Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

ANNETAAN ASTUTUKSEEN

piiku

annetaan papillon uros astutukseen.minulla ei ole papereita, mutta olen terve ja komia yksilö! tahtoisin oman daamin ja sitten palleroita. otahan rohkeasti yhteyttä! kuvia saa s-postilla.
[email protected]

Rovaniemi

23

2243

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jooo-o

      sekarotuisia sekarotuisten perään =)mistä tiedät että koirasi on papillon? jos ei papereita saatikaan DNA:ta ole testattu?? Saanko kysyä että mitä laittaisit hinnaksi sekarotuiselle perhoselle? Rotu perhosiakin kun saa 600e...pyydä ihmeessä ainakin 500 niin saat korvattua kaikki huimat kulusi ;))

      • iuhkjasdfafdsa

        sekarotuinen koira on "by default" terveempi, kuin puhdasrotuinen rotukoira kennelien harrastaman sisäsiittoisuuden vuoksi


    • odottaa

      yksi mukava paperiton nöffi tyttönen. Laitan sähköpostia tulemaan ja tehdään niitä palleroita:)

      • hullujako

        siis eikö teidän päässä liiku oikeasti mitään?
        Haette oikein netissä koirillenne sekarotuista kumppania astutukseen.
        Toivotaan,että tämä uros on tuhkamuna.


      • kerronko mitä
        hullujako kirjoitti:

        siis eikö teidän päässä liiku oikeasti mitään?
        Haette oikein netissä koirillenne sekarotuista kumppania astutukseen.
        Toivotaan,että tämä uros on tuhkamuna.

        toinen virtaa ja toinen tekee patoja. mikään muu ei sitten kyllä liiku.


      • minä
        hullujako kirjoitti:

        siis eikö teidän päässä liiku oikeasti mitään?
        Haette oikein netissä koirillenne sekarotuista kumppania astutukseen.
        Toivotaan,että tämä uros on tuhkamuna.

        mitä? mikä tämä juttu on paperillisten ja ei-paperillisten astutuksen kanssa? kertokaa nyt tyhmälle..
        siis jos ei ole papereita esim siksi että on "kotikoiran" jälkeläinen, mutta aito rotunsa edustaja, niin se koirako ei saa lisääntyä saman rotuisen kanssa vai miten tämä elämä menee? ei kaikki halua näyttelykoiraa vaan ehkä juuri perhoskoiran ominaisuudet!!??

        kun en tätä tajua.. jos unohdetaan pentutehtailu ja sen kaltaiset asiat niin mikä estää saamasta tietyn rotuisia pentuja? oi kertokaa oi kertokaa..
        itse en kyllä ymmärrä näyttelyitä,noita eläinmaailman missikisoja..


      • Maybe
        minä kirjoitti:

        mitä? mikä tämä juttu on paperillisten ja ei-paperillisten astutuksen kanssa? kertokaa nyt tyhmälle..
        siis jos ei ole papereita esim siksi että on "kotikoiran" jälkeläinen, mutta aito rotunsa edustaja, niin se koirako ei saa lisääntyä saman rotuisen kanssa vai miten tämä elämä menee? ei kaikki halua näyttelykoiraa vaan ehkä juuri perhoskoiran ominaisuudet!!??

        kun en tätä tajua.. jos unohdetaan pentutehtailu ja sen kaltaiset asiat niin mikä estää saamasta tietyn rotuisia pentuja? oi kertokaa oi kertokaa..
        itse en kyllä ymmärrä näyttelyitä,noita eläinmaailman missikisoja..

        Olisko hyvinkin näin, että koska eri roduilla on omat rotumääritelmänsä niin näyttelyillä edistetään rotumääritelmän mukaisten koirien esiin tuomista. Hyvät kasvattajat käyttävät sitten nimenomaan näitä menestyneitä koiria jalostukseen ja tämä takaa sen että sinä saat perhoskoiran, jolla on juuri perhoskoiran ominaisuudet!

        Miten paperittoman kotikoiran voi todeta rotumääritelmän mukaiseksi, kun sille ei ole saatavissa ulkopuolista ja puolueetonta arviota sen rodulle ominaisista piirteistä? Luotatko vain omistajan sanoihin siitä että koira on kaunis ja kivanluonteinen?

        Itsekin hyväksyn näyttelyt ainoastaan sen vuoksi, että niissä promotaan hyviä kasvattajia ja edistetään rotujen säilymistä rotumääritelmien mukaisina ja terveinä.


      • asdfgaehgreqhr
        minä kirjoitti:

        mitä? mikä tämä juttu on paperillisten ja ei-paperillisten astutuksen kanssa? kertokaa nyt tyhmälle..
        siis jos ei ole papereita esim siksi että on "kotikoiran" jälkeläinen, mutta aito rotunsa edustaja, niin se koirako ei saa lisääntyä saman rotuisen kanssa vai miten tämä elämä menee? ei kaikki halua näyttelykoiraa vaan ehkä juuri perhoskoiran ominaisuudet!!??

        kun en tätä tajua.. jos unohdetaan pentutehtailu ja sen kaltaiset asiat niin mikä estää saamasta tietyn rotuisia pentuja? oi kertokaa oi kertokaa..
        itse en kyllä ymmärrä näyttelyitä,noita eläinmaailman missikisoja..

        Haluisitko koiranpennun jonka isä on sama kuin isoisä jne jne ja jonka sukupuusta näkee, kuinka sisäsiittoisesta porukasta pentu on tullut - ja että papereista paljastuisi karmeita todennäköisyyksiä perinnöllisille sairauksille. No kukas nyt tällasia papereita haluis näytellä. ...Sen takia on parempi, ettei oo papereita ollenkaan - hiffaatko


    • kireäpipoista

      Toivon, että löydät kivat nartun ja kaikki menee hyvin. Toivottavasti emo hoidetaan hyvin ja synnytys sujuu. (perhoskoirilla aika usein keisarinleikkaus)
      Onnea tuleville pennuille.

      • saif

        Kuulemani mukaan suurin osa perhosista synnyttää ok, eikä keisarinleikkausta tarvita.


    • koko ajan

      Tämä ainakin jo toinen viesti vähän ajan sisään jossa tarjoat urostasi täällä.

      Kodittomia paperillisiakin koiria tässä maailmassa jo tarpeeksi, ei suotta teetetä niitä sekarotuisia lisää.

      Ja paperiton=sekarotuinen vaikka kuinka olisi rekisteröimätön rotukoira.

    • astutukseen

      Olet siis aloitteleva (?) pentutehtailija!!! Eiköhän tässä maassa ihan oikeasti ole jo riittävästi noita koiria, sekarotuisia, kuin rotuisiakin. Olet vain rahan perässä juoksija, haluat kuitenkin astutusmaksun pennuista. Terveystarkastuksia tuskin olet koirallesi tehnyt, joten et välitä tulevista pennuista pätkääkään, kunhan saat astutusmaksut taskuusi. Ei kaikkien urosten taritse tuottaa lisää jälkeläisiä tähän maailmaan!

    • !!!

      Omistattteko itse edes koiraa jotka aina täällä valitatte!! Kyllä ne rotukoirienkin pennuttajat voi olla pentu tehtailijoita jos paperillisilla teettää paperillisia mitä iloa te saatte näistä vaahtoiluistanne tänne palstalle.. pitäkää suut tukossa niin kaikkien elämä helpottuu..

    • Pennuttamisesta

      päättävät vain ja ainoastaan kyseisten koirien omistajat.
      Muut TURPA KIINNI, asia ei kuulu teille!

    • .anni.

      HEI!

      Minua ärsyttää että te pöljät sanotte paperittomia koiria sekarotuisiksi. Ei se voi olla sekarotuinen jos molemmat vanhemmat on ollu puhtaita :D sitäpaitsi, sehän on vaan paperi. Minulla on paljon kehuja saanut chihuahuapoika Tico, aivan suloinen ja puhdas, vaikkei olekaan papereita. Tico on leikkinyt paperilisten chihujen kanssa ja en kyllä nää mitään eroa :D en ulkonäössä enkä luonteessa vaikka Tico ei olekaan reksiteröity. Ja nyt olen etsimässä Ticolle morsianta, ehdokkaita on tullut :). Mulle on yks hailee onko koira rekisteröity vai ei, yhtä ihana koira on rekisteröimätönkin. ja tiedän ettei kaikki rekisteröimättömät koirat ole puhtaita, mutta herrane aika sentään, näkeehän sen ulkonäöstä ja luonteesta onko se puhas!

    • sulhasta vailla

      Hei Tico koiran omistaja .Etsin sulhasta mun yhdelle pienelle sekarotu nartulle. Missä päin asutte?:) Tai voitko laittaa sähköpostis tänne niin otan yhteyttä?

    • jalostuksesta

      Ticon omistajalle tiedoksi,että paperiton on AINA ja IKUISESTI sekarotuinen piski,vaikka se joltain rodun edustajalta näyttäisikin.. se on vain fakta.. paperitonta koiraa et voi käyttä virallisissa kisoissa,näyttelyissä,kokeissa tms.
      Jos koiralla ei ole papereita et voi millään todistaa,ettei esim.4 (neljännessä) sukupolvessa ole käytetty jotain toista rotua = tämä jo tekee koirasta sekarotuisen. Se voi edelleen näyttää tietyn rodun edustajalta ja luonnekin voi rotuun viitata,mutta täysin puhdasta siitä ei siltikään saa. Eli ulkonäköön ei ole luottaminen.
      Sitten jo siirrytäänkin seuraavaan kysymykseen.. jos molemmat vanhemmat ovat puhtaita ja rekisteröityjä niin miksi pennut eivät ole? minulla ainakin herää seuraavia kysymyksiä:
      onko pentue välipentue? onko kasvattaja virallinen kasvattaja? onko saanut bannin kennelliittoon tai rotuyhdistykseen? onko vanhemmat sittenkään terveitä?(koiria ei ole tutkittu tai voivat olla läheistä sukua toisilleen,sairastaa jotain tautia ym.ym.).Onko kyse pentutehtailusta?

      Olet kuitenkin varmasti kuvauttanut ja terveystarkastuttanut koirasi ennen kuin tarjoat sitä jalostukseen? (samoin kuin narttu jolle koiraasi tarjoat)? etkä halua koiraasi jalostukseen vain sen perusteella että se on kiva?etkä pyydä hirveitä astutushintoja sekarotuisesta pentueesta?
      Kyllä järjenkäyttö on ihan sallittua näissä jälostusasioissa! vaikka itsellä on niitä rotukoiria en niitä ihan heppoisin perustein jalostukseen käytä. Koirieni pitää olla kuvattuja ja terveystarkastettuja,selvittänyt luonnetestin ja olla koetuloksia. Näyttelyistä pitää olla tuloksena vähintään ERI.
      Näyttelyt ovat mielestäni hieman yliarvostettuja ja enemmän koirasta kertoo luonnetesti ja käyttötulokset kuin mva titteli,tuomari antaa koirasta mielipiteen sen mukaan miten itse kokee itselleen rotumääritelmän. Ei ole ihmeellistä,että koira joka on saanut viikonloppuna Sertit ja Casibit,saakin seuraavana vk:n loppuna EH:n.
      Jos koirani ei täytä yllä mainittuja kriteereitä se jää pois jalostuksesta.

      Ja onhan nartun omistaja ottanut huomioon pennuista koituvat kulut? onko sinulla mahdollisuus olla pois töistä seur.7-8vk? mitä jos synnytyksessä tulee ongelmia,onko sinulla rahaa keisarinleikkaukseen ja mitä teet jos narttusi kuolee synnytykseen? (aivan mahd.skenaarioita). Jos pennut eivät menekään kaupaksi onko sinulla mahdollisuutta pitää itselläsi pitkänkin aikaa useampaa koiraa? onko sinulla varaa pentujen ruokaan,madotuksiin,sirutuksiin ym.kuluihin? ja tuossa on vain murto osa menoista.

      Enkä halua tästä rotupi vs seropi väittelyä,haluan vain,että ihmiset ajattelisivat vähän kauemmas kantoisesti. Nytkin on PALJON kotia etsiviä koiria niin Suomessa kuin ulkomailla,miksi ei ottaa sieltä?miksi pitää saada juuri sillä omalla sessellä pennut? ja tässä tarkoitan niin rotupien kuin seropienkin omistajia.. ei kaikkien koirien tarvitse jatkaa sukua.

    • Yksi tärkeä asia

      Miten voi tietää paperittomasta samanrotuisesta ettei ole läheistä sukua???

      • toinen tärkeä asia

        paperisesta ei löydy kuin läheistä sukua!


    • ihgna

      Mä en ymmärrä, että miten joku voi kutsua itseään koiraihmiseksi, mikäli inhoaa sekarotuisia koiria.
      Itselleni kaikki koirat ovat koiria, oli niitä papereita tai ei ja jokainen ihan yhtä arvokas yksilö omissa silmissäni.

    • kgjh

      lopettakaa toi vvvitun random pentutehtailu mutu-tuntumalla.

    • Pasifisti

      Maailmassa tapahtuu paljon oikeasti pahoja asioita, semmoisia asioita, mitä on vaikea edes kuvitella. Hankkikaa elämä... Pääasia että koirat hoidetaan hyvin ja ne pääsevät hyviin koteihin.

    • Aanne

      Hei sopisiko antaa astutukseen kiinanharjakoiran kanssa.? Anne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2005
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1420
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1327
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      13
      1285
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe