Laurea liiketalous

Madde

Moikka!

Oon hakenut Laurean liiketalouden yksikköön leppävaaraan, ja sen verran hyvät paperit kuitenkin on, että uskoisin sisäänpääsyn olevan suht.todennäköistä.. Ois kuitenkin todella kiva kuulla kokemuksia kyseisestä koulusta, sekä enemmän tietoa itse liiketaloudesta oppiaineena. Mitä se "oikeasti" on? Nimenomaan alaa opiskelevien kokemuksia kovasti toivon! Myös pääaineista olisi kiva kuulla, eli mitä olette itse valinneet ja millä perustein. Ja jos vielä kertoisitte omista tulevaisuudensuunnitelmistanne, eli millaiseen työhön tähtäätte ja koetteko tarpeelliseksi jatkaa vielä opintoja tradenomiksi valmistuttuanne yms., olisin enemmän kuin kiitollinen :)

6

1843

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuus_

      Mikäli sinulla oikeasti on hyvät paperit, hae HKKK:lle. Älä valmistu turhaksi tradenomiksi. Suomessa on jo niin paljon korkeasti koulutettua työvoimaa, että AMK-paperit jäävät auttamattomasti jälkeen.

      Itse opiskelen insinööriksi, ja seuraava askel on hankkia MBA.

      • opiskeleva

        Aloitin Leppävaaran Laureassa 2002 ja valmistun keväällä. Hain sinne heti lukion jälkeen ja täytyy myöntää että pyrin samalla yliopistoon ja hain amk:uun opon neuvosta (tuet...). Alussa kaikki aiheet olivat uusia (taloushallinto, markkinointi) ja opetus oli standardoitua luennoilla istumista, oppimistehtävän tekemistä ryhmässä ja tenttiin osallistumista.

        Suuntautumisvaihtoehtoina olivat rahoitus tai kv. markkinointi, valitsin jälkimmäisen huonon matikkapään takia. =) Kursseissa huono puoli on se, että jokaisesta aiheesta käydään vain perusjutut läpi, ei mennä syvemmälle. Itse kävin kaikki suuntautumisvaihtoehdon kurssit puolessa vuodessa, se ei mielestäni tee kenestäkään "oman alansa ammattilaista". Toinen ongelmakohta on opetuksen taso: opettajat tietävät aiheensa hyvin, mutta eivät osaa välittää tietoaan oppilaille.

        Parhaiten amk sopii mielestäni niille, jotka haluavat opiskeluiltaan enemmän käytäntöä eikä teoriaa. Itse meinaan jatkaa juuri HKKK:uun, sen takia että haluan opiskella lisää ja syvnetää osaamistani...

        Näin omista kokemuksistani Laureassa opiskelusta.


      • erdon
        opiskeleva kirjoitti:

        Aloitin Leppävaaran Laureassa 2002 ja valmistun keväällä. Hain sinne heti lukion jälkeen ja täytyy myöntää että pyrin samalla yliopistoon ja hain amk:uun opon neuvosta (tuet...). Alussa kaikki aiheet olivat uusia (taloushallinto, markkinointi) ja opetus oli standardoitua luennoilla istumista, oppimistehtävän tekemistä ryhmässä ja tenttiin osallistumista.

        Suuntautumisvaihtoehtoina olivat rahoitus tai kv. markkinointi, valitsin jälkimmäisen huonon matikkapään takia. =) Kursseissa huono puoli on se, että jokaisesta aiheesta käydään vain perusjutut läpi, ei mennä syvemmälle. Itse kävin kaikki suuntautumisvaihtoehdon kurssit puolessa vuodessa, se ei mielestäni tee kenestäkään "oman alansa ammattilaista". Toinen ongelmakohta on opetuksen taso: opettajat tietävät aiheensa hyvin, mutta eivät osaa välittää tietoaan oppilaille.

        Parhaiten amk sopii mielestäni niille, jotka haluavat opiskeluiltaan enemmän käytäntöä eikä teoriaa. Itse meinaan jatkaa juuri HKKK:uun, sen takia että haluan opiskella lisää ja syvnetää osaamistani...

        Näin omista kokemuksistani Laureassa opiskelusta.

        Ole onnekas että opiskelet Likon puolella jossa on osaavammat maikat kuin Tiko puolen.

        Jos todella tahdot liiketaloutta opiskella niin ekonomi olisi varteenotettavempi vaihtoehto. Tradenomeista varsinkin Liiketalouden puolelta on paljon tunkua työmarkkinoille ja jos muistan oiken melkein puolet valmistuneista on ensimmäisenä vuonna työttömiä (tilastot)


      • opiskeleva
        erdon kirjoitti:

        Ole onnekas että opiskelet Likon puolella jossa on osaavammat maikat kuin Tiko puolen.

        Jos todella tahdot liiketaloutta opiskella niin ekonomi olisi varteenotettavempi vaihtoehto. Tradenomeista varsinkin Liiketalouden puolelta on paljon tunkua työmarkkinoille ja jos muistan oiken melkein puolet valmistuneista on ensimmäisenä vuonna työttömiä (tilastot)

        Tottahan se on, tradenomeja koulutetaan liikaa, pitäisi karsia aloituspaikkoja ja selkiyttää koulutusohjelmia. Toisaalta mikään koulutus ei takaa nykyään turvattua tulevaisuutta, ihmisestähän se riippuu - suhteista ja luonteesta (ja pikkasen onnesta, siitä, että sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan).

        Mutta ainakaan itse en kauheasti tulevaisuuttani miettinyt, kunhan vaan hain jonnekin. Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi kannattanut miettiä ja analysoida eri vaihtoehtoja, mutta eihän sitä 18-vuotiaana...En kylläkään kadu kolmea Laureassa vietettyä vuotta, kaverit pysyy valmistumisen jälkeenkin (pari päivää aikaa viimeistellä opinnäytetyötä...) ja paljon olen myös oppinut.

        Maddelle sen verran, että jos olet tutustunut eri oppilaitosten tarjontaan ja uskot Laurean olevan oikea vaihtoehto, siitä vaan!


      • Madde
        opiskeleva kirjoitti:

        Tottahan se on, tradenomeja koulutetaan liikaa, pitäisi karsia aloituspaikkoja ja selkiyttää koulutusohjelmia. Toisaalta mikään koulutus ei takaa nykyään turvattua tulevaisuutta, ihmisestähän se riippuu - suhteista ja luonteesta (ja pikkasen onnesta, siitä, että sattuu oikeaan paikkaan oikeaan aikaan).

        Mutta ainakaan itse en kauheasti tulevaisuuttani miettinyt, kunhan vaan hain jonnekin. Näin jälkeenpäin ajatellen, olisi kannattanut miettiä ja analysoida eri vaihtoehtoja, mutta eihän sitä 18-vuotiaana...En kylläkään kadu kolmea Laureassa vietettyä vuotta, kaverit pysyy valmistumisen jälkeenkin (pari päivää aikaa viimeistellä opinnäytetyötä...) ja paljon olen myös oppinut.

        Maddelle sen verran, että jos olet tutustunut eri oppilaitosten tarjontaan ja uskot Laurean olevan oikea vaihtoehto, siitä vaan!

        ..mietin kyllä kovasti kauppakorkeaa, ja sinne lopulta haluaisinkin, mutta en nyt vaan tässä elämäntilanteessa kykene lukemaan tarpeeksi koetta varten, ja haluan kuitenkin ehdottomasti aloittaa nyt syksyllä jonkun koulun, joten amk ja liiketalous tuntui tässä vaiheessa parhaalta vaihtoehdolta.. Mutta kuten sanoin, ekonomiksi olisi tähtäimessä lopulta valmistua.. (Tai jos ihan kauheasti tykkään olla esim. siellä laureassa, ja saan heti tradeksi valmistuttuani jonkun ihanan, hyväpalkkaisen duunin, niin voihan olla etten koe enää tarpeelliseksi jatkaa opintoja...;p)

        Jeps, huumorimielellä :-)

        Mut kiitti vaan mielipiteistä! Eiköhän nää asiat pikkuhiljaa matkan varrella selkiydy lopullisesti!


      • auttaja
        Madde kirjoitti:

        ..mietin kyllä kovasti kauppakorkeaa, ja sinne lopulta haluaisinkin, mutta en nyt vaan tässä elämäntilanteessa kykene lukemaan tarpeeksi koetta varten, ja haluan kuitenkin ehdottomasti aloittaa nyt syksyllä jonkun koulun, joten amk ja liiketalous tuntui tässä vaiheessa parhaalta vaihtoehdolta.. Mutta kuten sanoin, ekonomiksi olisi tähtäimessä lopulta valmistua.. (Tai jos ihan kauheasti tykkään olla esim. siellä laureassa, ja saan heti tradeksi valmistuttuani jonkun ihanan, hyväpalkkaisen duunin, niin voihan olla etten koe enää tarpeelliseksi jatkaa opintoja...;p)

        Jeps, huumorimielellä :-)

        Mut kiitti vaan mielipiteistä! Eiköhän nää asiat pikkuhiljaa matkan varrella selkiydy lopullisesti!

        Yksi vaihtoehto on se, että haet sinne Laureaan ja jos pääset => seuraavana keväänä haet HKKK:n (ja jos et pääse, niin seuraavana keväänä jälleen uudelleen). Näin opiskelisit ammattiin ja voisit valmistautua samalla yliopiston pääsykokeisiin sekä Laurean opintojen kautta, että henkilökohtaisella panostuksella vapaa-ajallasi.

        Näitä "tradenomeja on vittu liikaa unoha vittu" -juttuja ei kannata jäädä miettimään, vaan opiskella häpeilemättä juuri siksi mikä kiinnostaa, koska kaikilla aloilla alkaa olla ylitarjontaa suomessa ja tilipussi kasvaa vain kansanedustajilla :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      105
      1034
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      908
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      693
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      645
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      485
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      482
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      44
      469
    Aihe