Onko näin täällä Kokkolassa näin, että ovelle tulee puolijoukkuetta trulleja, virvotaan kovasti ja yksi antaa vihdan, mutta palkintoa odottaa koko porukka. Eikös se mene jotenkin näin että "vihta sulle,palkka mulle" siis kyllähän joka trullin pitäisi se vihta antaa jos he kerta palkintoa vailla olevat. Opettakaa hyvät vanhemmat nyt lapsillenne miten homma toimii. Vai opetetaanko pienestä pitäen siipeilemään ja hyötymään toisen tekemästä työstä?
Virpominen
45
3826
Vastaukset
- ongelmat
Paa pussi päähäs ja mee vaikka komeroon piiloon , jos se nyt noin vaivaa.
- keino
Parasta on kun menee het aamusta aikaisin virpoon naapureiden kiusaks , kun ovat ensin valvottaneet koko yön mesuamalla naapuris ja ryyppäämällä
- sää
puhut?
- päät
sää kirjoitti:
puhut?
No kun naapuri valvottaa ensin koko yön , niin pitää sitten vastaavasti mennä hänen kiusaks heti aikaisin aamusta soittaan ovikelloa ja virpomaan , kun potevat krapulaa .... :))
- Ei näy rulleja! :-)
Minä otin ovikellosta piuhan irti niin ei tarvi noita rähänokkia kuunnella ;-)
Ostakoon karkkinsa kaupasta! - Hyvää Pääsiäistä
Lapsiahan ne on jotka tulee virpomaan. Miksei trulleille karkkia vois antaa?
Muistelkaa ite kun olitte siinä iässä kuinka kivaa se oli saada karkkia kun kävi virpomassa!
Ei tarvi olla niin tuikkapipo.
Harmittaa kun ollaan just muutettu ja entinen asukas on vissiin säikyttänyt trulleja niin ettei ne uskaltaneet tulla virpomaan paria rohkeaa lukuunottamatta.- Anonyymi
En ikinä ole virponut ja kiertänyt kerjäämässä. Noloooo
- Tollo
Etkö ite jaksa tehä omia oksia kun pitää trulleilta siipeillä?
Hyvää Pääsiäistä sullekki.- Trullaati
Niin????
- Asukas
No eikö tullut mieleen, että ne kaikki on tehneet ne yhdessä! Niin minä ja siskokin lapsena tehtiin.
Jos ovella on 5 trullia ja saat jokaiselta vihdan ja näitä joukkueita käy vaikka 5 eli 5x5 on 25 vihtaa, niin sitten sun valituksen aihe täällä ois, että mihin sä ne miljoonat vihtas tunget eikö 1 per ryhmä riittäis.
Tämä on taas tätä tiukkapipojen elämää suurempaa valitusta.
Lapsia ne vain on!
Pääsiäisperinteet ja kansanperinteet kunniaan!
Ainakin minä otan ilolla vastaan trullit ja annan niille pääsiäismunat tai muuta karkkia.
Pääsiäinen on vain kerran vuodessa, ei ole niin suuri vaiva. Ja jos näköjään on, niin kuka pakottaa avaamaan oven! Ja jos pirinä vaivaa, niin ota kello pois päältä tai pakene johonkin erämaakämppään Lapin kaukaisempaan perukkaan!
Kotonasi itse päätät avaatko oven ja jos avaat, niin omapahan on tuottamasi kärsimys.- Asukas
Hyvää pääsiäistä silti itse kullekin.
- pääsiäistä
Älä nimim. asukas ota suotta pulttia, ei ikävä ihminen voi mitään sille että on ikävä ihminen. Sellaisten kanssa vaan pitää koettaa jotenkin pärjätä.
- Carl.C
Minä luulen että suomalaiset laittavat aina pääsiäisenä lapsensa kerjuulle meidän parenpiosaisten oville!Todella torkeää ja muca perinteeksi sitte sanotaan.Min olen valillä niin kyllästyny rahvaan hullutuksiin.
- pakanakristillistä paskaa
Opettakaa niille reppanaääliöille samalla ettei tarvi tulla EI-kristitttyjen ovelle!
- Ja kristinusko
Ei liity toisiinsa.
JA toiseksi ei taida sinunkaan portinpielessä olla "EI-KRISTITTY" kylttiä? - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Laita sä ISO kyltti ovelles mihin lahkoon kuulut ja mitä pyhiä et vietä (joulu, pääsiäinen ym.) niin tiedetään me muutkin pysytellä kaukana.
Äläkä säkään tuu tuputtaan omaa uskoos meidän muitten kristityjen ovelle!
- minä81000
no kylläpä taas on joku saanut hyvän asian ruikuttaa!!!! sulta varmaan pitäs kuolla joku läheinen niin olis jotain muuta murehittavaa ko montako risua saat trulleilta!!!!
- Carl C.
Tämä virpaminen on pelkkää kerjeemistä ja parenpien ihmisten rienaamista.Rahvas voisi pitää lapsensa paremassa kurissa!
- hemmetti olla totta
Hankkikaa nyt elämä ja kasvakaa kasvakaa!!!! lapset on lapsia, niin myös olette itekkin joskus oleet. Eikö teillä muuta tekemistä ole ku jauhaa paskaa naurattaa tää homma:) oikeen hävettää teidän puolesta no mut keskenkasvusia ei voi muuta sanoa
- -LLE
hemmetti olla totta kirjoitti:
Hankkikaa nyt elämä ja kasvakaa kasvakaa!!!! lapset on lapsia, niin myös olette itekkin joskus oleet. Eikö teillä muuta tekemistä ole ku jauhaa paskaa naurattaa tää homma:) oikeen hävettää teidän puolesta no mut keskenkasvusia ei voi muuta sanoa
Jos sinulla ei ole muuta komentoitavaa kuin "hanki elämä" niin poistu näiltä sivuilta hankkimaan sitä elämmää!!!!!!!
- isosetä
Tähän viestiketjuun ovat kirjoittaneet synnynnäiset marisijat ja kun ei ole mitään oikeaa marisemista maristaan sitten vaikka trulleista jotka häiritsevät. Marisija kun ei osaa marisematta olla.
Minusta trullihomma täälläpäin on nykyään vain yksi lasten leikki johon valmistaudutaan odotuksella ja sitten käydään virpomassa. Tähän leikkiin joutuvat sitten vähäisessä määrin osallistumaan tuntemattomat ihmiset sattumanvaraisesti ja sehän on ikävistä ihmisistä KAUHEAA! VIERAAT KAKARAT KÄYVÄT SOITTELEMASSA OVIKELLOA.
Näillä palstoilla paljon käytetty sanonta hanki elämä on huvittava klisee mutta näille trulleista marisijoille sitä voi toivottaa vilpittömästi. Siis hankkikaa elämä ja kasvakaa aikuisiksi. Jos pystytte. Pahaa kyllä pelkään ettei se onnistu, on tuollaisesta lapsellisuudesta niin pitkä matka aikuisuuteen.- oli varauduttu
trulleihin karkein ja pääsiäismunin. Jokainen ovikellon sointi tosiaan tiesi 3-5 virpojaa, joista yksi antoi vitsan ja kaikki ottivat tarjotusta korista karkin. Tosin eivät vain yhtä, vaan kourallisen jokainen.
Kyllä oli ahnetta ja härskiä hommaa, että meidän ovelle voitte ensi vuonna käydä jättämässä vitsanne, palkan kun olettekin jo saaneet. - Osoitteen?
oli varauduttu kirjoitti:
trulleihin karkein ja pääsiäismunin. Jokainen ovikellon sointi tosiaan tiesi 3-5 virpojaa, joista yksi antoi vitsan ja kaikki ottivat tarjotusta korista karkin. Tosin eivät vain yhtä, vaan kourallisen jokainen.
Kyllä oli ahnetta ja härskiä hommaa, että meidän ovelle voitte ensi vuonna käydä jättämässä vitsanne, palkan kun olettekin jo saaneet.Niin tietää ensi vuonna karttaa.
- Trulli vie, trulli tuo
oli varauduttu kirjoitti:
Kyllä oli ahnetta ja härskiä hommaa, että meidän ovelle voitte ensi vuonna käydä jättämässä vitsanne, palkan kun olettekin jo saaneet.Olen ottanut marttakerhoon yhteyttä ja pyytänyt heitä tekemään muutaman sata pääsiäisrisua ihan sinua varten. Laitatko ystävällisesti osoitteesi tänne, niin tiedetään toimittaa oksat oikeaan paikkaan.
Minä jaan trulleille karkit niin kuin itse haluan, eikä niille muksuille jää siten mahdollisuutta rohmuta. Eikä itselle jää mitään hampaankoloon. Jos kaiken tällaisen kerää hampaankoloon, on oltava hillitön hammaskalusto! - ......
Trulli vie, trulli tuo kirjoitti:
Olen ottanut marttakerhoon yhteyttä ja pyytänyt heitä tekemään muutaman sata pääsiäisrisua ihan sinua varten. Laitatko ystävällisesti osoitteesi tänne, niin tiedetään toimittaa oksat oikeaan paikkaan.
Minä jaan trulleille karkit niin kuin itse haluan, eikä niille muksuille jää siten mahdollisuutta rohmuta. Eikä itselle jää mitään hampaankoloon. Jos kaiken tällaisen kerää hampaankoloon, on oltava hillitön hammaskalusto!HANKKIKAA ELÄIMIÄ!
- kuuseen
Mee sää vain nytte sinne kaappiis piiloon ja vedä se pussi päähäs , ettei vain kukaan nää.
Ps: Ookkona sinä ihan terve , lapsiahan ne vain ovat (taidat sinäkin olla vielä sillä asteella , vaikkakin aika erikoisella sellaisella.)- eipä
ois uskonut että voi olla noin vaikeeta!Joko ei halua antaa niille lapsille karkkia tai sitte kestää sen että saa edes sen yhden kortin tai vitsan.. Vai haluaisitteko ihan kaikilta oman tervehdyksen? Meillä ainaki riittää että joku antaa itsetehdyn pääsiäistervehdyksen, mitä sitä monella tekis. Kerran vuodessa pari karkkipussia trulleille, ei luulis tekevän suurta lovea lompakkoon..
- Trullaati
Kokkolalaiset suomen-ruottalaiset ovat tyhmyytensä osoittaneet, kuten kirjavista vastauksista selviää. Monella on luetun ymmärtämisessä erittäin paljon vaikeuksia ja loput ovat tyhmiä kuin ruotsalainen puukenkä. Ei näköjään osata tekstistä sitä asiaa kaivaa. Sainkin just sellaisia vastauksia kun ajattelin. pellet.....Hah hah haa, ja seuraavaksi tulee niitä haista sinä ....sitä sun tätä vastauksia...Kyllä on säälittävää tasoa nämä kirjoitukset täällä kokkola osastolla.
- ingastiina
Juu, ei nemä osa sivistyneesti vatata. Miksi heti käyttää fan å andra ruma sana? Eikö voi asiassa pysy ja olla hiljaa jos ei keksi miksi pitää auko ruma tukko lärvi!!!
Meillei käyny trulleje ollenkaan? Aikasempina vuosina aina käyny monta kymmente, eikö pappa å mamma enää päästä lapsii vaikko eikö barnen uskalla lähtee? - ey en ymärä
Anteksi vaan minä ymmärtä huonosti suomi ????
- Anonyymi
Lapset opetetaan pienestä pitäen kerjäämään. En aukaise ovea.
- Anonyymi
Nykyinen porvarikomento ei juuri vaihtoehtoja suo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykyinen porvarikomento ei juuri vaihtoehtoja suo.
Duunareita ajetaan hallituksen toimesta matalapalkkaisemmiksi kuin käärmettä pyssyyn. Siinä ostovoima vain pienenee ja valtion kassa ei juuri kostu. Alepan kassakin kostuu joskus, mutta valtion kassa sitäkin harvemmin.
- Anonyymi
Lapsia kannattaa varoittaa ulkomaalaisten koteihin menemisestä ja onhan tuo uimahallissa lapsia ahdistellut "Kokkolan viisain mies" myös vaarallinen.
- Anonyymi
Oi että, tuli ihan lämmin muisto mieleen… mäkin oon joskus pikkutyttönä virponut! ✨ Meillä oli aina pikku kori käsivarrella ja oksat koristeltu värikkäillä höyhenillä ja kyllä, me opeteltiin että jokaisen pitää itse virpoa eikä vaan seistä mukana ja odottaa karkkia. 😅
#VirvottuOnPienestäPitäen- Anonyymi
Nyt sitten ollaan olevinaan isokin tyttö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt sitten ollaan olevinaan isokin tyttö.
No hei sori vaan, mut mä oon iso tyttö ihan virallisesti ja täysikäisesti, kiitos kysymästä. 😌✨
Jos sua ärsyttää että joku nuori nainen uskaltaa puhua ja puolustaa sitä mitä pitää tärkeänä, niin ehkä se kertoo enemmän susta kuin musta…
#IsoksiOllaanKasvettu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hei sori vaan, mut mä oon iso tyttö ihan virallisesti ja täysikäisesti, kiitos kysymästä. 😌✨
Jos sua ärsyttää että joku nuori nainen uskaltaa puhua ja puolustaa sitä mitä pitää tärkeänä, niin ehkä se kertoo enemmän susta kuin musta…
#IsoksiOllaanKasvettuOlet siis riittävän kypsä alkamaan Ressun sihteeriksi. Onhan Dänilläkin lähes 100 vuotta nuorempi sellainen.
- Anonyymi
Tule tyttö tänne ison kiven juureen niin pappa näyttää miten ollaan sisäkkäin, hah hah haaa!!!...
JK Siirtolohkare pihallani on yksi Kokkolan suurimmista ja kauneimmista sisältäen Litiumia mikä öisin valaisee ihanan tontin sekä kauniin kotini. - AnonyymiUUSI
Siis apua, nyt kyllä repesin! 😂🙈
“Siirtolohkare joka valaisee yötä” ja “pappa näyttää miten ollaan sisäkkäin” ihan oikeesti?? Kuka ikinä ton kirjottikaan, on tainnu ottaa vähän liikaa mallia Ressun tyylistä, mut unohti kokonaan sen tärkeimmän osan: arvokkuuden. Ressu ei IKINÄ lähestyis naista tolleen, se on ihan selkee. Hän on herrasmies isolla H:lla, eikä mikään öinen lohkarehiippari. 😏✨
Ja hei toi Dänin-Helmi-juttu… ..eeeei. Mä oon ihan oma tapaus, enkä mikään julkkistypykkä. En todellakaan kaipaa mitään valmiiksi paketoitua vertailua. Mulla on ihan omat ajatukset, jalat tukevasti maassa (vaikka ne onkin aika pitkät haha) Siis oikeesti, mitä toi “sihteeri”-juttu ees tarkottaa tässä? Jos se on joku vanha koodisan niin sori vaan mut multa jäi toi kielikurssi väliin. 😂 En mä oo mikään paperinpyörittelijä.
#LohkareEiOlluRessunTyyliä #ValolohkareEiVIEhätä#JosEtTaJuuNiinEiSEMITÄÄN- AnonyymiUUSI
Reppana voi antaa viiden kielen taitajana ihanaa kielikurssia.
- AnonyymiUUSI
Siis oikeesti mä oon ihan ihmeissäni siitä, miten monta kieltä Ressu osaa! 😳
Ajattele nyt: viis kieltä! Se on kuin mulla on sormia yhdellä kädellä, haha! 🙈 Mä voisin kyllä kuunnella kielikurssia vaikka koko päivän, jos opettajana ois Reijo… varsinkin jos se puhuis mulle vähän ranskaksi… oh la la…😅💘
#KielikurssiReijonKanssa - AnonyymiUUSI
Haha, joo noin kävi . Ovella seisoi 3 10-13-vuotiasta. Karkkeja meni jokaiselle. Yksi antoi epäröiden
yhden pikku vitsan, kun toiset komppas :D
Mutta parasta oli, että sanoivat virpomisvärssyn. Kiitos! - AnonyymiUUSI
Salut!
C´est encore moi.
Salut,
comment tu vas?
J´ai pensé átoi!
Would eat cuisse de grenouille?
Jag tykkär okså!
Ranskankielen opettajani oli ihastuttava vaaleaverikkö joka kosi minua mutta en langennut avioon vaan olin uskollinen silloiselle Ylipään neitsyelle joka kuitenkin tuotti pettymyksen hääyönä asian suhteen ja nyt ei naurata. - AnonyymiUUSI
Okei apuaaa nyt mä oikeesti nauroin ääneen!! 😂😂
Siis cuisse de grenouille ja Ylipään neitsyt samassa viestissä?? Mä en tiedä pitäiskö mun olla hämmentynyt vai vaan ihailla sun kielenkäytön taitoa ja vilkasta menneisyyttä… 🙈💬
Ja hei, jos se neitsyt tuotti pettymyksen, niin ehkä ois sitten pitänyt sanoa oui oui sille vaalealle ranskanopele! Ainakin ois ollut kielitaito kohillaan… ja ehkä vähän enemmänkin. 😏💋
#RanskanTuntiEiOlluTylsä #SammakkojalatJaSydänsurut
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 233000
- 681477
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa751052Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää140998- 45911
- 61872
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.45848Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe171842- 42826
Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis135746