Onko joku nimi, joka on mielestäsi todella ruma? Voi olla miehen tai naisen nimi. Kerätään tähän kaikkein rummimmat miesten ja naisten nimet. Hauska nähdä miten ihmisten mielipiteet vaihtelevat.
Omat yökökkini ovat:
miesten nimet: (esim.)
Topi
Teemu
Sipi
naisten nimet: (esim.)
Pia/Piia
Mia/Miia
Kia/Kiia
Jaana
Reetta
GALLUP: rumat nimet?
190
26873
Vastaukset
- sanos...
naiset:
Ilmi
Hilkka
Vappu
Vellamo
Hilda
miehet:
Kauno
Keimo
Heimo
Simo
Sulo - mä-
miehet:
Yrjö
Iiro
Iivari
Kaarle
Kullervo
Lyly
Pietari
Turo
Manne
Uolevi
Urpo
Mies
Nyyrikki
Uljas
Pellervo
Väinämö
Ylermi
Yrjänä
naiset:
Raakel
Ulpu
Inari
Impi
Oili
Kyllikki
Kylli
Ulla- näitä!
Olen sitä ikäluokkaa, joka vierastaa näitä omien isovanhempien uudelleen muotiin tulleita nimiä.
Amanda, Iida, Eedla, Nestori, Niilo, Väinö ja onhan niitä paljon muitakin...
Lisäksi minusta rumia ovat kaikki suomenkielelle vieraat nimihirviöt.
Jeannette, Odessa, Claire, Roland, Jean, Philippe
Tuossa ain muutamia esimerkkejä siitä, mitä tarkoitan. - vanhat nimet ovat ihania
näitä! kirjoitti:
Olen sitä ikäluokkaa, joka vierastaa näitä omien isovanhempien uudelleen muotiin tulleita nimiä.
Amanda, Iida, Eedla, Nestori, Niilo, Väinö ja onhan niitä paljon muitakin...
Lisäksi minusta rumia ovat kaikki suomenkielelle vieraat nimihirviöt.
Jeannette, Odessa, Claire, Roland, Jean, Philippe
Tuossa ain muutamia esimerkkejä siitä, mitä tarkoitan.esim kummipoikani on väinö ja usein vieraat tulevat kehumaan, että "ihana nimi". varsinkin kun siskollaan on vähän samantapainen vanhanaikainen nimi myös.
noista nimihirviöistä olen samaa mieltä: jeannette on jotain kamalaa, myös kaikki samantyyliset... - Anonyymi
vanhat nimet ovat ihania kirjoitti:
esim kummipoikani on väinö ja usein vieraat tulevat kehumaan, että "ihana nimi". varsinkin kun siskollaan on vähän samantapainen vanhanaikainen nimi myös.
noista nimihirviöistä olen samaa mieltä: jeannette on jotain kamalaa, myös kaikki samantyyliset...Niinhän ne nimet vuosia takaa tulee taas esiin. Sitä voi tykätä että joku nimi on ruma pienellä lapsella mutta siihen tottuu ja ei sitten pidä sitä mitenkään rumana
- Anonyymi
vanhat nimet ovat ihania kirjoitti:
esim kummipoikani on väinö ja usein vieraat tulevat kehumaan, että "ihana nimi". varsinkin kun siskollaan on vähän samantapainen vanhanaikainen nimi myös.
noista nimihirviöistä olen samaa mieltä: jeannette on jotain kamalaa, myös kaikki samantyyliset...Nehän ovat nämä vanhat nimet nyt huudossa ja kivahan se on ettei niitä unohdeta kaikkien uusien nimien tulosta.
Niin että alussa voi joku nimi pienellä lapsella tuntua oudolta mutta pian siihen tottuu ja ei enää voi kuvitellakkaan että lapsi olisi nimeltään jokin muu.
- Nimetön222
Viivi, Iida, Akuliina, Kyllikki, Miisa/Isa, Antoinette/Jeannette ym. Nuo viimeiset nimet ovat aivan kauheita etenkin suomalaiselle..!
Miesten nimistä kylmiä väreitä aikaan saavat..:
Teppo, Taisto, Pertti, Pasi, Martti, Yrjö sekä Dimitri. Enemmänkin olisi, mutta nuo tulivat mieleen tällä hetkellä. - pidä siitä
että lapsille annetaan ei - suomalaisia nimiä. Ei mitään Nicoja jne. eikä mitään "moderneja" tyttöjen nimiä. Riitti, että kummityttöni nimeksi tuli Jasmin, siinäkin jo liian ulkomainen nimi. Itse ehdottaisin seuraavia: Veera, Oona, Sofia, Ville, Matias, Jussi... perinteisiä, kauniita nimiä..
- kullakin.
Onhan se kiva, että on monenmoisia nimiä, ei ole kaikki niitä matteja ja maijoja.
Nuo mitä luettelit lopuksi on minun mielestäni niitä rumia nimiä, mutta joku toinen niistä tykkääkin. Kuten sinä :o)
Lisäisin vielä niinkin perinteikkään nimen yökki-listalle kuin Kalle. - hehhehheh
Eiköhän Sofia ole kuitenkin aika vierasperäinen nimi vai ihanko suomalaiseksi sen luokittelet:))
- Sofian jälkeläinen
hehhehheh kirjoitti:
Eiköhän Sofia ole kuitenkin aika vierasperäinen nimi vai ihanko suomalaiseksi sen luokittelet:))
se, joka Sofiasta kirjoitti, mutta totean iso-isoäitini olleen nimeltään Sofia P...nen(s.1839). Täysin suomenkielinen ja myös suomeksi kirjattu kirkonkirjoihin sekä peräisin Etelä-Karjalasta. Melko kotimainen "tuote" siis...
- Än
hehhehheh kirjoitti:
Itseasiassa kaikki kirjoittajan listaamat nimet ovat pohjiltaan vierasperäisiä :) Oona ei edes ole kovin perinteinen.
Mutta kyllä ne kaikki ovat jo tottuneet Suomeen, ihan Oonaa myöten. Uskonkin hänen tarkoittaneenkin tälläisiä nimiä, eikä siis pelkästään Kotivaloa ja vastaavia. - Sohv
Än kirjoitti:
Itseasiassa kaikki kirjoittajan listaamat nimet ovat pohjiltaan vierasperäisiä :) Oona ei edes ole kovin perinteinen.
Mutta kyllä ne kaikki ovat jo tottuneet Suomeen, ihan Oonaa myöten. Uskonkin hänen tarkoittaneenkin tälläisiä nimiä, eikä siis pelkästään Kotivaloa ja vastaavia.Äh huono
- Anonyymi
mielestäni noista nimistä Jussi ei ole kaunis...
- Anonyymi
Jokainen antaa nimen mistä pitää ja muutamat nimet kirjoitetaan erilailla kun sanotaan joten kivojahan ne ovat vierasmaalaisten nimet . Omilla lapsillani on supi suomalaiset nimet kaikilla
- n.jimi.
Miltä pohjalta jokin nimi olisi "ruma"?
Eihän rumia nimiä ole! On kyllä nimiä, jotka ovat jonkun mielestä epäonnistuneita tai joista joku ei pidä, ja on "nimiä" jotka eivät oikeastaan ole (esim. suomalaisia) nimiä lainkaan.- helmi
oon sun kaa khyl samaa mieltä. koska tuli vähä semmone pettyny tai semmonen vähä inhottava tunne, sillä mun pikkuveljen (6.v) nimi on nico ja mun hyvän kaverin nimi on jeannette. mut tosin sitä jeannettee sanotaa shanet:eks tai janet:eks (:
- Anonyymi
Omasta mielestäni lähes kaikki nimet (ja sanat), joissa on paljon KOVIA KONSONANTTEJA, erityisesti Koota ja Ärrää, kuulostavat rumilta. Erityisesti kirjaimet RST peräkkäin on huono yhdistelmä, samoin KAKSOIS-KOO, erityisesti Ärrän perässä :(
Pehmeät konsonantit (L, M, H) ovat kauniita ja S sihisee kauniisti. Vokaalit sointuvat kauniina. Tosin jostain syystä en erityisemmin pidä vokaaleista Ä ja Ö. No, niitä ei etunimissä juuri olekaan. Nimi YRJÖ on kyllä ruma ihan äänneasultaankin ajattelematta yhtään sen merkitystä. Eikä KYÖSTI-nimikään kovin kaunis ole, tosin jo paljon edellistä ”parempi”.
Hirveimpiä nimiä mielestäni:
RONJA
TORSTI
KIRSTI, KERSTIN
KERKKO, HERKKO, HYRKKÖ
TERHI - Anonyymi
Jokainen nimi on kaunis kun se lausutaan oikein
- Anonyymi
Kukaan ei pidä kaikista nimistä, mutta miksi niitä täällä pitää listata yksi tykkää yhdenlaisista nimistä, toinen toisenlaisista näinhän se on aina ollut
- eve 2
tytöllä
sari,saaga,leila
mila,raakel,hilkka,esteri
pojalla
jaarli,kaappo,marko
vertti.sampo,verneri,juha,- mun lista:
Tytöt Eve, Eveliina, Minea, Renja, Raakkel, Iita, Liina, Hilda, Hulda, Hilla, Aamu, Saila, Saija, Pirjo, Pirkko..
Pojat: Paavo, Pentti, Kille, Yrjö, Urpo, Uuno, Untamo.. - voehan nimi
Ihanaa, eve 2 oli saanut mukaan koko lapsuuden perheeni nimet (mä, isä ja äiti) :D No ei voi mitään :D
Minä en pidä yhtään näistä nimistä:
Peetu, Veeti, Sisu, Tarja, Pirjo, Sirpa - Teitä inhoava
mun lista: kirjoitti:
Tytöt Eve, Eveliina, Minea, Renja, Raakkel, Iita, Liina, Hilda, Hulda, Hilla, Aamu, Saila, Saija, Pirjo, Pirkko..
Pojat: Paavo, Pentti, Kille, Yrjö, Urpo, Uuno, Untamo..Vittu kasvakaa aikuisiksi! Eveliina on oikein kaunis nimi.
- Lolllllll
Ursula saa kylmät väreet
- Anonyymi
Sari ja Saaga on mun mielestä tosi kauniita nimiä
- Anonyymi
mun lista: kirjoitti:
Pojat: Paavo, Pentti, Kille, Yrjö, Urpo, Uuno, Untamo..Kiitos. Mun ensimmäinen nimi on Hilda ja toinen Iita :)
- KiN
mutta ehkä jotain itselleni vähemmän kaunista tarkoittavat nimet:
Ronja, Marika, Tinja, Ano, Paavo, Asko, Mico, Miro, Rico, Mirco... - helppoa
Ainakin nämä:
Iines, Tarja, Pirkko, Ruut, Alli, Laina, Tellervo, Vuokko, Alma, Saimi, Salme, Signe, Varma, Taimi, Valma, Reija, Hellevi, Elsa, Satu, Sari, Anja, Liisa, Hilkka, Kyllikki.
Jouko, Ilpo, Antero, Pyry, Kristian, Aarne, Ismo, Simo, Sami, Tomi, Jani, Joni, Niko, Roni, Miro, Johannes, Esko, Henri, Leo, Osmo, Eero, Tuukka, Turkka, Markus (ja kaikki muut s-päätteiset nimet!), Yrjö, Jyrki, Allan, Tarmo, Taito, Taisto, Kauko, Kai, Veikko, Nyyrikki, Nuutti, Sakari, Kaarlo.- _Yrjö_
Kukaan ei pidä mun nimestä :D
- ei huolta
_Yrjö_ kirjoitti:
Kukaan ei pidä mun nimestä :D
Mä pidän :)
- Anonyymi
ite omistan yhen noista tytön nimistä ja oon kyl samaa mieltä et se on tosi ruma. nyt kun kirjotan tätä itken vaa omassa huoneessa mun nimen takia :’)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ite omistan yhen noista tytön nimistä ja oon kyl samaa mieltä et se on tosi ruma. nyt kun kirjotan tätä itken vaa omassa huoneessa mun nimen takia :’)
En oo minäkään koskaan tykänny nimestäni mutta kun muistaa ettei nimi miestä/ naista pahenna jos ei itse nimeään . Että näillä mennään
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitähän nämä listaaja Liisat ajavat takaakin että muka nyt pitäisi listata rumat nimet. Jokaisella nimellä on niin tykkääkin kun niitäkin jotka eivät tykkää, joten kuivaa kyyneleet ja keskity siihen että olet juuri se ihminen jonka nimestä moni kuitenkin pitää
- argh
Eedla on yökkö yli kaiken
Maileena
Ester(i)
Aquilina (äitin puolituttu on ihan oikeasti)
Akustiina
melkein kaikki yhdysnimet (tyyliin Marimilja, yök)
kaikki kummalliset väännökset tyyliin Albiina
Odessa/Odetta jne
Paris
Lorna
Verna
Daniela
Peppi
Veeti (oli muuten viime vuoden yleisin etunimi City-lehden mukaan)
Emmi
Vanessa
Kumma juttu, että tykkään kuitenkin joistain ulkomaalaisperäisistä nimistä ja väännöksistä (esim Cordelia ja Milena tosi nättejä). - kaunisniminen
Erkki
Jalmari
Siiri
Anne
Annikki
Kyllikki
Nyyrikki
Alpi
Severi
Terttu
Kalle - Pinja-Riikka Mäkinen-Nieminen
Kirjoitinkin tänne niistä väliviivallisista nimistä, eli kaikki Henna-Kaisat ja Jani-Petterit joutaisivat romukoppaan.
Yllättävän moni täällä on myös sitä mieltä, että sellaiset vierasperäiset nimet, kuten Nico ja Jannica ovat rumia.
Mielestäni ne ovat ihan tavallisia nimiä, mutta eivät sovellut suomalaisen suuhun eikä sukunimeen. Jennica Mäkinen esim. kuulostaa siltä, että vanhempien erikoisuudentavoittelu on mennyt liian pitkälle.
Hullua on myös se, että siskontyttäreni luokalla, jossa on 20 oppilasta, on kolme Roosa-nimistä lasta.
Nimenanto on vaikeaa, mutta trendejä tulisi välttää.- kiertäny muutakin ku
Junttia ajattelua miksei suomalaisella lapsella voi olla jotain eksoottistakin nimeä hyvänen aika menkää kattoon maailmaa ...onneksi ei tartte asuttaa junttilaa...Ja lapsilla saa olla vanhankansan suomalaiset nimet ,jotka ,myös maailmalla tunnetaan kuningattaria hallitsijoita ,,,silti ihan vanhan suomessakin käytettyjä nimiä,,että silleen
- Ei mitään vikaa
Miten kirjain "c" ei sovi jonkin "suuhun"? Minun suussa se ainakin kuulostaa ihan samalta kuin "k". Nimissä Jannica, Jennica tai Nico ei ole mielestäni mitään vikaa ja ihan hyvin sopivat tavallisiin suomalisiin sukunimiinkin. ...
- nnn
Jico, Mico, Jirco-Rico....voi yäks ja kaikki samassa perheessä...ja oisko ollu vielä miiccakin!!!
- cvcc
hyi saatana
- emmimuori
poikien nimet joita en koskaan laittaisi omalle lapselleni:
Pekka
Jorma
Uuno
Uolevi
Tauno
Taisto
Nuppu
Masi
tyttöjen yökkönimet:
Martta
Pirkko
Sinikka
Anneli
Sirkka
Tuula
Seita
Hannele
Päivikki- 153491
NAURETTAVAA TÄLLAINEN "HUONOJEN" NIMIEN KOKOAMINEN! KASVAKAA AIKUISIKSI!
- ÅKE ÅRLBERG!!!!!!!!
153491 kirjoitti:
NAURETTAVAA TÄLLAINEN "HUONOJEN" NIMIEN KOKOAMINEN! KASVAKAA AIKUISIKSI!
- Lea - Kyllikki - Tellervo - Kull(i/e)rvo - Olli - Arttu - Jooseppi - JA VITTU ERITOTEN HOMO-VEETI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Mirikikituki
ÅKE ÅRLBERG!!!!!!!! kirjoitti:
- Lea - Kyllikki - Tellervo - Kull(i/e)rvo - Olli - Arttu - Jooseppi - JA VITTU ERITOTEN HOMO-VEETI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Itse en tykkäile näistä:
Pojat:~
Petri~En tykkää ja tunnen yhden ei-niin-mukavan Petrin (tiedän, tämä on pinnallista)
Lauri~Sama syy kuin Petrissä
Santtu~Kuulostaa Santerin tai Samin lempinimeltä, en tykkää näistä lempinimeltä kuulostava onkin etunimi-nimistä
Kalervo
Kalle
Pellervo
Kullervo
jotkut muut kirjoitusasultaan vanhat nimet~Se vanhuus ei iske, aikansa eläneet nimet ja sillä hyvä
Tytöt:~~
Laura~Hirvittävän yleinen, eikä minusta edes niin nätti nimi
Anni(ina)~Samat pinnaliset syyt, kuin Petrissä ja Laurissa, ovat saaneet tämän nimen epäsuotuisaan valoon silmissäni
Maria, Maaria~Tadah, kaikkien aikoisin yleisin etunimi, siis puhki kulunut
Linda~Dislikee, edes erikoinen d-kirjain ei paranna tämän nimen tylsyyttä ja tavanomaisuutta
Ulla
Martta
Pirkko
Arja, Marja
Kaija, Aija, Saija
Aino
muut aikansa eläneet vanhat nimet (no, ei kovin vanhat, mutta silti)
O__o Ohoo, joku mainitsi Maileenan täällä. Ennen olisin ajatellut siitä myös, että samaan kastiin Marjatan ja Marja-Leenan kanssa, mutten enää, kun kuulin, että siitä meinasi tulla ensimmäinen etunimeni. Nyt se kuulostaa todella nätille-ja harvinaiselle, potentiaalinen nimiehdokas, jos vaikka tyttölapsi joskus siunaantuisi.. - cvcc
Enpä ole kuullutkaan näistä nimistä:
Kull(i/e)rvo
HOMO-VEETI - Åkelle
MITÄ VITTUA!!!!!!!!!!!!!! MIKSI MINUN NIMENI ON JOUKOSSA???????? Kuka vittu luulet oikeesti olevas.... Hyi helvetti miten sairasta... Kuole!
- Heihalooo
Nuppu on tytön nimi
- Anonyymi
cvcc kirjoitti:
Enpä ole kuullutkaan näistä nimistä:
Kull(i/e)rvo
HOMO-VEETIsama
- Anonyymi
arttu on iha super söpö nimi mitä vittuu siinä on vikana
Miesten nimet:
Ylermi
Yrjö
Yrjänä
Väinämö
Uolevi
Urpo
Turo
Päiviö
Pirkka
Pellervo
Pelle
Pietari
Manne
Lyly
Jooseppi
Immanuel
Iiro
Naisten nimet:
Ilma
Ilmatar
Iro
Kyllikki
Lemmikki
Mielikki
Matleena
Pulmu
Raakel
Ruut
Sorja
Tellervo
Ulpu- SH
Sorja on ihan kaunis ..
Miehet:
yrjö
väinö
Matti
Pentti
yrjänä
Naiset:
ursula
pälvi
malla
malaja
miina- Matti.....
Janette ja Kristiina, yök.
- vastailija1
Matti..... kirjoitti:
Janette ja Kristiina, yök.
Kristiina kaunis......Janette ei!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Nimikko
Reetta, Kyllikki,Raija, Terhi, Tiina, Hilkka, Mervi, Sanna, Sanni, Heini,Virpi,Varpu, Marjukka,Ulpu, Reija,Veera, Emilia, Pirjo,Elisa, laura.
Leevi, Mikko, Tapio, Yrjö, Väinö, Kustaa, Jalo, Kaino,Mertsi, Joonas, Jouko,Jesper, Tero,Turo,Ari. - Nimetönkö olla pit.
on. Onneksi joillakin onnekkailla on ne kauneimmat ja oikeat nimet. Onneksi edes JOTKUT osaavat antaa niitä oikeita nimiä. Lapsellista touhua mollata toisten nimiä.
- ;)
Naiset:
Kyllikki
Jarna
Fanny/Fanni
Janette
Viivi
Anna
Kiia/Riia/Piia
Emmi
Miira
Miina
Vadelma
Sunna
Alli/Elli
Martta
Vellamo
Ulla
Miehet:
Juuso
Pyry/Lyly
Pirkka
Yrjö
Matti
Miikka
Marko
Kai
Simo
Oula
Kullervo
Pietari
Manne
Onhan näitä mut ei kaikkia viitti listata.- ;)
Perusteluja miks noin nimet on musta niin hirveitä...
Naiset:
Kyllikki
- Mieleen tulee..
Vähän ryhmittäin:
Jessica, Marissa, Nico, Oliver
Veeti, Jani, Jimi
Kaarle, Kustaa, Kullervo, Yrjö (melko totta, _Yrjö_)
Martta, Kerttu, Hillevi, Ritva
Kaneli, Käpy, Enkeli
Fanny- Sirkkapentti
Olis kiva kuulla miten hienot nimet teillä mahtaa olla, ku on varaa haukkua muiden nimiä täällä.
- yks Päivi
Sirkkapentti kirjoitti:
Olis kiva kuulla miten hienot nimet teillä mahtaa olla, ku on varaa haukkua muiden nimiä täällä.
Ei kannata loukkaantua, vaikka oma nimi näkyisikin täällä. Jokaisella on oma mielipiteensä ja makunsa ja heillä on oikeus ilmaista se. Minun nimi esimerkiksi mainitaan poikkeuksetta useimmilla tällaisilla listoilla, kun kysytään hirveintä nimeä, mutta se on heidän häpeänsä, kun eivät tajua nimeni hienoutta. :D En pahastu, vaikka joku sanoisikin nimeäni hirveäksi. En minäkään kaikista nimistä tykkää, eikä tarvitsekaan.
- Ei näin...
Yksi nimi Rihanna (saatetaan kirjoittaa Rianna). Tunnen yhden vauva paran, jota vanhemmat paiskasivat tällä nimellä. Ja sukunimi tietysti perinteinen supisuomalainen "nen" -loppuinen nimi. Kas kun ei Lady Gaga tai Beyonce.
- Anonyymi
Minusta kaunis nimi. Joten miksi pilkkaat sitä
- Bläääh
kun ollaan Teemu ja Mia.
Sukuun on kastettu kolmen vuoden sisään Vilho, Väinö, Verner, Tilla, Oskari, Eveliina ja Aapo. Yksikään ei minusta ole kovin nerokas nimivalinta! Tuttavista tuli vielä mieleen Hilda ja päiväkodissa oli aikoinaan ainakin Hille ja Hilla eivät tosin sisarukset.
Tylsää on se että Eetuja ja Veetejä on ainakin miljoona jo ja niitäkin jatkuvasti tulee vaan lisää. - Mylvikki
Naisten nimet: Pikka, Fanny, Tilda, Hillevi (=hilleri), Elsi, Elsa, Ester, Kyllikki, Kylli, Eufrosyyne, Yrsa, Kerstin, Petriikka, Petriina, Ulpu, Akuliina, Signe(=sickness), Eedla (tulee mieleen yökkäys), Beetra, Beedra, Tekla, Hekla (kaksi edellä mainittuja sopii hyvin pääsiäisnoidille!) Hilppa
Miesten nimet: Piera, Pärttyli, Manne, Severi, Helmeri, Ananias, Marius, Keimo, Malakias (tulee mieleen jokin tauti, kuten malaria, iskias...) Sulevi, Reittu, Hermanni, Torsti, Jalmari, Pellervo, Kullervo, Lyly, Ylermi, Helge, Nyyrikki (=nyrkki), Mainio, Kunto, Into, Urpo, Pirkka - xcghyjuik
Miehet:
Luka/Luca
Elias
Eetu
Veeti
Aatu
Timo
Antti
Aleksi
Akseli
Julius
Joonatan
Ym. kaikki "ulkomaiset" nimet
Naiset:
Aada/Ada
Jessica
Chia
Kia/Kiia
Viia
Odessa
Odette
Ym. kaikki "ulkomaiset" nimet
kaikki yhdysnimet- voijeesus
Ompa tosi ulkomainen esim Jessica. Tuikitavallinen ruotsinsuomalainen nimi.
- Riikka-mamma
Minulla inhokit vaihtuvat ja muuttuvat sillon tällöin,
Pojista iki-inhokkeja on:
-Akseli (Silti Aleksi on mielestäni erittäin ihana)
-Lyly
-Valo
-Niko
-Antero/Antton/Anton
Tällä hetkellä en tykkää:
-Kim (Tunnen yhden inhottavan, ja lisäksi en tykkää nimistä, joita sanottaisiin kuitenkin Kimi)
-Rasmus
-Eetu
(Lisäksi harva A-loppuinen pojan nimi on sellainen josta tykkään=
Tyttöjen iki-inhokit:
-Kia/Kiia (Tykkään silti Kiirasta)
-Aune
-Carita
-Jasmin
Tän hetken inhokit:
-Jenna
-Ilma
-Ilta
-Aava
-Esmeralda
-Aino
Lisäksi o-loppuiset tyttöjen nimet eivät miellytä.
Ja onhan niitä paljon muitakin- nujkedgosg
Sekä minun että tyttäreni kaikki nimet on mainittu, tyttäreni eka nimi heti ekassa viestissä!! :D
Tässä minun listaa...
Tytöt:
-Kreetta (jostain syystä tulee vohvelikeksi mieleen, en tiedä miksi...)
-Birgitta, Martta, Terttu, Kerttu, Briitta ym. mummonimet
-Jarna (niin, mikä oli?)
-Noomi (siis MIKÄ?? Varmaan ykkösinhokki tämä)
-Vaula (outo...)
-Kyllikki, yök...
Pojat:
-Tomi (jotenkin nössö versio Tommista ja Tonista, jotka ok)
-Manne (no, se on manne)
-Elias, Eliel, Samuel, Julius, Joonatan, Kimi (erittäin epämiehekkäitä)
-Alfred (J. Kwak... :D)
-Aimo, Keimo (huhhuh)
-Kai (jaa siis ehkä) - Hyiiii!
Riikka on ruma nimi!
- Anonyymi
nujkedgosg kirjoitti:
Sekä minun että tyttäreni kaikki nimet on mainittu, tyttäreni eka nimi heti ekassa viestissä!! :D
Tässä minun listaa...
Tytöt:
-Kreetta (jostain syystä tulee vohvelikeksi mieleen, en tiedä miksi...)
-Birgitta, Martta, Terttu, Kerttu, Briitta ym. mummonimet
-Jarna (niin, mikä oli?)
-Noomi (siis MIKÄ?? Varmaan ykkösinhokki tämä)
-Vaula (outo...)
-Kyllikki, yök...
Pojat:
-Tomi (jotenkin nössö versio Tommista ja Tonista, jotka ok)
-Manne (no, se on manne)
-Elias, Eliel, Samuel, Julius, Joonatan, Kimi (erittäin epämiehekkäitä)
-Alfred (J. Kwak... :D)
-Aimo, Keimo (huhhuh)
-Kai (jaa siis ehkä)Tuosta Vaulasta tuli mieleen että minulla on ollut joskus 50 luvulla koulukaveri jonka nimi oli Vaula
- Yäk
Sipi, Kimi, Timi, Veeti, Raimo, Tauno, Hermanni.
Inkeri, Ursula.- Pentti Hirvonen
Erkki (saanut llian vähän ääniä)
yhdysnimet (turhia, hankalia): Juha-Pekka >> Juha Pekka
ulkomaiset, jos sukunimi suomalainen: Jeannette Mähönen
- gfeuyuwefssd
Iina, Mailis, Virpi, Suometar, Kyllikki, Kaarina, Anu, Pirkko, Pirjo, Liina, Liisa, Sirkka, Unelma, Hintriikka, Nanne
Mies, Ukko, Urpo, Ano, Kullervo, Kalevi, Tapani, Erkki, Jorma, Keijo, Uolevi, Panu, Päiviö, Manne, Veeti - CCcccccc
Ehdoton yökötys on Veeti. En voi käsittää miten tuollainen vässykkänimi voi olla niin tavattoman suosittu. Ehkä se pullero söpö vauva saattaa Veetiltä näyttääkin, mutta entäs sitten kun vauvasta kasvaakin vaikka nahkarotsissa kulkeva hevimies. Esittele siinä sitten itsesi Veetiksi. Vaikutelma on vähän sama kun ilmoittaisi olevansa nimeltään Tossukka, Vässykkä, Nössykkä tai Pallero.
Toinen suuri inhokkini on kaikki nämä kuuluisat J-väännökset naisten nimissä. Vielä karseampia ovat ne C-kirjaimen kera. Tyyliin Jessica, Jennica, Jannica, Jennifer, Jessie, Jassi, Jenita, Julianna, Janina, Jenina ja pahin kaikista: Marina. Näistä tulee vaan niin mieleen junttimaiset ja pikkuisen saamapuolelle jääneet seiskantilaajavanhemmat, jotka yrittävät antaa jotain mukamas muodikkaita ja kansainvälisiä nimiä perusmukuloilleen. Aika monet Jessicat ja Jassicat olen vuosien varrella todennut kohtalaisen yksinkertaisiksi ja huomionhakuisiksi pissiksiksi. Niin ja olen koulussa töissä, siellä on tosiaan vuosien saatossa tullut seurattua oikein aitiopaikalta näiden väännösnimien menestystä... Melkeinpä voisi sanoa, että muutamaa fiksua poikkeusta lukuunottamatta nämä Micot, Nicot, Ronyt, Tonyt ja Jessica-Jenniferit ovat niitä joiden kanssa (tai joiden perheiden kanssa) on jatkuvasti jotain ongelmia. Ei ehkä saisi yleistää, mutta näin on ainakin minun kymmenvuotisen työurani ajan ollut.- dcjhdufhuhqufhuhruqh
Minäkään en pidä veeti-nimestä ja en ole koskaan pitänytkään. En myöskään pidä leevistä, jotenkin on sitä samaa kategoriaa. Niinkuin täällä muutkin ovat todenneet, ovat jollain tapaa vauvamaisia ja munattomia nimiä.
Tyttöjen nimistä ei iske mitkään nannat, mooat, meeat, noonat, nannit, lumiat yms. kummalliset erikoisuuden tavoittelut. Kuulostavat mielestäni lähinnä puhevikaisen lapsen lässytykseltä, ihan kuin lapsi ei osaisi vielä sanoa omaa nimeään ja kutsuisi itseään jollain vauvahellittelynimellä tai omalla nimiväännöksellään.
Eikä kyllä myöskään nämä irmelit, pirjot ja kyllikit ole mitään kaunistuksia!!! - jökö2
Ihan mielenkiintoisia havaintoja nimistä, mutta asenne on ikävä koulun työntekijälle. Jos oppilaan kanssa on ongelmia, hän tarvitsee apua ja tukea eikä vain leimaamista hankalaksi oppilaaksi.
- TalviYö
miehille:
Veli
Mainio
Yrjö
Kivi
Mies
Ramses
naisille:
Reija
Raija
Martta
Aina
Maila
Impi
Tyyne
Ea
Mi
Nuppu
Ruusu
en varmaan edes muistanut kaikkia, on niitä niin paljon.. :D - harvassa kauniit
Lotta, Linda,Saara,Reetta,Terhi,Mervi,Tiina,Raija,Kyllikki,Aulikki, Riitta,Virpi,Varpu,Elisa,Merja,Marita
a,Sanni,Senni,Vilma,Venla- todelliset yökit
Unohtui todelliset yökit: Sirpa,Anneli,Pirjo ja Päivi
- Öklöimmät
todelliset yökit kirjoitti:
Unohtui todelliset yökit: Sirpa,Anneli,Pirjo ja Päivi
Virve,
Marjo,
Virpi,
Pirjo,
Outi,
Mirva,
Terhi,
Raili,
Mervi,
Päivi
...
Uskon ja toivon ettei näitä nimiä enää annettaisi. Ihan kylmät väreet tulee inhotuksesta!
- niminen1
Tässä muutama nimi jotka ei sytytä millää lailla
Miehet:
Yrjö
Manne
Uuno
Patu
Aatu
Aapo
Olli
Uolevi
Naiset:
Vilma
Enna
Siiri
Sofia
Helmi - yökyökyök
Veeti, Leevi ja Samuli ovat jotenkin munattoman kuuloisia nimiä. Eivät sovi mielestäni aikuiselle miehelle, ovat pullukan pikkuvesselin nimiä.
Matias, Henrik, Petteri, Petri, Henri ja Johannes ovat myös ällöjä, kaikki tuntemani ovat paksuja, kaikin puolin hiukan hitaita ja hieltä haisevia. Ehkä siksi inhokkinimien listalla.
Sitten sekä tyttöjen että poikien nimissä iki-inhokkeja ovat nämä c- ja y-nimet supisuomalaisilla lapsilla (suomenruotsalaiset aivan eri juttu!). Tyyliin Jessica, Janica, Henry, Harry, Luca, Lucas, Mico, Nico, Rony, Jenny, Nelly, Christina jne. Sukunimi kun on aina joku Möttönen tai Hämäläinen. Jessica Victoria Mähönen, huoh....
Ja lopuksi lista muista ällötyksistä: Johanna, Anniina, Susanna, Pauliina, MERJA, ARJA ja SARI, YÖKYÖKYÖK! - Häpeä!
Jokainen vanhempi antaa lapselleen omannäköisen nimen. Typerää alkaa listaamaan rumia nimiä! Sama kun osoittelisit kadulla rumia ihmisiä tai menisit neuvolaan arvostelemaan lapsia!
- carolina carmee
voi kai lopettaa, kun kaikki nimet löytyy jo täältä. Vain onko joku nimi unohtunut listaamatta rumaksi?
- j56dhn36hg
Ne jotka ei tykkää Veeti, Pyry, Aleksi, Niko, Juuso etc. nimistä menkää vittuun, toivottavasti ette saa lapsia ja jos saisitte nii ne otettaisiin teiltä pois surkeiden nimien vuoksi. Antakaa vaan nimeksi Tiitus tai Selma!
Siinä teille stn wnb-uusäidit ja mummelit j56dhn36hg kirjoitti:
Ne jotka ei tykkää Veeti, Pyry, Aleksi, Niko, Juuso etc. nimistä menkää vittuun, toivottavasti ette saa lapsia ja jos saisitte nii ne otettaisiin teiltä pois surkeiden nimien vuoksi. Antakaa vaan nimeksi Tiitus tai Selma!
Siinä teille stn wnb-uusäidit ja mummelitVoi VITTU sun ikäs olikaa?
- ranew323e
ämiiaa kirjoitti:
Voi VITTU sun ikäs olikaa?
Kahden pojan isä, joista molemmilla perusnimet. Taidat pitää taneleista.
Voi VITTU mikä sua vaivaa? - Niksu9
Carolina Carmee:
Minun nimeäni ei mainittu kertaakaan, ei myöskään veljeni, eikä kummankaan poikani... (ainakaan en huomannut...)
Mutta jos sovitaan, että nekin on rumia, niin päästään takas asiaan... :D
- Lm
Miesten nimet:
Topi myöskin
Jesse
Jere
Henri
Naisten nimet:
Emilia
Helena
Hanna
Aliisa
Amanda
Janika,Jessica, Janniina, Joanna ym.
Sanni - heinäpellonjyvänen
marica = espanjaksi homo Kari = albaniaksi miehen sukupuolielin
- Anonyymi
No kaikille nimille löytyy kyllä jokin toinen merkitys eri kelissä .
- heinäpellonjyvänen
myös luokkakaverini Efrosyyne on aika.... hmm.. outo.. joutunut tottelemaan viimeiset 20 vuotta lempinimeä syylä
- Outi(Outoko)
Mun nimi on Outi ja olen nimestäni oikein ylpeä , vaikka olenkin 14 vuotta .
Olen aina ollut tyytyväinen omaan nimeeni ja pitänyt sitä oikein nättinä :)) - AURINKOpelto
Mielestäni rumin nimi mitä lapselle voi antaa on Jani tai Matti. Melkein oksennus tulee kun sitä ajatteleekin. Kaunis nimi on esimerkiksi Kaisa tai Katariina.
- Nimeni
Rakas isä-parka antoi minulle sellaisen nimen, joka esiintyy lauluissa ja runoissa. Vaihdoin etunimeni ja kaikki nauravat sille, mutta ei se minua haittaa. Mietin kauan, varmaan ehkä noin 8 vuotta mikä nimi minulle passaisi. Ei passanut muu, kuin Laina ja Wallborg. Wallborg on keskiaikainen naisennimi ja erään esiäitini nimi ja tuntuu tosi hyvältä olla Wallborg. Nimi on esiintynyt usein keskiajalla,lienee 1700-luvulle asti ainakin. Wallborg on voimanimeni. Isäni ja äitini kunniaksi säästin kuitenkin 2 alkuperäistä nimeä.Olisi ihanaa omistaa jokin kaunis nimi, niitä on paljon, valitettavasti ne eivät sopineet minulle, vaikka olisin halunnut. Meillä on paljon molemmissa suvuissa ruotsalaisia nimiä ja minun sukunimeni on alunperin ollut ruotsalainen. Muistaakseni sukujuuria on Ruotsista, muualtakin Suomen ulkopuolelta.Saatte nauraa niin paljon kuin haluatte ja inhota Wallborgia, pääasia, että olen erittäin tyytyväinen nimeeni. Ystävät ja suku nauroivat kun kuulivat nimeni ja kyllä minunkin huumorintajuni riittää kun nimelleni nauretaan. Silti he nimittävät minua alkuperäisellä nimelläni. On ihanaa olla Wallborg ja jos elän vanhuuteen, niin erittäin sopiva nimi vanhalle naiselle, täytyyhän tulevaisuuttákin ajatella. Esim joku Janette, Jessica ynnä muut vastaavat tuntuvat hyvin oudolta, jos vanhalla naisella on kyseiset nimet.Kun esim. soitan johonkin, esim. puhelinyhtiöön, firmaan, lääkäriin yms, minusta tuntuu, että Wallborg herättää heti kunnioitusta ja minusta on hauskaa esittää nimeni pokerinaamalla jossain missä joku virkailija en tekemisissä kanssani. Kaikkien pokeri on pitänyt;;D. ;))))))))))) Älkää please kertokaa kenellekään tätä.
- Anonyymi
Nimesi on Ruotsissa yleinen nimi, joten kukaan ei sille naura
- ...........
Tässä minun listaani:
Janika, Janina, Janita, Janica, Janniina, Jannika, Jennika, Jessika, Jenniina, Janette, Janetta, Janelle, Janella, Jasmiina, Jasmin, Jasmine.
Jani, Jaani, Joona, Jimmy, Jiri, Jirko, Jetro, Jatro.
Eli todella monet J-alkuiset nimet ovat aivan kamalia, etenkin nuo väännetyt Janikat sun muut. - nomen est omen
luca
mila
nemo
luna
julianna
janetta
janessa
vanessa
alyssa
jessi
tony
mico
.... hyi yäk. - Rumia piisaa
Siru.
Terhi.
Mervi.
Sanni.
Heini.
Kyllikki.
Varpu.
Virpi.
Raija.
Aulikki.
Marttiina.
Turo
Tero.
Erno.
Anssi.
Arttu.
Mikko. - miettikää
vittu tarvii tulla pilkkaa joittenki nimiä!!! ajatelkaa niitä joilla on semmoset nimet! et painukaa helvettii kaikki
ps. tiiän et on ikivanha keskustelu, mut vitut siit.- Anonyymi
Älä välitä nämä leikkii ja kaikki nimet melkein on olleet näille ressukoilla huonoja nimiä. Ei ole paljon tekemistä niilläkään kun katsella nimiä almanakasta ja inhota niitä .
Ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeänsä
- kaunrisn
Maria ja Julia. Yököttäviä :( Loppuunkuluneita, mauttomia, tylsiä ja värittömiä. Ja rumia.
- 26
Valitettavasti suurin osa maailman nimistä aiheuttaa kylmiä väristyksiä selkänahassa, joten turha niitä on edes yrittää luetella. Mutta ehkä järkyttävintä on joku Suometar.
- mrwq
Kamalia esim. Veeti, Leevi, Kaapo, Lilli, Helmi, Veera, Marika, Nico
- Melese
Ursula, Inkeri, Karoliina ja Hilkka ovat minun inhokkejani.
- dedwddw
Åke
Veeti
Nuutti
Väinö
Kaapo
Joakim
Näitä nimiä näkee nykymuodissa hirveesti... hirvittäviä!!! Ulkomaalaiset ovat ihan ok, mutta joku Nico tai Mico kyl saa mennä ihan k:lla mut Jessica yms. ei saa - KuunKurkistaja
Veeti- sääret sileiksi
Ukko- ei sovi pienelle vauvalle, ei sitten millään
Okko- you must kidding me
Mitja- mit vit...
Kalle- mätitahna & pornolehti
Reko- ihan he"""in ruma nimi
Niko- liian yleinen
Kerkko- häh? ja YÄK!
Hannu- munaton, ruma nimi
Väinö- muuten kiva nimi, mutta vihaan sitä kappaletta!
Juuso-juusto
Altti- kuin puhevikainen Antti
Ruusa- lehmän nimi
Raija- vanha naapurikyylä
Martta- sopii, jos tietää varmasti että lapsesta tulee arka sukankutoja
Tyyne- pimpelipom
Maisa- my son
Aino- i know
Luna- koiran nimi - dididom
Olen kuusikymppinen ja mun lapsuudessa ja nuoruudessa kaikki viinaanmenevät lätsäpäiset työmies-äijänkuvatukset oli Reinoja, Väinöjä ja Einoja. Jos ei niitä, niin sitten ne oli Alpoja, Oskareita tai Kaukoja tai Suloja.
sitten niitä sanottin:
Reino= Reiska
Väinö=Väiski
Eino= Eikka
Alpo=Alapo
Oskari= Osku
Kauko=Kake
Sulo=Suli
Hyi. En voi ymmärtää, mitä launista ja ihanaa näissä nimissä on. Onneksi tyttäreni ei antanut näitä nimiä pojilleen.
Iloluontoinen rehevä "miesten"nainen asui lähistöllä, nimeltään Sylvi. "Sylyviä" kävi moni mies yön hämärissä kyselemässä, että missäs se täällä asuukaan se... niinpä niin. Ja nyt on sitten eräs pikkutyttökin kastettu Sylviksi. Apua.
No nää on niitä mielleyhtymiä, joille ei näköjään vanhempanakaan voi yhtään mitään. Mutta maailmahan muuttuu ja pakko muuttua sen mukana.
Muita nimiä, joita en vieläkään haluaisi pikkulapsille, on Kalle, Iida, Lyydia (Lyyti), Sofia (Sohvi), Simo, Huuko tai Hugo (oli meidän kylällä ns. sontakuski), Kalevi, Elmeri, Salme, Selma, Suoma, Esteri, Alina... no en jatka listaa. Mun ikäisen korvaan nämä vaan kuulostaa niin kamalan vanhoilta.
Ceciliaakin ihmetelen, eikö ihmiset ala jo kyllästyä siihen, kun sitä annetaan jo niin paljon ja hehkutetaan edelleen. Sofia sama juttu.
Juho. En ymmärrä vieläkään nimen suosiota. Se on perinteisesti ollut vanha talonpoikaisnimi, vanhat isännät oli aina Juhoja. Tulee mieleen pussihousut, henkselit ja jatsarit. No, onneksi se nimi alkaa olla jo loppuun käytetty.
Jostain ihme syystä vanhoista nimistä Valdemar ei edelleenkään särähdä korvaan pahalta, päinvastoin. Tykkään sen nimen jylhästä komeudesta. Tosin sitten kun se väännetään Valteksi tai Valtuksi, nimestä menee hohto. Ja ainahan se väännetään. - bgfdsdfcvgb
Keijo.
- --
luin koko ketjun läpi, ja yllätyksekseni missään ei mainittu nimeäni! olenko ainoa, jonka nimeä ei täältä vielä löydy?
- 895
Munkaan nimeä ei löydy .. :'D
- 895
Ursula
Vanamo
Hemminki
Tellervo
Petriina
Annastiina
Kyllikki
Reetta
Terhi
Sirpa
Pirjo
Kaarina
Anu
Pirkko
Esmeralda
Outi
Mirva
Raili
Päivi
Hermanni
Uolevi
Olavi
Kullervo
Pellervo
Jorma
Petteri/Pertti/Petri
Hannu
Kerkko
Juuso
Urpo
Ukko
Johannes
Kullervo
Uuno
Manne
Yrjö
Onhan noita... :''D- Anonyymi
Täysin samaa mieltä. Varsinki noiden päälimmäisten kanssa :D Tiiän yhe vanamon, kauhea nimi. Ursulaki iha oksettava. Hemminki on vaa aika läppä nimi
- zmirre
En pidä nimistä Taneli ja Juuso, koska niistä tulevat mieleen Kaneli ja Juusto.
- jööh
Hazal
Maire
Anneli
Jenni
Sylvi
Ukko
Antti
Eemeli
Joska
Henri - Reetta on kaunis
No voih.... tosi moni on maininnut tyttäreni nimen Reetta. Minusta se luonnollisesti on suloinen nimi.
Nimet ovat vain kirjainyhdistelmiä, joihin jokaisella on oma subjektiivinen suhteensa. Ei ole olemassa "rumia" tai "kauniita" nimiä, vaan yksinkertaisesti nimiä joista ei syystä tai toisesta pidä.
Itselleni 50- ja 60-luvun muotinimet särähtävät korviin rumina
-Raija
-Pirjo
-Pirkko
-Päivi
-Arja
jne.
Jari
Kari
Pertti
Martti
Markku
jne.
Itse olen Elina. Sitä kai ei kukaan ole täällä maininnut?- --vivianne--
Mä olen puolestani Vivianne. Siskot Eleonora ja Marissa, veli Alex. Nyt kiitos suoria mielipiteitä meidän nimistä. :)
- repikää siitä
veeti,leevi,miika.mikko,ville,matias,kaapo,eero,eetu,pasi,juuso,einari,jaakko,torsti,tauno,urpo,eemeli,joonas,juho,simo,leino,rauno,matti,aapo,ari,niilo,riku,viljo,pekka,olli,ismo,tuomo,tuomas,pirkka,topias,veli,dimitri,valdemar,toivo,onni,risto,olavi,pentti,uolevi......................eila,anna,anne,leena,päivi,riikka,sari,sanna,marika,marjo,merika,serita,sarita,tanja,teresa,nadja,ulpu,minna,enni,senni,jenni,jenne,jemilia,emilia,eriika,sanni,aada,oona,ilta,aamu,pilvi,pilve,maila,anitra,sabina,jutta,stiina,liisa,liina,kira,ira,piia,tamara,taina,aino,vieno,tuulikki,marja,maria,sini,heli,helinä,hanne,johanna,hanna,deliah, jne.......
- j
veeti,leevi,miika.mikko,ville,matias,kaapo,eero,eetu,pasi,juuso,einari,jaakko,torsti,tauno,urpo,eemeli,joonas,juho,simo,leino,rauno,matti,aapo,ari,niilo,riku,viljo,pekka,olli,ismo,tuomo,tuomas,pirkka,topias,veli,dimitri,valdemar,toivo,onni,risto,olavi,pentti,uolevi......................eila,anna,anne,leena,päivi,riikka,sari,sanna,marika,marjo,merika,serita,sarita,tanja,teresa,nadja,ulpu,minna,enni,senni,jenni,jenne,jemilia,emilia,eriika,sanni,aada,oona,ilta,aamu,pilvi,pilve,maila,anitra,sabina,jutta,stiina,liisa,liina,kira,ira,piia,tamara,taina,aino,vieno,tuulikki,marja,maria,sini,heli,helinä,hanne,johanna,hanna,deliah, jne.......
- ö
█████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████████
- ,,,...,,,...
Erkki Yrjö Kullervo Ukko Mies Sampo Manne Keijo Juuso Pietari Pertti Perttu Uuno Jorma Hemmo...
Peppi Peppiina Pepita Tytti Pipsa Pirkko Impi Kyllikki Irma Kaija Pirjo Sisko Maila Karita Petriina Akuliina Janita Selma Arja... - Tässähän näitä...
Miehet:
Aati/Aate
Launo
Kaspian
Sisu
Aarni
Keimo
Hermanni
Kerkko
Veeti
Sulevi
Lyly
Timjami
jonkun poika esim Jarinpoika
Kimi
Jami
Urpo, Urmas, Jorma
Naiset:
Aune
Hilma
Helmi
Hilja
Laina
Alma
Selma
Senni
Senja
Saima
Petriina, Lauriina ja kaikki vastaavat puolimiehiset nimet
jonkun tytär esim. Jussintytär
Aallotar
Unelma
Omena, Kaneli, Vadelma, Mansikka ym vastaavat
Rauni
Tuovi
Kuutar - IsoYääääk
TITTA, kuka herrantähren antaa tuollaisen nimen lapselle?! varsinkin kun kaikki tietämäni Titat ovat jotenkin vajaita: down-lapsi, omituinen ratsastusope ja hippi yh. samaan kastiin menee myös TUIJA, ruma nimi ja kaikki nimenkantajat ihme friikkejä.
miesten nimistä en tajua SAMPOA, PIRKKAA ja MISKAA- SAMPOTONKOVIA
Tälläi iha tiedoks mun nimi on Sampo eikä se mun mielest outo oo
- Pintaraapaisu
Usva
Niini
Noomi
Luna
Almiira
Hertta
Ilona
Myy
Ruusa
Vanamo
Tinka
Taika
Minka
Laina
Esteri
Lumia
Tyyne
Syyne
Solja
Soili / Soile
Kaspian
Aurinko
Jesper
Sammeli
Verne
Juuso
Kasperi
Lenni
Pekko
Kaapriel
Nestori
Vihtori
Olavi
Jimi / Kimi - yh92
KULLI on liian ruma nimi !!!
- maiskista vaan sulle
Naisille:
- Pirjo
- Tarja
- Arja
- Sirpa
- Jaana
- Irmeli
- Irma
- Kyllikki (nyrkki-kyllikki)
- Leila (muuten vaan ruma nimi)
- Maikki (maiskis)
- Mette
- Alma
- Impi
- Jasmin
- Janette
- Janita
- Jatta
- Jade
- Kaino
- Kaisu
- Kiia
- Riia
- Lyyli
- Manta (lehmän tai vaikka koiran nimi)
- Marja (en tykännyt yhdestä Marjasta ja koko nimi leimaantui)
- Minttu (ja muut nimet ovat Oregano Basilika?)
- Netta
- Oona (Salkkarit-mielleyhtymä
- Roosa (sama vika kuin edellisessä)
- Peppi (Pitkätossu)
- Pihla
- Riina
- Sanelma
- Sari
- Seija
- Sohvi (sohva; mieluummin Sofi tai Sofia)
- Suoma
- Terttu (torttu)
- Marja-Terttu
- Varma
- Mimmi
- Inari (liian kummallinen)
Meheviä yhdistelmä-yökkösiä, joita voisi syntyä:
- Impi Kaino
- Varma Impi
- Aina Impi Siviä
- Kyllikki Impi Kaino
_
Miehille
- Aatu
- Veeti
- Petri (tunsin yhden vähemmän kivan Petrin joka pilasi mielessäni tämän nimen)
- Urpo
- Ukko
- Mies (hei oikeesti tässä on mies jos ette tiedä vielä, nou thänks...)
- Elias
- Eemeli
- Jarno
- Jesse
- Jonne
- Kimmo
- Kustaa (Pis pissss, kova kusemaan?)
- Kyösti
- Lyly
- Leo
- Manne
- Nyyrikki (niin mikä? nyrkki-kyllikki?)
- Valio
- Oiva (-riini, margariini)
- Roope (vasikan tai koiran nimi)
- Sulo
- Tahvo (tampio tumpelo rähmäkäpälys)
- Tapani (nimeni on Tapani ja tapani tulette tuntemaan)
- Teppo (huonompi Seppo, vähän niin kuin Tahvo Seppo)
- Veli (jolla on Sisko?)
Sitten vielä hyyyyyi-yhdistelmiä:
- Ukko-Mies Mainio
- Valio Mainio Mies
;ut Yrjö on ihan kiva :) - tyytyväinennimeensä
Mun mielestä tämmöiset keskustelut ovat aika turhia. Täälläkin on aika tavallisia nimiä ja jotkut voivat pahastua siitä. Itsekään en antaisi kenenkään nimeksi esim. Kotivalo, mutta voihan nämäkin tiedot pitää itselään.
- gayy
hyi että on rumia nimiä
- towardthebrightlight
Minusta tällaiset listat ovat vain hauskoja, on kiva vertailla että mitä itse kukakin pitää rumana.
Minulla yökötyslistaan kärkeen kuuluvat kaikki -auli -loppuiset nimet. Eli Auli, Rauli, Sauli, Pauli. Aivan hirveitä. Myös Lauri on kamala.
Sitten ovat -eijo loppuiset nimet, eli Keijo, Reijo, Teijo, Veijo. Etenkin Keijo on aivan hirveä, ehkä siksi että se on niin lähellä sanaa keija.
Sitten ovat nämä Veeti ja Leevi joiden suosiota en tajua lainkaan. Minusta ne sopisivat ääniefektiksi kuvaan jossa limaa valuu pitkin seinää.
En myöskään pidä suurimmasta osasta niitä nimiä joissa on kaksi samaa vokaalia alussa, esim. Iiro, Eero, Aatu, Eetu. Näitähän on vaikka kuinka paljon. Eivät kuitenkaan ole yökötyslistan kärjessä. Etenkin näissä miesten nimissä on jotain junttimaista, kuulostavat joltain hampaattoman sänkinaamaisen maalaisukon nimiltä.
Sitten on joitain yksittäisiä nimiä. Pasi on yksi rumimpia nimiä mitä tiedän. Herkko taas menee jo jotenkin niin huumorin puolelle että se pikemminkin naurattaa. Ja kuulostaa aikalailla samalta kuin horkka.
Jotkut nimet eivät itsessään ole rumia mutta en pidä niistä koska olen joskus tuntenut sennimisen ihmisen josta en pitänyt. Näitä on esim. Taru. Olin ala-asteella pari vuotta samalla luokalla yhden Tarun kanssa joka oli mielestäni hirveän inhottava ja itsekäs. Lisäksi tämä Taru oli aika lihava (ruokalan tätejä oli kielletty antamasta sille lisää ruokaa) ja edelleen hämmästyn kun tapaan Taru-nimisiä ihmisiä jotka ovat hoikkia. Se nimi liittyy mielessäni niin tiukasti siihen tiettyyn henkilöön. - yöksis
Vellamo (lyllyvä emäntä)
Ursula (mielleyhtymä Ariel-elokuvan tankkeriin mustekalaan)
Veeti (lähiönimi, ällöttävä) - 00000000i j
Rumia nimiä:
Janella
Jessica
ym. pissis nimet
Veeti - hyi hyi hyi
Jorma - kaikki tietää mitä tämä tarkoittaa
Pekka- jotenkin ihan hiton juntti nimi. Tulee joku vähän vajaaälyinen mieleen
Jami - tulee mieleen Jammu setä
Joose
Jooa
Ari
Anna - ällöttävän kulunut nimi. Kaikki tuntemani tämän nimen kantajat ovat aika ylimielisiä
Minna - en voi sietää tätä lässynlää nimeä
Viveka - tarvitseeko edes perustella?
Heikki - Häntä-Heikki. Tulee mieleen yks limanen naapurin setä, joka käy Thaimaassa panemassa pingpongeja.
Niko - jotenkin hintahtavan oloinen nimi
Mico, Miko, Miki ym. yyh-
kaikki turhat C-kirjaimet aiheuttaa inhotusta, kuten Caroliina, Crista ym.- 00000000i j
Anu unohtui listasta.
Siis hyi että. Siitä tulee poikkeuksetta mieleen anus. - Lapsellista
00000000i j kirjoitti:
Anu unohtui listasta.
Siis hyi että. Siitä tulee poikkeuksetta mieleen anus.IHAN OIKEESTI TOSI LAPSELLISTA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUIDEN NIMIÄ AJATELKAA MILTÄ NIISTÄ TUNTUU IHAN OIKEESTI MUN MIELESTÄ EI OO OLEMASSA YHTÄKÄÄN RUMAA NIMEÄ !!!!!!jokainen nimi on erilainen ja arvokas ! Nimi ei pahenna miestä mutta mies voi pahentaa nimen !!!!
- pong pong
Mä tykkään kyllä noista Annasta ja Vivekasta.
Janika, Janita, Janina ja Janette eivät oikein iske. Eikä Peetu. - Yrjö Urpola
Lapsellista kirjoitti:
IHAN OIKEESTI TOSI LAPSELLISTA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUIDEN NIMIÄ AJATELKAA MILTÄ NIISTÄ TUNTUU IHAN OIKEESTI MUN MIELESTÄ EI OO OLEMASSA YHTÄKÄÄN RUMAA NIMEÄ !!!!!!jokainen nimi on erilainen ja arvokas ! Nimi ei pahenna miestä mutta mies voi pahentaa nimen !!!!
Oletko Anu Saukko nimeltäsi?
- Anonyymi
Lapsellista kirjoitti:
IHAN OIKEESTI TOSI LAPSELLISTA TULLA TÄNNE HAUKKUMAAN MUIDEN NIMIÄ AJATELKAA MILTÄ NIISTÄ TUNTUU IHAN OIKEESTI MUN MIELESTÄ EI OO OLEMASSA YHTÄKÄÄN RUMAA NIMEÄ !!!!!!jokainen nimi on erilainen ja arvokas ! Nimi ei pahenna miestä mutta mies voi pahentaa nimen !!!!
No eiköhän tämänkin jotkut tomppelit keksineet , ja sittenlauttelivat tuttujen nimiä muka yäk niminä. Lapsellista touhua josta ei tartte edes välittää, ei näillä,ole muuta tekemistä ilmeisesti
- millat perseeseen
milla on rosi ruma nimi
- Anonyymi
Itse en pahemmasti ole koskaan tykännyt nimestäni, mutta ihme kyllä sitä ei ole näkynyt näillä lapsellisilla listoilla
- nimimuoti
Pentti ja Eila ovat 2020-luvun muotinimiä – katso, koska nimesi tulee muotiin
http://www.hs.fi/elama/Pentti ja Eila ovat 2020-luvun muotinimiä katso koska nimesi tulee muotiin/a1305801877641?ref=hs-art-new-2 - Aadof.
Vuonna 2100, muotinimiä. Teudor ja Ivan. Vedlana ja Ludmila.
- Kumma tyyppi
Minkä annoit lapsellesi nimeksi? Se on minusta tosi ykkönimi. Yök. Kuulostaa tosi yököltä...ihan sama mikä on, mutta mieti että mä en tykkää siitä sun antamastasi nimestä. Siitä nimestä minkä lapsesi sai. En vaaan tykkää.
- Kumma tyyppi
Täsmennän ed. viestiäni. Siis en tykkää ap:n antamasta nimestä tai minkä aikoo antaa.
- salmiakkisuklaa
Elmo ja Einari on edelleen niitä nimiä, joita en ymmärrä enkä antasi omalleni!
kukin tyylillään, mutta itse en antaisi pojalleni nimeä josta tulee mieleen jokin meressä kelluva, niljakas eliö tai maksaläiskäinen kärttyinen ukko..
myös Juuso on melko kamala, johtuen siitä että mieleen tulee väkipakollakin juusto.
tyttöjen nimistä kylmiä väreitä aiheuttavat Kirsti, Hjördis, Esteri ja Reija.
myös liian hieno & ulkomaalainen nimi suomalaisen sukunimen kanssa antaa hiukan säälittävän vaikutelman, kuten Romeo Pöntinen tai Mercedes Möttönen- Umpiluupää
Einarinari, pieri ja pani :-D.
- merkitys
Umpiluupää kirjoitti:
Einarinari, pieri ja pani :-D.
Einari tarkoittaa sotilasta.
- adell2
naisten nimet:
minna
paula
päivikki/tuulikki/kyllikki/annikki/nyyrikki
maija/saija
pirkko
reetta
jaana
hilkka
hilja
anette/jeannette
ulla
renja/rinja
vilhelmiina/adalmiina/justiina
sisko
sari,mari
marjatta/marjukka/
marja/marju
oili
onerva/kanerva/ulpukka
hannele
sirpa
miesten nimet:
rauli
jussi
otso
totti
hemmo
heimo
herkko
yrjö
kullervo
turo
veli
mies
urpo
taisto
tahto - Ääliö
Ippi on rumin tytön nimi mitä olen kuullut.
- Anonyymi
Nimeä löytyy myös pojilla
- Kirsikka3
Anneli, koska siitä tulee pervo Auer mieleen.
Muuten nimi on nätti. - Jormalle suukkoja
Suotta mollataa Jorma -nimeä.
Jormahan kuvastaa elämän lähdettä, ilon ja nautinnon lähdettä. - Eiiii
Taru ja Salla. Hyi.
- Sauli-Anselmi
Kia
Kea
Yrjökki
Vieno
Annikki
Eenokki
Satu
Antero
Alpo
Elmeri
Jalmari
Uolevi
Terho
Uuno
Rauno
Reino
Rieti
Tahvo
Oula
Eino
Arvo
Oiva
Kalervo
Kaaleppi
Leevi
Toini
Hulda
Heluna
Hilma
Lyyti
Sulevi
Simo
Aimo
Hjördis - Eudokia MäkiRäättänä
Erno
Irmo
Eivo
Auvo
Kunto
Arpo
Urpo
Kaino
Keino - 1 name
Kalenteri on toistaiseksi Herramme Jeesuksen Kristuksen ajanlaskun mukaan noin ajassa, ellei laki puutu aikaan enemmänkin. Tasa- arvon nojalla.
- JFFFFFFFFSSS
VALPURI
- ElitistiVain
Suurin osa tänne kirjoittaneista omaavat vastenmielisen huonon kyvyn ajatella asioita ja edustaa juuri sellaista ihmisjoukkoa, jolle en soisi koskaan sellaista tilannetta että he ensinnäkin päättävät lisääntyä ja pääsevät tilanteeseen, jossa saavat päättää omalle lapselleen nimen.
"Ihmiset" jotka keskustelevat vastaavanlaisista, lähinnä suomijunteille suunnatuista aiheista, ovat tyypillisiä alisuorittajia, joiden elämä koostuu lähinnä naapurin tarkkailusta ja säännöllisistä perskänneistä. En missään nimessä toivoisi teille kenellekkään mielipiteen vapautta, luoja paratkoon jos joku teistä nuijista osaa äänestää.
Tiedän sen, että tämä kommenttini voi aiheuttaa närää jollekkin, mutta olen kirjoittanut tämän vain motivoinniksi teille kaikille. Aloittakaa maailmanparannus jollakin muulla keinolla kuin vaivaamalla päätänne ajattelulla. Polttakaa vaikka raamattu pihallanne tai steriloikaa itsenne. - entykkää
Akuliina, Sirpa, Mervi, Hillevi, Ilse (hilse) Menni (menninkäinen) Raija, Kaija, Henna, Hanne, Kaisli, Kaisa
- Ainiinääviel
Ainiin, unohdin mainita, etten tykkää myöskään näistä: Kerttu, Kerttuli, Heta, Lotta, Riina
- Nimetonjotkutrumia
Riina, Lilja, Jaana, Ruusu, Roosa, Mirjami, Liina.
Pertti, Yrjö, Kotivalo, Mikko, Pete, Pate. - liuluiuip
Naisista Ullamaija ja miehistä Teemu
- sarathequeen
vittu että mulla on kiva nimi.
- Sara999
Vittu niin mullakin
- puhkikuluneetnimet
Mariia, erittäin suosittu tavisnimi mutta ihme väännös nimestä Maria. Miksei voisi olla vain Maria yhdellä i:llä. Kaiken lisäksi nimestä tulee mieleen uskonnollisuus eli jeesuksen äiti ja nimenä maailman yleisin mm. latinalaisissa maissa, eli siellä joka toinen on Maria jos haluaa antaa tusinanimen! parempia ja harvinaisempia voisivat olla esim. Marita, Marika, Marilisa, Marina.
Mirella, alunperin joku latinalaulaja tuokin mutta matkittu nimeksi Suomessa vähemmöstikansalaisille muka "hieno" ja "erikoinen" nimi vaikka on jo aika kulunut nimi niissä piireissä! kaikki nimen kantajat eivät edes sovi itse nimen kantajiksi, keksikää jotain omaperäistä/vähän harvinaisempaa tytön nimeksi esim. Miretta, Mirabella, Mirena. - Envalitsisi
Hulda
Leija
Usva
Unna
Kuuno
Kaapo
Taneli
Tahvo
Taavi
niin sanotut lähiönimet mukaan lukien Jasminit ja Jeminat - Anonyymi
Yayira
- Anonyymi
minttu mimosa
- Anonyymi
ainakin pojille:
Urpo
Yrjö
tytöille:
Ulla
Mirtel(se on kyllä virolainn mut joo)
Vähän vaihtelee sen mukaan minkä nimisiä ja minkä laisia ihmisiä tuntee. - Anonyymi
Tässä on sekasessa järjestyksessä:
Okko
Eevartti, Eetvartti tmss
Onerva
Pellervo
Kullervo, Kalervo, Kaarlo
Santeri
Alexandra
Krista
Maiju, Maija tms
Reetta
Jessica, Jemina, Jessika, Janika tms.
Jesper, Jasper
Aukusti, Akusti, August
Sami
Timo
Teemu
Simo, Simon, Simeoni
Leo
Adalmiina
Kaikki, jotka muodostetaan pojan nimistä ja -iina perään (esim Wilhelmiina)
Liisa, Liisi, Lissu - Anonyymi
Ullamaija HYI SAATANA
- Anonyymi
Sama
- Anonyymi
Ullla-Maija on mielestäni kiva nimi ,
- Anonyymi
Gina (tulee mieleen vagina)
- Anonyymi
;;; pirkka on oksettava nimi, tulee mieleen joku kimeitä pieruja päästelevä.....
- Anonyymi
Täällä varmaan ihmiset joiden nimi on joku kakkapää niin ne lievittää täällä omia tuskiaan haukkumalla muiden nimiä
- Anonyymi
tapa ittes saatana
- Anonyymi
Voisiko lapsen etunimi olla Kulli?
- Anonyymi
Vauva tulossa?
Noh siis Kalle Pasi sinooo oot lädki - Anonyymi
On jännää lueskella näitä vastauksia. Itse ulkomaalaisena en ymmärrä Juuso nimen suosiota, mulle tulee aina mieleen juusto ja sen haju. Pirkko/Pirkka nimestä ajattelin, että se on miehennimi, oli iso yllätys kun kesäyliopiston opettaja olikin nainen 😃 Mielestäni nimet k kirjaimen sijaan c:llä ovat aika tyhmiä, Niko ja Janika täysin ok ja normaalia, mutta Nico ja Yanica tuntuu alakoulutetulta. Mielestäni Kalevala-nimet ovat kauniita ja mystisiä, tykkään niiden tunnelmasta ja arvostan historiansa. Myös luonnonilmiö-nimet ovat yleensä kauniita ja sydäntä lämmittäviä tai hauskoja, kun tietää nimen alkuperän 😀
- Anonyymi
Hmm.. Musta tää on jotenkin tosi outo keskustelun aihe, mut ehkäpä just siks päädyin tänne jopa kommentoimaan.
Miehistä just Veeti varmaan iljettävin. Tulee mieleen joku räkä poskella kompuroiva 2-vuotias pullee poika.
Naisista paljon vaikeempi keksiä sitä pahinta.. xo
Ehkä Mirva tai Sari. - Anonyymi
mun mielestä
ursula
akustiina
irma
irmeli
leila
liisa
liina
kirsti
odessa
anneli
yrjö
kyösti
kauko
kerkko
urpo
nico
pentti
pertti
mauno
väiski - Anonyymi
en haluu loukkaa ketään, joten älä hermostu, kun mielipiteitä on monia:
Tytöt;
Iita
Ida
Manna
Meeri
Leena
Liisa
Maija
Piia
Saima
Vuokko
Saimi
Pojat:
Paavo
Pekka/o
Petteri
Petri
Venni
Kerkko
Yrjö
Jorma
Uuno
Joona/s/tan
Kalle
Unto
Lassi
Teijo
Tuli vähän pitkä lista.
Muista et kaikil on oma mielipide - Anonyymi
Naisten nimet.(esim)
Martta
Helena
Leena
Suokootanteeksi
Elsa - Anonyymi
Piiu
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap162178Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi842128- 1011397
Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101306Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663841207Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1461188Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249896Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha173874- 78869
- 63854