Jep, eli tyhjäkäynti veivaa 800-1500-välillä ja monesti sammuu, kun antaa kahvaa nopeasti ja myös röpeltää 3000-5000rpm -välillä kun kiihdyttää.
Ilmeisesti on tyyppivikoja: kaasuttimien o-renkaat huonoa materiaalia, neulat kuluneet jne...
Onko jollain neuvoja tähän onkelmaan? ..kokemuksia????
Minkä kokoisia muuten on suuttimet "viritys"sarjoissa, joita ko. malliin on saatavilla, kannattaako vaihtaa?
Muuten rassi vääntää ja kiertää, mutta kaupinkiajo, ..TUTTAA!!
GSX750F -92 Tyhjäkäyntiongelma
10
6318
Vastaukset
- SuzukiTietoToimisto
Jos kaasuttimen o-renkaat on kuluneet pyörä yleensä merkkaa reviirinsä tai sitten piereskelee putkeen. Neulat jos on kuluneet niin kulutus kasvaa ja kiihdytettäessä pukkaa vähän mustaa putkesta.
Suosittelen kaasuttimien irroitusta/puhdistusta/tarkastusta/kunnostusta ja synkronointia jolloin mahdolliset ilmavuodot myös selviävät.- kaasarit
elikkä synkronoi kaasarit.
ja tarkasta jokainen kaasarin kumi kurkku ettei ole halki lemmarin alta.
- Makke
Kiitos vastauksista!
Laitoin kaasuttimet atomeiksi ja tutkin kaikki vikamahdolliset ja suurin epäilykseni vuodolle on kaasuläppien akselitiivistys, akseli vähän tietty jo klappaa tämän ikäisessä, mutta kuitutiiviste oli aikansa elänyt.
Eli uudet tiivisteet ja o-renkaat ja ehkä "viritys"suuttimet. Sitten synkronointi ja ristinmerkki perään. - gsx1400 nykyään
onko suisasi tuonti vehe?
oon törmänny ilmiöön parikin kertaa, omassa ja tutun 750f:ssä. molemmat -92.
jostai syystä saksassa tukkivat tyhjäkäynti suuttimen kumi tulpalla. eli silloin tyhjäkäynti ja siirtymävaiheen piiri pois pelistä. mulla oli vaihettu 120 pää suuttimet ja kaverilla oli porattu isommaksi.
ja täytyy myöntää että veti silloin varsinkin kierroksilla paremmin kuin ilman kumi tulppia.
kun tulpat otti pois ni pää suuttimet piti vaihtaa pienempään vaikka oli vapaavirtaus suodatin, pyrki tukehtumaan.
tarkista!- sama
väittäisin että 115 suutin ois aika sopiva ilman tulppia, vakio on 105. tosin pitää ottaa huomioon että tein ruostuneista vakio pöntöistä ite suorat vaimentimet.
pikku vinkki: 38mm rosteriputki menee suoraan sisäkkäin alkukäyriltä tuleviin putkiin.
tein reikäputken poraamalla mut on tosi työläs porata 4000kpl 4mm reikää ja jäysteitä jää ihan pirusti, hioin ne pois. poria meni yli 10kpl ku rosteri tuppas lämpeemään. mut homma kannatti, tuli just mun korvaan mieluisa saundi... - Makke
sama kirjoitti:
väittäisin että 115 suutin ois aika sopiva ilman tulppia, vakio on 105. tosin pitää ottaa huomioon että tein ruostuneista vakio pöntöistä ite suorat vaimentimet.
pikku vinkki: 38mm rosteriputki menee suoraan sisäkkäin alkukäyriltä tuleviin putkiin.
tein reikäputken poraamalla mut on tosi työläs porata 4000kpl 4mm reikää ja jäysteitä jää ihan pirusti, hioin ne pois. poria meni yli 10kpl ku rosteri tuppas lämpeemään. mut homma kannatti, tuli just mun korvaan mieluisa saundi...Joskus mopo on Saksanmaalta tuotu ja tyhjäkäyntipiirin suutin onkin kanavaansa tulpattu, mutta itse suutinkolossa on pieni reikä pääsuutinputkeen, josta se ottaa soppaa .
Tarkoitus huomenna laittaa kaasarit takas kiinni 115-pääsuuttimilla (Dynojet), mutta pitänee pähkäillä kyllä tuota tulpan poistamista.
Sitä puoltaa kyllä sarjassa mukana tulleet neulat, jotka muotonsa takia eivät ehkä ohivirtaa suutinputken pikku kanavasta tyhjäkäyntipuolelle.
Tuo läpivirtausvinkki pöntöille voisi olla kyllä myös vaihtoehto, mutta poraamaan en ..vetti rupea (kokemusta haponkestävän poraamisesta), vaan teen ehkä mielummin tiheäsilmäisestä haponkestävästä/rst -verkosta "putken", johon sitten pätkät päihin. - sama jätkä
Makke kirjoitti:
Joskus mopo on Saksanmaalta tuotu ja tyhjäkäyntipiirin suutin onkin kanavaansa tulpattu, mutta itse suutinkolossa on pieni reikä pääsuutinputkeen, josta se ottaa soppaa .
Tarkoitus huomenna laittaa kaasarit takas kiinni 115-pääsuuttimilla (Dynojet), mutta pitänee pähkäillä kyllä tuota tulpan poistamista.
Sitä puoltaa kyllä sarjassa mukana tulleet neulat, jotka muotonsa takia eivät ehkä ohivirtaa suutinputken pikku kanavasta tyhjäkäyntipuolelle.
Tuo läpivirtausvinkki pöntöille voisi olla kyllä myös vaihtoehto, mutta poraamaan en ..vetti rupea (kokemusta haponkestävän poraamisesta), vaan teen ehkä mielummin tiheäsilmäisestä haponkestävästä/rst -verkosta "putken", johon sitten pätkät päihin.jäi aikanaan vähä testit kesken joten kuulisin mielellään miten pelaa noilla suuttimilla ja neuloilla. neulat tahtoo muutenkin mennä vaihtoon ku tuppaa kulumaan voimakkasti. mulla oli pönttöjen sisustaa "porailtu" ja korroosio oli irroitellu osia joten pöntöt oli helppo tyhjentää ku leikkasin päätyn saumastaan irti. reikäputkelle tein sovite rikat päätyyn ja reikäputki tuli kiinni vain päätyyn, 38mm rosteri putki meni pöntön alkupäässä jotain 15mm sisäkkäin. lopuks vaan villojen ja verkon kans paikoilleen ja hitsasin kiinni. laitoin märän puuvilla kankaan rosterin suojaksi hitsatessa. lopputulos yllätti tekijänsäkin kun maalasin päätyn mattamustalla ja löin mopon tulille.
- Makke
sama jätkä kirjoitti:
jäi aikanaan vähä testit kesken joten kuulisin mielellään miten pelaa noilla suuttimilla ja neuloilla. neulat tahtoo muutenkin mennä vaihtoon ku tuppaa kulumaan voimakkasti. mulla oli pönttöjen sisustaa "porailtu" ja korroosio oli irroitellu osia joten pöntöt oli helppo tyhjentää ku leikkasin päätyn saumastaan irti. reikäputkelle tein sovite rikat päätyyn ja reikäputki tuli kiinni vain päätyyn, 38mm rosteri putki meni pöntön alkupäässä jotain 15mm sisäkkäin. lopuks vaan villojen ja verkon kans paikoilleen ja hitsasin kiinni. laitoin märän puuvilla kankaan rosterin suojaksi hitsatessa. lopputulos yllätti tekijänsäkin kun maalasin päätyn mattamustalla ja löin mopon tulille.
Suutinsarjasta asensin pienimmät eli 116 -suutimet, tämän jälkeen testasin ja vaikutti vielä vaativan lisää soppaa ja nostin neulat lähes tappiin ja johan alkas "totteleen". Tyhjäkäyntisuuttimen peittävät kumitulpat jätin sitten kuitenkin oaikoilleen. Neulat oli kulunu tyvestään lähes puolet poikkipinta-alastaan, eli oli aikakin vaihtaa. Tyhjäkäynti on nyt hyvä mutta ei kiitetävä, joutuu vielä synkronoimaan oikein kunnon paine-ero mittarin kanssa. Äänenvaimennin projekti kyylä kiinostais, mutta ei kertakaikkiaan kerkeä puuhastella, kattoo ny kesälomalla...
- minä taas
Makke kirjoitti:
Suutinsarjasta asensin pienimmät eli 116 -suutimet, tämän jälkeen testasin ja vaikutti vielä vaativan lisää soppaa ja nostin neulat lähes tappiin ja johan alkas "totteleen". Tyhjäkäyntisuuttimen peittävät kumitulpat jätin sitten kuitenkin oaikoilleen. Neulat oli kulunu tyvestään lähes puolet poikkipinta-alastaan, eli oli aikakin vaihtaa. Tyhjäkäynti on nyt hyvä mutta ei kiitetävä, joutuu vielä synkronoimaan oikein kunnon paine-ero mittarin kanssa. Äänenvaimennin projekti kyylä kiinostais, mutta ei kertakaikkiaan kerkeä puuhastella, kattoo ny kesälomalla...
kokeilet ilman kumi tulppia ni kerropa miten pelaa kierroksilla. tutulla on edelleen se 750 jotta liiasta tiedosta ei haittaa, se nykii yli 9000 kierroksilla joten ois tarkoitus laittaa pelaan kunnolla.
mullahan oli ne 120 suuttimet ja vakio putsarilla tukehtu kuumalla ilmalla, sitte ku vaparin laitoin ni rupes vetämään hyvin. siihen jäi paikoilleen 112.5 suuttimet mut ei se niillä tykki ollu, ei kiertäny puhtaasti. syttypyörän kans ei pelannu kierroksilla, alavääntö hiukan parani, jätin vakion paikoilleen.
- Anonyymi
Mitä ongelmia tai haasteita luvassa jos irrotan kaasarit toisistaan? Polttoaineputkia mietin, irtoaako nätisti ja istuuko takaisin? Mitä huomioida? Tykkäisin saada varmasti kaasarit puhdistettua eikä mahdu pakettina ultraäänipesuriin. Kyseessä 80 luvun GSX 750 E, kolmatta mallisukupolvea moottorin numeron perusteella..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta791957Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181743- 161604
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin201346Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61262En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121254hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121236Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu451213Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää101202Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291181