Varsinkin silmälasien ulkonäöllä.
Taisi olla 80 lukua, kun minunkin lasini ulottuivat puolesta otsasta melkein suupieliini saakka.
Sitä muotia katsellaan nyt mielenkiinnolla vanhoista tv-sarjoista
Oliko se 90 lukua, kun kehykset pienenivät, niin että ne olivat tuskin silmämunan mittaisia ja soikeita
v.-00 alkoi Tarja Halosen hengettömien aika, Sai muuten haukut, kun piti niitä liian pitkään muodista välittämättä.
Nythän kaikilla näkyvillä henkilöillä on päässään suorakaiteen muotoiset luukut, joista he kurkistavat.
Ennustan , että muoti on nyt muuttumassa Ritva Santavuori-tyyliin, näyttäviin voimakkaan värisiin, koristeltuihin kehyksiin.
Pidetäämpä silmällä.
Näöllä on väliä.
15
1205
Vastaukset
- tinuski
Voi hemmetti, että joku voi vääntää tikusta asiaa...
- ii-li
vaarivaari kirjoitti:
Niistä sitä vasta asiaa voisikin vääntää;-)
Kerroit toisaalla olleesi Kiinassa ja Japanissa. Minä en ole koskaan oppinut syömään puikoilla oikein. Teen sen jollakin tavalla virheellisesti.
Meidän firman Kiinan toimiston työntekijä kävi täällä Suomessa. Hän ei ollut ikinä syönyt veitsellä ja haarukalla, eikä hänellä ollut aavistustakaan, miten niitä käytetään.
Erään työtoverini mies on bangladeshilainen. Työtoveri ei ole koskaan oppinut syömään sormin. Kun kysyin asiaa, niin hän kertoi, miten mahdottoman vaikeaa se on. Vain sormenpäät saavat koskea ruokaan. Kaiken täytyy tapahtua hyvin siististi. Ruoka pyöritetään palloksi sormien välissä, ennen kuin se pannaan suuhun.
Joissakin maissa käytetään veistä ja lusikkaa, ei haarukkaa.
Kyllä tikusta asiaa löytää!
- Abuela
ainakin, että muoti muuttuisi niin, että linssit suurenisivat senverran, että niihin saisi hiottua suuremman lähinäköalueen. Harmittaa tirkistellä tekstiä pienestä reijästä, vähän kun kääntää päätä, niin ei näe enää selvästi.
Eikä ole siitä kiinni, että välttämättä haluaisin olla muodikas, vaan kun niitä isompia ei kertakaikkiaan ole myynnissä, silloin kun ovat 'out'.- näön vuoksi
Tahtoo lasit, joilla näkee kans! Näkee muutakin kuin kehykset.
Minulla on yli 20 v vanhat isot lasit, toiset sangat (ne korvan taakse tulevat) vaihdettu toisista laseista kun kelvottomat kuluivat poikki.
Alkaa olla kehykset kuluneet muualtakin puhki. Olisin jo ostanut uudet, mutta kaupat ovatkin täynnä kelvotonta roskaa, ei toimivia tuotteita.
Kuka tietää mistä saa kunnollisia? Hinnalla ei niin suurta väliä! - Katleija-T
Pienissä moniteholaseissa todella pieni lukuosa. Minulla on yhdet lasit, jotka tarkoituksella teetin rajallisina. Niillä on hyvä lukea sanomalehteä pöydältä. Puolet lasista lukuosaa ja puolet kaukokatselua varten. Sitten vanhemmat lukulasit toimivat mainiosti tietokonehommissa.
- Hintriika
Eräs muotitietoinen väitti minulle, että suurilinssiset prillit on taas tulossa muotiin. Mutta ei niitä kyllä vielä kaupoissa näkynyt, kun olin vastikään makutuomarina yhdelle ystävälleni sankojen valinnassa. Tarkkaan piti laskea, mihin sankoihin yleensä saa mahtumaan kaksteholinssit!
Muistan 50-60-luvun taitteesta, kun olin saanut uudet muotilasit, niin veljeni töräytti suustaan: "Mitkä moottipyöräilijän lasit se on hankkinut!" Eivätkä ne edes silloin vielä olleet sitä suurinta kokoa. - össi
Katleija-T kirjoitti:
Pienissä moniteholaseissa todella pieni lukuosa. Minulla on yhdet lasit, jotka tarkoituksella teetin rajallisina. Niillä on hyvä lukea sanomalehteä pöydältä. Puolet lasista lukuosaa ja puolet kaukokatselua varten. Sitten vanhemmat lukulasit toimivat mainiosti tietokonehommissa.
onko ne hyvät kakstehot
- Markeliina
mieltä. Kyllähän nämä pienet lasit ovat sirot, mutta koko ajan häiritsee lukemista. Täytyy päätä heiluttamalla koettaa etsiä se kohta, mistä selvimmin kirjaimet näkyvät.
Valitin siitä silmälääkärille ja laittoi oikein huomautuksen silmälasioptikkoa varten silmälasireseptiin. Mutta eihän niitä ole suurempi linssisiä moniteholaseja.
Nyt käytän sängyssä lukiessani Tiimarin lukulaseja ja paremmin lukeminen onnistuu siten.
Halvat lasit ja käyttökelpoiset.
- ii-li
Tarvitsin kaksiteholasit. Kysyin lääkäriltä, kumpi on parempi, rajalliset vai rajattomat. Hän vastasi: "Molemmat ovat huonoja."
Minulla on rajattomat. Se alue, jolla näkee on tavattoman pieni. Sukulaisellani on rajalliset. Hänen on vaikea liikkua portaissa alaspäin. Hän ei näe portaita kunnolla, vaan hänen täytyy aina pitää kiinni kaiteesta.
Aion hankkia lukulaseiksi Tiimarin tai huoltoaseman lasit. Ne maksavat muutaman euron, ja monet tuttavani käyttävät sellaisia. - Silloin, kun ne pääsivät markkinoille, niin optikkoliikkeet ja silmälääkärit väittivät niiden olevan vaarallisia silmille. Se puhe oli potaskaa.
Silmälääkäri ei ole paras neuvoja silmälaseissa. Kaikkein huonoimmat lasit olen saanut silmälääkärin tutkimuksen perusteella. - Sen sijaan optikot ovat aina onnistuneet määräämään oikeanlaiset lasit. Minä olen varma siitä, että optikkojen ammattitaito on siinä asiassa parempi kuin silmälääkäreiden. Silmälääkärillä kannatta käydä aina välillä mahdollisten silmäsairauksien toteamisen vuoksi, mutta optikko tutkii näkökykyä silmälasien avulla päätyökseen.
Minä en halua enää koskaan paksuja kehyksiä. Ensimmäiset lasini olivat muodin mukaiset (70-luvulla). Minua häiritsivät tummat, paksut kehykset koko ajan, vaikka linssit olivat suuret. - Tietysti ohuet kehykset rikkoontuvat helpommin, mutta ne ovat kyllä mukavammat kuin entiset paksut. Siinä suhteessa en toivoisi muodin muuttuvan. - timanttimies
tulee muotiin,ja miehille monokkeli
- katriina64
Nykyajan ihmiset ovat sen verran käytännöllisyyttä ja mukavuutta rakastavia, että tuskinpa monokkelit ainakaan työelämässä olevien keskuudessa tulevat muotiin.
En nyt sitten tiedä jospa vaikka vapaa-aikana ja "viihteellä" oltaessa tulisivatkin käyttöön:)) - opettajilla ja joillaki vis...
katriina64 kirjoitti:
Nykyajan ihmiset ovat sen verran käytännöllisyyttä ja mukavuutta rakastavia, että tuskinpa monokkelit ainakaan työelämässä olevien keskuudessa tulevat muotiin.
En nyt sitten tiedä jospa vaikka vapaa-aikana ja "viihteellä" oltaessa tulisivatkin käyttöön:))se olis komeeta,jaa miksei tavallisella ihmiselläki,ko muistasivat kävelykepin,silinterin,puvun ja lakerikengät,joissa olis narinoita mukana t:timantti
- soilike
Ihan varmasti.
Niissä on riitävästi tilaa lähi- ja kaukolinsseille.
Niillä voi lisätä persoonallisuutta väritömile senior-poliitikoille.
Voidaan myös peittää lady-poliitikkojen silmänympärys-ryppyjä
Niille vain on nyt olemassa sopiva markkinarako. - timanttimies
soilike kirjoitti:
Ihan varmasti.
Niissä on riitävästi tilaa lähi- ja kaukolinsseille.
Niillä voi lisätä persoonallisuutta väritömile senior-poliitikoille.
Voidaan myös peittää lady-poliitikkojen silmänympärys-ryppyjä
Niille vain on nyt olemassa sopiva markkinarako.pojalta isälle lasit,tos pari vuotta sitten,siinä sitte katsot kuin oksanreijästä,eihä ne suojannu silmiäkää roskilta,jos teki jotai töitä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta643315Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433127- 432508
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1112406- 311933
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271820- 481626
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851435- 391300
- 821169