Teleginesia totta

Teleginesia totta

Miten selitätte Uri Gellerin ja muiden parapsykologien teot? Hän käänsi lusikoita, siirsi ja pysäytteli kelloja ynm. Kerran hän tosiaan huijasi, mutta se oli kirjan lopussa. Hän olisi jäänyt kiinni huijatessaan korkeasti koulutettujen henkilöiden kanssa. Lähdetään liikkeelle kuinka kellonsiirto ja pysäytys on mahdollistaä

1. Yliääni tai ylimöreä ääni
- jos esine värähtelee se voi sulaa helpommin, jos lasiin huutaa täysillä kimakasti se värähtelee. Täysin toivotonta väittää, että voima voi johtua psykoottisesti ilman välityksellä. Useilla lapsilla on ollut kimakka äämi ja lapsillla on useimmiten huomattu psykoottisia tapauksia.

2. Sähkömagneettinen vuorovaikutus
- itse uskon tähän teoriaan eniten, koska hän siveli tai oli aina lähellä tuotetta. Hänessä saattoi olla jonkinlainen magneettinenvaraus (Eikös hänellä ollut tukkapystyssä) ja jos kellot toimivat paripäivää kerrallaan syynä on että hänen piti luovuttaa kelloon sähkövarausta.

Se onkin mielenkiintoista, että hän sai kellon liikkumaan, mutta ei se välttämättä tarvitse muuta kuin kynnellisen uraania, ehkä hänellä oli oikeassa kädessä etusormessa uraania. Ehkä elimistö varastoi sinne uraanit ja raskaskemikaalit

15

2392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mnä

Vai että oikein teleginesia....

• cmos

U Geller on nyt jälkeenpäin lopetettuaan taikurin hommelit naureskellut huijauksilleen ja herkkäuskoisille ihmisille.

Harvinaisen hyvä taikuri Uri oli, ei puhettakaan muusta. Copperfieldin taikuus on vähintään yhtä tasokasta, mutta hän ei väitä omaavansa yliluonnollisia kykyjä.

• ...viesti!

Ehdottomasti vuoden hilpein postaus! Kaiva kukkaroasi, James Randi - tämän kirjoittajan terminologia on ehdottomasti yliluonnollista. xD

• hajonnut mortti

Minulla on teleginesia kokemus; olin viestipuolella intissä ja gines eli kiinniolo iski. Kokemus ns hajotti minut mutta sotkun munkeilla itseäni ravittua pääsin taas kuntoon.

• TheOneAndOnly

Mistäkö tiedän..no koska opettelin sitä sen verran itse, että nyt ei enää tarvitse uskoa siihen, nyt tiedän että se on täysin mahdollista. Ja vielä opeteltavissa oleva juttu.

Ja jos tuo minulta onnistuu, niin aivan takuulla on Uri Gellerkin ollut aivan aito tapaus. Vaikka olisi joskus sortunut huijaamaan, kun on ollut huono päivä, ja paineet ovat olleet kovat saada tuloksia aikaan.

Tuo on monesti todellakin päivästä kiinni, miten hyvin telekinesia onnistuu. Ja mitä enemmän paineita, sitä heikommin onnistuu.

-Pete

• enpä usko

Kerroppas hieman teioriaa miten muka onnistut? Onko kädessäsi vasara?

• TheOneAndOnly
        enpä usko kirjoitti:

Kerroppas hieman teioriaa miten muka onnistut? Onko kädessäsi vasara?

että joku ei usko kuitenkaan. Ja miksi uskoisi? Sanoohan sen järkikin, että mokomat asiat ovat täysin mahdottomia..

Ja niinhan se on, tuollaista asiaa ei voi toiselle kukaan todistaa. Vaikka kuinka näytät toiselle ja annat todisteita, niin aina se toinen voi ajatella että "tuo huijaa jotenkin". Sillä on "magneetti hihassa", tai "naru lahkeessa" jne.. jne..

Tästä näkee hyviä(naurettavia) esimerkkejä kun lukee miten tiedemiehet ovat yrittäneet keksiä "luonnollisia" selityksiä monille ns. yliluonnollisille tapahtumille, mitkä eivät ole mahtuneet heidän tiedekäsitykseensä. Mitään yliluonnollista ei tietenkään ole, on vain asioita, joista nykytiede ei vain vielä tiedä. Telekinesia on yksi näistä asioista.

Vai uskaltaako joku väittää vakavalla naamalla, että nykytiede tietää kaiken?

Sitten vasta kun asian itse tekee, niin sen TIETÄÄ. Uskomiset jäävät siinä vaiheessa taakse.

Minä uskoin että telekinesia on tosiasia ennen kuin itse siihen kykenin. Silti järkytyin kun ensimmäisen kerran sain esineen liikkeelle. Vaikka pinnallisesti siis uskoin asiaan, yhteiskunta oli painanut sisimpääni ajatuksen, "että mahdotontahan se nyt kuitenkin on.."

Ja tuossa kohtaa tapahtuu toinen jännä juttu, yhtäkkiä ei enää ole mitään halua edes todistaa asiaa kenellekään. Miksi edes alkaisin väitellä jostain asiasta toisen kanssa. Minä tiedän, enää ei ole mitään väliä mitä muu maailma asiasta uskoo. Varsinkaan kun usein asioista väitellään vain sillä perusteella, että joku toinen on näin väittänyt, tai että se on "yleistä tietoa".

Asioista kannattaa siis ottaa itse selvää. Ja oman järjen käyttö on hyvin suositeltavaa.

-Pete

• indigofairy
        TheOneAndOnly kirjoitti:

että joku ei usko kuitenkaan. Ja miksi uskoisi? Sanoohan sen järkikin, että mokomat asiat ovat täysin mahdottomia..

Ja niinhan se on, tuollaista asiaa ei voi toiselle kukaan todistaa. Vaikka kuinka näytät toiselle ja annat todisteita, niin aina se toinen voi ajatella että "tuo huijaa jotenkin". Sillä on "magneetti hihassa", tai "naru lahkeessa" jne.. jne..

Tästä näkee hyviä(naurettavia) esimerkkejä kun lukee miten tiedemiehet ovat yrittäneet keksiä "luonnollisia" selityksiä monille ns. yliluonnollisille tapahtumille, mitkä eivät ole mahtuneet heidän tiedekäsitykseensä. Mitään yliluonnollista ei tietenkään ole, on vain asioita, joista nykytiede ei vain vielä tiedä. Telekinesia on yksi näistä asioista.

Vai uskaltaako joku väittää vakavalla naamalla, että nykytiede tietää kaiken?

Sitten vasta kun asian itse tekee, niin sen TIETÄÄ. Uskomiset jäävät siinä vaiheessa taakse.

Minä uskoin että telekinesia on tosiasia ennen kuin itse siihen kykenin. Silti järkytyin kun ensimmäisen kerran sain esineen liikkeelle. Vaikka pinnallisesti siis uskoin asiaan, yhteiskunta oli painanut sisimpääni ajatuksen, "että mahdotontahan se nyt kuitenkin on.."

Ja tuossa kohtaa tapahtuu toinen jännä juttu, yhtäkkiä ei enää ole mitään halua edes todistaa asiaa kenellekään. Miksi edes alkaisin väitellä jostain asiasta toisen kanssa. Minä tiedän, enää ei ole mitään väliä mitä muu maailma asiasta uskoo. Varsinkaan kun usein asioista väitellään vain sillä perusteella, että joku toinen on näin väittänyt, tai että se on "yleistä tietoa".

Asioista kannattaa siis ottaa itse selvää. Ja oman järjen käyttö on hyvin suositeltavaa.

-Pete

minakaan en halua edes muille todistella, vaikka mita tarjottaisiin. en ole pystynyt isompiin saavutuksiin, mutta olen uskonut asiaan jo kauan ja se usko tassa onkin tarkeaa...ilman sita nyt ei pysyty mitaan liikuttelemaan tai lusikkaa taivuttamaan. telekinesia on mahdollista, koska kaikki on yhteydessa kaikkeen ja me olemme samaa kokonaisuutta esim lusikoiden kanssa. telekinesiassa ei ole kysymys mielestani mistaan esineiden kontrolloimisesta vaan siita etta ollaan esineen kanssa 'yhta'. Se ei ole helppoa jollei omaa maailmankuvaa, jossa kaikki on energiaa ja tama maailma jonka naemme on vain 'mielemme' tuote... eli ne jotka elavat taysin tassa 3D-maailmassa tuskin tajuavat mita kirjoitan.... mutta odottakaa te tieteelista todistelua jos haluatte...

• TheOneAndOnly
        indigofairy kirjoitti:

minakaan en halua edes muille todistella, vaikka mita tarjottaisiin. en ole pystynyt isompiin saavutuksiin, mutta olen uskonut asiaan jo kauan ja se usko tassa onkin tarkeaa...ilman sita nyt ei pysyty mitaan liikuttelemaan tai lusikkaa taivuttamaan. telekinesia on mahdollista, koska kaikki on yhteydessa kaikkeen ja me olemme samaa kokonaisuutta esim lusikoiden kanssa. telekinesiassa ei ole kysymys mielestani mistaan esineiden kontrolloimisesta vaan siita etta ollaan esineen kanssa 'yhta'. Se ei ole helppoa jollei omaa maailmankuvaa, jossa kaikki on energiaa ja tama maailma jonka naemme on vain 'mielemme' tuote... eli ne jotka elavat taysin tassa 3D-maailmassa tuskin tajuavat mita kirjoitan.... mutta odottakaa te tieteelista todistelua jos haluatte...

Itse omaan myös tuon maailmankuvan, siis että kaikki mitä on on energiaa, joka värähtelee eri taajuuksilla.

Aistimme vievät eri taajuuksia aivoihin, jotka kasaavat sen kuvan maailmasta, mitä ympärillämme näemme. Siis se mitä näemme, on erilaisia fotoneja, jotka värähtelevät eri taajuuksilla(eri värit), näistä sitten muodostuu tuo kuva minkä näemme. Tuo kuva mitä näemme on siis täysin aivojen "keksintöä" eikä todellakaan mikään objektiivinen todellisuus, jona moni sitä pitää. Sama pätee ääniin mitä kuulemme, nekin ovat vain eritaajuuksisia värähtelyjä.

Koko maailmankaikkeus on siis yksi suuri energiasoppa, jossa on erilaisia energiakeskittymiä, jotka värähtelevät eri taajuuksilla, ja jossa mikään ei ole koskaan erillään toisistaan. Väli minkä näemme esineiden välillä, on vain hiukan harvempaa energiakenttää, mutta mitään tyhjiä välejä ei ole. Tämän kvanttifysiikka voi jo todistaa kokeilla, joissa on voitu osoittaa että kaksi toisistaan näennäisesti täysin erillään olevaa partikkelia tietävät mitä toiselle tapahtuu. Kaikki on siis todellakin yhteydessä kaikkeen.

Kunhan näissä tutkimuksissa päästään eteenpäin, niin väistämättä aletaan ymmärtää asioita kuten telekinesia, ESP, telepatia jne, jotka nyt siis eivät mahdu tieteen raameihin.

Tiede siis alkaa saavuttaa sitä, minkä mystikot ovat tienneet jo aikojen alusta:

All there is, is LIGHT!

-Pete

• Sinitta

• Hartsa
        Sinitta kirjoitti:

Pete, seisotko sanojesi takana?
        http://www.nakokulma.net/index.php?topic=10772.0

Ilmeisesti harvinaisen sivistynyttä väkeä tuolla, hienoja sanoja paljon, mutta näyttää siltä että nuo koeolosuhteet tehdään jo sellaisiksi että ei varmasti onnistuisi vaikka kuinka osaisi. Tokihan se on hyvin vakuuttavaa jos telekineetikko vaikka uudelleenjärjestelee olohuoneen sisustuksen, mutta..

Se että jos telekinesia onnistuu niin ei välttämättä tarkoita sitä että siinä on automaattisesti ja välittömästi varsinainen guru, jolla onnistumisprosentti on 100, minkä kokoisella/painoisella esineellä tahansa. Hienoa että tuolla oli sentään muutama objektiivinen ihminen joita oikeasti tuntui kiinostavan onko telekinesia totta, mutta enemmänkin näkyy ihmisiä kiinostavan se epäonnistuminen jottei mikään järkytä valmiita uskomuksia. Onnistumisen rajaksi sitten laitetaankin melkein mahdoton. Voimia vaan sille alunperin lähti yrittämään tuota touhua, olisi kiva nähdä kuinka käy jos kompassinneulan saa liikkumaan noinkin kovien paineiden alla. "No miksei tiiliskivet lennä helsingistä raumalle jo!? Huijarihan sinä olet!"

Ja ihmetellään että miksi ne oikeat telekineetikot ei halua yrittää todistella skeptikoille... :)

-Hartsa

• TheOneAndOnly
        Sinitta kirjoitti:

Pete, seisotko sanojesi takana?
        http://www.nakokulma.net/index.php?topic=10772.0

Joka sana mitä sanoin on totta.

En lähtenyt lukemaan sen tarkemmin mitä tuon linkin takana on, ilmeisesti jokin juttu missä kykyään voi toisille todistaa. Mutta kuten jo sanoin, ei minulla ole pienintäkään tarvetta todistaa enää kenellekään mitään. Ja olen aika varma, että jos paineita kasataan, ei se onnistu multakaan, tuo on siis todella kiinni mielentilasta ja päivästä.

Ja vaikka mitä tekisin, aina voi huijata, joten loppujen lopuksi mitään en pysty kenellekään todistamaan, vaikka miten hyvin onnistuisin jossakin testissä.

Jos haluatte todella tietää niin opetelkaa itse: www.psipog.net. Siellä on ohjeet, joiden avulla minä homman opettelin.

-Pete

• vaiheessa
        TheOneAndOnly kirjoitti:

Joka sana mitä sanoin on totta.

En lähtenyt lukemaan sen tarkemmin mitä tuon linkin takana on, ilmeisesti jokin juttu missä kykyään voi toisille todistaa. Mutta kuten jo sanoin, ei minulla ole pienintäkään tarvetta todistaa enää kenellekään mitään. Ja olen aika varma, että jos paineita kasataan, ei se onnistu multakaan, tuo on siis todella kiinni mielentilasta ja päivästä.

Ja vaikka mitä tekisin, aina voi huijata, joten loppujen lopuksi mitään en pysty kenellekään todistamaan, vaikka miten hyvin onnistuisin jossakin testissä.

Jos haluatte todella tietää niin opetelkaa itse: www.psipog.net. Siellä on ohjeet, joiden avulla minä homman opettelin.

-Pete

tulee esiin kysymys esim. pyramidien rakentamisesta.
        On voinut jollain olla hieman enemmän niitä voimia.
        Tai sen voiman apulaitteita.!

• ------------------------>
        vaiheessa kirjoitti:

tulee esiin kysymys esim. pyramidien rakentamisesta.
        On voinut jollain olla hieman enemmän niitä voimia.
        Tai sen voiman apulaitteita.!

etkö oo jo kuullu että pyramideja ei rakentanu ihmiset vaan humanoidit ulko-avaruudesta niitten iki-ihanilla aluksillaan.

• totta...

ite oon harjotellu ja nyt liikkuu hammastikut ,kynät jne

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6707
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2059
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1267
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1170
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1146
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1047
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      972
    Aihe