Moikka!
Oon hakenut Laurean liiketalouden yksikköön leppävaaraan, ja sen verran hyvät paperit kuitenkin on, että uskoisin sisäänpääsyn olevan suht.todennäköistä.. Ois kuitenkin todella kiva kuulla kokemuksia kyseisestä koulusta, sekä enemmän tietoa itse liiketaloudesta oppiaineena. Mitä se "oikeasti" on? Nimenomaan alaa opiskelevien kokemuksia kovasti toivon! Myös pääaineista olisi kiva kuulla, eli mitä olette itse valinneet ja millä perustein. Ja jos vielä kertoisitte omista tulevaisuudensuunnitelmistanne, eli millaiseen työhön tähtäätte ja koetteko tarpeelliseksi jatkaa vielä opintoja tradenomiksi valmistuttuanne yms., olisin enemmän kuin kiitollinen :)
Laurea liiketalous
6
1828
Vastaukset
- totuus_
Mikäli sinulla oikeasti on hyvät paperit, hae HKKK:lle. Älä valmistu turhaksi tradenomiksi. Suomessa on jo niin paljon korkeasti koulutettua työvoimaa, että AMK-paperit jäävät auttamattomasti jälkeen.
Itse opiskelen insinööriksi, ja seuraava askel on hankkia MBA.- opiskeleva
Aloitin Leppävaaran Laureassa 2002 ja valmistun keväällä. Hain sinne heti lukion jälkeen ja täytyy myöntää että pyrin samalla yliopistoon ja hain amk:uun opon neuvosta (tuet...). Alussa kaikki aiheet olivat uusia (taloushallinto, markkinointi) ja opetus oli standardoitua luennoilla istumista, oppimistehtävän tekemistä ryhmässä ja tenttiin osallistumista.
Suuntautumisvaihtoehtoina olivat rahoitus tai kv. markkinointi, valitsin jälkimmäisen huonon matikkapään takia. =) Kursseissa huono puoli on se, että jokaisesta aiheesta käydään vain perusjutut läpi, ei mennä syvemmälle. Itse kävin kaikki suuntautumisvaihtoehdon kurssit puolessa vuodessa, se ei mielestäni tee kenestäkään "oman alansa ammattilaista". Toinen ongelmakohta on opetuksen taso: opettajat tietävät aiheensa hyvin, mutta eivät osaa välittää tietoaan oppilaille.
Parhaiten amk sopii mielestäni niille, jotka haluavat opiskeluiltaan enemmän käytäntöä eikä teoriaa. Itse meinaan jatkaa juuri HKKK:uun, sen takia että haluan opiskella lisää ja syvnetää osaamistani...
Näin omista kokemuksistani Laureassa opiskelusta. - erdon
opiskeleva kirjoitti:
Aloitin Leppävaaran Laureassa 2002 ja valmistun keväällä. Hain sinne heti lukion jälkeen ja täytyy myöntää että pyrin samalla yliopistoon ja hain amk:uun opon neuvosta (tuet...). Alussa kaikki aiheet olivat uusia (taloushallinto, markkinointi) ja opetus oli standardoitua luennoilla istumista, oppimistehtävän tekemistä ryhmässä ja tenttiin osallistumista.
Suuntautumisvaihtoehtoina olivat rahoitus tai kv. markkinointi, valitsin jälkimmäisen huonon matikkapään takia. =) Kursseissa huono puoli on se, että jokaisesta aiheesta käydään vain perusjutut läpi, ei mennä syvemmälle. Itse kävin kaikki suuntautumisvaihtoehdon kurssit puolessa vuodessa, se ei mielestäni tee kenestäkään "oman alansa ammattilaista". Toinen ongelmakohta on opetuksen taso: opettajat tietävät aiheensa hyvin, mutta eivät osaa välittää tietoaan oppilaille.
Parhaiten amk sopii mielestäni niille, jotka haluavat opiskeluiltaan enemmän käytäntöä eikä teoriaa. Itse meinaan jatkaa juuri HKKK:uun, sen takia että haluan opiskella lisää ja syvnetää osaamistani...
Näin omista kokemuksistani Laureassa opiskelusta.Ole onnekas että opiskelet Likon puolella jossa on osaavammat maikat kuin Tiko puolen.
Jos todella tahdot liiketaloutta opiskella niin ekonomi olisi varteenotettavempi vaihtoehto. Tradenomeista varsinkin Liiketalouden puolelta on paljon tunkua työmarkkinoille ja jos muistan oiken melkein puolet valmistuneista on ensimmäisenä vuonna työttömiä (tilastot) - opiskeleva
erdon kirjoitti:
Ole onnekas että opiskelet Likon puolella jossa on osaavammat maikat kuin Tiko puolen.
Jos todella tahdot liiketaloutta opiskella niin ekonomi olisi varteenotettavempi vaihtoehto. Tradenomeista varsinkin Liiketalouden puolelta on paljon tunkua työmarkkinoille ja jos muistan oiken melkein puolet valmistuneista on ensimmäisenä vuonna työttömiä (tilastot)Tottahan se on, tradenomeja koulutetaan liikaa, pitäisi karsia aloituspaikkoja ja selkiyttää koulutusohjelmia. Toisaalta mikään koulutus ei takaa nykyään turvattua tulevaisuutta, ihmisestähän se riippuu - suhteista ja luonteesta (ja pikkasen onnesta, siitä, että sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan).
Mutta ainakaan itse en kauheasti tulevaisuuttani miettinyt, kunhan vaan hain jonnekin. Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi kannattanut miettiä ja analysoida eri vaihtoehtoja, mutta eihän sitä 18-vuotiaana...En kylläkään kadu kolmea Laureassa vietettyä vuotta, kaverit pysyy valmistumisen jälkeenkin (pari päivää aikaa viimeistellä opinnäytetyötä...) ja paljon olen myös oppinut.
Maddelle sen verran, että jos olet tutustunut eri oppilaitosten tarjontaan ja uskot Laurean olevan oikea vaihtoehto, siitä vaan! - Madde
opiskeleva kirjoitti:
Tottahan se on, tradenomeja koulutetaan liikaa, pitäisi karsia aloituspaikkoja ja selkiyttää koulutusohjelmia. Toisaalta mikään koulutus ei takaa nykyään turvattua tulevaisuutta, ihmisestähän se riippuu - suhteista ja luonteesta (ja pikkasen onnesta, siitä, että sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan).
Mutta ainakaan itse en kauheasti tulevaisuuttani miettinyt, kunhan vaan hain jonnekin. Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi kannattanut miettiä ja analysoida eri vaihtoehtoja, mutta eihän sitä 18-vuotiaana...En kylläkään kadu kolmea Laureassa vietettyä vuotta, kaverit pysyy valmistumisen jälkeenkin (pari päivää aikaa viimeistellä opinnäytetyötä...) ja paljon olen myös oppinut.
Maddelle sen verran, että jos olet tutustunut eri oppilaitosten tarjontaan ja uskot Laurean olevan oikea vaihtoehto, siitä vaan!..mietin kyllä kovasti kauppakorkeaa, ja sinne lopulta haluaisinkin, mutta en nyt vaan tässä elämäntilanteessa kykene lukemaan tarpeeksi koetta varten, ja haluan kuitenkin ehdottomasti aloittaa nyt syksyllä jonkun koulun, joten amk ja liiketalous tuntui tässä vaiheessa parhaalta vaihtoehdolta.. Mutta kuten sanoin, ekonomiksi olisi tähtäimessä lopulta valmistua.. (Tai jos ihan kauheasti tykkään olla esim. siellä laureassa, ja saan heti tradeksi valmistuttuani jonkun ihanan, hyväpalkkaisen duunin, niin voihan olla etten koe enää tarpeelliseksi jatkaa opintoja...;p)
Jeps, huumorimielellä :-)
Mut kiitti vaan mielipiteistä! Eiköhän nää asiat pikkuhiljaa matkan varrella selkiydy lopullisesti! - auttaja
Madde kirjoitti:
..mietin kyllä kovasti kauppakorkeaa, ja sinne lopulta haluaisinkin, mutta en nyt vaan tässä elämäntilanteessa kykene lukemaan tarpeeksi koetta varten, ja haluan kuitenkin ehdottomasti aloittaa nyt syksyllä jonkun koulun, joten amk ja liiketalous tuntui tässä vaiheessa parhaalta vaihtoehdolta.. Mutta kuten sanoin, ekonomiksi olisi tähtäimessä lopulta valmistua.. (Tai jos ihan kauheasti tykkään olla esim. siellä laureassa, ja saan heti tradeksi valmistuttuani jonkun ihanan, hyväpalkkaisen duunin, niin voihan olla etten koe enää tarpeelliseksi jatkaa opintoja...;p)
Jeps, huumorimielellä :-)
Mut kiitti vaan mielipiteistä! Eiköhän nää asiat pikkuhiljaa matkan varrella selkiydy lopullisesti!Yksi vaihtoehto on se, että haet sinne Laureaan ja jos pääset => seuraavana keväänä haet HKKK:n (ja jos et pääse, niin seuraavana keväänä jälleen uudelleen). Näin opiskelisit ammattiin ja voisit valmistautua samalla yliopiston pääsykokeisiin sekä Laurean opintojen kautta, että henkilökohtaisella panostuksella vapaa-ajallasi.
Näitä "tradenomeja on vittu liikaa unoha vittu" -juttuja ei kannata jäädä miettimään, vaan opiskella häpeilemättä juuri siksi mikä kiinnostaa, koska kaikilla aloilla alkaa olla ylitarjontaa suomessa ja tilipussi kasvaa vain kansanedustajilla :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.4143054SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis692367Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj782009Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis1221741- 1421613
- 711233
Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön2801054Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki1021049Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li121022- 41889