GSX750F -92 Tyhjäkäyntiongelma

Makke

Jep, eli tyhjäkäynti veivaa 800-1500-välillä ja monesti sammuu, kun antaa kahvaa nopeasti ja myös röpeltää 3000-5000rpm -välillä kun kiihdyttää.

Ilmeisesti on tyyppivikoja: kaasuttimien o-renkaat huonoa materiaalia, neulat kuluneet jne...

Onko jollain neuvoja tähän onkelmaan? ..kokemuksia????

Minkä kokoisia muuten on suuttimet "viritys"sarjoissa, joita ko. malliin on saatavilla, kannattaako vaihtaa?

Muuten rassi vääntää ja kiertää, mutta kaupinkiajo, ..TUTTAA!!

10

7096

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuzukiTietoToimisto

      Jos kaasuttimen o-renkaat on kuluneet pyörä yleensä merkkaa reviirinsä tai sitten piereskelee putkeen. Neulat jos on kuluneet niin kulutus kasvaa ja kiihdytettäessä pukkaa vähän mustaa putkesta.
      Suosittelen kaasuttimien irroitusta/puhdistusta/tarkastusta/kunnostusta ja synkronointia jolloin mahdolliset ilmavuodot myös selviävät.

      • kaasarit

        elikkä synkronoi kaasarit.
        ja tarkasta jokainen kaasarin kumi kurkku ettei ole halki lemmarin alta.


    • Makke

      Kiitos vastauksista!

      Laitoin kaasuttimet atomeiksi ja tutkin kaikki vikamahdolliset ja suurin epäilykseni vuodolle on kaasuläppien akselitiivistys, akseli vähän tietty jo klappaa tämän ikäisessä, mutta kuitutiiviste oli aikansa elänyt.
      Eli uudet tiivisteet ja o-renkaat ja ehkä "viritys"suuttimet. Sitten synkronointi ja ristinmerkki perään.

    • gsx1400 nykyään

      onko suisasi tuonti vehe?
      oon törmänny ilmiöön parikin kertaa, omassa ja tutun 750f:ssä. molemmat -92.
      jostai syystä saksassa tukkivat tyhjäkäynti suuttimen kumi tulpalla. eli silloin tyhjäkäynti ja siirtymävaiheen piiri pois pelistä. mulla oli vaihettu 120 pää suuttimet ja kaverilla oli porattu isommaksi.
      ja täytyy myöntää että veti silloin varsinkin kierroksilla paremmin kuin ilman kumi tulppia.
      kun tulpat otti pois ni pää suuttimet piti vaihtaa pienempään vaikka oli vapaavirtaus suodatin, pyrki tukehtumaan.
      tarkista!

      • sama

        väittäisin että 115 suutin ois aika sopiva ilman tulppia, vakio on 105. tosin pitää ottaa huomioon että tein ruostuneista vakio pöntöistä ite suorat vaimentimet.
        pikku vinkki: 38mm rosteriputki menee suoraan sisäkkäin alkukäyriltä tuleviin putkiin.
        tein reikäputken poraamalla mut on tosi työläs porata 4000kpl 4mm reikää ja jäysteitä jää ihan pirusti, hioin ne pois. poria meni yli 10kpl ku rosteri tuppas lämpeemään. mut homma kannatti, tuli just mun korvaan mieluisa saundi...


      • Makke
        sama kirjoitti:

        väittäisin että 115 suutin ois aika sopiva ilman tulppia, vakio on 105. tosin pitää ottaa huomioon että tein ruostuneista vakio pöntöistä ite suorat vaimentimet.
        pikku vinkki: 38mm rosteriputki menee suoraan sisäkkäin alkukäyriltä tuleviin putkiin.
        tein reikäputken poraamalla mut on tosi työläs porata 4000kpl 4mm reikää ja jäysteitä jää ihan pirusti, hioin ne pois. poria meni yli 10kpl ku rosteri tuppas lämpeemään. mut homma kannatti, tuli just mun korvaan mieluisa saundi...

        Joskus mopo on Saksanmaalta tuotu ja tyhjäkäyntipiirin suutin onkin kanavaansa tulpattu, mutta itse suutinkolossa on pieni reikä pääsuutinputkeen, josta se ottaa soppaa .
        Tarkoitus huomenna laittaa kaasarit takas kiinni 115-pääsuuttimilla (Dynojet), mutta pitänee pähkäillä kyllä tuota tulpan poistamista.
        Sitä puoltaa kyllä sarjassa mukana tulleet neulat, jotka muotonsa takia eivät ehkä ohivirtaa suutinputken pikku kanavasta tyhjäkäyntipuolelle.

        Tuo läpivirtausvinkki pöntöille voisi olla kyllä myös vaihtoehto, mutta poraamaan en ..vetti rupea (kokemusta haponkestävän poraamisesta), vaan teen ehkä mielummin tiheäsilmäisestä haponkestävästä/rst -verkosta "putken", johon sitten pätkät päihin.


      • sama jätkä
        Makke kirjoitti:

        Joskus mopo on Saksanmaalta tuotu ja tyhjäkäyntipiirin suutin onkin kanavaansa tulpattu, mutta itse suutinkolossa on pieni reikä pääsuutinputkeen, josta se ottaa soppaa .
        Tarkoitus huomenna laittaa kaasarit takas kiinni 115-pääsuuttimilla (Dynojet), mutta pitänee pähkäillä kyllä tuota tulpan poistamista.
        Sitä puoltaa kyllä sarjassa mukana tulleet neulat, jotka muotonsa takia eivät ehkä ohivirtaa suutinputken pikku kanavasta tyhjäkäyntipuolelle.

        Tuo läpivirtausvinkki pöntöille voisi olla kyllä myös vaihtoehto, mutta poraamaan en ..vetti rupea (kokemusta haponkestävän poraamisesta), vaan teen ehkä mielummin tiheäsilmäisestä haponkestävästä/rst -verkosta "putken", johon sitten pätkät päihin.

        jäi aikanaan vähä testit kesken joten kuulisin mielellään miten pelaa noilla suuttimilla ja neuloilla. neulat tahtoo muutenkin mennä vaihtoon ku tuppaa kulumaan voimakkasti. mulla oli pönttöjen sisustaa "porailtu" ja korroosio oli irroitellu osia joten pöntöt oli helppo tyhjentää ku leikkasin päätyn saumastaan irti. reikäputkelle tein sovite rikat päätyyn ja reikäputki tuli kiinni vain päätyyn, 38mm rosteri putki meni pöntön alkupäässä jotain 15mm sisäkkäin. lopuks vaan villojen ja verkon kans paikoilleen ja hitsasin kiinni. laitoin märän puuvilla kankaan rosterin suojaksi hitsatessa. lopputulos yllätti tekijänsäkin kun maalasin päätyn mattamustalla ja löin mopon tulille.


      • Makke
        sama jätkä kirjoitti:

        jäi aikanaan vähä testit kesken joten kuulisin mielellään miten pelaa noilla suuttimilla ja neuloilla. neulat tahtoo muutenkin mennä vaihtoon ku tuppaa kulumaan voimakkasti. mulla oli pönttöjen sisustaa "porailtu" ja korroosio oli irroitellu osia joten pöntöt oli helppo tyhjentää ku leikkasin päätyn saumastaan irti. reikäputkelle tein sovite rikat päätyyn ja reikäputki tuli kiinni vain päätyyn, 38mm rosteri putki meni pöntön alkupäässä jotain 15mm sisäkkäin. lopuks vaan villojen ja verkon kans paikoilleen ja hitsasin kiinni. laitoin märän puuvilla kankaan rosterin suojaksi hitsatessa. lopputulos yllätti tekijänsäkin kun maalasin päätyn mattamustalla ja löin mopon tulille.

        Suutinsarjasta asensin pienimmät eli 116 -suutimet, tämän jälkeen testasin ja vaikutti vielä vaativan lisää soppaa ja nostin neulat lähes tappiin ja johan alkas "totteleen". Tyhjäkäyntisuuttimen peittävät kumitulpat jätin sitten kuitenkin oaikoilleen. Neulat oli kulunu tyvestään lähes puolet poikkipinta-alastaan, eli oli aikakin vaihtaa. Tyhjäkäynti on nyt hyvä mutta ei kiitetävä, joutuu vielä synkronoimaan oikein kunnon paine-ero mittarin kanssa. Äänenvaimennin projekti kyylä kiinostais, mutta ei kertakaikkiaan kerkeä puuhastella, kattoo ny kesälomalla...


      • minä taas
        Makke kirjoitti:

        Suutinsarjasta asensin pienimmät eli 116 -suutimet, tämän jälkeen testasin ja vaikutti vielä vaativan lisää soppaa ja nostin neulat lähes tappiin ja johan alkas "totteleen". Tyhjäkäyntisuuttimen peittävät kumitulpat jätin sitten kuitenkin oaikoilleen. Neulat oli kulunu tyvestään lähes puolet poikkipinta-alastaan, eli oli aikakin vaihtaa. Tyhjäkäynti on nyt hyvä mutta ei kiitetävä, joutuu vielä synkronoimaan oikein kunnon paine-ero mittarin kanssa. Äänenvaimennin projekti kyylä kiinostais, mutta ei kertakaikkiaan kerkeä puuhastella, kattoo ny kesälomalla...

        kokeilet ilman kumi tulppia ni kerropa miten pelaa kierroksilla. tutulla on edelleen se 750 jotta liiasta tiedosta ei haittaa, se nykii yli 9000 kierroksilla joten ois tarkoitus laittaa pelaan kunnolla.
        mullahan oli ne 120 suuttimet ja vakio putsarilla tukehtu kuumalla ilmalla, sitte ku vaparin laitoin ni rupes vetämään hyvin. siihen jäi paikoilleen 112.5 suuttimet mut ei se niillä tykki ollu, ei kiertäny puhtaasti. syttypyörän kans ei pelannu kierroksilla, alavääntö hiukan parani, jätin vakion paikoilleen.


    • Anonyymi

      Mitä ongelmia tai haasteita luvassa jos irrotan kaasarit toisistaan? Polttoaineputkia mietin, irtoaako nätisti ja istuuko takaisin? Mitä huomioida? Tykkäisin saada varmasti kaasarit puhdistettua eikä mahdu pakettina ultraäänipesuriin. Kyseessä 80 luvun GSX 750 E, kolmatta mallisukupolvea moottorin numeron perusteella..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 20v on otettu kiinni

      Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      308
      11172
    2. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      30
      3180
    3. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      78
      3033
    4. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      95
      2741
    5. 89
      2601
    6. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

      https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      154
      2321
    7. Savonlinnan murhapolttaja romani

      Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      271
      2212
    8. Ei me taideta

      Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1471
    9. Kun aika on oikea niin

      Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1435
    10. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

      Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      135
      1350
    Aihe