rullasukset

....

mitä mieltä ootte kannattaako ostaa rullasukset vai rullaluisimet kesäksi??entä mitä merkkejä suosittelette ja mitä malleja suksista??entä jos ostan sukset niin millaisia renkaita??

22

23271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepjep65

nii, jos on vaan mahdollista ostaa nii osta ihmeessä rullasukset, itellä on marwen pertsat ja oon niihe tosi tyytyväinen,luistelut mulla on finn rollerit isoilla kumipyörillä mut ne on niin pirun raskaat etten oikein jaksa kovin pitkää lenkkejä niillä tehä,(tosin on myös tekniikassa on parannettavaa) marvet puolestaan on matalapyöräiset ja helppot hiihtää, joten suosittelen marwet ja matalapyöräiset,tänään 17.4 hiihdin ekaa kertaa rulliksilla 15km ja oli taas nautittavaa, osta sukset ja nauti menosta, suksilla kehityt myös enemmän mitä luistimilla, ajatellen talvenhiihtoja.

• suksittelija

Mulle yks tuttu lykkäs joskus kahdetki rullikset kun tiesi että hiihtelen jonkun verran. Ne oli jääny silleen että hänen poikansa oli lopettanu harrastelun ja veivät tilaa varastossa vain. En tiedä yhtää minkälaiset ovat kun ei oo kokemuksia. Merkki on JEH ja ovat suomalaiset. Pyörät on n.4cm leveät ja 5-6cm korkeat. Toiset on pertsa ja toiset luisteluun. Siteet on sen verran vanhat ettei oo monoja niihin eikä oo tullu sitte kokeiltua. Nyt oon ajatellu vaihtaa sopivat siteet ja kokeilla. Jos joku tietää kyseisistä härveleistä jotain niin olisin kiitollinen jos jakaisi tietoa mulleki.

• jts

mistäs oot löytäny oikee kunnon vanhat jehit?
        ne oli 80 luvulla hyvin suositut vehkeet..jos ne on kunnos..ei siinä mitään..vaiha vaa siteet ja menoks!!
        ainut miinus on..varaosia ei saa varmaa mistää..
        mut kun on molemmat..ei ne iha heti kulu loppuu!
        oon joskus itekkii hiihtäny jeheillä!!

JEH..JEH..

• suksittelija
        jts kirjoitti:

mistäs oot löytäny oikee kunnon vanhat jehit?
        ne oli 80 luvulla hyvin suositut vehkeet..jos ne on kunnos..ei siinä mitään..vaiha vaa siteet ja menoks!!
        ainut miinus on..varaosia ei saa varmaa mistää..
        mut kun on molemmat..ei ne iha heti kulu loppuu!
        oon joskus itekkii hiihtäny jeheillä!!

JEH..JEH..

No sitä mä vähä arvelinki että jts:ltä löytyy tietoo kyseisistä vehkeistä. Joo, sinne mistä mä ne sain, ne oli järkänny semmonen henkilö joka on tuolla hiihtomaajoukkueen taustalla ollu aika pitkään että siitä kyllä päättelin että joskus aikoinaan varmaan ollu kelpo kamaa, ja miksei viäki. Täytyypä vaihdella siteet kunhan ehtii. Kiitokset tiedoista. Kyselen taas joskus lisää...

• jts

ootko kuntoilija vai kilpuri..
      kokemus rullilla hiihtämisestä..
      mitkä on "tavotteet"!

jos haluat reenata pelkästää hiihtoo..nii sit rullasukset..
      mut jos haluut nauttia vauhista..sillo rullikset..
      tai sitte osta molemmat!
      sillo ei tarvii tehä kompromisseja!
      minä oon hiihtäny rullasuksilla iha mahottomia määriä tässä elämän aikana..
      nyt mulla alkaa homma tällee kesällä kääntyä rulliksiin..se on imassu mekäläise mukaansa totaalisesti!
      eli nordic blading..tossa oon vähä laskeskellu..ett ois kyllä mahollisuuksia aika pitkälle..jotekii toi rullistekniikka on vaa mahottoman hyvi hallinnassa..tää ei oo sit mitään kehumista!näin se vaa on tää juttu!
      on jo muutama tunti lykätty..ai ett on mukavaa!!
      pitää ajaa noi uudet luistimet sisään..kyllä toi k2 hyperin pyörillä on mahoton tykki..ei oo enää kiinni ku lykkääjästä!
      kyllähä noi kylän muijat tossa katteli..vanha ukko..ei iha täysissä järjissään taija olla!
      mut kyllä maratooni pitäs mennä reilusti alle kahen tunnin..tekniikka kun vaa pysys kasassa koko matkan..sillo ois hyvä!
      kyllä tää on oikee teknikkalaji..se on nähty!
      jos pystyy kunnolla liuuttaamaa..ja polvikulma on oikee..ja tasatyönnöstä ei tuu olemaa missää vaiheessa kiinni..sen uskallan luvata jo nyt!

• hopeesompari

En nyt mitenkään protestoi tai hauku, mutta jts:n kirjoitus tyyli on pistänyt silmään. Sulla on paljon asiallisia juttuja ja niistä saa hyviä vinkkejä ja kiitos niistä. Kuitenkin tekstiäsi on vaike lukea kun kirjoitat näin:

"jos haluat reenata pelkästää hiihtoo..nii sit rullasukset..
        tai sitte osta molemmat!"

Tossakin pätkässä kaikki asiaa, mutta jos sen olisit kirjottanu siistimmin ni ois ollu kivempi lukee esim.
        "Jos haluat reenata pelkästään hiihtoo nii sit rullasukset, mut jos haluut nauttia vauhista niin sillon rullukset, tai sitte osta molemmat."

Sun ei todellakaan tarvii mun takia kirjotus tyyliäs muuttaa enkä haluu mollata sua. Kuhan vaan aattelin tästä sanoa ku sun tekstit sisältää aina asiaa ja niitä ois kiva lukee jos ne ei ois...näin kirjotettu...

• jts
        hopeesompari kirjoitti:

En nyt mitenkään protestoi tai hauku, mutta jts:n kirjoitus tyyli on pistänyt silmään. Sulla on paljon asiallisia juttuja ja niistä saa hyviä vinkkejä ja kiitos niistä. Kuitenkin tekstiäsi on vaike lukea kun kirjoitat näin:

Tossakin pätkässä kaikki asiaa, mutta jos sen olisit kirjottanu siistimmin ni ois ollu kivempi lukee esim.
        "Jos haluat reenata pelkästään hiihtoo nii sit rullasukset, mut jos haluut nauttia vauhista niin sillon rullukset, tai sitte osta molemmat."

Sun ei todellakaan tarvii mun takia kirjotus tyyliäs muuttaa enkä haluu mollata sua. Kuhan vaan aattelin tästä sanoa ku sun tekstit sisältää aina asiaa ja niitä ois kiva lukee jos ne ei ois...näin kirjotettu...

katoppas kun ei oo noita kouluja käyny aikanaa..
        muutako maamieskoulun..kyllä tää kirjotustyyli varmaa käy lukeneen silmään aikalailla!
        mut asialle ei maha kuule mittää..
        hyvää kesää sinulle!

• äidinkielen opettaja
        hopeesompari kirjoitti:

Eipäs puututa epäolennaisuuksiin.

Mielestäni JTS kirjoittaa hyvää puhekieltä väritettynä murteella.

Hän rytmittää tekstiään tehostaakseen sitä ja tehdäkseen siitä elävämpää.

KESKITY OMAAN TEKSTIISI, JOSSA ESIMERKIKSI YHDYSSANAT OVAT POIKKEUKSETTA ERIKSEEN KIRJOITTETTUJA.

Esim. kirjoitustyyli vs. kirjoitus tyyli

• asd

sukset ehdottamasti, jos minulta kysytään.
      suksetvat paljon lajinomaisemmat kuin luistimet. eihän suksikaan ole pultattu nilkkaan kuten luistin on. tasuri luonnistuu paljon paremmin suksilla. tokihan luistimilla saadaan paljon kilsoja kesässä kun niissä ei ole minkäänlaista vastusta, pitäisi etsiä todella jyrkkiä mäkiä että joutuisi tekemään töitä ja kuinka moni enää uskaltaa laskea ne mäet enää alas. toki tasaisellakin joutuu tekemään töitä kun pistetään tarpeeksi vauhti, mutta kuinka monen tekniikka kestää kasassa enää siinä vauhdissa.
      itse voin suositella marwe:n rullasuksia: www.hyvinkaankumi.fi tai kysy paikallisesta urheiluliikkeestä. luikkariin oma valinta uretaani pyörät, kumiset sulavat alle kesäisin kun pääsee paistamaan kokopäivä tielle enkä pääse aamuisin hiihtämään. pertsassa kumiset pyörät toimivat, otat vain tarpeeksi kovalla seoksella, myyjä osaa todennäköisesti neuvoa valinnassa. luikkari kapealla&korkealla ja pertsa leveällä&matalla renkaalla.

• jepjep65

nii, oon samaa mieltä, ja kun on vielä kitkaa renkaissa nii hiihto senkun paranee ja kunto kohenee. Suksilla ei mene nii kovaa , ainakin itelle suksi sopii myös alamäessä, kun vauhti ei nouse nii kovaksi. Rullaluistimilla on kyllä ihan mukava käydä kokeilemassa vauhtia(tasaisella)Tasuria on ehdottomasti suksilla helpompaa harjotella kuin mitä luistimilla. Täytyy itekkin kokeilla tilata finn rollereihin noita uretaanirenkaita. Mitähän ne kustantaa??Pertsan marweilla viimekesänä 1210km ja ainoastaan takarenkaat on uusissa, joten kestävyys on hyvä. Marwen pertsat on varmaan parasta mitä oon hankkinut vaikkakin hinta pyörrytti maksaessa mut ovat sen hinnan arvoiset (220e).
        Kevät terveisiä tutuille!!!!!

PS. kävin kutotestissä KUNTOHOVISSA Joensuussa Olympiajoukkueen lääkäri Hannu Litmasen hoivassa ja tulokset oli tosi lupaavat. Pummppu toimii kuin roleksi ei enää mitään vikaa!!!!

• ....
        jepjep65 kirjoitti:

nii, oon samaa mieltä, ja kun on vielä kitkaa renkaissa nii hiihto senkun paranee ja kunto kohenee. Suksilla ei mene nii kovaa , ainakin itelle suksi sopii myös alamäessä, kun vauhti ei nouse nii kovaksi. Rullaluistimilla on kyllä ihan mukava käydä kokeilemassa vauhtia(tasaisella)Tasuria on ehdottomasti suksilla helpompaa harjotella kuin mitä luistimilla. Täytyy itekkin kokeilla tilata finn rollereihin noita uretaanirenkaita. Mitähän ne kustantaa??Pertsan marweilla viimekesänä 1210km ja ainoastaan takarenkaat on uusissa, joten kestävyys on hyvä. Marwen pertsat on varmaan parasta mitä oon hankkinut vaikkakin hinta pyörrytti maksaessa mut ovat sen hinnan arvoiset (220e).
        Kevät terveisiä tutuille!!!!!

PS. kävin kutotestissä KUNTOHOVISSA Joensuussa Olympiajoukkueen lääkäri Hannu Litmasen hoivassa ja tulokset oli tosi lupaavat. Pummppu toimii kuin roleksi ei enää mitään vikaa!!!!

minkähän verran maksaa sitten nuo marwen luitelu sukset ja mikä malli niistä marwen suksista ois paras??

• jepjep656565
        .... kirjoitti:

minkähän verran maksaa sitten nuo marwen luitelu sukset ja mikä malli niistä marwen suksista ois paras??

nii, mulla ei oo kokemuksii marwen luistelusuksista kun on noi finn rollerit.(perinteist on marwet ja ne on tosi hyvät) Mutta kato ihmeessä www. huvinkaankumi.fi sivulta minkälaisii vempaimia siellä on, hinnat on jotain alle 200e tai alle.

• ....
        jepjep656565 kirjoitti:

nii, mulla ei oo kokemuksii marwen luistelusuksista kun on noi finn rollerit.(perinteist on marwet ja ne on tosi hyvät) Mutta kato ihmeessä www. huvinkaankumi.fi sivulta minkälaisii vempaimia siellä on, hinnat on jotain alle 200e tai alle.

mitähän ereoa on marwen skating, skating100 ja skating 600 suksilla??entä mitkä niistä kannattaisi ostaa??

• jts
        .... kirjoitti:

mitähän ereoa on marwen skating, skating100 ja skating 600 suksilla??entä mitkä niistä kannattaisi ostaa??

jo oot ostamassa kyseisiä vehkeitä..niin toi 600 sarjalaine!on vähä kevyempi malli!
        hyviä molemmat..jos hintaero on suuri nii sitte toi 100 malli!
        "ajo-ominaisuuksissa" ei ole oleellista eroa!

• jts
        jts kirjoitti:

jo oot ostamassa kyseisiä vehkeitä..niin toi 600 sarjalaine!on vähä kevyempi malli!
        hyviä molemmat..jos hintaero on suuri nii sitte toi 100 malli!
        "ajo-ominaisuuksissa" ei ole oleellista eroa!

noi mallit 100 ja 600 menikii toisinpäin!
        satane on kevyempi!sillai..

• ....
        jts kirjoitti:

noi mallit 100 ja 600 menikii toisinpäin!
        satane on kevyempi!sillai..

ai ei muuta eroa kuin paino??ja hinta eroa on noin 30 euroa.....suositteletko noita 100:sia??taikki mitä tuumaat noista malleista SPORT 540 / SPORT 580

• jts
        .... kirjoitti:

ai ei muuta eroa kuin paino??ja hinta eroa on noin 30 euroa.....suositteletko noita 100:sia??taikki mitä tuumaat noista malleista SPORT 540 / SPORT 580

noi sportmallit on kisakäyttöö..ei oikee oo harjottelusuksiksi!
        mut jos kisailet nii sitt kyllä on nopeet vehkeet.
        osta vaa noi 100:set kun hintaerokaa ei oo enempää!
        rungot pitäs olla muistaakseni samat 100 ja 600:ssa,jos en nyt väärin muista nii 100 ssa on pyörän kiinnityshaarukka jotain keveämpää ainetta!
        huoletta voit ostaa,on huippusukset!
        itellä on enemmän kokemusta italialaisista rollereista!mut oon kyllä marweillakii lykänny!
        se on hyvä puoli noissa kotimaisissa..varaosat on helppo saada!
        joo tällästä tänään!

• ....
        jts kirjoitti:

noi sportmallit on kisakäyttöö..ei oikee oo harjottelusuksiksi!
        mut jos kisailet nii sitt kyllä on nopeet vehkeet.
        osta vaa noi 100:set kun hintaerokaa ei oo enempää!
        rungot pitäs olla muistaakseni samat 100 ja 600:ssa,jos en nyt väärin muista nii 100 ssa on pyörän kiinnityshaarukka jotain keveämpää ainetta!
        huoletta voit ostaa,on huippusukset!
        itellä on enemmän kokemusta italialaisista rollereista!mut oon kyllä marweillakii lykänny!
        se on hyvä puoli noissa kotimaisissa..varaosat on helppo saada!
        joo tällästä tänään!

vielä jos vertaa noita marwen 100 startin elegance luistelusuksiiin niin onko mitä eroa näillä merkeillä

• jts
        .... kirjoitti:

vielä jos vertaa noita marwen 100 startin elegance luistelusuksiiin niin onko mitä eroa näillä merkeillä

olla mitään eroja käytännössä..se on makuasia oikeestaan!eikä mulla oo startin suksista kokemusta,mutt ei ne ainakaa oo varmaakaa yhtää huonommat kuin marwet!
        mun mielest ainut valintaongelma tulee eteen sillo jos on oikee raskastekonen hiihtäjä..sillo kannattaa vähä katella erimalleja mista sitt valkkaa rullikset!
        ja hintakii tietysti on yksi tekijä!
        minä oon hiihtäny ski skett suksella jo monta vuotta,se on melkei samanlaine kun nää muutkin!
        ei oo ollu tarvetta vaihtaa merkkiä!
        se on iha puhtaasti makuasia!

• Hillitön paahtaja

no, jo olet ihan hiihtäjiä niin rullasukset, mutta jos haluat halvemmat, vauhdikkaammat ja helpommat käytettävät rullilla toimivat vehkeet niin osta rullaluistimet (50€-200€), mutta jos siis olet ihan kilpahiihtäjä niin hankippa rullasukset (150€-500€) niillä vauhti on vaan paljon hitaampaa.

• Ylämummo

Seurannut sivusta viestejä ja on pakko....
        siis alotteijoilla on hirvee hinku "herkät ja nopeet" JUST väärin, jos ei oo tekniikka ja Peruskunto kohilaan niin turha ees haaveilla noist asioista koska hytälönä on vaan se paha kaatuminen.

Se 50v ikänsä löhönnyt TV-äärestä päättää / saa ihme herätyksen nyt mä Rupeen treenaan Rullaluistimilla JA luulee olevansa Vit.. kovassa kunnosaa =

1- pättyy siihen kun niveliin sattu hirveesti... koska aivan ylimitoitteu lenkki
        2. Se paha kaatuminen

Loppu nopeemin kun alkoikaan se into ...

ja kommentina perään EI SE MUN LAJI OLLUTKAAN !!!

Valitettava totuus !

Ja turha sanoo ettei ollut tietoo / kukaan ei oo neuvonut = GOOGLE ..jos ei osaa ihmisten kanssa jutella / keskustella ja tänhän kaitti jo tiesikin mutta kun kukaan ei vaan oo vittinyt sanoo !!!!!!!!

• juuzy
        Ylämummo kirjoitti:

Seurannut sivusta viestejä ja on pakko....
        siis alotteijoilla on hirvee hinku "herkät ja nopeet" JUST väärin, jos ei oo tekniikka ja Peruskunto kohilaan niin turha ees haaveilla noist asioista koska hytälönä on vaan se paha kaatuminen.

Se 50v ikänsä löhönnyt TV-äärestä päättää / saa ihme herätyksen nyt mä Rupeen treenaan Rullaluistimilla JA luulee olevansa Vit.. kovassa kunnosaa =

1- pättyy siihen kun niveliin sattu hirveesti... koska aivan ylimitoitteu lenkki
        2. Se paha kaatuminen

Loppu nopeemin kun alkoikaan se into ...

ja kommentina perään EI SE MUN LAJI OLLUTKAAN !!!

Valitettava totuus !

Ja turha sanoo ettei ollut tietoo / kukaan ei oo neuvonut = GOOGLE ..jos ei osaa ihmisten kanssa jutella / keskustella ja tänhän kaitti jo tiesikin mutta kun kukaan ei vaan oo vittinyt sanoo !!!!!!!!

Olen hommaamassa start rullasuksia vapaalle tyylille ja vaihtoehtona on uretaani rullat 71mm halkaisijalla ja kumi rulaat 80mm halkaisijalla. Kummatko näistä kannattaisi ottaa??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3143
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1065
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      32
      1007
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      868
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      44
      832
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      811
    Aihe