Löytyykö mistään (netistä,uusintapainoksina ...?)amerikkalaisia sota-ajan sarjakuvia missä Teräsmies, Batman , Aku Ankka , Mikki ja muut taistelevat natseja ja japseja vastaan.
Sota-ajan propagandaa
1
247
Vastaukset
- Josef Kay.
En tiedä amerikkalaisesta propagandasta muuta, kuin että Disney teki joitakin animaatioelokuvia, kuten "Führer`s face". Siinä Aku Ankka elää ankeaa elämää Kolmannessa valtakunnassa. Elokuva ilmestyi vuonna 1943. Katso kuva:
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Der_Fuehrer's_Face.jpg
Myös vastapuolella osattiin. Tintti-sarjakuvien piirtäjä Herge työskenteli belgialaisessa lehdessä, joka oli yhteistyössä saksalaiset miehityshallinnon kanssa. Hänen tuolloin piirtämänsä Tintti-sarjakuvat olivat yleensä epäpoliittisia, lukuun ottamatta joitakin sympatian osoituksia Kolmannelle valtakunnalle.
Teoksessa "Salaperäinen tähti" Tintti lähtee valtaamaan valtaamaan mereen pudonnutta meteoriittia Euroopan nimissä. Kilpaileva tutkimusryhmä taas on amerikkalainen. II maailmansodan jälkeen viittaukset pahojen tyyppien retkikunnan amerikkalaisuuteen poistettiin häveliäästi.
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Shooting_Star
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503834
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342791Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262438- 201869
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51799- 1851756
- 271477
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3861459Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91238