aurinkovoide

...

Hei!
Onko teillä joista toinen puoliso on musta afrikkalainen(tai amerikkalainen tms...)
kokemusta lastenne ihon aurinkokestävyydestä.
Kun mietin oman vauvamme suojaamista
kesän paahteelta... Tarviiko vahvan voiteen
vai ei ollenkaan(mieheni väittää niin, mutta en
kyllä usko tuohon).
t:äiti, tytär 3 kk

11

4258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miitu

on myös afrosuomalainen poika, nyt jo 4-v.olen laittanut hänelle suojakerroin 6 aurinkovoidetta, mutta joskus on unohtunut. ei ole koskaan iho palanut! joten ei välttämättä tarvi, jollei halua suojata haitallisilta uv-säteiltä.

• minun lapseni

iho. Olimme pitkään auringossa ja itse paloin muutamassa tunnissa komeasti (jos nyt komeasti voi palaa), mutta lapsi ei. Iho muuttui vaan ruskeammaksi. Toki olen joskus suojannut lapsen ihoa aurinkorasvoilla, mutta ei taida olla tarpeen.

• "afrosuomalainen aikui...

Tuotas noin.. oletko vauvan kanssa aurinkoa menossa ottamaan vai? Pätee kaiken värisiin muksuihin ettei auringonotto ole terveellistä ja aurinkovoidetta tietenkin kun uikkareissa "pyöritte" auringonpaisteessa! Ja se että vauvalla on parempi pigmentti ja hänen iho ei kuoriudu kuten vaaleilla pohjoismaalaisilla niin ei tarkoita ettei mitään enään käytettäisi. Tai tehkää kuten lystäätte.. ei täällä kannata biologiaa tai rotuoppia monikulttuurisille selittää...

• äippä

Eihän sitä aurinkovoidetta laiteta vain sen takia ettei iho pala! On oltava hyvä voide joka suojaa uv-säteiltä.

• yhen äiti 80

Kyllä se puoliks mustakii iho voi kärähtää mut olikohan se sillee et ainakii kaupan aurinkorasvois lukee et ei suositella alle 3-vuotiaille mut apteekist saa kuulemma sellast jota voi käyttää vauvalla. Mä laitoin pojalle viime kesänä kaupas myytävää lasten aurinkorasvaa ja poika oli n. 15 min istumas vedessä ja selkä kärähti, onneks huomasin ja rasvasin hyvin ni punotus laski heti ja opin taas läksyni, vauvojen iho on niin herkkä...myös tummilla. Mun mies on musta amerikkalainen.

Hauskaa kesää :-)

• neuvoi..

ettei alle 2v. suositella aurinkovoiteita koska pigmentti ei ole sitä ennen kehittynyt, mutta joku äiti täällä kyllä kirjoitti että neuvolassa neuvottiin 8kk vauvalle aurinkorasvaa kerroin 60

• kuuleppas..

usko nyt vain miestäsi ja anna lapsesi olla vapaasti koska hänellä on ihossaan ihan synnynnäinen aurinko suoja:)

Eli siis se on ihan totta että tumma lapsi ei tarvitse aurinko voiteita:)

ps. minulla on 3 (0v, 1,5v ja 6v) puoliksi sudanilaista lasta ja tunnen monia "2 värisiä" perheitä, joten tiedän asian.

• printsessä

Terve!

Minulla on sama murhe koska lapsen isä on aafrikasta ja mina en.Että tarviko lapsi sitä voiteta tai ei.

• ...bob marley nimistä heppu...

kuoli meinaan aikanaan ihosyöpään koska toinen vanhemmista oli valkoihoinen..

elikkä siis melanoomalle altistava geeni löytyy ainoastaan valkoihoisilta ja periytyy seuraaville sukupolville siitäkin huolimatta vaikka toinen vanhemmista olisi mustaihoinen. :I
        tai näin siis olen ainakin asian ymmärtänyt.

eli ei muuta kun voidetta naamariin, tosin en kyllä oikein tajua mitä järkeä on ottaa aurinkoa jos kerran rusketusta löytyy jo ihan synnyinlahjanakin.. :D

t. karrellepalanut

• auringon lapsi
        ...bob marley nimistä heppu... kirjoitti:

kuoli meinaan aikanaan ihosyöpään koska toinen vanhemmista oli valkoihoinen..

elikkä siis melanoomalle altistava geeni löytyy ainoastaan valkoihoisilta ja periytyy seuraaville sukupolville siitäkin huolimatta vaikka toinen vanhemmista olisi mustaihoinen. :I
        tai näin siis olen ainakin asian ymmärtänyt.

eli ei muuta kun voidetta naamariin, tosin en kyllä oikein tajua mitä järkeä on ottaa aurinkoa jos kerran rusketusta löytyy jo ihan synnyinlahjanakin.. :D

t. karrellepalanut

No mutta mistäs tiedät, että Bob Marley kuoli juuri melanoomaan eikä johonkin muuhun ihosyöpään? Ja juu, kyllä altistava geeni varmaankin periytyy, mutta syy-seuraussuhdetta siihen, että Bob Marley olisi kuollut melanoomaan sen takia, että iho oli palanut esim. lapsena, ei ole kait todistettu. Ihosyöpään voi sairastua, veikkei ikinä olisikaan palanut.

• auringon lapsi
        auringon lapsi kirjoitti:

No mutta mistäs tiedät, että Bob Marley kuoli juuri melanoomaan eikä johonkin muuhun ihosyöpään? Ja juu, kyllä altistava geeni varmaankin periytyy, mutta syy-seuraussuhdetta siihen, että Bob Marley olisi kuollut melanoomaan sen takia, että iho oli palanut esim. lapsena, ei ole kait todistettu. Ihosyöpään voi sairastua, veikkei ikinä olisikaan palanut.

Niin, olihan se melanooma...varpaassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      949
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe