Kuka tuntee?

Mietintöön....

Tunnetko Oikeasti tyhmiä ihmisiä? Miten tyhmyys ilmenee?
Mistäköhän tällainen tyhmyys johtuu? Onko heille vain osunut paskat geenit vai voiko syy löytyä esim. traumaattisesta lapsuusajasta?

13

1060

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sani

Tyhmyys = ajattelemattomuutta?!

• Ymmärtääkseni tyhmä ihminen ei ole tuhma/paha/agressiivinen/hörhö.
      Tarkoitatko ehkä synnynnäistä vajaaälyisyyttä?

Lyhyt "pinna" varmasti ajoittain kostautuu monille meistä, kuten joku jo mainitsi, ajattelemattomana käytöksenä, mutta koko ajan tyhmä..?
      Kuvaile minulle "tyhmä" ihminen - käytös/teot...
      Kerron sitten heti, josko sellainen olen tai jonkun tunnen ;)

• Mama

Minun lapseni on yleisen mittapuun mukaan tyhmä. Hänen älykkyytensä on keskittynyt yhdelle osa-alueelle. Taidanpa kuvata sitä osa-aluetta neroudeksi. Jos me muut emme ole älykkäitä hänen nerouden sarallansa, olemmemeko me tyhmiä? Onko hänellä oikeus kutsua meitä tyhmiksi, koska emme ymmärrä häntä? Vai meillä oikeus kutsua häntä tyhmäksi, koska hän ei aina ymmärrä meitä.

Voiko kukaan ei-tyhmä kutsua näitä maan päällä asuvia enkeleitä tyhmiksi? Minusta he ovat pyyteettömiä hyväntahdonlähettiläitä, joille rikkaudet ja kauneudet eivät merkitse mitään, vain ihmisen hyvyys ratkaisee.

Määrittele ensin sana tyhmä, niin minä näytän sinulle sellaisen ;)

• oikeella tavalla

tyhmä, niin ei tule stressiä. Tyhmänä on kiva olla.
      Ottaa vaan olutta ja elelee keposesti.

• Osa tästä meidän ikäluokasta, varmaan muistaa kyseisen tv elokuvan. Jossa kaksi veljestä vei kolmatta veljeään, traktorilla hullujen huoneelle. Hänestä kun tuo tyhmyys paistoi oikein kunnolla läpi pään.Taisi vain olla koko veljes sarjan viisain kaveri, lopuksi. Muutenkin koko elokuva oli suomalaisen tyhmyyden analysoinnissa kohtuu hyvä. Vieläkin hymyilyttää kun muistelee.
      Onko muuten tietämättömyys tyhmyyttä? Olenko minä tyhmenpi, vain kansakoulun käyneenä. Kun joku jolla on oppiarvo?

• SaNainen

Tyhmyyttä ei mielestäni ole vajaaälyisyys, kouluttamattomuus eikä mielenterveyden ongelmat, vaan kyvyttömyys ymmärtää syyseuraussuhteita (esimerkiksi omien tekojensa seurauksia) tai tajuta pienten asioiden merkitystä kokonaisuudessa ja päinvastoin. Samoin tyhmyyttä on se, että itsepäisesti pitää kiinni jostain mielipiteestä tai pinttymästä vaikka tosiasiat osoittavat toista.
      Valitettavasti tyhmyyteen liittyy usein jonkilainen pahansuopuus: koska itse on kykenemätön ymmärtämään miksi esimerkiksi ei ole onnistunut elämässäään kovin hyvin (omien valintojensa seurauksena) syy täytyy olla jossakin toisessa ihmisessä.

Sellainen leppoisa tyhmyys, mitä tuossa edellä joku kuvaili olisikin kadehdittava ominaisuus: olisi kiinnostunut vain omista asioistaan eikä kantaisi huolta huomisesta (olisiko sitten siinä tapauksessa enää tyhmä?)

• Tyhmän määritelmä!

Olit näköjään järjestyksesä toinen, joka ymmärsi täsmälleen millainen on TYHMÄ ihminen.

Tässä muillekin tiivistelmä:

"...kyvyttömyys ymmärtää syyseuraussuhteita (esimerkiksi omien tekojensa seurauksia) tai tajuta pienten asioiden merkitystä kokonaisuudessa ja päinvastoin. Samoin tyhmyyttä on se, että itsepäisesti pitää kiinni jostain mielipiteestä tai pinttymästä vaikka tosiasiat osoittavat toista.
        Valitettavasti tyhmyyteen liittyy usein jonkilainen pahansuopuus: koska itse on kykenemätön ymmärtämään miksi esimerkiksi ei ole onnistunut elämässäään kovin hyvin (omien valintojensa seurauksena) syy täytyy olla jossakin toisessa ihmisessä."

Oli järkkyä lukea kuinka joku puhui vajaaälyisestä lapsestaan luullen, että sellaisesta on kysymys. Olen pahoillani jos hän kokee laspensa tyhmäksi ja "geeninsä paskoiksi." Toivon että hän voi elää asian kanssa ilman että asettuu välittömästi kiivaasti puolustamaan itseän ja lastaan.

Itse (aloittaja tälle viestiketjulle) en tunne kuin yhden kuvatunlaisen.
        Hulluinta asiassa oli se, että tyhmistyi koko ajan lisää tai sitten minä vuosien saatossa viisastuin ja eroavuus näkyi selvempänä (tutustuimme melkoisen nuorina).

Muutoin olen onnistunut välttelemään tyhmiä.

• SaNainen
        Tyhmän määritelmä! kirjoitti:

Olit näköjään järjestyksesä toinen, joka ymmärsi täsmälleen millainen on TYHMÄ ihminen.

Tässä muillekin tiivistelmä:

"...kyvyttömyys ymmärtää syyseuraussuhteita (esimerkiksi omien tekojensa seurauksia) tai tajuta pienten asioiden merkitystä kokonaisuudessa ja päinvastoin. Samoin tyhmyyttä on se, että itsepäisesti pitää kiinni jostain mielipiteestä tai pinttymästä vaikka tosiasiat osoittavat toista.
        Valitettavasti tyhmyyteen liittyy usein jonkilainen pahansuopuus: koska itse on kykenemätön ymmärtämään miksi esimerkiksi ei ole onnistunut elämässäään kovin hyvin (omien valintojensa seurauksena) syy täytyy olla jossakin toisessa ihmisessä."

Oli järkkyä lukea kuinka joku puhui vajaaälyisestä lapsestaan luullen, että sellaisesta on kysymys. Olen pahoillani jos hän kokee laspensa tyhmäksi ja "geeninsä paskoiksi." Toivon että hän voi elää asian kanssa ilman että asettuu välittömästi kiivaasti puolustamaan itseän ja lastaan.

Itse (aloittaja tälle viestiketjulle) en tunne kuin yhden kuvatunlaisen.
        Hulluinta asiassa oli se, että tyhmistyi koko ajan lisää tai sitten minä vuosien saatossa viisastuin ja eroavuus näkyi selvempänä (tutustuimme melkoisen nuorina).

Muutoin olen onnistunut välttelemään tyhmiä.

kopioda sama teksti heti perään uudelleen :D

Ymmärsin lapsestaan kertovan naisen kirjoituksen olevan enemmänkin aiheelle herkistyneen äidin puolustuspuheenvuoro,-ehkä hän pelkää joutuvansa(tai on peräti joutunut) kuulemaan kuinka ymmärtämättömät kanssaihmiset kutsuvat hänen lastaan tyhmäksi.

Tyhmyys on aika vallitseva ominaisuus, tämän voinee todistaa kaikki asiakaspalvelutyötä tekevät, jotka joutuvat vastaanottamaan ihmisten tunteita erilaisten pettymysten kohdatessa. Joskus tosin äärimmäistä ilkeyttä ja toisten tunteista piittaamattomuutta voi olla vaikea erottaa tyhmyydestä...

• keskiyonkehraaja

Se ihminen jota katson aamuisin peilistä, on onneksi täysin vieras.
      Joskus ihmettelen miksi hänen kuvansa on meidän peilissä...

• viiniäkö? kyllä kiitos.

Tunnen "tyhmän" naisen, sanoisinko blondin... Häntä ei ole siunattu kovin loogisella ajattelukyvyllä ja hänelle elämä on suhteellisen helppoa ja vaivatonta. Joskus salaa kadehdinkin hänen iloisuuttaan ja valoisuuttaan, sillä hän ei näe huomisessa mustia pilviä lainkaan. Tämä ns. tyhmä nainen on tyytyväinen elämäänsä, toisin kuin moni muu, joka pitää itseään kovinkin fiksuna....

• tuffe

kapeakatsoisuus? Sellaisia ainakin tunnen. Johtuiskohan vaan harjoituksen puutteesta? Vai onko se empatian puute?

• näen saman tyhmän ihmisen kuvan. Tunnistan ne mistä tahansa peilistä.

• tunnenko heh

mikä kysymys,kyllä montakin...mutta eräs on tässä päälinmäisenä,kun oma ukko haukku mut paskaksi kassajonossa,siin olin että täh,tosta vaan...no se ukko onkin nytten vapaa,ei auttan selitykset,tyhmyydestä saa maksaa...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe