Hei Amstaffien omistajat!

Koirakuume

Hei!
Olen jo jonkin aikaa pohtinut seuraavan koirani rotua, ja Amstaffi on vienyt totaallisesti sydämeni. Jotenka haluaisin hieman tietoa rodun luonteesta ja hinnasta? Jos perheessä on jo koiria (2) onko mahdollista ottaa Amstaffi vai onko todennäköistä tappelut ym. ikävät seuraukset? Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen

36

8961

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varo niittä

      Staffit on jalostettu tappajksi. Ne ovat täysin arvaamattomia tappokoneita. Monissa maissa ne kielletty, koska ovat tappaneet ihmisiä ja koiria. Staffeista on tullut rikollisuuteen taipuvausten ihmisten koiria. Myös Suomessa taistelukoirarodut pitäisi nopeasti keltää. Ne ovat aiheuttaneet täälläkin liikaa harmeja.

      • Koirakuume

        Kiitos mielipiteestäsi, mutta tuohon uskallan olla rajusti erimieltä, vaikka en rotua kovin hyvin vielä tunnekkaan. Puhuin kylläkin amstaffista ja tarkoitukseni oli/on hankkia amstaffi. Uskon että koulutuksella on suuri vaikutus millainen sosiaallinen koirasta tulee aikuisena. Uskon myös että amstaffieja on joutunut "vääriin käsiin" koska omistajat ovat huomanneet että koira tarvitsee paljon aktiviteettejä ja koulutusta.

        Staffeista puheen ollen, onko kellään kokemusta staffeista? Onko luonteessa paljonkin eroa amstaffin luonteeseen? Staffi taitaa olla vähän pienempi pakkaus. Minkä hintanen staffi on? Amstaffilla taitaapi olla aika paljon lonkkavikoja, miten on staffin laita, vai tutkitaanko niiltä vain polvet?


      • mnää

        vittu mikä idiootti!


      • voi näitä...

        staffi on jalostettu laivoihin rotan pyydystäjäksi, joo totta sen tarkoitus on ollut tappaa ne rotat..siihen on jalostettu myös montamonta muuta terrieriä ja kissojenkin tehtävä on sama..ja tunnetusti kissathan on kylmäverisiä tappajia...:D

        toiseks, staffia ei itseasiassa ole kielletty monessakaan maassa, nyt menee rodut sulla sekasin..enkä ole koskaan lukenut/kuullut staffin tappanenn ihmistä...joten p...skaa tuokin.!!

        ja se kenell ne koirat on, ei ole koirien valinta.ihmiset ottaa koiran, ei toistepäin.
        monta muutakin rotua päätyy vääriin käsiin ja se on todellinen harmi, koska NE IHMISET sitä mainetta kylvää..

        ja tuosta suomessa aiheuttamasta harmista, jonka nämä "taistelukoirat" ovat aiheuttaneet niin kerro toki lisää..ei meinaan ihan heti tule yhtäkään tapausta mieleen...

        mutta lyhyesti, suu kiinni jos ei tiedä mistä puhuu..!!!!


      • sari

        Huh,Huh,olipas paksua tekstiä!!
        Tiedätkö mistä edes kirjoitat,kannattais varmaan ottaa ensin selvää asiasta!!
        Millä perusteella sanot että staffit ovat rikollisuuteen taipuvaisten ihmisten koiria??
        Miten voit yleistää koko rodun jos jossain ulkomailla on sattunut jotain ikävää!!??
        Voitko koertoa mitä harmeja tiedät suomessa sattuneen??
        Ensinnäkin staffit rakastaa ihmisiä!!
        Toiseksi staffi oikean ihmisen käsissä on hurjan ihana koira,kyllä se riippuu paljon siitä mikä siellä hihnan toisessa päässä kouluttaa!!
        Kyllähän rodusta kuin rodusta saa vihaisen jos ei osaa oikein käsitellä!!
        Itselläni oli staffi-tyttö7.v(kuoli 13.4-05) ja tällä hetkellä on 1.v staffi-poika.
        Kyllä mä ainakin olen pärjänny molempien koirieni kanssa hyvin,eikä mulla ainakaan tietääkseni ole mitään rikollisuuteen taipuvaisuutta elämää!!!


      • SBT

        Vai tappokone?? Et taida todellakaan tietää mistä puhut!! Kannattaa ensin selvittää faktat ennen kun alkaa paasaan, koska tietämätön ihminen puhuu helposti täyttä paskaa kuten tässäkin tapauksessa huomattiin! Staffejahan on käytetty koira ja härkätaisteluissa aikanaan mutta siitähän ei ole kuin puoltoista sataa vuotta. Ja silloinkin ne olivat omistajilleen arvokkaita perheenjäseniä ja tietysti myös rahanlähteitä. Vaikka staffi oli/on taistelukoira niin taistelukehässä hävinnyt haavoittunut koira piti olla aina ihmisen haettavissa pois kehästä. Ja jos se olis ihmiselle vaarallinen tappokone niin mitens se haku olis onnistunut?? Tietysti jossain voi olla joku ns.luonnevikanen staffi ollu joskus ihmiselle vihanen mutta staffin luonne on aivan päinvastainen, ihmisen paras kaveri! Terveisin YLPEÄ STAFFI HERRAN OMISTAJA!!


      • Kuli
        voi näitä... kirjoitti:

        staffi on jalostettu laivoihin rotan pyydystäjäksi, joo totta sen tarkoitus on ollut tappaa ne rotat..siihen on jalostettu myös montamonta muuta terrieriä ja kissojenkin tehtävä on sama..ja tunnetusti kissathan on kylmäverisiä tappajia...:D

        toiseks, staffia ei itseasiassa ole kielletty monessakaan maassa, nyt menee rodut sulla sekasin..enkä ole koskaan lukenut/kuullut staffin tappanenn ihmistä...joten p...skaa tuokin.!!

        ja se kenell ne koirat on, ei ole koirien valinta.ihmiset ottaa koiran, ei toistepäin.
        monta muutakin rotua päätyy vääriin käsiin ja se on todellinen harmi, koska NE IHMISET sitä mainetta kylvää..

        ja tuosta suomessa aiheuttamasta harmista, jonka nämä "taistelukoirat" ovat aiheuttaneet niin kerro toki lisää..ei meinaan ihan heti tule yhtäkään tapausta mieleen...

        mutta lyhyesti, suu kiinni jos ei tiedä mistä puhuu..!!!!

        Staffi laivaan rottia pyydystämään? Kaikkea sitä kuulee... Omistan staffin ja se on kyllä mahtavin koira, minkä ihminen voi kaverikseen SAADA! Ainut kielto mitä kyseisellä rodulle pitäisi olla: luovutus kusipäisille ihmisille!

        PS. Ottakaa selvää roduista ennenkuin otatte mitään koiraa!


      • justiinsa
        Kuli kirjoitti:

        Staffi laivaan rottia pyydystämään? Kaikkea sitä kuulee... Omistan staffin ja se on kyllä mahtavin koira, minkä ihminen voi kaverikseen SAADA! Ainut kielto mitä kyseisellä rodulle pitäisi olla: luovutus kusipäisille ihmisille!

        PS. Ottakaa selvää roduista ennenkuin otatte mitään koiraa!

        minä myös omistin staffin ja kasvattajan kanssa silloin keskustelin historiasta. ja staffi on ollut rotan pyydystäjä.
        yhdyn myös siihen että staffi on mahtava koira.
        mutta ilmeisesti et nähnyt metsää puilta.


      • aatu

        Kannattais ottaa pikkasen selvää rodusta ennenkuin paskaa keksii.. Jokaisessa rodussa voi olla niin sanottuja hulluja koiria,staffeissa ei varmasti yhtään enemmän kuin kultaisessa noutajassakaan. jos omistajA kouluttaa koirastaan hullun niin sillehän ei koira voi mitään!


      • Kuli
        justiinsa kirjoitti:

        minä myös omistin staffin ja kasvattajan kanssa silloin keskustelin historiasta. ja staffi on ollut rotan pyydystäjä.
        yhdyn myös siihen että staffi on mahtava koira.
        mutta ilmeisesti et nähnyt metsää puilta.

        Kyllä staffi on rottia "pyydystänyt" rotantappokilpailussa, missä laskettiin rottia kehään ja eniten niitä tappanut oli voittaja.

        Eli jos kasvattajasi mukaan staffi on joku rotan PYYDYSTÄJÄ, niin ei taida olla hänellä kauhean vankkaa tietoa kasvattamastaan rodusta. Lukekaa itse historiaa ja netistä löytyy ihan googlettamalla ihan älyttömästi tietoa tuosta mahtavasta rodusta ja sen historiasta.

        PS. Turha rupee mulle pätemään näissä asioissa ;)


      • staffin omistaja

        Staffithan on aivan ihania. Ne jalostettiin koiratappeluihin muttei niitä enää niihin käytetä. Ne on sisäisesti kauniita ja innokkaitya ja erittäin lapsirakkaita. Ne rakastaa olla ihmisten kanssa ja on tosi ilosia..

        Staffeista on annettu erittäin väärä kuva mediassa, ne ei ole tappokoneita siinä missä mikään muukaan rotu....

        Ota tietoa kyseisestä rodusta, sillä huomaat että ne on hellyydenkipeita ja valloittavia koiria

        Nimimerkillä: Staffin omistaja, ja ylpeä siitä :)


      • mie#

        ensinnäkään staffeista ei ole ollut suomessa mitään haittaa staffi on rauhallinen ja ihmis rakas koira eikä mikään tappaja! yhtä lailla mikä tahansa rotu voi käydä kenen vaan kimppuun eikä vaan staffit! staffit ovat kilttejä koiria, ihmisestähän se riippuu miten koiransa kouluttaa jotkut kouluttaa niistä rikos kumppaneita! ihmisetkin tappavat eikä meitä voi sukupuuttoon täältä kadottaa! itsell'ni staffi ja se on niin kiltti kun olla voi! sun pitäs ite hankkia staffi niin tietäsit niiten luonteesta vähän enemmän!!


      • joomoiprkl
        justiinsa kirjoitti:

        minä myös omistin staffin ja kasvattajan kanssa silloin keskustelin historiasta. ja staffi on ollut rotan pyydystäjä.
        yhdyn myös siihen että staffi on mahtava koira.
        mutta ilmeisesti et nähnyt metsää puilta.

        Meillä on 3 vuotias staffinarttu, maailman mahtavin tapaus, enkä henk koht tunne itse ketään, joka ei olisi staffeihin TUTUSTUTTUAAN rakastunut niihin :P
        Mikähän kasvattaja on ollut kun on sellaista pskaa puhunut, että staffit muka rottakoiria? Kyllä ne on tasan koiratappeluita varten jalostettu, mutta sitä ei kyllä ikinä uskoisi.. On ne sellasia mamin mussukoita :DD
        Kannastaa staffifoorumia lueskella, sieltä saa ulkopuolisetkin oikean kuvan staffeista :)


      • !!!

        Millon on staffi ihmisen tappanut? Vähän vaikea uskoa


      • T`Dam

        Sorry nyt vaan koira on koira ei tappokone hihnan toisessa päässä on paljon vikaa jos ei osaa hoitaa koiraansa ja paljon kusta pääässä sillä omista on rikosoikeudellisesti vastuuussa koirastaan Terveisin AMSTAFFIN omistaja


      • S....

        turhaa puhua staffista kun itselläei ole kokemusta ja kun on,sitten olet näköjään aikan pahasti epäonnistunut.kun minulla on staffi ja see on yks ystäväisempi koira kuka tiedän. ei see ole mitään tappajan koira.sitä voi olla laprador vai kuka muu tahansa. älä puhu mistä et tiedä yhtään mitään.


      • Amstaffirakastaja

        Todella ikävää että tulet noin vähillä tiedoilla tänne kertomaan ihmisille täyttä p...skaa tästä rodusta. Itselläni on 9-vuotias, ihanin amstaffi mitä voisin toivoa. (lyhytkarvaista collieta 1/4) Pennusta asti ollut niin kiltti, että tunnetaan nimellä maailman kiltein koira. Todella läheisyydenhakuinen; aina tuo iso röllykkä koittaa raukka syliin ahdata. (ja kyllähän se siihen änkeämällä pääseekin) Lapsen sain 6 vuotta koirani ottamisen jälkeen, ja vaikka lapseni onkin ollun toisinaan (ei tahallaan, mutta rangaistavasti) hieman kovakourainen, niin hauveli on vaan katsellut ja ehkä yrittänyt naamaa lipaista. Itse en voisi parempaa koiraa toivoa, joten jos koulutat koiran oikein ja hyvin, saat siitä maailman parhaimman kumppanin.


      • Anonyymi

        Piittaamattomat henkilöt niiden harmien takaa löytyy.


    • Koirakuume

      Taitaa mennä koko keskustelu tappeluks.. no jospa ei kuitenkaan. Voisko joku hieman kertoa minulle näistä molemmista ihanista roduista? Luonne/hinta ym? ..ja Sari, sinulla kun on ollut sekä narttu että uros staffi, niin miten sukupuoli erottuu rodussa?

      • sari

        No joo, kyllä toi pikkasen suututtaa kun yleistetään rotua tappajaks!! Mitä se ei todellakaan ole!!
        No mun edellinen Tyttö-staffi oli kyllä tosi lempeä,koskaan ei pahaa sanonut kenellekään toiselle koiralle ja rakasti ihmisiä tosi paljon!!Oli tosi helppo kouluttaa pentuna ja yksi ihminen ylitse muiden olin minä,tietysti koirakin oli mulle kaikki kaikessa!!
        Meillä oli tosi läheinen ja lämmin omistaja-koira side!!!
        Nyt mulla on poika-staffi mikä on vasta 1.v(20.4-06)mikä on kans aivan ihana Mamman Mussukka!!
        Olen kylläkin joutunut enemmän kouluttamaan ja joskus ehkä on ollut vähän luupäisempi,mutta täytyy ottaa aikaa ja kärsivällisyyttä koulutuksen kanssa!!Ja kyllä me ollaan siinä onnistuttu mielestäni ihan ok!!
        Kyllä uros on mun mielestä ehkä vähän vauhdikkaampi ja vilkkaampi!!(mun pielipide))
        Mutta kyllä molemmat on valloittanut mun sydämen täysin!!Staffinisti on aina staffinisti!(sanonta staffi ihmisistä)
        kyllä se hinta pyörii 1000€ molemmin puolin.
        Jos oot helsingin suunnalta niin tervetuloa vaikka tutustumaan ihan livenä staffi-poikaan!!??


      • Koirakuume
        sari kirjoitti:

        No joo, kyllä toi pikkasen suututtaa kun yleistetään rotua tappajaks!! Mitä se ei todellakaan ole!!
        No mun edellinen Tyttö-staffi oli kyllä tosi lempeä,koskaan ei pahaa sanonut kenellekään toiselle koiralle ja rakasti ihmisiä tosi paljon!!Oli tosi helppo kouluttaa pentuna ja yksi ihminen ylitse muiden olin minä,tietysti koirakin oli mulle kaikki kaikessa!!
        Meillä oli tosi läheinen ja lämmin omistaja-koira side!!!
        Nyt mulla on poika-staffi mikä on vasta 1.v(20.4-06)mikä on kans aivan ihana Mamman Mussukka!!
        Olen kylläkin joutunut enemmän kouluttamaan ja joskus ehkä on ollut vähän luupäisempi,mutta täytyy ottaa aikaa ja kärsivällisyyttä koulutuksen kanssa!!Ja kyllä me ollaan siinä onnistuttu mielestäni ihan ok!!
        Kyllä uros on mun mielestä ehkä vähän vauhdikkaampi ja vilkkaampi!!(mun pielipide))
        Mutta kyllä molemmat on valloittanut mun sydämen täysin!!Staffinisti on aina staffinisti!(sanonta staffi ihmisistä)
        kyllä se hinta pyörii 1000€ molemmin puolin.
        Jos oot helsingin suunnalta niin tervetuloa vaikka tutustumaan ihan livenä staffi-poikaan!!??

        Kiitos vastauksesta, näin vähän arvelinkin, että uroksesta löytyy vähän enemmän sitä "poweria". Yleensä aisa on näin joka rodun kohdalla. Itse olen suunnitellut narttua, joko staffia tai amstaffia. Itse omistan kaksi pikku koiraa joten staffi olisi kokonsa puolesta varmaankin parempi vaihtoehto. Luonne on varmaankin aika samanlianen, vai onko? Mikä on staffien keskimääräenen elinikä, kun minua rupesi kummastuttamaan kun sinun edesmennyt koirasi kuoli niin nuorena (7v.) ellei sitten kyseessä ollut sairaus yms. Kiitos kutsusta, todella mielelläni olisin tullut tutustumaan rotuun ihan livenä mutta Helsinkiin täältä on noin 3tunnin ajo ja ei ole autoa käytössä.


      • sari
        Koirakuume kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta, näin vähän arvelinkin, että uroksesta löytyy vähän enemmän sitä "poweria". Yleensä aisa on näin joka rodun kohdalla. Itse olen suunnitellut narttua, joko staffia tai amstaffia. Itse omistan kaksi pikku koiraa joten staffi olisi kokonsa puolesta varmaankin parempi vaihtoehto. Luonne on varmaankin aika samanlianen, vai onko? Mikä on staffien keskimääräenen elinikä, kun minua rupesi kummastuttamaan kun sinun edesmennyt koirasi kuoli niin nuorena (7v.) ellei sitten kyseessä ollut sairaus yms. Kiitos kutsusta, todella mielelläni olisin tullut tutustumaan rotuun ihan livenä mutta Helsinkiin täältä on noin 3tunnin ajo ja ei ole autoa käytössä.

        Joo kyllähän se näin on että uroksesta löytyy "poweria" vähän enemmän!!
        Mun edellinen koira kuoli yllättäen leikkauspöydälle(sydän pysähtyi),tuli kun salama kirkkaalta taivaalta mulle tieto siitä!!
        Oli tosi ikävä juttu,vieläkin tulee hetkiä että itkettää ja ikävä on valtava!!
        Mutta muistot säilyy aina!!!
        Kyllä mä luulen että luonteet on aika paljon samanlaisia,oon kyllä jostain kuullu että Amstaffit olis vähän rauhallisempia(tiedä sitä!!)
        Kyllä staffeilla on pitkä elinikä!!


      • Anonyymi

        Amstaffi on suojeleva ja rakastava perheenjäsen. Vaatii paljon aktiviteetteja ja nauttii rajuistakin leikeistä. Hyvin rakastettava, kiltti ja älykäs


    • Julia

      Amstaffiharrastajien keskustelupalsta:

      www.amstaffit.com/foorumi/

      Amstaffiyhdistyksen sivut:

      www.amstaffiyhdistys.net/

    • Koirakuume

      Kiitos asiallisista vastauksista ja linkeistä, ne ovat auttaneet huomattavasti. Minua on jäänyt mietityttämään staffien eri värit? Mitkä hyväksytään rotumääritelmässä staffien väreiksi? Miksikä sanotaan väriä joka on vähänkuin "kerma/toffee:n" värinen?

      • Koirakuume

        Unohdin tuosta edellisestä viestistäni kysäistä sen, että kun olen vieraillut emstaffi ja staffi kasvattajien sivuilla niin lähes järestäin jokakoiralla on lievä tai paha lonkkavika. Harvalla koiralla olen A/A:n lonkkia huomannut. Suurin osa on B/C tai jopa D lonkkia mikä minusta on kauhistuttavaa. Useassa paikassa sanotaan että Agility on suosittu laji harrastaa staffien/amstaffien kanssa, mutta eihän C/D:n lonkilla mitään agilityä voi harrastaa? Minä pidän agilitystä ja tarkoitukseni olisi alkaa sitä harrastaa myös mahdollisen uuden koirani kanssa, mutta terveystilanne, lähinnä lonkissa on mielestäni hälyyttävä? Valaiskaa te viisaat ihmiset tätä hieman minulle.


      • aniliini
        Koirakuume kirjoitti:

        Unohdin tuosta edellisestä viestistäni kysäistä sen, että kun olen vieraillut emstaffi ja staffi kasvattajien sivuilla niin lähes järestäin jokakoiralla on lievä tai paha lonkkavika. Harvalla koiralla olen A/A:n lonkkia huomannut. Suurin osa on B/C tai jopa D lonkkia mikä minusta on kauhistuttavaa. Useassa paikassa sanotaan että Agility on suosittu laji harrastaa staffien/amstaffien kanssa, mutta eihän C/D:n lonkilla mitään agilityä voi harrastaa? Minä pidän agilitystä ja tarkoitukseni olisi alkaa sitä harrastaa myös mahdollisen uuden koirani kanssa, mutta terveystilanne, lähinnä lonkissa on mielestäni hälyyttävä? Valaiskaa te viisaat ihmiset tätä hieman minulle.

        Sekä staffeilla että amstaffeilla on synkkä lonkkatilanne, mutta sitä ei pidä liikaa tuijottaa, sillä koira on paljon muutakin kuin lonkat. Lonkkakuvauksen asteikko on suunniteltu paimekoirille, joiden rakenne on hyvin erilainen, joten pelkkä Kennelliiton suoltama kirjain ei tee koirasta tervettä tai sairasta. Tämä ei missään nimessä kuitenkaan tarkoita että minusta lonkkakuvaukset ovat turhia tai että lonkkatilanne ei olisi huono.

        Esimerkiksi Dialla on D-lonkat, mutta ei nivelrikkoa. Eläinlääkärin arvion mukaan lonkat eivät koskaan tule vaivaamaan koiraa, eivätkä ole este esimerkiksi agilitylle. Lonkkanivel istuu täysin lonkkamaljaan, mutta lonkkamaljan mataluus aiheuttaa "lonkkavikainen"-lausunnon. Ainakaan meidän tapauksessamme D-lonkilla ei siis ole koiran elämän kannalta mitään merkitystä.

        Muukin vaikuttaa, esimerkiksi A/C-yhdistelmä voi olla koiralle rampauttava vaikka C/C-lonkkainen ei oireilisi, koska lonkkiin kohdistuu erilainen kulutus.

        Amstaffit ja staffit ovat voimakkaasti etupainoisia koiria, joten itse vaatisin pentueen vanhemmilta nollatulokset kyynäristä ja joustaisin mieluummin lonkista. Lisäksi vahva lihaksisto myös takaosassa osaltaan tukee ja helpottaa tilannetta.

        ----------

        Amstaffia kuvaillaan yleisesti enemmän palveluskoiramaiseksi, oman perheen koiraksi kun taas staffia jokaisen ihmisen koiraksi. Amstaffikin on erittäin ihmisystävällinen, mutta aikusituttuaan vähentää tohotustaan vieraiden ihmisten suhteen. Staffi monesti taas tervehtii koirakosta ensin ihmisen..


      • Koirakuume
        aniliini kirjoitti:

        Sekä staffeilla että amstaffeilla on synkkä lonkkatilanne, mutta sitä ei pidä liikaa tuijottaa, sillä koira on paljon muutakin kuin lonkat. Lonkkakuvauksen asteikko on suunniteltu paimekoirille, joiden rakenne on hyvin erilainen, joten pelkkä Kennelliiton suoltama kirjain ei tee koirasta tervettä tai sairasta. Tämä ei missään nimessä kuitenkaan tarkoita että minusta lonkkakuvaukset ovat turhia tai että lonkkatilanne ei olisi huono.

        Esimerkiksi Dialla on D-lonkat, mutta ei nivelrikkoa. Eläinlääkärin arvion mukaan lonkat eivät koskaan tule vaivaamaan koiraa, eivätkä ole este esimerkiksi agilitylle. Lonkkanivel istuu täysin lonkkamaljaan, mutta lonkkamaljan mataluus aiheuttaa "lonkkavikainen"-lausunnon. Ainakaan meidän tapauksessamme D-lonkilla ei siis ole koiran elämän kannalta mitään merkitystä.

        Muukin vaikuttaa, esimerkiksi A/C-yhdistelmä voi olla koiralle rampauttava vaikka C/C-lonkkainen ei oireilisi, koska lonkkiin kohdistuu erilainen kulutus.

        Amstaffit ja staffit ovat voimakkaasti etupainoisia koiria, joten itse vaatisin pentueen vanhemmilta nollatulokset kyynäristä ja joustaisin mieluummin lonkista. Lisäksi vahva lihaksisto myös takaosassa osaltaan tukee ja helpottaa tilannetta.

        ----------

        Amstaffia kuvaillaan yleisesti enemmän palveluskoiramaiseksi, oman perheen koiraksi kun taas staffia jokaisen ihmisen koiraksi. Amstaffikin on erittäin ihmisystävällinen, mutta aikusituttuaan vähentää tohotustaan vieraiden ihmisten suhteen. Staffi monesti taas tervehtii koirakosta ensin ihmisen..

        Taidat tietää mistä puhut, kiitos kun vähän valaisit asiaa. Kyllä tässä nyt enstistä vakavammin mietittään koiran hankkimista, mutta se onko koira staffi vai amstaffi on vielä auki..


      • .....

        Punainen, vaalea ruskeankeltainen, valkoinen, musta tai sininen tai mikä hyvänsä näistä väreistä valkoisen kanssa. Mikä tahansa juovikas (brindle) sävy tai juovikas valkoisen kanssa.


    • Koirakuume

      ..mutta miten on värien laita? Mitkä värit hyväksytään staffeille/amstaffeille? Mikä väri on nimeltään joka on vähän "kerma/toffeen" tyylinen?

      • ese

        Staffien värit:

        Punainen, vaalea ruskeankeltainen, valkoinen, musta tai sininen tai mikä hyvänsä näistä väreistä valkoisen kanssa. Musta punaisin merkein (black and tan) ja maksanväri ovat erittäin epätoivottavia.


        Amstaffien värit:

        mikä tahansa yksivärinen, kirjava tai laikukas on sallittu. Täysin valkoinen, yli 80% valkoinen, musta punaruskein merkein ja maksanruskea väri eivät ole suositeltavia.


        Molemmista roduista hyvin tietoa:
        http://www.staffordshirenbullterrieriyhdistys.fi/index.htm

        Se "kerma/toffeen" värinen on vaalea ruskeankeltainen, näillä sitten yleensä musta kuono.


    • jana

      onnistuu.meillä on amstaffija 2 sakemannia ja nyt alta vuotias whippet.ihan on kaikki ok ja kevereita keskenään.heti vaan pennusta toisten porukkaan,ei jää kyllä jalkoihin vaan hakee kyllä paikkansa.täs mun maili jos haluut laittää postia [email protected]

      • ...................

        meillä myös amstaffi uros,täyttää juuri 11kk.oikein mukava vekkuli on,mutta hemmetin kovapäinen,päättäväinen ja kokeilun haluinen.välillä on aina pakko kokeilla,josko olisi jo sen verran iso poika että "äiti ja iskä" antaa periksi kun hän uhmaa,mutta usein se menee myös äkkiä sinne tajuntaan,ettei se niin isoksi kasva että se meidät ihmiset päihittää.yritän siis sanoa,että jos tämän koiran hankit,muista se,että kun se alkaa kokeilla rajojaan,älä vain anna periksi ja näytä pelkoasi,sit olet kusessa.meidän herra kyllä ollut aina todella nopea oppimaan asioita,hienosta istuu,seuraa,tulee sivulle,ym.meillä koiran seurana on kaksi narttu kissaa ja niiden ystävä tämä ainakin kovasti on,aina tarvii kisujen viereen päästä nukkumaan ja on kova puolustamaan omiaan jo nyt,vaikka on vasta vauva.illalla varsinkin hämärässä kaikki hiipparit on komennettava äidin ja isin luolta pois,päivällä ei ihmisiä hauku.
        pennusta asti ollaan myös käytetty meidän haukkua koirapuistossa,jotta olisi sosiaalinen.aina on hienosti käyttäytynyt ja hienosti osannut leikkiä,antanut vähän muiden jopa pitää itseään pilkkana,mutta nyt tilanne on siinä määrin hieman muuttunut,kun yhden vanhan naisen jackrussel kävi meidän herraa takapuolesta kiinni niin,että tältä oli takapuoli verillä,on meidän vauva alkanut itseään sen jälkeen puolustamaan.niin kauan hän osaa leikkiä nätisti,mutta jos toinen koira alkaa isotella,alistamaan ym,sitten menee hermo.siksi emme enää puistoon oikein uskalla viedä enää,jos siellä on dominoivia koiria.käytös muuttui siis heti yhden karvaan kokemuksen jälkeen!
        tässä nyt vähän meistä,en tiedä miten muilla=)
        tsemppiä hankintaan,upeita koiria ovat,toista noin hienoa rotua saa hakea!


    • Täällä on
      • Kas tässä, oles hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe