Mämmi

ja kaurapuuro

Pääsiäisesta juontuu mieleeni mämmi, joka on kuin kotoinen kaurapuuro. Nautin mielelläni pääsiäisenä tyydytyksen tuovan kotoisen mämmin ja muina päivinä kotoisan kaurapuuron. Mämmi kuten myös kaurapuuro antaa minulle ja kumppanilleni miellytän olon ja nautinnon.

Riisipuuro on minulle satunnainen herkku, jonka maku tavallaan jalostuu, koska nautin sen kotini ulkopuolella. Se tuo arkiseen toimintaan odotetun miellyttävän jopa juhlan tunteen. Myös riisipuuro omassa mielessään nauttii ja tyydyttyy saadessaan tulla aterioiduksi edes satunnaisesti.

Meissä on ja tulee aina olemaan joukko, joka paheksuu nautinnon ja rakkauden suomista myös riisipuurolle, vaikkakin sekä puuron, että syöjän tunteet nautintatilanteesen ovat rehdit ja aidot.

Miksi osa meistä uskoo, että rakkauden usoitus riisipuuroa kohtaan olisi jollain lailla pois kaurapuurolta saatika vähäarvoinen riisipuurolle?

16

653

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirjok.

Kylläpä mieleni piristyi humoristisesta kirjoituksestasi, jossa ilmaisít rakkautesi riisipuuroa, kaurapuuroa ja mämmiä kohtaan. Nimittäin meikäläisenin lempipuuro on aidosta maidosta tunnin ajan keitetty riisipuuro. Mikä sen parempaa?

• pääsisimme nauttimaan

Tämän aidon maitoon keitetyn riisipuuron!!

• Metusalem
        pääsisimme nauttimaan kirjoitti:

Tämän aidon maitoon keitetyn riisipuuron!!

minun luokse, niin minä keitän meille tuota eto herkkua;))

• korville

Kokeilin taannoin riisipuuroa mitään pahaa tarkoittamatta! Sain kotona mämmiä korville ja silmille!!!

• ajatuksen

täysin väärin! Koko homman juju on siinä, ettei mämmille mennä oitis leuhkimaan kuinka maukasta riisipuuro todella on!!!

• mämmi 2
        ajatuksen kirjoitti:

täysin väärin! Koko homman juju on siinä, ettei mämmille mennä oitis leuhkimaan kuinka maukasta riisipuuro todella on!!!

Huomaan kyllä kun ukkoni on riisipuurovadilla käynyt ja silloon tulee mämmiä korville!!

• soppa

sekoittaa puurot ja syöjät

• muuttuu liisteriksi

se posahtaa kuin tykistä ja tuhrii vessan pytyn,
      sit sitä on vaikee harjata pois, varsinkin jos
      ehtii kuivahtamaan.

• mielessään

;D nauttii

tullessaan

;D aterioiduksi.......

mitenkähän voin nauttia seuraavan puuroannokseni?

kuulen varmaankin sen ahnaat huokaukset:
      "nauti minut...aaah nauti minut...minä..vaan...
      höyryän" ;))))

• assosioi

minua ainakin

kolmiulotteisesti...

;D

• Talisker

vielä mustan makkaran.
      Mämmin ja mustan makkaran keksijät olisivat kyllä patsaansa ansainneet.
      Ja puuro-kokit ainakin pronssilaatan keittiön seinään.

• susan

ne kaikki patsaat mahtuisivat?
        vai olisiko tällainen puutarhatonttu ajatus ollunna?

• Pirtelö**

Moi Olen tyttö joka rakastaa mämmii, Mun vieressä istuva Tyttö kyllä inhoaa sitä.. aloitin mämmin syönnin jo 2-3 vuott sitten.
      Lempi pääsiäisruokiani ovat pasha & Mämmi..

Aurinkoisin terveisin Pirtelö :D

• pirtelön kaveri

minä inhoan mämmiä! se maistuu ihan jauhetulta männynkaarnalta!

• makustelet

liikaa ?

• kysymyksenpä

esitit

kotoinen kaurapuuro (puolestaan) nauttii siitä,
      että se tulee keitetyksi ajallaan ja puhtaalla kattilalla. Syönnin jälkeen se toivoo, että astiat laitetaan tiskikoneeseen. Lautaset pituusjärjestykseen.
      Se pitää myös siitä, että keittiö pysyy järjestyksessä ennen ja jälkeen syömisen. Ellei näin ole puuro ei halua tulla keitetyksi, saatika syödyksi.

Siinä vaiheessa riisipuuro taasen alkaa kiehua ja yrittää esittää parempaa puuroa kuin onkaan.
      Lepertelee ja lirkuttaa kiehuessaan, eikä aiokaann
      palaa pohjaan. Ei... tunnusta sellaista olevan olemassakaan, kiehahtamis ilmiötä!
      Se lupaa myös maistua hyvältä ja tuoda paremman nautinnon kuin kotoinen ja tylsa ( vaativa) puuro.
      Hetken syöjä luuleekin tulleensa puuron syönnin onnelaan, ja lankeaa riisipuuroon.

Paheksuminen johtuu tietenkin siitä, kun monipuurous ei ole luvallista.
      Ja puurojen välisestä matkasta aiheuvista kustannuksista ja siitä kun kiireessä ehkä tulee hotkittua ja voi jopa polttaa kielensä.

Tämä voisi olla irtoriisin näkemys tuosta asiasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      101
      4006
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3850
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      43
      2237
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2214
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2104
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      52
      1766
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      110
      1228
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1193
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1129
    Aihe