poikasia pohjalla?
Mitä sitten jos tulee? Hoietaanko ne samallalailla kuin pönttö poikasia?

Ei linnut ainakaan tunnu häiriintyvän siitä että ihmisiä kulkee ohi ja hääräilee huoneessa. Ne antaa minun siivota pohjaa eikä edes lähde hautomasta..

Olen laittanut niille halon siihen munien viereen ettei ne tipu lattialle ja taas niiden pitäis sit munia lisää..

Siis jos osaatte niin voitteko antaa minulle neuvoja mitä nyt pitäis tehdä...

Ja hyvää pääsiäistä kaikille!!

1

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • munimisesta

      Anna niiden hautoa niin kauan kuin haluavat.Ne lopettavat kun kyllästyvät hautomiseen.Jos otat munat pois,niin ne saattavat tehdä uudet tilalle mikä on raskasta ja rasittavaa neitokakaduille.Neitkokakadut hautovat n.kk:den. Voithan katsoa varovasti fikkarin avulla,onko munien sisällä mitää yms.Silloin kun linnut ovat syömässä tai hetken pois hautomatilanteesta.Jos munissa on reikiä,niin tuskin niistä poikasia tulee.koska munat ovat vioittuneet.Linnut hoitavat poikaset yleensä itse,eli kupumaidolla,minkä oksenntavat poikasten suuhun.On joitakin tapauksia,joissa linnun poikaset ovat kehittyneet ja kuoriutuneet poikasiksi asti munan kuoresta.Sitä en osaa sanoa,miksi hautovat kolmisin munia.Ehkä haluavat hautoa tasapuolisesti.Jotkut pariskunnat hautovat kyllä kaksin ja saattavat ruokkiakin poikasensakin yhdessä.Toivattasti tästä oli sinulle edes jotain apu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1704
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1229
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1025
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe