Liimalasit liian heikkoja

Pilkington

Lasitusliikkeet on saanu hyvän tienestin nykyisistä liimalaseista.Moottoritiella tuli nasta tai kivi tuulilasiin. Pieni häränsilmä tuli lasiin ja kymmenen minuutin kuluttua lasi halkesi.Kolmas lasi muutaman vuoden sisällä.Eikä voi syyttää, että kyse olis tyyppiviasta, kun hajoamiset on sattuneet eri autoille.

14

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietää, missä automerkeissä ja -malleissa moista esiintyy.

      • Pilkington

        Punto, uusi Panda ja Volvo S 80.


      • merkkeinä.
        Pilkington kirjoitti:

        Punto, uusi Panda ja Volvo S 80.

        Mondeo -00 ja Peugeot 106 -94 ja molemmista samalla lailla lasi kauttaaltaan halki.


    • Olisko syynä se että tuulilasi on nykyautoissa kantava rakenne?

      Nyt kun lasiin tulee kiveniskemästä jälki ja auton kori elää aina jonkin verran, siten kun lasi on liimattu kiinteästi koriin niin siihen kohdistuu myös vääntöä. kiveniskemä on sopiva paikka halkeaman alulle.

      Täytyikö palata vanhaan kumilista kiinnitykseen?

      Juttelin alkuvuodesta lasimiesten kanssa kyseisistä halkeamisista, kysyin miksi lasit halkeaa niin helposti nykyään että onko niissä jotakin jännitystä. Kuulema lähes kaikissa tapauksissa halkeaman jostain kohtaa löytyy iskemä jälki.

      • Pilkington

        on parempi ja jos lasi pitää vaihtaa, on se hetkessä tehty. Ei mene koko päivää vanhan lasin irrotuksessa ja uuden lasin liimauksen kuivumista odotellessa.Jos liimalasia vaihtaessa jää lasin ja korin väliin jotain ylimääräistä, lasi hajoaa muutamassa päivässä.


      • se varsinainen
        Pilkington kirjoitti:

        on parempi ja jos lasi pitää vaihtaa, on se hetkessä tehty. Ei mene koko päivää vanhan lasin irrotuksessa ja uuden lasin liimauksen kuivumista odotellessa.Jos liimalasia vaihtaessa jää lasin ja korin väliin jotain ylimääräistä, lasi hajoaa muutamassa päivässä.

        alan ammattilainen olet! Tiedätkö sitä että tuo liimalasi on yleensä osa auton kantavaa rakennetta ja vaikuttaa mm. kolariturvallisuuteen?! Miten sinä muuten sen liimalasin laitat kumitiivisteellä paikalleen???


      • Pilkington
        se varsinainen kirjoitti:

        alan ammattilainen olet! Tiedätkö sitä että tuo liimalasi on yleensä osa auton kantavaa rakennetta ja vaikuttaa mm. kolariturvallisuuteen?! Miten sinä muuten sen liimalasin laitat kumitiivisteellä paikalleen???

        vertasin vaan nyt käytössä olevaa liimalasia, ennen käytössä olleeseen kumitiivisteellä asennettuun lasiin, joka kesti kolhuja paljon paremmin.Ja mitä tulee turvallisuuteen, ollaan aika heikoilla, jos kori ei kestä ilman lasia.Miten luulet että se kestää kolarin, jos ei kestä pientä kiveä?


      • Pilkington
        se varsinainen kirjoitti:

        alan ammattilainen olet! Tiedätkö sitä että tuo liimalasi on yleensä osa auton kantavaa rakennetta ja vaikuttaa mm. kolariturvallisuuteen?! Miten sinä muuten sen liimalasin laitat kumitiivisteellä paikalleen???

        vertasin vaan nyt käytössä olevaa liimalasia, ennen käytössä olleeseen kumitiivisteellä asennettuun lasiin, joka kesti kolhuja paljon paremmin.Ja mitä tulee turvallisuuteen, ollaan aika heikoilla, jos kori ei kestä ilman lasia.Miten luulet että se kestää kolarin, jos ei kestä pientä kiveä?


      • Pilkington kirjoitti:

        vertasin vaan nyt käytössä olevaa liimalasia, ennen käytössä olleeseen kumitiivisteellä asennettuun lasiin, joka kesti kolhuja paljon paremmin.Ja mitä tulee turvallisuuteen, ollaan aika heikoilla, jos kori ei kestä ilman lasia.Miten luulet että se kestää kolarin, jos ei kestä pientä kiveä?

        kumitiivisteelläkin kiinni oleva lasi kuului kantavaan rakenteeseen, ei siinä sikäli ole eroa. Saattaa vain olla tässäkin sama kuin monessa muussakin: tehdään tahallaan löyhää että kauppa käy. Kelvotonta tavaraahan meillä kaikki kaupanhyllyt pursuu kuten aikanaan Neuvostoliitossa.


      • Appelsiini
        sitroen kirjoitti:

        kumitiivisteelläkin kiinni oleva lasi kuului kantavaan rakenteeseen, ei siinä sikäli ole eroa. Saattaa vain olla tässäkin sama kuin monessa muussakin: tehdään tahallaan löyhää että kauppa käy. Kelvotonta tavaraahan meillä kaikki kaupanhyllyt pursuu kuten aikanaan Neuvostoliitossa.

        Sinä se sitruuna jaksat aina vaan yrittää. Sun mielestäs autotehtaat tekee autot sitä sillmälläpitäen että ne olisivat heikkoja ja saataisiin myytyä mahdollisimman paljon kalliita varaosia! Ihan niinkuin ne autotehtaat olisivat pahimpia vihollisia auton omistajalle... Pitäisiköhän sun sitruuna pikkuisen tarkistaa katsantokantojasi sillä ei sellainen tuote menesty joka toimii vain jatkuvalla varaosien vaihdolla. Ymmärrämme täysin sinun kantasi koska olet sitruunan omistaja ja aikasi kuluu remonttien merkeissä mutta älä kuvittele että edes se citroen olisi tehnyt autoja varaosien myyntiä silmällä pitäen. Se vain se sitruuna sattuu edustamaan sitä heikompaa laatua yhdessä muiden patonkien ja japsien kanssa ja sille ei vain mitään voi että laadusta pitää maksaa eikä siinä japsin tai ranskiksen yhteydessä ole tarvinut kaivaa sitä kuvetta....


      • Appelsiini kirjoitti:

        Sinä se sitruuna jaksat aina vaan yrittää. Sun mielestäs autotehtaat tekee autot sitä sillmälläpitäen että ne olisivat heikkoja ja saataisiin myytyä mahdollisimman paljon kalliita varaosia! Ihan niinkuin ne autotehtaat olisivat pahimpia vihollisia auton omistajalle... Pitäisiköhän sun sitruuna pikkuisen tarkistaa katsantokantojasi sillä ei sellainen tuote menesty joka toimii vain jatkuvalla varaosien vaihdolla. Ymmärrämme täysin sinun kantasi koska olet sitruunan omistaja ja aikasi kuluu remonttien merkeissä mutta älä kuvittele että edes se citroen olisi tehnyt autoja varaosien myyntiä silmällä pitäen. Se vain se sitruuna sattuu edustamaan sitä heikompaa laatua yhdessä muiden patonkien ja japsien kanssa ja sille ei vain mitään voi että laadusta pitää maksaa eikä siinä japsin tai ranskiksen yhteydessä ole tarvinut kaivaa sitä kuvetta....

        miksi ennenvanhaan pysty autot korjaamaan kotipihassa ilman erikoistyökaluja?
        esim jos jostain hajos 2mk maksava osa niin silloin se 2mk maksava osa vaihdettiin.

        Nykyään jos jostain hajo 25sentin arvonen osa on PAKKO vaihtaa vähintään 1000€ osa että pääse leimasta. (opel astra -95. abs keskusyksikkö, (pyysin kotiin tutkittavaksi, joutu rikkoo etr sai auki) yksi johto irronnut piirilevystä systeemin sisältä.)


      • Appelsiini kirjoitti:

        Sinä se sitruuna jaksat aina vaan yrittää. Sun mielestäs autotehtaat tekee autot sitä sillmälläpitäen että ne olisivat heikkoja ja saataisiin myytyä mahdollisimman paljon kalliita varaosia! Ihan niinkuin ne autotehtaat olisivat pahimpia vihollisia auton omistajalle... Pitäisiköhän sun sitruuna pikkuisen tarkistaa katsantokantojasi sillä ei sellainen tuote menesty joka toimii vain jatkuvalla varaosien vaihdolla. Ymmärrämme täysin sinun kantasi koska olet sitruunan omistaja ja aikasi kuluu remonttien merkeissä mutta älä kuvittele että edes se citroen olisi tehnyt autoja varaosien myyntiä silmällä pitäen. Se vain se sitruuna sattuu edustamaan sitä heikompaa laatua yhdessä muiden patonkien ja japsien kanssa ja sille ei vain mitään voi että laadusta pitää maksaa eikä siinä japsin tai ranskiksen yhteydessä ole tarvinut kaivaa sitä kuvetta....

        kuule appelsiini helppo kirjoittaa, kun tietää ja osaa!
        Toista ovat kaltaisesi kahjot jotka eivät osaa muuta kuin toistaa sitä, mitä ovat kotona äidiltä oppineet vaipansisällöllä leikkiessään.


      • jannetin82 kirjoitti:

        miksi ennenvanhaan pysty autot korjaamaan kotipihassa ilman erikoistyökaluja?
        esim jos jostain hajos 2mk maksava osa niin silloin se 2mk maksava osa vaihdettiin.

        Nykyään jos jostain hajo 25sentin arvonen osa on PAKKO vaihtaa vähintään 1000€ osa että pääse leimasta. (opel astra -95. abs keskusyksikkö, (pyysin kotiin tutkittavaksi, joutu rikkoo etr sai auki) yksi johto irronnut piirilevystä systeemin sisältä.)

        jannetin 82, mitä kirjoitit. Sama pätee moneen muuhunkin osaan. Vielä tekevät tahallaan niin huonoja, että kestävät nippanappa takuuajan ja sitten heti hirmukalliita remontteja pikkuosan rikkoutuessa.
        Sama se on kodinkoneissakin ollut jo ainakin 20 vuotta.


    • Olli

      En kyllä menis väittään, että nykyään kaikki on parempaa kuin ennen. Mistä sen tietää millä ajatuksella joku autonvalmistaja on liikkeellä. Houkutus tehdä asiat vähän huonommin, että saisi enemmän rahaa on suuri. Ei kait tätä voi kukaan kiistää.

      Näkeehän sen rakentamisessa, kun kattoja tippuilee. Eikä ketään välttämättä voi osoittaa syylliseksi.

      Ja nämä uudet vesiohenteiset maalit. Ei kait niitä kukaan voi väittää vanhoja paremmiksi. Vuoden vanhan Accordin maali tuntuu lähtevän lohkeilemaan herkästi kiveniskemästä. Kohta 300tkm ajetussa Primerassa ei ole ongelmia vaikka koloa on vieri vieressä, myös tuulilasissa.

      Mistä senkin tietää ettei jossain EU direktiivissä sanota, että säästetään luontoa, ohennetaan lasia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taisin tehdä virheen

      Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      93
      4488
    2. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3106
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

      Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2859
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

      Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1645
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

      Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1442
    6. 450 000 ulosotossa

      Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1224
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

      Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      15
      967
    8. Miten suhtautuisit

      jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      184
      854
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

      En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      37
      818
    10. Miehen taloudellinen tilanne ja

      halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      17
      812
    Aihe